Miksi köyhät on lihavia?
Syövät epäterveellisesti sen sijaan että ostaisivat ja tekisivät oikeasti halpaa, terveellistä ruokaa, kuten puuroa, keittoja, leipää, juuressalaatteja – näitä ei kukaan voi nälkäänsä niin paljon syödä, että lihoisi. Ja koska ovat lihavia ja köyhiä, yrittävät piristää huonoa oloaan oluella ja siiderillä, sinne menee ne loputkin rahat.
Kommentit (137)
Rasvainen ruoka on halpaa, hyvää ja pitää nälän poissa
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa yhden hengen 350gr valmissaalaatin 4.90€
Samalla rahalla saa Potun lihapulla/nakkilaatikon jossa 900gr tavaraa.
Köyhälle valinta on helppo, vaikka lopputulos onkin huono.
Missä maailmankaikkeudessa nuo ovat ne vaihtoehdot? Toki jos päättää valita kahdesta surkeasta vaihtoehdosta, niin tekee surkean valinnan.
Samalla rahalla tekee mielettömän määrän hyvää linssikeittoa, kaali-papulaatikkoa, juurespihvejä tai monia muita ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä roskista tekisi ruokaa, jos köyhät joutuu näin tekemään niin kyllä on huonosti asiat
https://villananna.blogspot.com/2018/07/kukkakaalilehtipiiraset.html
No huhhuh, on sulla otsaa sanoa ruokaa roskaksi!!
Kyllä, minulla on varaa ostaa kunnollista ruokaa, eikä tehdä ruokaa asioista, joiden paikka on roskiksessa. En koksaan laittaisi tuollaista suuhuni.
Ei sinun yksinkertaisuutesi vaikuta käyttökelpoisen tuotteen käyttöön mitenkään.
Lehtiä voi syödä, samoin mm. naatteja. Miksi hävittää vitamiinipitoisia tuotteita?
Voihan sitä aina uskotella, että ne ovat syötäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä roskista tekisi ruokaa, jos köyhät joutuu näin tekemään niin kyllä on huonosti asiat
Kyllä, minulla on varaa ostaa kunnollista ruokaa, eikä tehdä ruokaa asioista, joiden paikka on roskiksessa. En koksaan laittaisi tuollaista suuhuni.
Ei sinun yksinkertaisuutesi vaikuta käyttökelpoisen tuotteen käyttöön mitenkään.
Lehtiä voi syödä, samoin mm. naatteja. Miksi hävittää vitamiinipitoisia tuotteita?
Älä nyt enää jaksa :)
Juuri tässä yksi päivä katsoin, kun eräs köyhäksi itseään kutsuva tubettaja lastasi kärryynsä korin kaljaa, 12 pulloa vissyä sekä ties kuinka monta pulloa limsaa ja energiajuomia. Ei ihme, että on rahat tiukalla, kun käyttää ne tuollaiseen paskaan! En nyt tahdo kaikkia köyhiä leimata, mutta oikeasti aika moni tuntuisi tarvitsevan kädestä pitäen ohjausta rahan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta
Samalla rahalla tekee mielettömän määrän hyvää linssikeittoa, kaali-papulaatikkoa, juurespihvejä tai monia muita ruokia.Siinä oikea laihaläskin ruokavalio. Lihaksia ei ole, nahka roikkuu ja läski lotisee.
Kukaan raavas mies ei ile tuollaisella ruokavaliolla jos se haluaa näyttää mieheltä ja tehdä miehekkäitä asioita.
Androgyynit runopojat sitten eriksern.
Miten tätä asiaa, siis että juuri köyhät olisivat lihavia, on tutkittu? Vai onko kyse kuulosta? Miksi köyhät olisivat lihavampia kuin rikkaammat?
En oikein usko, että köyhät ovat lihavampia.
Suomessa on valtavasti ylipainoisia ihmisiä. Varmasti osa heistä on varakkaita, osa ei.
Lihavuuteen vain liitetään kaikki mahdolliset negatiiviset asiat.
Itse olen kyllä hoikka, bmi jotain 18,5. Olen myös pienituloinen 😃
Vierailija kirjoitti:
Pitkäjänteisyys, tunnollisuus ja ahkeruus.
Näistä on hyötyä opinnoissa, työelämässä, kuntosalilla ja pururadalla. Kun pystyy sitoutumaan terveellisten elämäntapojen noudattamiseen on helppo pysyä solakkana ja sporttisena.
Joo ja sitten on sporttinen laiha ruumis kun arkkuun pannaan.
Here we go again... Ikuisuusaihe, jauhakaa jotain muuta p...skaa. Ja ei, en ole ylipainoinen, ennenkuin joku innostuu.
Köyhälle syöminen voi olla ainoa elämän ilo. Ei ole rahaa matkustella, ostaa merkkituotteita, harrastaa ja kokea elämyksiä. Suklaa maksaa joitain euroja joten se on pieni hinta henmottelusta jota kaiken kurjuuden keskellä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta on surullista, että lapset joutuvat elämään tuollaisessa köyhyydessä, eikä pääse mihinkään koskaan ja joutuvat syömään moskaa, eivät saa hienoja vaatteita päälleen yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta on surullista, että lapset joutuvat elämään tuollaisessa köyhyydessä, eikä pääse mihinkään koskaan ja joutuvat syömään moskaa, eivät saa hienoja vaatteita päälleen yms.
Lopeta jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa yhden hengen 350gr valmissaalaatin 4.90€
Samalla rahalla saa Potun lihapulla/nakkilaatikon jossa 900gr tavaraa.
Köyhälle valinta on helppo, vaikka lopputulos onkin huono.
Missä maailmankaikkeudessa nuo ovat ne vaihtoehdot? Toki jos päättää valita kahdesta surkeasta vaihtoehdosta, niin tekee surkean valinnan.
Samalla rahalla tekee mielettömän määrän hyvää linssikeittoa, kaali-papulaatikkoa, juurespihvejä tai monia muita ruokia.
Itsellä ei ole ainakaan varaa valita tuosta yhtään mitään. Pkko ostaa juureksia ja tehdä niistä keittoja ja muita hyviä ruokia. 4,90€ on niin iso raha, että sillä syö viikon juureksia.
Vierailija kirjoitti:
Syövät epäterveellisesti sen sijaan että ostaisivat ja tekisivät oikeasti halpaa, terveellistä ruokaa, kuten puuroa, keittoja, leipää, juuressalaatteja – näitä ei kukaan voi nälkäänsä niin paljon syödä, että lihoisi. Ja koska ovat lihavia ja köyhiä, yrittävät piristää huonoa oloaan oluella ja siiderillä, sinne menee ne loputkin rahat.
vastaus on raamatuissa
sananl 23 21 Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus (uneliaisuus) puettaa ryysyihin.
köyhät on usein laiskoja, sitten käydään ruoka-avussa hakemassa kassilliset ilmaisruokaa kuten minäkin tänänä, syödään liikaa yksinäisyyteen ja turhautuneisuuteen, juodaan liikaa koska ei ole muuta tekemistä, laiskotellaan, ei tule jok päiväistä liikuntaa kuten työssätekevällä pitäisi tulla 8 t päivässä esim raksamiehellä, joka liikkuu fyysisesti koko ajan sen 8 tuntia
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä asiaa, siis että juuri köyhät olisivat lihavia, on tutkittu? Vai onko kyse kuulosta? Miksi köyhät olisivat lihavampia kuin rikkaammat?
Suomessa on valtavasti ylipainoisia ihmisiä. Varmasti osa heistä on varakkaita, osa ei.
On tutkittu ja köyhät ovat lihavampia. Pahoittelen, en jaksa etsiä linkkiä.
Olen perheestä, jossa kaikki ovat hoikkia. Minä en ole, koska reagoin stressiin syömällä. Ikävä kyllä olen pitkien syöpähoitojen jälkeen köyhä, joten sovin tilastoihin - ja sekös sapettaa. :D
Olen rikas ja lihava. Tykkään syödä herkkuja ja rahaa, jolla ostella niitä.
Eli siis köyhät eivät tämän ketjun mukaan voi laihtua, koska halvat, terveelliset ruoat ovat sellaisia että niillä laihtuu runopojaksi joka lähtee tuulen mukaan, ja sitä ennen on vielä nälkä kun saa vähemmän energiaa kuin kuluttaa.
Niin... Mitä te kuvittelitte laihtumisen tarkkoittavan 😂?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu ja köyhät ovat lihavampia. Pahoittelen, en jaksa etsiä linkkiä.
Olen perheestä, jossa kaikki ovat hoikkia. Minä en ole, koska reagoin stressiin syömällä. Ikävä kyllä olen pitkien syöpähoitojen jälkeen köyhä, joten sovin tilastoihin - ja sekös sapettaa. :D
Paranemista ja jaksamista sinulle!
Minusta kuitenkin tuntuu, että lihavien köyhyyttä suurennellaan. Ikään kuin lihavuuden kytkös köyhyyteen saisi ihmiset laihduttamaan.
Itse en oikein tunne lihavia ihmisiä. Tunnen kuitenkin useita pienituloisia. Yksi entinen työkaveri oli hyvin ylipainoinen. Taustalla varmaan mielen ongelmia.
huippupalkka kirjoitti:
Olen rikas ja lihava. Tykkään syödä herkkuja ja rahaa, jolla ostella niitä.
Kyllä sitä hyvä tuloinenkin osaa ahtaa naamariin pullaa.
Tää on kyllä ihmetyttänyt itseänikin... Olen itse ollut opiskeluaikana todella pienituloinen nuorempana, ja silloin oli oikeastaan jo melkein pakko syödä terveellisesti että pärjäsi - rahat ei todellakaan riittäneet roskaruokaan, eineksiin, herkkuihin tai alkoholiin. Silloin myös pysyi hoikkana. Mulle on paljon vaikeampaa pitää paino kurissa nyt, kun on varaa ostaa ihan mitä mieli tekee - pystyn siihen toki nytkin, mutta vaatii paljon enemmän itsekuria kuin silloin, kun rahaa moiseen ei vain ollut.