Miksi köyhät on lihavia?
Syövät epäterveellisesti sen sijaan että ostaisivat ja tekisivät oikeasti halpaa, terveellistä ruokaa, kuten puuroa, keittoja, leipää, juuressalaatteja – näitä ei kukaan voi nälkäänsä niin paljon syödä, että lihoisi. Ja koska ovat lihavia ja köyhiä, yrittävät piristää huonoa oloaan oluella ja siiderillä, sinne menee ne loputkin rahat.
Kommentit (137)
Stressi ja unettomuus lihottavat. Kun kokoajan joutuu laskemaan vähiä rahojaan ja miettimään, minkä laskun jättää tällä kertaa maksamatta vai tinkiikö syömisestä, niin kyllähän se stressaa ja vie yöunet.
En jaksanut lukea kuin osan kommenteista, koska niissä jauhetaan samaa asiaa. Itse ihmettelen sitä, että miten typerykset jaksavat aina ällistellä asioita, yleensä suu auki. Terkkuja ja kysymys aloittajalle: Onko se oman itsetunnon nostaminen, heikompien kustannuksella, aina niin makeaa? (Vastaa varmaan joillekin isoa suklaalevyä).
Jos elämä on yhtä stressiä ja epävarmuutta, ei itsestään huolehtimiseen, terveellisen ruoan suunnitteluun ja vaikkapa liikkumiseen oikein riitä voimia ja motivaatiota.
Kerro alottaja, että mikä on sun syy sille, että olet vähän yksinkertainen?
Salla Sanninen
Vierailija kirjoitti:
Yksi erittäin hyvä esimerkki köyhien elämästä ja ylipainosta on villa nanna blogi. Raasut eivät pysty edes kävelemään kunnolla sen elopainon vuoksi ja kamalaa ruokaa tarjoillaan lapsille. Ei hyvää ja ravitsevaa. Säälittää lapset.
What? Ihan hoikka tuo nainen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi erittäin hyvä esimerkki köyhien elämästä ja ylipainosta on villa nanna blogi. Raasut eivät pysty edes kävelemään kunnolla sen elopainon vuoksi ja kamalaa ruokaa tarjoillaan lapsille. Ei hyvää ja ravitsevaa. Säälittää lapset.
Samoin kaksin kaunihimpi blogi.
Pitää tutustua. Itse tykkään lukea ja nauraa tuolle villa nannalle. Toki lapset säälittää kun eivät pääse koskaan mihinkään kun aikuiset juo ja polttaa kaikki rahansa.
Nyt on pakko kysyä, että ten olet tuollaisen kuvan saanut? Oli pakko guuglettaa tuo blogi ja en kyllä tupakkaa ja viinaa siellä juurikaan nähnyt. Ja paljon käyvät lasten kanssa joka paikassa.
Salla Sanninen
Fakta on että terveellinen ruoka ei ole yhtä hyvää kuin epäterveellinen.. toki hyviä terveellisiäkin ruokia löytyy mutta ne edustavat yleensä sitä alkuruoka / pääruoka osastoa eikä juuri koskaan sitä jälkiruokaosastoa.. ja usein vaativat valtavasti töitä, esim useat kasvisruuat..
Vierailija kirjoitti:
Fakta on että terveellinen ruoka ei ole yhtä hyvää kuin epäterveellinen.. toki hyviä terveellisiäkin ruokia löytyy mutta ne edustavat yleensä sitä alkuruoka / pääruoka osastoa eikä juuri koskaan sitä jälkiruokaosastoa.. ja usein vaativat valtavasti töitä, esim useat kasvisruuat..
Tästä asiasta olen kyllä ihan eri mieltä. Kasviksista saa todella nopeasti herkullista ruokaa. Ja liharuoka voi olla hyvinkin mautonta. Se joka ruokaa tekee on se, jota kannattaa haastatella, jos pöytään tulee ruokaa, joka on pahaa.
Salla Sanninen
En ole lihava, koska olen köyhä. Olen lihava ja köyhä, koska minulla on traumoja lapsuudesta, huono kasvuympäristö ja mielenterveydenongelmia.
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava, koska olen köyhä. Olen lihava ja köyhä, koska minulla on traumoja lapsuudesta, huono kasvuympäristö ja mielenterveydenongelmia.
jep, et koskaan onneksi syö epäterveellisesti ja liikaa, se vois vielä pahentaa tilannetta
Olen laiska ja köyhä, mutta paino vain jatkaa putoamistaan, kun edes nälkä ei motivoi tekemään ruokaa kuin ehkä kerran päivässä. Sekin yleensä joku voikkari. Noutoruokaa ja herkkuja sallin itselleni kerran viikkoon, kun ei rahat riitä useampaan. Niistäkin sitten aina vatsa sekaisin kun tottunut pienempiin annoksiin.
He ovatt köyhiä siksi koska käyttävät rahansa ruokaan. Jos sitä paskaa mitä itseensä tunkevat ylipäätään voi ruuaksi sanoa.
Makkara, eineslihapullat ja pasta ovat todella halpoja, joten niitä tulee paljon syötyä. Käytän kyllä juureksia niiden ollessa halvimmillaan ja samoin esim. banaaneja ostan. Mutta kunnon salaatista on turha unelmoidakkaan, sitä kun lähtee koostamaan niin hintaa tulee kaikelle yhteensä sen verran että ei mitään järkeä kun on pakko priorisoida ja valita ruoka joka pitää kylläisenä pitempään. :/ En sanoisi köyhyyden olevan ainoa syy lihavuuteeni, mutta ei se kyllä yhtään helpommaksi painon hallintaa tee. Jos olisi enemmän rahaa niin ostaisin enemmän kunnon lihaa ja kalaa eineslihatuotteiden sijaan, samoin tosiaan tuoreita kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Makkara, eineslihapullat ja pasta ovat todella halpoja, joten niitä tulee paljon syötyä. Käytän kyllä juureksia niiden ollessa halvimmillaan ja samoin esim. banaaneja ostan. Mutta kunnon salaatista on turha unelmoidakkaan, sitä kun lähtee koostamaan niin hintaa tulee kaikelle yhteensä sen verran että ei mitään järkeä kun on pakko priorisoida ja valita ruoka joka pitää kylläisenä pitempään. :/ En sanoisi köyhyyden olevan ainoa syy lihavuuteeni, mutta ei se kyllä yhtään helpommaksi painon hallintaa tee. Jos olisi enemmän rahaa niin ostaisin enemmän kunnon lihaa ja kalaa eineslihatuotteiden sijaan, samoin tosiaan tuoreita kasviksia.
Niinpä niin, kurkku, tomaatit ja salaatti ovatkin tosi kalliita. Sitä ei myöskään syödä kaiken muun lisäksi vaan osana ateriaa. Paskapuhetta ja pelkkä tekosyy sille että on läski. Liikuntakaan ei maksa mitään jos on sen verran varaa, että on vaatteet päällä. Suomessa näin on kaikilla jos ei itse aktiivisesti hölmöile.
Vierailija kirjoitti:
Koska köyhällä ei ole rahaa ostaa kunnollista ruokaa eikä liikkua.
Joo vanha viesti mutta miten ei voi olla rahaa liikkua?
Kävely ja lenkkeily kun maksaakin ihan älyttömästi. Pyörä toki maksaa mutta sittenkun sen on saanut hankittua (vaikka Torista muutamalla kympillä) niin pyöräilykin muuttuu ilmaiseksi. Ajatella.
Päärynät on pelastus makeanhimolle, ne isot päärynät :) Ei mitään kovin halpaa kuitenkaan, melkein 2e kolme semmoista isoa päärynää.
Kun syö roskaruokaa, siitä ei saa tarvitsemiaan ravinteita. Vaikka vedät sitä naamariin, pian - liian pian - on taas nälkä. Lihomiskierre on valmis.
Koska köyhällä ei ole rahaa ostaa kunnollista ruokaa eikä liikkua.