Kuunteletko "ikäsi mukaista" musiikkia, vai jotain ihan muuta?
Vai oletko esim. viisikymppinen edm-fani, tai 15-vuotias tangointoilija? Löytyykö eläkeiläistä suomiräpin kuuntelijaa, tai parikymppistä oopperajuhlilla kävijää? Tätä ei tarvitse ottaa liian vakavasti, koska sehän on ihanaa, että jokainen saa kuunnella sitä mitä haluaa iästä riippuen. Mutta toki tietyissä ikäryhmissä varmasti keskimäärin kuunnellaan tietyntyyppistä musiikkia enemmän kuin toista. Olisi hauskaa kuulla, löytyykö täältä virkistäviä poikkeuksia :).
Kommentit (119)
Kuuntelen Bachia ja se tekee musta, öh, jotain 300 ja risat vuotiaan. 😆
Lakkaa etsimästä uutta musiikkia 25 vuotiaana? En kyllä oo minä. Oon 43 ja kuuntelemani musiikki on kokoajan kasvanu ja laajennu. Iskelmä ei oo koskaan menny mulle. Eikä popedat yms.
Kuuntelen edm, dubstep, hiphop, techno, house, hevi, chillout, etnistä, löysin myös vastikään reggaetonin... Spotifystä etsin kokoajan uutta musaa
Olen aina kuunnellut monenlaisia musiikkia. Lähes kaikkea klassisesta punkkiin ja siltä väliltä. Fiiliksen mukaan mennään. Vain humppaa räppiä en kuuntele.
N55
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa etsimästä uutta musiikkia 25 vuotiaana? En kyllä oo minä. Oon 43 ja kuuntelemani musiikki on kokoajan kasvanu ja laajennu. Iskelmä ei oo koskaan menny mulle. Eikä popedat yms.
Kuuntelen edm, dubstep, hiphop, techno, house, hevi, chillout, etnistä, löysin myös vastikään reggaetonin... Spotifystä etsin kokoajan uutta musaa
Niin ja no kuuntelen fiiliksen mukaan tai sen mukaan mitä fiilistä tavoittelen.
Nykyjään haluan eniten kuunnella jotain iloista joten vähemmän menee heviä kun se on ehkä synkemmän fiiliksen musaa mulle.
Minulla on paljon 70-luvulla äänitettyjä kelanauhoja ja kasetteja joita on kiva kuunnella. Mies 67v
Olen nelikymppinen papparainen. Mikä musiikki sopii minulle ?
olen 62-vuotias punkkari jo 70-luvun lopulta asti ja kuuntelen edelleen pääsääntöisesti sen ajan musiikkia edelleen. Eli 70-luvun lopun ja 80-luvun musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on 47v mukaista musiikkia?
Arttu Wiskari 😃😃
Ikääni nähden nuorekasta musaa kuuntelen esim Lauri Haav Turisti ja Sexmane yms.
Olen parin vuoden päästä 40v. Nyr 36v.
Kyllä ja kyllä. Tänään tää on pinnalla, kun on krapula ilman viinaa (valvoin myöhään, ja nukuin huonosti enkä ole nesteyttänyt riittävästi vedellä). Oikeen korostaa tuota pään sisäistä jyskytystä. t. N48
Kuuntelen valikoivasti musiikkia. Vanhempaa ja uudempaa, mm. just edm:ää joitain lajeja. Toisaalta sitten vanhempaa tavaraa mikä nyt sattuu mielentilaan sopimaan rockista heviin tai joskus finnhitseihin, eppuihin tai mitä nyt milloinkin.
Räpistä puuttuu yleensä se tärkein eli melodia.
50++
Metallia pelkästään, eikös se ole iänmukaista. Olen 50+
🇺🇦🇮🇱
Kuuntelen musiikkia laajalla skaalalla,
tapa jo kotoa muusikko/musaopeisältäni.
Jazz, slaavirytmit, klassinen ja lattarit raikasi
levyplatalla lapsuudenkodissamme
kaikenpäivää. Veljeni
kuunteli lähinnä heviä ja suomipoppia,
minulla omien mieltymysteni muk.
valtava musavalikoima huoneessani.
Edelleen keski-ikäisenä menee räppiä.
Skolessa olin musassa kympin oppilas
Lauloin, soitin.
Vierailija kirjoitti:
'Lakkaa etsimästä uutta musiikkia 25 vuotiaana? En kyllä oo minä. Oon 43 ja kuuntelemani musiikki on kokoajan kasvanu ja laajennu. Iskelmä ei oo koskaan menny mulle. Eikä popedat yms.
Kuuntelen edm, dubstep, hiphop, techno, house, hevi, chillout, etnistä, löysin myös vastikään reggaetonin... Spotifystä etsin kokoajan uutta musaa.'
Tämä oli hyvä, kiitos.
Näin liki kasikymppisenä pitäisi kuunnella virsien yninää, ynistä itse mukana. HYI ! Black Sabbahtia, Metallicaa yms. olla pitää. Nuo hoitajat vaan vänkää vastaan ja muutkin mummot. Uskovaiset kalkkikset pelkää kadotusta ynnä helvetin tulipätsiin kärräämistä ;) Se on rock het aamusta ! Muumiot hometukoot !
" ...ja kukkaset nauraneet ei... YÄK ! En haudo vielä itsemurhaa ja kieriskele itsesäälissä vaikka jo yli 65 vee... Ja rokki soi ! Kunhan puujalka kiinni pysyisi :D
Siionin hurskaita ylistyslaluja hartaudella laulaen on Sinunkin sielusi pelastuva ikkuiselta kärsimykseltä Helvetin tulipätseissä ... Aamen !
Kyllä kuuntelen. Jonkin verran myös vanhempieni iän mukaista.