Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuunteletko "ikäsi mukaista" musiikkia, vai jotain ihan muuta?

Vierailija
03.08.2018 |

Vai oletko esim. viisikymppinen edm-fani, tai 15-vuotias tangointoilija? Löytyykö eläkeiläistä suomiräpin kuuntelijaa, tai parikymppistä oopperajuhlilla kävijää? Tätä ei tarvitse ottaa liian vakavasti, koska sehän on ihanaa, että jokainen saa kuunnella sitä mitä haluaa iästä riippuen. Mutta toki tietyissä ikäryhmissä varmasti keskimäärin kuunnellaan tietyntyyppistä musiikkia enemmän kuin toista. Olisi hauskaa kuulla, löytyykö täältä virkistäviä poikkeuksia :).

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 v ja tykkään eniten mm. Eminemistä, Lil Waynestä ja sen tyyppisestä eli varmaan ihan oman ikäisteni musiikkia. Perikymppisenä paras bändi oli Guns and roses ja vielä nuorempana kuuntelin pääsääntöisesti vain Hanoi Rocksia. Hieman yllätti aikuisiällä tuo rokkimieltymysten muuttuminen rappiin/hiphoppiin. Nykypäivän iskelmäähän on lauri tähkät ja vastaavat, eivätkä mun ikäiset mitään Paula Koivuniemeä kuuntele, kun sanovat kuuntelevansa iskelmää.

Vierailija
82/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina kuunnellut väärän ajan musiikkia ajalta ennen syntymää. Se johtuu vain siitä, että vanhemmat kuunteli kun olin lapsi. Oli levyjä ja myöhemmin pääsin kuuntelemaan kavereiden vanhempien levyjä. Se oli tajunnanräjäyttävää kun kuuli progea. Siihen asti vanhemmat onnistui aivopesemään ettei heidän nuoruuden aikana ollut huumeita keksittykään.

Ja proge liittyy huumeisiin miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7 kun ABBA voitti euroviisut, Hurriganes oli kans kova sana tohon aikaan.

Hendrix, Young, Iron Maiden kolahti vähän myöhemmin, yleensäkin kitaravetoinen

hard rock jonka kuuntelua olen jatkanut näihin päiviin. Musiikkimakuni on vanhemmiten vain laajentunut, tarjontaahan on vaikka kuinka.

Vierailija
84/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuunnellut viimeiset 50 vuotta Pink Floydia. Jossain kohtaa  aikajanaa varmaan kuuntelin ikäni mukaista musiikkia. 

Pink Floyd perustettiin 1967, joten se on "iänmukaista" musiikkia 8-kymppiselle.

Vierailija
85/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina kuunnellut väärän ajan musiikkia ajalta ennen syntymää. Se johtuu vain siitä, että vanhemmat kuunteli kun olin lapsi. Oli levyjä ja myöhemmin pääsin kuuntelemaan kavereiden vanhempien levyjä. Se oli tajunnanräjäyttävää kun kuuli progea. Siihen asti vanhemmat onnistui aivopesemään ettei heidän nuoruuden aikana ollut huumeita keksittykään.

Ja proge liittyy huumeisiin miten?

Proge on kehittynyt psykedeelisestä rockista, joka liittyy psykedeeleihin aika läheisesti.

Vierailija
86/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v ja kuuntelen ihan kaikenlaista musiikkia, Beethovenista Bessiin ja Disturbediin.

Vierailija
87/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuuntelen ikäni mukaista musiikkia, metallia, rockia, folkkia ja punkkia. Kaikkea näitä 60-luvulta nykytuotantoon.

Vierailija
88/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt kuuntelen Dumaria kaikista genrestä mitä esittänyt alkuajoista nykyhetkeen. Että varmaan oman ikäkauden musaa sitten.

Vierailija
89/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen kasaripoppia ja new wavea, ysäri eurodancea ja trancea ja 2000-luvun alun Trancea. T. -93 ikijonne

Vierailija
90/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kuullutkaan EDM:sta

Terv. 51v

Vierailija
91/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa "iän mukaista" musiikkia, joten kysymys on typerä

Vierailija
92/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Olen 35 ja omin genreni on suomimetalli, joka eli kultakauttaan kun olin nuori. Suosikkibändejä ovat mm. Nightwish, Children of Bodom, Ensiferum, Turisas ja Wintersun. Toinen suosikkigenreni on musikaalit, ja kuuntelen kyllä aika paljon kaikkea muutakin sekalaista. Iskelmää, rokkia, poppia ja eri maiden kansanmusiikista tykkään myös.

Vierailija
93/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 eli milleniaali. Pidän kyllä nykyään lapsuudenajan hiteistä mutta muuten kuuntelen enimmäkseen kaikkea vaihtoehtorock ja indie tyylistä jossa ehkä ajalla ei ole niin väliä. Ja klassikot on klassikoita. Esim. Vaikka david bowie on hyvä, mutta hänen kultakautensa oli kauan ennen kuin synnyin.

Vierailija
94/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, nyt kolmekymppinen joka on lapsesta saakka rakastanut klassista musiikkia.

Vierailija
95/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi enää sietää sitä musiikkia, jota kuunneltiin nuoruudessani, koska se tuli kaluttua niin totaalisesti läpi silloin. Tulis päivä murmelina -olo, jos koko elämän soisi joku Hotel California. Tykkään kuunnella uusimpia radiohittejä, ihan siksi, että tulee jatkuvasti uutta, se virkistää. 

Mummeli vaan ei murmeli -64

Vierailija
96/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä he..lvetin ikäinen ihminen kyselee iänmukaisesta musiikista? 

Joudun vielä joskus johonkin hoivakotiin, jossa apu..-  ei kun lähihoitaja Jessica soittaa minulle humppaa ja tangoa.

Painajainen.

Koska ikä.

N 62.

Hevari.

Vierailija
97/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä he..lvetin ikäinen ihminen kyselee iänmukaisesta musiikista? 

Joudun vielä joskus johonkin hoivakotiin, jossa apu..-  ei kun lähihoitaja Jessica soittaa minulle humppaa ja tangoa.

Painajainen.

Koska ikä.

N 62.

Hevari.

Aloituksessa jo todettiin, ettei tuota "iänmukaisuutta" kannata ottaa turhan vakavasti, ja selväksi kävi että kyseessä on vain ilmaus joidenkin ihmisten oletukselle siitä, että musiikkimaku olisi riippuvainen iästä.

Vierailija
98/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin historia... Lue enemmän.

Vierailija
99/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivaldia kuuntelen... Taidankin olla aika vanha...

Vierailija
100/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen musiikki olisi ikäni mukaista?

N29

Iso D?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä