Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuunteletko "ikäsi mukaista" musiikkia, vai jotain ihan muuta?

Vierailija
03.08.2018 |

Vai oletko esim. viisikymppinen edm-fani, tai 15-vuotias tangointoilija? Löytyykö eläkeiläistä suomiräpin kuuntelijaa, tai parikymppistä oopperajuhlilla kävijää? Tätä ei tarvitse ottaa liian vakavasti, koska sehän on ihanaa, että jokainen saa kuunnella sitä mitä haluaa iästä riippuen. Mutta toki tietyissä ikäryhmissä varmasti keskimäärin kuunnellaan tietyntyyppistä musiikkia enemmän kuin toista. Olisi hauskaa kuulla, löytyykö täältä virkistäviä poikkeuksia :).

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro nyt tarkemmin, mitä meidän ikämme puolesta tulisi kuunnella.  kerro vaikka 5 vuoden välein.

Vierailija
22/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut, että musiikkimakuni olisi teinimäistä, kun kuuntelen edelleen kolmekymppisenä black metallia ja nu metallia. Mut eipä paljoa muiden mielipiteet kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen Jenni vartiaisen musaa ja käyn hänen keikoilla kavereitten kanssa. Olen 24 mies.

Vierailija
24/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 40 vuotias ja tykkään kpopista. Kuuntelen kyllä paljon muutakin. Mikä on sitten mun ikäistä musaa?

Toivottavasti kpop ei ole sinulle sama asia kuin Psy. Valitettavasti monelle on, eivätkä he ole koskaan kuunnelleet juurikaan muuta biisiä kuin Gangnam stylen.

Vierailija
25/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen musiikin suhteen kaikkiruokainen. Hyvä biisi on hyvä, oli se tehty millä tyylillä tahansa. Mieluiten olen kuitenkin jomteinistä asti kuunnellut 1930-luvun suomalaista iskelmämusiikkia.

Vierailija
26/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 v nainen. Radiokanavat joita kuuntelen ovat Nova, Loop, Nrj, Kiss. Kuljin ukkoporukan mukana töissä. Neljän tunnin automatkoilla kuunneltiiin Yleä ja Bookia (vai miten se kirjoitetaan) Musiikki sai mun hermot riekaleiksi. Ukot oli 30-60 v.

Iskelmämusiikki ei iske ollenkaan.

Vierailija
27/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 40 vuotias ja tykkään kpopista. Kuuntelen kyllä paljon muutakin. Mikä on sitten mun ikäistä musaa?

Toivottavasti kpop ei ole sinulle sama asia kuin Psy. Valitettavasti monelle on, eivätkä he ole koskaan kuunnelleet juurikaan muuta biisiä kuin Gangnam stylen.

Meinaat että kuuntelen Gangnam Stylea repeatilla, en sentään. Kuuntelen kyllä kaikenlaista ja monilta artisteilta, itseasiassa en edes muista monia nimeltä koska kuuntelen paljon koreadraamojen soundtrackeja. Voi niissä tosin olla Psykin mukana?

Vierailija
28/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen, folk metalli tämän hetken suosikki, mutta myös muuta metallia, sekä 80-luvun poppia kattelen/kuuntelen tubesta.. jnejne.

Uutta listamusaa en kuuntele vaikka maksettaisi.

46vee

Vierailija
29/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppisenä sitten osa Eppu Popeda normaali ystävävistä jo kuuntelee iskelmää ja itsellä 60-luku ja tekno sekä jazz.

Vierailija
30/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30. Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, mutta ihan "nuorisomusiikki" ei ole minun makuuni. Radiosta kuuntelen enimmäkseen Radio Suomea, josta tulee iskelmää, vanhempaa musiikkia ja myös uutuuksia. Tykkään aika samanlaisesta musiikista kuin vanhempani, esim. Pink Floyd, Led Zeppelin, CCR. 

Pidän myös folk-henkisestä musiikista ja klassisesta musiikista. 60- ja 70-luvuilta on paljon hyvää musiikkia, mutta kuuntelen ihan nykyajan musiikkiakin, esim. kotimaista poppia ja rockia. 

Vierailija
31/119 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rokkikukkona aloin kuuntelemaan chill jazz musiikkia 43 vuotiaana?

Vierailija
32/119 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-v nainen ja kuuntelen kaikenlaista kuten rock, pop, r&b, mutta erityisesti pidän 60-70-luvun soul musiikista. Pitääkin laittaa mainio street life biisi soimaan.

Vierailija
33/119 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-vuotias mies, ja kuuntelen niin metallia, goottimusiikkia, muuta rockia, syntikkapoppia, klassista, folkia kuin myös jonkin verran räppiä. Hyvää musiikkia löytyy monesta eri lajityypistä, vaikka parikymppisestä asti olenkin identifioinut itseni musiikkikulttuurien saralla erityisesti metallistiksi. Ainoa tyyli, johon en tahdo koskea pitkällä kepilläkään, on 2000-luvun alun r'n'b, tai miten se nyt kirjoitettiinkaan. Yhdentekevää pölötystä vailla minkäänlaista tarttumapintaa.

Vierailija
34/119 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiolistaa en kuuntele yhtään. Välillä fiilistelen kasari-ysärillä, sitten koluan jotain maailmanmusaa kun huomaan että siellä on ihan huikeaa settiä. EDM on kivaa tunnelmannostattajaa esim Avicii. Jotkut räpit dissaan täysin, samoin löysän suomimusan. onneksi laadukas sävykäs musiikki ei maailmasta lopu. Kaivamalla löytyy loputtomasti tätä tavaraa.

Vierailija
35/119 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kuusikymppinen mummeli, kuuntelen hevimetallia ja raskasta rokkia. 

Vierailija
36/119 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 68 vuotta ja kuuntelen sitä mitä autoillessa YleX:ltä sattuu tulemaan ja yleensä tykkään. Nuorena kuuntelemani musiikki tuo mieleen vain kaikkea ankeaa, joten en sitä kuuntele.

Vierailija
37/119 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä viisikymppisen miehen pitäisi kuunnella? Mä kuuntelen enimmäkseen dark folkia ja melodista death metalia.

Vierailija
38/119 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kansanmusiikki on nykyään lähellä sydäntä, vaikka nuorena ei ois voinut vähempää kiinnostaa.

N51

Vierailija
39/119 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v ja kuuntelen tangoja ja iskelmiä. 

Aika epätyypillinen musiikkimaku ikäiselleni. 

Laila Kinnunen, Anne Mattila, Reijo Taipale, Paula Koivuniemi, Berit, Mona Carita, Matti ja Teppo, olavi virta, Hanne, Tamara Lund,  'Badding" somerjoki, Lea Laven, CataCat, Eini jne.

Vierailija
40/119 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli kuusikymppinen mummeli, kuuntelen hevimetallia ja raskasta rokkia. 

Mummeli en ole mutta ikää minulla 74 vuotta. Eikä varmaan ole " ikäni mukaista" edelleen pitää metallia mielimusiikkinani. Ja muuttumaan ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi