Kerrostaloasunto ilman parveketta, ei ikinä!
Käytiin katsomassa muuten kivaa asuntoa Mellunkylässä Kypäräpolulla.
Talo 60-luvun alussa rakennettu, erillinen keittiö ja tilavat olohuone ja makuuhuoneet.
Mutta parvekkeen puuttuminen aiheutti ahtaanpaikan kammon.
Voiko joku viihtyä parvekkeettomassa asunnossa?
Kommentit (92)
Jos pitäisi valita, olisin mieluummin ilman parveketta kunhan asunto ei olisi idässä.
Itsellä on parveke ydinkeskustan asunnossa mutta aina kiusallinen olo kun sinne menee. Kuin tarjottimelle kaikkien nähtäville. Joka suunnassa on tuhat silmäparia. Kadulle myös ja puistoon päin.
En tykkää. Mieluumin olisin ilman ja vuokrakin halvempi.
Riippuu niin asuinalueesta. Täällä ytimessä kukaan ei ole parvekkeillaan.. Ei oikeasti kukaan. koska ne on näyteikunoita ja tajottimella kun sinne astutkin. Turhakkeita ellei ole itsensä näyttelijä ilman häpeän tunnetta. Se on aika normaalia monelle suomalaiselle ellei ole daiju.
Ylin kirjoitti asiaa. Asun myös aivan keskustassa ja täällä ei todellakaan kukaan, sanon kukaan ole parvekkeillaan. Olen oikeasti seurannut asiaa
Kyllä parveke on ehdoton. En jaksaisi ravata joka kerta kahdeksannesta kerroksesta ovelle tupakalle.
Ihan hyvin olen viihtynyt. Tällä hetkellä on terassi, mutten koskaan oleskele siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä parveke on ehdoton. En jaksaisi ravata joka kerta kahdeksannesta kerroksesta ovelle tupakalle.
Kyllä pilaat naapuruston asumisen tupakoinnillasi.
Tuleehan siitä valoa ja avartaa tilaa ilman muuta että voin kyllä ehdottomasti suositella 45 vuoden kokemuksella.
Sauna ja parveke tuo aina lisähintaa vuokraan. Vuokranantaja sitten keksii että sinulla on lisähuone siinä ja lasittaa sen ja vuokra nousee 50€. Avot....
riippuu asuinalueesta, itselläni lähiössä 2.kerroksessa kämppä, lähellä suht vilkkaahko katu, muttei mikään bulevardi kuitenkaan. Parvekelasitusta ei ole, parvekkeeni on jatkuvasti sellaisen pölyn peitossa ettei siellä voi oikein olla. Ainoa ilo on tuulettamisen kannalta eli saa vähän isomman luukun auki, eli sinänsä fiksu ranskalainen parveke ajaisi asian myös.
Parvekelasit verhoilla on myös erittäin käytännölliset.
Ei parvekkeella tee mitään jos naapuritalo tai parveke on parin metrin päässä
Vierailija kirjoitti:
Ylin kirjoitti asiaa. Asun myös aivan keskustassa ja täällä ei todellakaan kukaan, sanon kukaan ole parvekkeillaan. Olen oikeasti seurannut asiaa
Minä myös katselen usein bussinikkunasta parvekkeita. Ja todellakin tyhjiä ovat enimmäkseen.
Olen myös katsonut lähiöissä uusiin taloihin rakennettujs lasitettuja parvekkeita. Myös ne ovat 99% tyhjiä, vaikka aina sanotaan, että lasit lisäävät käyttöaikaa.
Parveke pitää pestä joka toinen päivä, jos siellä haluaa olla. Kiitos ei!
Vierailija kirjoitti:
riippuu asuinalueesta, itselläni lähiössä 2.kerroksessa kämppä, lähellä suht vilkkaahko katu, muttei mikään bulevardi kuitenkaan. Parvekelasitusta ei ole, parvekkeeni on jatkuvasti sellaisen pölyn peitossa ettei siellä voi oikein olla. Ainoa ilo on tuulettamisen kannalta eli saa vähän isomman luukun auki, eli sinänsä fiksu ranskalainen parveke ajaisi asian myös.
Parvekelasit on tosi hyvät ja kyllä partsille pitää päästä kahville tai lonkerolle ihan istumaan.
Pyykkitelineen saa kesällä hyvin ulos ja pitkälle syksyyn mutta talvella aivan turhake. Lunta vaan pitää luutia kun vuokrasopparissa ukaasi mulle vuokralaiselle.
Haa, Äitini asui joskus tuolla Kypäräpolulla.
Ja todellakin iso puute parvekkeen puuttuminen. Alue vehreää ja rauhallista joten parveke olisi ollut kovassa käytössä.
Eri asia jossain ydinkeskustassa saasteita hengitellen.
Kerrostaloasunto parvekkeella tai ilman, ei ikinä.
Varsinkaan mistään Kyrpäpolulta..
Ei voi viihtyä. Aina pitäisi olla parveke. Paitsi autotie hankala parvekkeen lähellä.