Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuunteletko "ikäsi mukaista" musiikkia, vai jotain ihan muuta?

Vierailija
03.08.2018 |

Vai oletko esim. viisikymppinen edm-fani, tai 15-vuotias tangointoilija? Löytyykö eläkeiläistä suomiräpin kuuntelijaa, tai parikymppistä oopperajuhlilla kävijää? Tätä ei tarvitse ottaa liian vakavasti, koska sehän on ihanaa, että jokainen saa kuunnella sitä mitä haluaa iästä riippuen. Mutta toki tietyissä ikäryhmissä varmasti keskimäärin kuunnellaan tietyntyyppistä musiikkia enemmän kuin toista. Olisi hauskaa kuulla, löytyykö täältä virkistäviä poikkeuksia :).

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen hitmiksiä. Sit Eppuja ja J. Karjalaista yms. - 85

Vierailija
2/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on 47v mukaista musiikkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisko AP miksi viiskymmiselle EDM ei olisi "iän mukaista musiikkia". EDM on ollut suosittua jo kun viiskymppiset ovat olleet nuoria.

Vierailija
4/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuskymppisenä pitää siirtyä humppaan.

Vierailija
5/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 60-luvulla. Jo 70-luvulla kuuntelin heviä ja tykkäsin siitä, tykkään hevistä edelleen vaikken mikään tosifani olekaan. Pidän monenlaisesta musiikista klassisesta räppiin. En pidä tanssi-iskelmästä tai progesta, johonkin monimutkaiseen jazziin ei minun ymmärrys riitä. Ehkä tärkein musiikki on siltä ajalta, jolloin aikuistuin eli 80-luvulta.

Se hyvä puoli tässä on ollut, että lasten kanssa ei ole tullut mitään riitaa musiikin kuuntelemisesta.

Vierailija
6/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ttua mä  just luin? Iän mukaista musaa?

Jo perusoletus tuossa on ihan päin alvettia ja kertoo ennakkoasenteesta.

Vierailija
7/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai musiikki ole millään tavalla ikäsidonnaista? Sehän on kuitenkin tutkittu juttu, että ihminen lakkaa etsimästä uutta musiikkia (olikohan) 25v. ikävuoden jälkeen? Korjatkaa, jos olen väärässä :)

Itse olen "hevari". Kaikki menee stadionrockista ihan Suomen underground funeral doom bändeihin asti.

N21

Vierailija
8/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40 vuotias ja tykkään kpopista. Kuuntelen kyllä paljon muutakin. Mikä on sitten mun ikäistä musaa?

Vierailija
9/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempibiisini on Jääkärimarssi. 

M30

Vierailija
10/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis ensin tykkään elastisesta ja kun vanhenen saan tykätä paula koivuniemesta. Aha.

Vierailija
11/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän mukaisia tangon ystäviä on kovin harvassa kun se on 1800 luvun lopulta kotoisin...

Elektronista musiikkia on ollut 1970 luvulta saakka. Silloin sitä nuorena fanittaneet alkaa olemaan jo eläkeikäisiä.

Ooppera se sitten vasta vanhaa perinnettä onkin...

Vierailija
12/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILoveBoyGeorge kirjoitti:

Ei kai musiikki ole millään tavalla ikäsidonnaista? Sehän on kuitenkin tutkittu juttu, että ihminen lakkaa etsimästä uutta musiikkia (olikohan) 25v. ikävuoden jälkeen? Korjatkaa, jos olen väärässä :)

Itse olen "hevari". Kaikki menee stadionrockista ihan Suomen underground funeral doom bändeihin asti.

N21

Olet väärässä. On tutkittu että aktiivisin vaihe uuden musiikin hakemiseen on tuossa 20 ikävuoden paikkeilla ja lähtee vähentymään sen jälkeen. Yleensä se musiikkityyli mistä tuolloin pitää säilyy pitkälti loppu elämän. Mutta se ei tarkoita että uuden musiikin etsiminen mitenkään päättyisi. Minäkin olen 45 vuotias ja jatkuvasti tulee yhä uusia suosikkeja, mutta alkaa oleen jo se ongelma että se musiikkikokoelma alkaa jo oleen jo niin laaja että ei kohta ikä enää riitä edes kaikkia kuuntelemaan uudelleen.  Tyylillisesti musiikki on samankaltaista mistä pidin tuolloin 20+ ikäisenä.

Vierailija
13/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo lukioikäisestä asti tykännyt iskelmästä laajalla skaalalla, saa olla uudempaa Iskelmä-radion tarjontaa tai vanhempaa. Olen nyt 25. Periaatteessa minua vanhemmat sisarukseni tykkäävät "nuoremmasta" musiikista, josta minun "pitäisi" pitää :D

Vierailija
14/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen. JVGtä m56

Vierailija
15/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan räppii ja hiphoppii. Käyn paljon keikoilla.

N56

Vierailija
16/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28-vuotias ja kuuntelen kaikkea laidasta laitaan, mutta oikeastaan kuuntele 2010-luvun musaa en kuuntele ollenkaan, jotain Tropical housea ja Chill outia lukuun ottamatta. Varsinkin 90-00 vaihteen French house ja 70-luvun disco saavat mut svengaamaan :)

Vierailija
17/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen musiikki olisi ikäni mukaista?

N29

Vierailija
18/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ILoveBoyGeorge kirjoitti:

N21

Olet väärässä. On tutkittu että aktiivisin vaihe uuden musiikin hakemiseen on tuossa 20 ikävuoden paikkeilla ja lähtee vähentymään sen jälkeen. Yleensä se musiikkityyli mistä tuolloin pitää säilyy pitkälti loppu elämän. Mutta se ei tarkoita että uuden musiikin etsiminen mitenkään päättyisi. Minäkin olen 45 vuotias ja jatkuvasti tulee yhä uusia suosikkeja, mutta alkaa oleen jo se ongelma että se musiikkikokoelma alkaa jo oleen jo niin laaja että ei kohta ikä enää riitä edes kaikkia kuuntelemaan uudelleen.  Tyylillisesti musiikki on samankaltaista mistä pidin tuolloin 20+ ikäisenä.

Tästä innostuneena päätin testata oman musiikkikokoelmani, johon ei uusia ole tullut enää muutamaan vuoteen, koska musiikki on onlinessä hyvin saatavilla. soittolista on nyt muutaman minuutin rakentunut, ja tällä hetkellä ollaan 1500 tunnissa. Saapa nähdä missä kohdin stoppaa.

Vierailija
19/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli kuunnellut yli 20 vuotta technoa ja trancea, rakastan sellaista musaa vieläkin. N40

Vierailija
20/119 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunneelut pitkään dancea ja lattaria, nyt viimevuosina alkanut kuuntelemaan edamia (EDM). Sen sijaan inhoan melankolista musiikkia ja vielä enemmän suomiräppiä.