Kysy uskosta/uskovaiselta
Uskon Jeesukseen, uskonratkaisun tein n.5 vuotta sitten. Tällä hetkellä kuulun pieneen helluntaiseurakuntaan. Voit esittää asiallisia kysymyksiä uskonelämään liittyen :) Voin ehkä omalta osaltani murtaa jtn ennakkoluuloja.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Jeesus päätti itse antaa henkensä ja näin noudattaa Jumalan tahtoa. Jeesus ja Jumala on eri asia mutta kuitenkin he ovat yhtä. Tätä ihmisjärjen on vaikea käsittää..
Ja Jeesuksen uhrauksen ydin on siinä että me ihmiset voimme pelastua ja päästä taivaaseen. Se on todella uhri, kun joku antaa henkensä toisten puolesta.
Mitä kuolemista se on siirtyä taivaalliseen valtaakuntaan istumaan jumalan oikealla puolella? Se on pelkästään siirtyminen tästä väliaikaisesta mitättömän lyhyen aikaa kestävästä maallistata taivalluksesta ikuiseen elämään.
Sitäpaitsi kaikkivaltias jumala olisi pystynyt tuon kaiken helposti estämään. Miksi vaaditaan veriuhri jotta jumala voi antaa ihmiskunnalle pelastuksen? Olisi voinut vaan päättää tehdä näin ilman mitään jeesuksia ja ristiinnaulitsemisia. Jotenkin tuossa tarinassa tehty täysin tarpeettoman monimutkaisesti koko asia. Ensin luoda oma poika maan pinnalle joka sitten tapetaan ristiin naulaamalla jotta ihmiskunnan synnit saadaan kuitattua pois päiväjärjestyksestä. Kuullostaa niin höpö-höpö tarinalta kun vaan olla ja voi.
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskossa luonnollisesti hmistä ei ole ennen syntymää. Ihminen kehittyy, kasvaa ja saa henkensä äidin kohdussa.
Mitä tarkoittaa "saa henkensä"?
Onko eläimillä ja kasveilla samalla tavalla henki? Miksi tässä tarvitaan jotain yliluonnollista?
^ niin samaa mietin missä vaiheessa ihmisapinat alkoivat evoluutiossa 'saada henkensä' (ts. tietoisuuden) Jumalalta ? Tapahtuiko se hengen saaminen myös neanthertaalin ihmisille vai vasta homo sapiensille?
Miten on mahdollista, että Jumala on olemassa, kun kerran usko ei leviä muuten kuin verkostomarkkinoinnin kaltaisen levityksen kautta, eli ihmiseltä ihmiselle ?
Mitä luulet, että jos ateistipariskunta muuttaisi autiolle saarelle ja saisi siellä lapsen eikä koskaan puhuisi uskosta ja uskonnosta mitään lapselle, niin olisiko kyseisen lapsen mahdollista tulla uskoon? Puhuisiko Jumala suoraan lapselle vai miten ne opit tulisivat lapselle?
Minä kyllä luulen, että lapsi ei saisi "jumalaan yhteyttä" koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että Jumala on olemassa, kun kerran usko ei leviä muuten kuin verkostomarkkinoinnin kaltaisen levityksen kautta, eli ihmiseltä ihmiselle ?
Mitä luulet, että jos ateistipariskunta muuttaisi autiolle saarelle ja saisi siellä lapsen eikä koskaan puhuisi uskosta ja uskonnosta mitään lapselle, niin olisiko kyseisen lapsen mahdollista tulla uskoon? Puhuisiko Jumala suoraan lapselle vai miten ne opit tulisivat lapselle?
Minä kyllä luulen, että lapsi ei saisi "jumalaan yhteyttä" koskaan.
Jos Jumala olisi olemassa, se puhuisi kyllä kaikille ihmisille. mutta kun ei puhu.
USA.ssa ja Venäjällä on onnettomuudessa kuolleita tai muuten sydämen pysähdyksen saaneita syväjäädytetty pakkaseen. Eli he ovat kuolleita.
Uskovaisen mielestä sielu vilahti taivaaseen.
Mutta: kun 50 vuoden sisällä syväjäädytetty herätetään henkiin, tai ainakin aivot saadaan henkiin (tiedä vaikka siirrettyä jollekin aivokuolleelle), niin tuleeko sielu taivaasta takaisin? Vai miten se menee kun ihminen herää henkiin ?
Kyllä Jumala pitää huolen että ihminen kuulee evankeliumin ja saa mahdollisuuden tulla uskoon. Joko kuulee ihmisen kautta tai itse ilmestyy jollain tavalla. Ap
Miksi Lähi-Idässä ihmiset eivät kuule Jumalan sanaa eivätkä evankeliumia Jumalan puhumana ? Siellä on I-alkuinen uskonto?
Miksi Japanissa kukaan juurikaan ei kuule Jumalan puhumaa evankeliumia vaan siellä vain kunnioitetaan luontoa ilman mitään jumalia?
Outoa eikö totta. Jumalan ei ole olemassa, koska se ei puhu japanilaisille ! Vai valikoiko Jumala kansojen mjukaan että kelle puhuu?
Kaikkialla maailmassa on uudestisyntyneitä kristittyjä jopa Pohjois-Koreassa. Evankeliumia saarnataan joka paikassa, joissain maissa enemmän toisissa vähemmän. Ja on paikkoja missä se täytyy tehdä salaa vainojen takia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jumala pitää huolen että ihminen kuulee evankeliumin ja saa mahdollisuuden tulla uskoon. Joko kuulee ihmisen kautta tai itse ilmestyy jollain tavalla. Ap
Ainakin amerikan intiaanit elivät vuosituhansien ajan autuaan tietämättäminä Jeesuksesta. Vasta kun eurooppalaiset tuli laivoineen ja miekkoineen alkoi Kristinusko levitä uudelle mantereelle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla maailmassa on uudestisyntyneitä kristittyjä jopa Pohjois-Koreassa. Evankeliumia saarnataan joka paikassa, joissain maissa enemmän toisissa vähemmän. Ja on paikkoja missä se täytyy tehdä salaa vainojen takia. Ap
Mutta oleellista on, että kaikkialla missä ei saarnata kristinuskoa, kukaan ei itsestään tule kristinuskoon, koska Jumala ei puhu ihmisille, koska Jumala ei ole olemassa.
Koko usko on ihmisen keksimä juttu. Alunperin voinut olla jotakin harhaisia näkyjä joillakin, joista kirjoittaneet kirjoja jne.
Mutta summa summarum, jos kukaan ei kerro kristinuskosta, ei Jumala puhu kenellekään ja ihminen jää tulematta uskoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin amerikan intiaanit elivät vuosituhansien ajan autuaan tietämättäminä Jeesuksesta. Vasta kun eurooppalaiset tuli laivoineen ja miekkoineen alkoi Kristinusko levitä uudelle mantereelle.
Tämäkin todistaa, ettei jumalaa ole olemassa.
On monia ihmisiä jotka ovet tulleet uskoon niin että, Jeesus on ilmestynyt heille esim. unen kautta. Ap
Voiko kaikkivoipainen Jumala luoda niin ison kiven, ettei jaksa sitä itse nostaa?
Niin jostakin syystä Jumala pitää huolen siitä että uskoon voi tulla vain jos kuulee kristinuskosta joltakin toiselta _ihmiseltä_ . Tämä vaikuttaa enemmän ihmisten keskeiseltä psykoligiselta manipulaatiolta kuin jumalan kosketukselta. Jossain vaiheessa tätä manipulaatiota toteuttiin melko raa'sti miekalla ja verellä (ristiretket). Nekin olivat ilmeisesti osa jumalan suurta suunnitelmaa sanansa levittämiseksi ?
Vierailija kirjoitti:
On monia ihmisiä jotka ovet tulleet uskoon niin että, Jeesus on ilmestynyt heille esim. unen kautta. Ap
No enpä usko jos eivät koskaan Jeesuksesta kuulleetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on aina sen oman uskonnon jumala joka näyttäytyy unissa?
Kristityt näkevät Jeesuksen tai Neitsyt Marian. Hindut näkee Brahman. Varmaan ne amerikan intiaanit näkivät jonkun pyhän kotkat unissaan.
Koskaa se ei ole sellainen näky joka olisi ristiriidassa henkilön senhetkisen uskonnollisen näkemyksen kanssa. Milloinkaan hindu ei ole joutunut toteamaan, että perskules nyt on pakko alkaa kristityksi. Minähän olen ollut täysin väärässä uskoessani koko elämäni ajan väärään jumalaan! Kristinuskon on pakko olla totta kun omin silmin näin kun Jeesus kertoi minulle näin.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin nähnyt Unessa Jeesuksen, enkä tullut uskoon. Se oli vain uni.
Aika pitkä uni saisi olla, jotta koko ihmisen kirjoittaman raamatun lukisi unessa. Se on vaan fakta, että jos ihminen syntymästään lähtien on ateistien seurassa vain ja ainoastaan eikä mistään saa mitään tietoa uskosta,ei jumala puhu ihmiselle koska jumala ei ole olemassa.
Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät ole sama asia. Heitä yhdistää Jumalan Henki. Isä Jumala on kaiken alkulähde.