Onko mielestäsi oikeudenmukaista että teetetään ammattityötä työmarkkinatuella+ kulukorvaus9e/pv?
Onko mielestäsi oikein että työkykyisillä ammatti-ihmisillä teetetään työtä työmarkkinatuella?
Suostuisitko sinä?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saikuttamalla/työkyvyttömyyseläkehakemuksilla välttää velvoitteet. Siksi sanonkin TE-virkailijan kanssa asioidessani jo heti alkuun, etten tule suostumaan yhteenkään hänen ehdotukseensa. Ja siinä vaiheessa hän yleensä pokkuroi jotain, mutta kun sanon suoraan, että se on sitten taas saikutuksen paikka ja että hän ei asialle mahda yhtään mitään, niin silloin loppuu se päteminen.
Huomasin, että taas levitellään sellaisia valejuttuja, että karenssia paukkuu jos sanoo ei yms., joten oli velvollisuuteni kirjoittaa tänne(kin), että näin ei todellaakaan ole.
T: Nautiskeleva työtön, elämäntapalomailija
Nautiskele pois, saikussa on aina 1+9 päivän omavastuuaika, jolloin ei saa työkkäritukeakaan, jos ei mene sinne ehdotettuun palveluun. Toimeentulotukea voi saada, mutta ei saikulla kovin nautiskelevasti elellä ilman rahaa.
Oletko kateellinen vai miksi yrität turhaan keksiä ongelmia minun velvollisuuksien välttelystä?
Homma menee katsos sillä tavalla, että kun lähden saikuttamaan, niin se saikutus loppuu vasta kun kallonkutistajat alkavat kuukausien-vuosien saikutuksen jälkeen patistamaan minua kuntouttavaan työhön. Ei kiitos on jokakertainen vastaukseni. Silloin katkaisen hoitosuhteen ja ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi odottamaan uusintakierrosta, joka alkaa taas välittömästi kun TE-toimisto vaatii minua tekemään jotain.
Osaan kuvitella ärtymyksesi kun kukaan ei mahda minunlaisilleni mitään. Et sinäkään vaikka kirjoittelisit mitä.
" Se kuntouttavan järjestäminen maksaa järjestäjälle ja se maksaa myös sille joka lähettää henkilön kuntoutukseen, monta kymppiä päivässä, ei sinne kannata laittaa sellaisia jotka ei sitä tarvitse."
Eipä kannata, ei, mutta laitetaan silti. Vaikka tyypiltä ei puutu kuin työpaikka hakemisesta huolimatta, niin kuntoutettavahan tuo selvästi on pelkästään sillä perusteella kun ei niitä töitä löydy.
Mutta ainakin joku saa palkan siitä että kuntoutetaan vaikka ei kalliilla rahalla kuntoutettava ihminen muuta tarvitsi kuin palkkatyön itselleen.