Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville, että äitini on tappanut nuoruudessaan vauvan

Vierailija
30.07.2018 |

Kyseessä hänen oma esikoisensa, ei-toivottu ja yksinhuoltajana saatu lapsi. Äiti asui eri maassa silloin, sittemmin muutti takaisin Suomeen, avioitui ja sai minut ja sisarukseni. Ikinä ei ole kertonut eikä me olla kuultu tuosta kuolleesta sisaruksesta.Nyt äiti jo vanha ja oli suunnitelmissa että alan omaishoitajaksi. Tilattiin äidin terveyspapereita ja äidin sisko avautui myt vasta tuosta "luurangosta kaapista". Äiti oli tuomittu joksikin lyhyeksi ajaksi vankilaan/hoitoon, sen jälkeen muutti pois ja jatkoi elämäänsä.

Mua ällöttää, en osaa enää nähdä äitiä samoin, itse pienten lasten äitinä. Onko tämmöinen syy "riittävä" purkaa hoitosopimus? tarkoitan moraalista puolta, juridisestihan en ole velvoitettu äitiä hoitamaan mitenkään.

Kommentit (355)

Vierailija
41/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hirveää. Tavallaan mietin, että siitä on jo niin pitkä aika, on varmaan mennyt päästään sekaisin ja katunut ikänsä.

Mutta sitten toisaalta, en tollasen ihmisen lähellä enää voisi varmaan olla, mulla on lapsia itselläni ja aika kauheet mielikuvat...

Hirveä tilanne, äidin ja ap:n kannalta. Äiti saa jälleen maksaa teostaan jonka mielenhäiriössö teki, kuolee nyt yksin jne. Ja ap menetti tässä jutussa äitinsä ja luottamuksen varmaan moneen muuhunkin asiaan.

Voimia ap!

Vierailija
42/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onhan se ainakin teoriassa mahdollista, että suhtautuisit asiaan hieman toisin, jos äitisi olisi vielä keskustelukunnossa ja hän selittäisi sinulle, miksi on tehnyt tekonsa. Nyt hän on vanha ja avuton ja tarvitsee joka tapauksessa jonkun huolehtimaan itsestään. Jos sinä et huolehdi, niin jonkun muun täytyy. Tunnet kuitenkin äitisi ja tiedät, millainen ihminen hän on. Jos hän on kauhea ihminen, niin olet varmasti ollut siitä tietoinen jo ennen tätä.

Eli jos jonkun vanhempi on joskus ollut sarjamurhaaja, mutta on oikein ihanna vanhempi lapsilleen, se poissulkee sen rikoksen ja pahuuden siinä ihmisessä?? Mitä vtun logiikkaa tämäkin taas.

Suomalaiset ovat kovia puolustelemaan omiaan. 

Sama logiikka pätee sitten rais kareihin ja terr oristeihin. Kyllähän hekin ovat varmasti hyviä isiä ja äitejä OMILLE LAPSILLEEN.

valkopestään oikein urakalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeellinen tarve ihmisillä on avautua vuosikymmenien takaisista asioista? Tätikin olisi voinut olla hiljaa sisarensa asioista, kun on kerran tähänkin saakka niin tehnyt. Ja jos asia tuli ilmi nyt tämän omaishoitokuvion takia, niin olisi voinut tarjota hommaa jollekin muulle kun ap:lle sisaruksineen. Ulkopuolinen hoitaja ei saa luovuttaa terveystietoja muille.

Vierailija
44/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo alkio höpöttäjät huijaavat itseään. Jo 2 viikkoisella on pienet jalat.

Mulla useita km:iä ja kyllä esim km rv 13 ja 15 oli jo ”pikkuinen vauva”. Karmivaa ajatella sikiötä jolle tehdään abortti rv 24.

Onhan se karmivaa mutta onneksi noin pitkällä niitä tehdään enää poikkeustapauksissa, lapsi on vakavasti vammainen tai jopa elinkelvoton.

Vierailija
45/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onhan se ainakin teoriassa mahdollista, että suhtautuisit asiaan hieman toisin, jos äitisi olisi vielä keskustelukunnossa ja hän selittäisi sinulle, miksi on tehnyt tekonsa. Nyt hän on vanha ja avuton ja tarvitsee joka tapauksessa jonkun huolehtimaan itsestään. Jos sinä et huolehdi, niin jonkun muun täytyy. Tunnet kuitenkin äitisi ja tiedät, millainen ihminen hän on. Jos hän on kauhea ihminen, niin olet varmasti ollut siitä tietoinen jo ennen tätä.

Eli jos jonkun vanhempi on joskus ollut sarjamurhaaja, mutta on oikein ihanna vanhempi lapsilleen, se poissulkee sen rikoksen ja pahuuden siinä ihmisessä?? Mitä vtun logiikkaa tämäkin taas.

Sama logiikka pätee sitten rais kareihin ja terr oristeihin. Kyllähän hekin ovat varmasti hyviä isiä ja äitejä OMILLE LAPSILLEEN.

No tuo äiti ei ollut sarjamurhaaja. Itsellä ymmärrystä riittää tähän keissiin, koska elämä ei ole mustavalkoista.

Vierailija
46/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saat tehdä mitä vain jos olet nainen ja saat sympatiaa.

Vierailija
47/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakotiin äitisi, hae hänelle paikkaa.

Vierailija
48/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo äiti ei ollut sarjamurhaaja. Itsellä ymmärrystä riittää tähän keissiin, koska elämä ei ole mustavalkoista.

Jos tuo olisi ma mu  nainen niin täällä tuomittaisiin. ''kuuluu heidän kulttuuriin''.

Totuushan on että suomalaisten kulttuuriin kuuluu lastenmurhat ja tästä on paljon lehdissä puitukin.

Vierailija
49/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pystyisi suhtautumaan äitinä vaan tappajana. Enkä antaisi tavata lapsiani enää.

Vierailija
50/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan lukea Anna-Liisa ja ottaa vähän perspektiiviä.

Vierailija
51/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tpsi pahoillani puolestasi ap. Tavallaan myös äidin puolesta.

Nämä on isoja asioita, jotka herättää suuria tunteita, joiden "oikeellisuutta" on vaikea perustella. Mä ymmärrän ap:ta, koska mun moraali/maailmankatsomus whatever on luontaisesti samanlainen - sellaisena pysyi, vaikka se koski omaa itseäni. Mä siis tulin nuorena vahinkoraskaaksi ja tuen puutteessa painostyksen alla tein abortin, jota kadun yhä nytkin yli 20v myöhemmin. Myöhemmin aviomieheni kanssa yritimme turhaan saada lapsia, mutta en enää raskaaksi tullut. Monet surkutteli tilannettamme, mutta mulle se oli aika selvä; mua rangaistaan koska en antanut ensimmäisen lapseni syntyä, enkä ansaitse enempää. Tavallaan oli helppoakin hyväksyä asia noin.

Toisten päätöksiin en puutu, enkä niitä arvostele.

AP:lle sen bverran, ettei kannata noilla ajatuksilla omaishoitajaksi ryhtyä. Ryhtyköön ne "ymmärtäväisemmät" sisarukset tai sitten laitos.

Jokaisella on ristinsä kannettavanaan, harvoin se näkyy ulospäin..

Kaunista loppukesää kaikille,

A

Vierailija
52/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi selvästi teki kostomurhan isää kohtaa joka jätti äitisi. Tässä ei ole mitään sympatisoitavaa.

Tällaisia murhia on vastaavia suomessa.

Vierailija
53/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eroa mitenkään abortin tekijästä

Eroaa suurestikin, abortissa tapetaan usein riisinjyvän kokoinen alkio.

No selviääkö kääpiön taposta ilman rangaistusta jos ihmisen koolla on merkitystä tässä asiassa.

Vierailija
54/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on isoja asioita, jotka herättää suuria tunteita, joiden "oikeellisuutta" on vaikea perustella. Mä ymmärrän ap:ta, koska mun moraali/maailmankatsomus whatever on luontaisesti samanlainen - sellaisena pysyi, vaikka se koski omaa itseäni. Mä siis tulin nuorena vahinkoraskaaksi ja tuen puutteessa painostyksen alla tein abortin, jota kadun yhä nytkin yli 20v myöhemmin. Myöhemmin aviomieheni kanssa yritimme turhaan saada lapsia, mutta en enää raskaaksi tullut. Monet surkutteli tilannettamme, mutta mulle se oli aika selvä; mua rangaistaan koska en antanut ensimmäisen lapseni syntyä, enkä ansaitse enempää. Tavallaan oli helppoakin hyväksyä asia noin.

AP:lle sen bverran, ettei kannata noilla ajatuksilla omaishoitajaksi ryhtyä. Ryhtyköön ne "ymmärtäväisemmät" sisarukset tai sitten laitos.

A

Miten sen abortoidun sikiön isää rangaistiin?

Sehän myös hyötyi abortista, kai se sai rangaistuksen myös?

Miten sun aviomies ansaitsi sen ettei se saanut lasta? Sehän olisi ollut 50% sen lapsi, eli sitä rangaistiin jostakin myös sun logiikalla. Onko se jotenkin paha ihminen myös?

Vierailija
55/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei olisi olemassa, jos isosiskosi eläisi. Äitisi olisi todennäköisesti elänyt vauvan kanssa toisin, tavannut jonkun muun miehen kuin isäsi ja olisit jäänyt syntymättä.

Ei ole sinun tehtäväsi jakaa tuomioita ihmiselle joka on jo tuomionsa kärsinyt. Yhtälailla moraalitonta on hylätä äitisi nyt, kun hän tarvitsee apua.

Vierailija
56/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei olisi olemassa, jos isosiskosi eläisi. Äitisi olisi todennäköisesti elänyt vauvan kanssa toisin, tavannut jonkun muun miehen kuin isäsi ja olisit jäänyt syntymättä.

Ei ole sinun tehtäväsi jakaa tuomioita ihmiselle joka on jo tuomionsa kärsinyt. Yhtälailla moraalitonta on hylätä äitisi nyt, kun hän tarvitsee apua.

Yök. Voiko joku oikeasti pyhittää äidin teot tuolla logiikalla ja käskeä olla tuomitsematta murhasta? 

Suomalaisten moraali näyttää olevan aika valikoiva jos tekijä on nainen ja suomalainen.

Vierailija
57/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eroa mitenkään abortin tekijästä

Eroaa suurestikin, abortissa tapetaan usein riisinjyvän kokoinen alkio.

No selviääkö kääpiön taposta ilman rangaistusta jos ihmisen koolla on merkitystä tässä asiassa.

Sanoit itsekin : ihminen. Ei alkio tai sikiö.

Vierailija
58/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök. Voiko joku oikeasti pyhittää äidin teot tuolla logiikalla ja käskeä olla tuomitsematta murhasta? 

Suomalaisten moraali näyttää olevan aika valikoiva jos tekijä on nainen ja suomalainen.

Ei se ole pyhittämistä, vaan fakta. Mitä ap hyötyy siitä, että tuomitsee ja hylkää äitinsä nyt? Itse antaisin anteeksi ja selvittäisin, missä siskon hauta on.

Vierailija
59/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A

Miten sun aviomies ansaitsi sen ettei se saanut lasta? Sehän olisi ollut 50% sen lapsi, eli sitä rangaistiin jostakin myös sun logiikalla. Onko se jotenkin paha ihminen myös?

Mun aviomies sai lapsia myöhemmin uuden vaimon kanssa; me siis erosimme lapsettomuuden takia mun aloitteesta ("vika" oli minussa)

Abortoidun sikiön isästä tuli sittemmin taparikollinen ja addiksti, liekkö siten sitten "rangaistiin"... En tiedä, en ole kuullut hänestä enää mitään.

-A

Vierailija
60/355 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A

Mun aviomies sai lapsia myöhemmin uuden vaimon kanssa; me siis erosimme lapsettomuuden takia mun aloitteesta ("vika" oli minussa)

Abortoidun sikiön isästä tuli sittemmin taparikollinen ja addiksti, liekkö siten sitten "rangaistiin"... En tiedä, en ole kuullut hänestä enää mitään.

-A

Huoh. Tässä on murhattu puolivuotias lapsi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi