Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville, että äitini on tappanut nuoruudessaan vauvan

Vierailija
30.07.2018 |

Kyseessä hänen oma esikoisensa, ei-toivottu ja yksinhuoltajana saatu lapsi. Äiti asui eri maassa silloin, sittemmin muutti takaisin Suomeen, avioitui ja sai minut ja sisarukseni. Ikinä ei ole kertonut eikä me olla kuultu tuosta kuolleesta sisaruksesta.Nyt äiti jo vanha ja oli suunnitelmissa että alan omaishoitajaksi. Tilattiin äidin terveyspapereita ja äidin sisko avautui myt vasta tuosta "luurangosta kaapista". Äiti oli tuomittu joksikin lyhyeksi ajaksi vankilaan/hoitoon, sen jälkeen muutti pois ja jatkoi elämäänsä.

Mua ällöttää, en osaa enää nähdä äitiä samoin, itse pienten lasten äitinä. Onko tämmöinen syy "riittävä" purkaa hoitosopimus? tarkoitan moraalista puolta, juridisestihan en ole velvoitettu äitiä hoitamaan mitenkään.

Kommentit (355)

Vierailija
261/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että ällöttää mutta keskustelisin äitin kanssa ennen kuin tekisin mitään suurempia päätöksiä, hän on kuitenkin teistä ilmesesti pitänyt hyvää huolta eikä kuolemaa tarvinnut toivottavasti pelätä?

Äidin muistisairaus on jo niin pitkällä, ettei aiheesta ole enää mahdollista järkevästi keskustella. Meistä on kyllä pitänyt hyvää huolta, mutta ei se poissulje tai pyhitä tuota tekia, mielestäni melkein päinvastoin.. Myös tädilleni olen vihainen ettei kertonut meille asiasta aiemmin, edes (jo edesmennyt ) isäni ei kuulemma tiennyt totuutta vaimostaan. Kylmäävää, millaisia asioita ihmiset voivatkaan salailla! Ap

Ei tietenkään poista/pyhitä mutta en kyllä ymmärrä miten teistä huolehtiminen tekisi asiasta pahempaa kuten melkein koet. Täti tuskin on kokenut oikeudekseen kertoa eteenpäin tuollaista asiaa, varsinkaan perheenjäsentä harvoin petetään kertomalla tällaisia asioita muille. Osaako täti kertoa miten tämä kaikki tapahtui ja miksi?

Siis siinä mielessä, että miksi meidät hoiti hyvin kun isosiskolle ei antanut edes mahdollisuutta jatkaa elämää - kuitenkin itse ensin sen mahdollisuuden elämään antaen. Niin julmaa, eikä yhtään sovi kuvaan siitä äidistä, jonka olen tuntenut koko elämäni. Pakko sanoa, että sisarukseni ihmettelevät miksi näin raskaasti otan tämän; shokki se oli kaikille mutta mä koen suoranaista inhoa ja aggressiota; nytkin kun katson äitiä tuolla lässyttämällä mun lapsille, tekis mieli vaan mennä kirkumaan että pysy kaukana niistä hullu murhaaja! Enkä siis epäile todellakaan, että tekisi mitään mun lapsille, mutta se tieto, mihin on kyennyt ja vielä vuosikymmenet salaillut omalta perheeltään - millainen hirviö siihen kykenee?

Täti tiesi kertoa, että äiti oli raskautunut jollekin naimisissa olevalle "rikkaalle" miehelle, ja kuristanut vauvan n. puolivuotiaana kun mies hylkäsi hänet lopullisesti.  Tuomionkin teostaan sai, eli ei tosiaan edes "siihen aikaan" pidetty kovin normaalina.

Yäk.

Ap

Olet typerä. Ota mallia sisaruksistasi.

Vierailija
262/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo alkio höpöttäjät huijaavat itseään. Jo 2 viikkoisella on pienet jalat.

Kyllä vain, abortin voi vielä tehdä viikolla 12 ja silloin "alkiolla" lyö jo oma sydän ja kaikki ihmisen muodot ovat muotoutuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että ällöttää mutta keskustelisin äitin kanssa ennen kuin tekisin mitään suurempia päätöksiä, hän on kuitenkin teistä ilmesesti pitänyt hyvää huolta eikä kuolemaa tarvinnut toivottavasti pelätä?

Äidin muistisairaus on jo niin pitkällä, ettei aiheesta ole enää mahdollista järkevästi keskustella. Meistä on kyllä pitänyt hyvää huolta, mutta ei se poissulje tai pyhitä tuota tekia, mielestäni melkein päinvastoin.. Myös tädilleni olen vihainen ettei kertonut meille asiasta aiemmin, edes (jo edesmennyt ) isäni ei kuulemma tiennyt totuutta vaimostaan. Kylmäävää, millaisia asioita ihmiset voivatkaan salailla! Ap

Ei tietenkään poista/pyhitä mutta en kyllä ymmärrä miten teistä huolehtiminen tekisi asiasta pahempaa kuten melkein koet. Täti tuskin on kokenut oikeudekseen kertoa eteenpäin tuollaista asiaa, varsinkaan perheenjäsentä harvoin petetään kertomalla tällaisia asioita muille. Osaako täti kertoa miten tämä kaikki tapahtui ja miksi?

Siis siinä mielessä, että miksi meidät hoiti hyvin kun isosiskolle ei antanut edes mahdollisuutta jatkaa elämää - kuitenkin itse ensin sen mahdollisuuden elämään antaen. Niin julmaa, eikä yhtään sovi kuvaan siitä äidistä, jonka olen tuntenut koko elämäni. Pakko sanoa, että sisarukseni ihmettelevät miksi näin raskaasti otan tämän; shokki se oli kaikille mutta mä koen suoranaista inhoa ja aggressiota; nytkin kun katson äitiä tuolla lässyttämällä mun lapsille, tekis mieli vaan mennä kirkumaan että pysy kaukana niistä hullu murhaaja! Enkä siis epäile todellakaan, että tekisi mitään mun lapsille, mutta se tieto, mihin on kyennyt ja vielä vuosikymmenet salaillut omalta perheeltään - millainen hirviö siihen kykenee?

Täti tiesi kertoa, että äiti oli raskautunut jollekin naimisissa olevalle "rikkaalle" miehelle, ja kuristanut vauvan n. puolivuotiaana kun mies hylkäsi hänet lopullisesti.  Tuomionkin teostaan sai, eli ei tosiaan edes "siihen aikaan" pidetty kovin normaalina.

Yäk.

Ap

Mä oon apn kanssa samaa mieltä, en hoitais äitiäni tuon tiedon jälkeen yhtään. APn sisarus on murhattu. Kaunis, viaton, suloinen pieni sisarus, joka olisi halunnut elää ja kasvaa, rakastaa ja olla rakastettu. Hirviö äiti.

Mistä tiedät ettei ollut ruma ja ällöttävä vauva, joka myöhemmin olisi vihannut elämää?

Vierailija
264/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis sait tietää äidilläsi olleen erittäin vakavia mielenterveyden ongelmia kauan sitten menneisyydessä ja nyt tämän tiedon kirkastamana haluat hylätä hänet kuolinvuoteellaan. Noh. Tätä täytyy nyt pohtia mikä tässä mahtaisi olla moraalisesti oikein...

Toki voi olla vielä synnytyksen jälkeisestä masennuksestakin kyse. Silloin ei ihminen todellakaan tiedä mitä tekee.

Ennen vanhaan vauvanmurha oli ihan tavallinen juttu, suomessakin vauvoja tapettiin jatkuvasti.

En ap. sinuna olisi pahana äidillesi, et voi ymmärtää mitä joku nuori tyttö on kokenut sen aikaisessa maailmassa, jossa ei esim. abortteja saanut turvallisesti ja helposti.

Lapsenmurha on iso osa ihmisyyden historiaa, siitä ei vaan haluta puhua. Meillä on nykyään onneksi abortit ja ehkäisy, joka on vähentänyt tuota.

Abortti on vain syntymättömien lasten murhien laillistaminen. Yhtä kaikki se on henkirikos kuten sukkapuikolla tehdyt murhat menneisyydessä.

Ei sellasta voi mitenkään mur-hata, mikä ei ole koskaan edes syntynyt. 

Kuolla voi vasta, kun on ensin syntynyt. 

Just! Eli alkio ei voi kuolla. Kuolemaa ei siis teoriasi mukaan ole kohdussa?

Vierailija
265/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt ihan varmaa, että tätisi puhui totta? Tai ettei kyseessä ole joku "Maija kertoi Liisalle, joka kertoi Annalle.."? Miksi ihmeessä tätisi olisi avautunut asiasta vasta nyt? Ja jos minä olisin äitisi asemassa, en olisi kertonut teostani edes omalle siskolleni.

Vierailija
266/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo alkio höpöttäjät huijaavat itseään. Jo 2 viikkoisella on pienet jalat.

Sanotaan, että sinulla on toisessa kädessä kiinni pieni vauva, vaikka pari viikkoinen.

Toisessa kädessä astia, jossa on sanotaan vaikka 200 hedelmöittynyttä alkiota.

Kumman pelastat, jos on pakko, esim. tulipalossa.

Omalla logiikalla tietysti tapat elävän pienen vauvan ja pelastat ne alkiot, nehän on mielestäsi ihan sama kuin jo syntynyt elossa oleva vauva. 200 pikkuvauvaa vs. yksi pikkuvauva sinun mielessä siis.

Toivottavasti tiedät olevasi sosiopaatti.

Se on mielenkiintoista ettei aborttihullut koskaan vastusta hedelmöityshoitoja, eikä riehu niiden klinikoiden edessä.

Ihan vain tiedoksi, että noissa hoidoissa tuhotaan iso määrä hedelmöittyneitä alkioita, joku abortti ei ole mitään alkioholocaustin rinnalla, jota hedelmöityshoidot on.

Niinpä, ja tollasta turhuutta kuin hedelmöityshoidot sietäis ihan järjelläkin vastustaa tässä liikakansotetussa maailmassa jossa jo luomuna syntyy ihan liikaa meidän lajia. 

Anortti lienee ihmiskunnan paras keksintö, antanut lajillemme hivenen lisäaikaa, olis jo ajat sitten tuhouduttu ilman.

Vihreän aatteen propagandaa

Vierailija
267/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen muRRRRhannut yhden solumössön. Sen lisäksi olen synnyttänyt kaksi tytärtä, nyt jo aikuisia. Tietävät kyllä abortista. Jos alkaisivat vinkua vanhasta päätöksestäni, tekisin heidät perinnöttömäksi.

Kyllä murhalla voi ylpeilläkin näin. Elämä on nyt ehtoopuolelle kutakuinkiun mennyt kivasti, mutta teoistaan on jokaisen vielä vastattava,sinunkin.

Vierailija
268/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko AP missä maassa tämä tapahtui? Sillä on suuri merkitys tapahtuiko esim Saksassa vai El Salvadorissa... Tosin provo taitaa olla.

Vierailija
269/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimpien mummot ovat tehneet itse abortin rautalankahenkarilla tms.

Ehkäisy kun tuli mahdolliseksi vasta 1960-luvulla, ja nyt ääliöväki luopuu siitä vapaaehtoisesti kaiken maailman huuhaa-appsien varjolla.

Nämä abortinvastustajahihhulit joutavat pakkohoitoon.

En ole yhtään vauvaa tappanut, mutta ymmärrän kyllä sen, että naisen osa oli kova ennenvanhaan, jos vahingossa raskaaksi tuli. Sitä ei kaikkien nuppi kestänyt. Kuten ei näy monien nuppi kestävän nykymaailmaakaan.

Vahingossa ei tulla raskaaksi! Siinä kaikki on HYVIN tietoista toimintaa ennen ja jälkeen.

Vierailija
270/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3231533/psychiatrism-psychologism-evang…

Toki han on ollut aikoinaan ilkea. Toivon etta han on puhdistunut. Ehka aloittajakin toivoo, etta aitinsa on taysin puhdas. Ja toivoo sita myos itselleen.

Jos han uskoo etta se on mahdollista han sen saa. Ellei usko, sen menettaa.

Viimeistaan sen saa ikuisuudessa.

Paha tuhotaan siella olemattomuuteen. 

Saman toivon toki tapahtuvan taalla. Toivooko joku toinen?

Jos jokin on opin mukaan mahdollista, se on silloin opin mukaan mahdollista. Jos jokin ei ole opin mukaan mahdollista, silloin se ei ole opin mukaan mahdollista. Kannattaa pohtia, mika on hyva oppi ja -ismi. Mihin uskoa.

Vierailija
271/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisy kun tuli mahdolliseksi vasta 1960-luvulla, ja nyt ääliöväki luopuu siitä vapaaehtoisesti kaiken maailman huuhaa-appsien varjolla.

En ole yhtään vauvaa tappanut, mutta ymmärrän kyllä sen, että naisen osa oli kova ennenvanhaan, jos vahingossa raskaaksi tuli. Sitä ei kaikkien nuppi kestänyt. Kuten ei näy monien nuppi kestävän nykymaailmaakaan.

Vahingossa ei tulla raskaaksi! Siinä kaikki on HYVIN tietoista toimintaa ennen ja jälkeen.

Edes nykypäivänä kaikki eivät tiedä miten raskaaksi tullaan. Suomessa ehkä tietävät, mutta Afrikassa köyhissä oloissa elävät nuoret eivät sitä aina tiedä.

Vierailija
272/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Naisen ja lapsen asema oli ennen aivan toinen kuin nykyään.

Tutustu historiaan ja kirjallisuuteen. Esim. Kaari Utrio ja Enni Mustonen antaa kirjoissaan Sivustakatsoja-tarinoita hyvän kuvan naisen ja lapsen asemasta eri vuosikymmeneltä.

Ja nainen oli miehen omaisuutta ja aviomiehet omistivat puolisonsa ja isännät piiat ja tehtaanpatruuna naistyöntekijän. Ei siinä naisella ollut mitään sanomista, jos mies halusi pillua.

Vierailija
273/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä kieltämättä aika erikoinen aloitus. Äiti ollut vuosikymmeniä ihana äiti ja lapset ovat rakastaneet äitiään. Sitten suvusta joku pamauttaa äidin teon vuosikymmenten takaa ja simsalapim, äiti nähdään ihan eri silmin ja on jo lapsenlapsillekkin vaarallinen. Onko se moodi oikeasti noin helppo kääntää?

Jos tämä ei ole provo jota kyllä epäilen, en ole ihan varma kumpi ap.ta suututtaa enemmän teko vai salailu.

Vierailija
274/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoitaisi missään tapauksessa enkä vierailisi enää. Joutuisin rakentamaan oman identiteettini uudestaan.

Kamala, raaka teko, joka ei ole mitenkään puolusteltavissa.

Vierailija
275/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko toivoa, etta han on havittanyt kaiken pahan itsestaan ja on siksi puhdas!

Ehka toivot sita samaa myos itsellesi. AP.

Eiko ole oikein toivoa tuota molemmille ja kaikille.

Onko muita samoin ajattelevia?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3231638/psychiatrism-psychologism-evang…

Vierailija
277/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen muRRRRhannut yhden solumössön. Sen lisäksi olen synnyttänyt kaksi tytärtä, nyt jo aikuisia. Tietävät kyllä abortista. Jos alkaisivat vinkua vanhasta päätöksestäni, tekisin heidät perinnöttömäksi.

Kyllä murhalla voi ylpeilläkin näin. Elämä on nyt ehtoopuolelle kutakuinkiun mennyt kivasti, mutta teoistaan on jokaisen vielä vastattava,sinunkin.

Mitä pitää vastata ja kuka kysyy?

Täyttä skeidaa tällaiset 'vastaamiset' jollekin mielikuvitush1hhulille. Kun henki lähtee, siinä ei enää vastailla kellekään.

Vierailija
278/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen ketju! Puolivuotiaan vauvan kuristaminen ja hirttäminen hengiltä on sellainen teko, etten minäkään vanhempani omaishoitajana pystyisi sellaisesta kuultuani olemaan. En pystyisi olemaan edes tekemisissä. Olisihan epätoivoinen vanhempi voinut antaa lapsensa toisten kasvatettavaksi. Teko ei ole puolusteltavissa, vaikka trollit täällä yrittävätkin väitteillään kiihdyttää tunteita.

Vierailija
279/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absurdi ajatus, ettei menneistä hirmuteoista kuuleminen saisi millään tavalla vaikuttaa suhteeseen omaan vanhempaan. Kyllä saa. Jokaisella on uusien tietojen paljastuttua oikeus punnita uudelleen suhdettaan tähän ihmiseen, myös omalla lapsella.

Vierailija
280/355 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

👀🖐Otan silmät käteeni...

Koko ajan olen luullut, että täällä meuhkataan siitä että äiti teki abortin. Mutta sehän olikin ihan oikea henkirikos..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän