Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun paino ei laske?

Vierailija
30.07.2018 |

Olen syönyt 1600 kaloria nyt kuukauden. Ekalla viikolla paino laski ihan ok mut junnaa vaan vaikka pudotettavaa on reilu 10kg. Siis junnannut pari viikkoa. Juon paljon vettä ja käyn urheilemassa n. 4 kertaa viikossa, salilla ja lenkillä. Apuja, vinkkejä?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut mittanauhan avuksi? Häviääkö sentit vaikka kilot pysyvät?

En ole vielä tehnyt mittauksia, pitää sitäkin alkaa tehdä. Mut tosiaan kävin ostamassa sellasen vaa'an joka mittaa myös lihas- ja rasvamassaa ym. Ehkä siitäkin on apua enempi ku normi vaa'asta.

Ap

Uskoisin auttavan. Mulla on peili myös suurena apuna. Ja farkut. Peilistä huomaa aika äkkiä, kun alkaa paino pudota: leuan seutu siliää, posket näyttävät korkeammilta. Farkut taas kertovat vyötärön tilasta.

Vierailija
82/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 163cm pitkä ja painan 70kg. Olen pudottanut 8kg vuoden sisällä. Syön n. 1500Kcal päivässä ja tuntuu siltä, että paino putoaa just sen vajaan kilon kuussa.

Olen itselläni huomannut että kunnon liikunta on ainoa, mikä on auttanut. Parhaiten putoaa, kun askeleita tulee päivittäin 12 000 ja hikiliikuntaa 3 kertaa viikossa. Hikiliikunta jostain syystä hillitsee mulla naposteluhimoa. Se myös pitää pullotuksen vyötäröltä poissa. Olen 45v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten pitäisi vaihtaa? Syön nytkin jo salaattia, kana, kalaa, vähän pastaa, munia, rahkaa, marjoja, hedelmiä.

Veikkaan, että saat tuosta liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa.

Miksi niin moni vetää tuota rahkaa? Onko se muka hyvää? Rahkapiirakassa ja muissa leivonnaisissa ymmärrän, en oikein muuten.

Mitä haittaa mielestäsi liiasta proteiinista voi aloittajalle olla? Minä en ainakaan keksi ensimmäistäkään perusteltua syytä sitä rajoittaa. Jos ei sitten halua ylipäätänsä rajoittaa kaloreiden määrää.

Proteiinipitoinen ravinto on laihduttaessa oikein hyvä kun se pitää näläntunteen loitolla ja auttaa välttämään lihaskatoa. Harrastaa jotain urheilua samalla kun laihduttaa niin paino lähtee läskistä, eikä lihasmassasta.

Oikein runsas proteiinin syöminen voi rasittaa munuaisia. Laihduttaessa ruokamäärä jää kuitenkin niin pieneksi joka tapauksessa, ettei siitä ole pelkoa.

Itsekin ihmettelen näkemyksiä, joiden mukaan liika proteiini olisi syynä. Bodarit syövät kisadieeteillä todella paljon proteiinia suhteessa muihin makroihin ja saavuttavat erittäin kireän kondiksen. Mutta sitten taviksen dieetin ylipainoisesta normaalipainoiseksi se estää?

Eri

Bodarit ovat sikäli huono esimerkki, että aivan liian usein he käyttävät steroideja, efedriiniä ja joskus jopa amfetamiinia rasvanpolttoon ja lihasten kasvatukseen. Siksi bodarien ohjeet ei välttämättä ole parhaita mahdollisia ihmiselle joka ilman kemiallista apua haluaa laihduttaa terveellisesti ja pysyvästi.

Vierailija
84/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten pitäisi vaihtaa? Syön nytkin jo salaattia, kana, kalaa, vähän pastaa, munia, rahkaa, marjoja, hedelmiä.

Miksi niin moni vetää tuota rahkaa? Onko se muka hyvää? Rahkapiirakassa ja muissa leivonnaisissa ymmärrän, en oikein muuten.

Mitä haittaa mielestäsi liiasta proteiinista voi aloittajalle olla? Minä en ainakaan keksi ensimmäistäkään perusteltua syytä sitä rajoittaa. Jos ei sitten halua ylipäätänsä rajoittaa kaloreiden määrää.

Proteiinipitoinen ravinto on laihduttaessa oikein hyvä kun se pitää näläntunteen loitolla ja auttaa välttämään lihaskatoa. Harrastaa jotain urheilua samalla kun laihduttaa niin paino lähtee läskistä, eikä lihasmassasta.

Oikein runsas proteiinin syöminen voi rasittaa munuaisia. Laihduttaessa ruokamäärä jää kuitenkin niin pieneksi joka tapauksessa, ettei siitä ole pelkoa.

Itsekin ihmettelen näkemyksiä, joiden mukaan liika proteiini olisi syynä. Bodarit syövät kisadieeteillä todella paljon proteiinia suhteessa muihin makroihin ja saavuttavat erittäin kireän kondiksen. Mutta sitten taviksen dieetin ylipainoisesta normaalipainoiseksi se estää?

Eri

Proteiini, jota ei käytetä lihasmassan rakentamiseen, käytetään energiana ihan kuten kaikki muukin syöty. Proteiini ei mitenkään automaattisesti muutu lihakseksi, vaan pitää tehdä kovasti duunia salilla, jotta niin tapahtuisi. Tavis ei tee, jolloin proteiini on hänelle vain ylimääräistä energiaa eli kaloreita.

Vierailija
85/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Bodarit ovat sikäli huono esimerkki, että aivan liian usein he käyttävät steroideja, efedriiniä ja joskus jopa amfetamiinia rasvanpolttoon ja lihasten kasvatukseen. Siksi bodarien ohjeet ei välttämättä ole parhaita mahdollisia ihmiselle joka ilman kemiallista apua haluaa laihduttaa terveellisesti ja pysyvästi.

Tietysti oli kyse naturaalibodareista

Vierailija
86/87 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusperiaatteeltaan laihtuminen on juurikin sitä, että syö vähemmän kuin mitä kuluttaa. Pitkäaikaisia vaikutuksia toivovan ei kannata lähteä liian rajusti liikkeelle, sillä paino alkaa jumittaa taatusti jossain vaiheessa, vaikka kalorit olisi todella alhaalla, sillä kroppa luonnostaan yrittää pitää ylimääräisestä kiinni ja lopputuloksena voi olla kehon meneminen säästöliekille. Kun ruokavalio on kunnossa ja liikkuu ohella, paino kyllä laskee ja vähitellen voi vedellä kaloreita myös alemmas. Hyvänä apuna toimivat laskurit, joiden avulla voi seurata päivittäistä kalorimäärää, itsellä ollut käytössä Myfitnesspal, joka tunnistaa paljon suomalaisiakin tuotteita!

Ruokavalion laadulla on myös väliä, ei ole sama syödä 1500kcal berliininmunkeilla kuin sama määrä laadukkailla, kehoa ravitsevilla aineilla. Varsinkaan, jos toiveena on säilyttää lihasmassaa. Hyvin monilla on käsitys, että hiilarit kannattaa laskea minimiin (varsinkin vaaleita viljoja vältellään viimeiseen asti) ja kannattaa syödä paljon proteiinia. Tosiasiassa kroppa ei pysty hyödyntämään sille ylimääräistä proteiinia, vaan se muuttaa sen rasvaksi. Hiilihydraatit ovat tärkeitä elimistölle myös laihduttaessa, sillä se on kroppamme pääasiallinen energianlähde, varsinkin treenatessa. Monet urheilijat syövät riisinsä ja pastansa vaaleana, joka imeytyy paremmin. Jos kuitua tulee ruokavaliosta muuten tarpeeksi, voi hyvin syödä vaaleaa riisiä.  Hyvälaatuiset rasvat ovat myös todella tärkeitä, joka aterialla kannattaa olla jokin hyvän rasvan lähde, kuten 20g pähkinöitä (käsittelemättömiä), 1/2 avocado, 1tl oliiviöljyä... 

Tärkeintä kaikista on kuitenkin syödä tarpeeksi, vaikka tavoite onkin laihtua! Jos ei homma toimi toivotulla tavalla omatoimisesti, hyvä vaihtoehto on aina ottaa ammattilaisen neuvot tueksi. Muista kuitenkin, että laihtuminen ei tapahdu yhdessä eikä kahdessa yössä vaan ottaa aikaa, joten kannattaa olla maltillinen. Hyvää kannattaa odottaa, eikös se niin mene ;)

Pahoittelut pitkästä viestistä, toivottavasti tästä olisi jollekin apua :)

Vierailija
87/87 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on neste poistunut ja nyt on rasvan polttamisen vuoro. Kilossa läskiä on 7000 kilokaloria energiaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi