Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun paino ei laske?

Vierailija
30.07.2018 |

Olen syönyt 1600 kaloria nyt kuukauden. Ekalla viikolla paino laski ihan ok mut junnaa vaan vaikka pudotettavaa on reilu 10kg. Siis junnannut pari viikkoa. Juon paljon vettä ja käyn urheilemassa n. 4 kertaa viikossa, salilla ja lenkillä. Apuja, vinkkejä?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet v*ttupää

22/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta puntteja sopivalla proteiinidieetillä.Mun vyötärö on ennätys pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmätreenit ovat huuhaata. Mahdoton kohdistaa laihtumista mihinkään tiettyyn kohtaan.

Ap:n kohdalla tulee mieleen että saatkohan liian vähän kaloreita? Keho joutuu paniikkiin ja alkaa pitää kiinni joka kalorista minkä saa. Se on nimittäin viisas eikä halua kuolla nälkään.

Kokeile lisäämällä vähän kaloreita, saako aineenvaihdunta vauhtia? Niin käy hyvin usein!

Kaloritarvetta on mahdoton täsmälleen tietää. Jokaisella kropalla on oma terve paino jonka se tahtoo pitää. Voi olla että jos kovin laihdut, se tulee olemaan hyvin vaikea ylläpitää. Ei tarkoita sitä, etteikö sinulla olisi tarvetta pudottaa, mutta kuuntele kehoasi!  Suosittelen myös tutustumaan Patrik Borgin blogiin. Valtavasti hyvää ja asiantuntevaa tietoa.

Ja muista, hiljaa hyvä tulee! Äkkilaihdutus johtaa 90% äkkilihomiseen takaisin ja yli alkuperäisen!

Vierailija
24/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen alusta ovulaatioon elimistö hyödyntää enemmän hiilareita. Oviksesta eteenpäin enemmän rasvoja. Aerobinen kunto on parhaillaan ekan jakson aikana, kun taas jälkimmäisellä voimatasot.

Vierailija
25/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäisi kalorimäärää. Olen suunnilleen saman pituinen ja tuolla pysyn samassa painossa, olen keski-ikäinen.

Vierailija
26/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt siis vieläkin enemmän kuin kulutat.

Vierailija
27/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmätreenit ovat huuhaata. Mahdoton kohdistaa laihtumista mihinkään tiettyyn kohtaan.

Ap:n kohdalla tulee mieleen että saatkohan liian vähän kaloreita? Keho joutuu paniikkiin ja alkaa pitää kiinni joka kalorista minkä saa. Se on nimittäin viisas eikä halua kuolla nälkään.

Kokeile lisäämällä vähän kaloreita, saako aineenvaihdunta vauhtia? Niin käy hyvin usein!

Kaloritarvetta on mahdoton täsmälleen tietää. Jokaisella kropalla on oma terve paino jonka se tahtoo pitää. Voi olla että jos kovin laihdut, se tulee olemaan hyvin vaikea ylläpitää. Ei tarkoita sitä, etteikö sinulla olisi tarvetta pudottaa, mutta kuuntele kehoasi!  Suosittelen myös tutustumaan Patrik Borgin blogiin. Valtavasti hyvää ja asiantuntevaa tietoa.

Ja muista, hiljaa hyvä tulee! Äkkilaihdutus johtaa 90% äkkilihomiseen takaisin ja yli alkuperäisen!

Voi tietty olla liian alhainenkin. Ajattelin nostaa nyt 1800 kaloriin ja katsoa auttaako.

Ap

Vierailija
28/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähentäisi kalorimäärää. Olen suunnilleen saman pituinen ja tuolla pysyn samassa painossa, olen keski-ikäinen.

Vuosi sitten pt:n mittaus näytti että lepokulutus on 1500 eli jos on liikkumatta. PT itse asiassa suositteli silloin 2000 kaloria päivässä ja että treenien kulutus on sit se mikä tekee ne miinukset. Tuolla klorimäärällä paino ei putoa, se on testattu.

Ap

Vierailija
29/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla paino putoaa sykleissä. Ei esim. tasan kilo per viikko, vaan esim ekalla viikolla lähtee 1,5 kiloa, sit seuraavan 3 viikon aikana ei grammaakaan, sitten yhtäkkiä humahtaa 2 kiloa alaspäin. Näin siis omalla kohdalla. Motivaatiota se kysyy kun haluaisi nähdä tuloksia heti mutta palkitsee lopussa. Voisit vaikka unohtaa vaa’an ja miettiä kevyempää oloa muuten, löystyykö vaatteet päällä? Tsemppiä!

Vierailija
30/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatko muuten miten ympärysmitat ovat muuttuneet?

Jos treenaat niin voihan se olla, että lihas on kasvanut ja siksi ei puntarissa ero näy mutta saattaisi muuten ulkonäössä

Vierailija
31/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisinkin auttaa. Olen jo kuukausia jumittanut 77-79kg välillä, lähtö ollut 103kg:ssa. Heti kun menee alle 77kg, niin kroppa alkaa oikein huutamaan ruokaa. Todella turhauttavaa ja raskasta. Aikaisemmin ei tarvinnut niin paljon miettiä, ruokavalion muutos on ollut iso, mutta tapahtunut pikkuhiljaa, että keho ja mieli tottuu uuteen tapaan. Nyt ajatukset pyörii koko ajan ruuan ympärillä, eikä ole enää hyvä olo. Olen 163cm, joten ainakin se 10kg pitäisi vielä saada pois. Tekisi mieli vain luovuttaa, kun ei tää enää tunnu mielekkäältä ja kivalta.

Vierailija
32/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisinkin auttaa. Olen jo kuukausia jumittanut 77-79kg välillä, lähtö ollut 103kg:ssa. Heti kun menee alle 77kg, niin kroppa alkaa oikein huutamaan ruokaa. Todella turhauttavaa ja raskasta. Aikaisemmin ei tarvinnut niin paljon miettiä, ruokavalion muutos on ollut iso, mutta tapahtunut pikkuhiljaa, että keho ja mieli tottuu uuteen tapaan. Nyt ajatukset pyörii koko ajan ruuan ympärillä, eikä ole enää hyvä olo. Olen 163cm, joten ainakin se 10kg pitäisi vielä saada pois. Tekisi mieli vain luovuttaa, kun ei tää enää tunnu mielekkäältä ja kivalta.

Hienon työn olet tehnyt, tsemppiä myös jatkoon.

Tiedän kyllä että kroppa ei ole kone, eikä paino aina tipu tasaista tahtia. Kävin ostamassa just vaa'an joka mittaa myös lihasmassaa, luuston, rasvan määrän jne. En tiedä kuinka tarkka ja hyvä on, mutta ehkä siitä näkee kuitenkin, muutokset rasva- ja lihasmassassa.

Ap

Vierailija
33/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten pitäisi vaihtaa? Syön nytkin jo salaattia, kana, kalaa, vähän pastaa, munia, rahkaa, marjoja, hedelmiä.

Veikkaan, että saat tuosta liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa.

Miksi niin moni vetää tuota rahkaa? Onko se muka hyvää? Rahkapiirakassa ja muissa leivonnaisissa ymmärrän, en oikein muuten.

Vierailija
34/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt 1600 kaloria nyt kuukauden. Ekalla viikolla paino laski ihan ok mut junnaa vaan vaikka pudotettavaa on reilu 10kg. Siis junnannut pari viikkoa. Juon paljon vettä ja käyn urheilemassa n. 4 kertaa viikossa, salilla ja lenkillä. Apuja, vinkkejä?

Helteet turvottaa kuten liikuntakin!

Vierailija
35/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten pitäisi vaihtaa? Syön nytkin jo salaattia, kana, kalaa, vähän pastaa, munia, rahkaa, marjoja, hedelmiä.

Miksi niin moni vetää tuota rahkaa? Onko se muka hyvää? Rahkapiirakassa ja muissa leivonnaisissa ymmärrän, en oikein muuten.

Mä syön sitä sen takia, että oikeesti tykkään siitä. Syönyt jo vuosia. Mehukeiton tai marjojen kanssa ihan parasta!

Ap

Vierailija
36/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaaminen pakkaa lihakseen nestettä seuraavalle päivälle.

Seuraat niitä kaloreita, energiaa ei synny ilmasta joten rasvasta se otetaan.

Vierailija
37/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pienikokoinen nainen ja työsi on istumatyötä, voi valitettavasti olla niin, ettet tuon liikunnan kanssakaan kuluta kuin 1600 kcal. Itselläni on näin, että noin 1500-1600 kcal / pv pysyn nykyisessä painossani, en liho enkä laihdu. Jos haluaisin laihtua, pitäisi tiputtaa jonnekin 1200 kcal tienoille.

No saat kyllä olla todella pieni ja todella passiivinen jos liikunnallisinakin päivinä kulutuksesesi on 1600 kaloria.

Itse painan 52kg ja jos kipeänä makaan sängyssä niin kulutun n. 1300 kcal päivässä.

Ap:lla yli 10kg pudotettavaa joten tämä teoria minikulutuksesta ei ainakaan häneen päde.

Vierailija
38/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pienikokoinen nainen ja työsi on istumatyötä, voi valitettavasti olla niin, ettet tuon liikunnan kanssakaan kuluta kuin 1600 kcal. Itselläni on näin, että noin 1500-1600 kcal / pv pysyn nykyisessä painossani, en liho enkä laihdu. Jos haluaisin laihtua, pitäisi tiputtaa jonnekin 1200 kcal tienoille.

No saat kyllä olla todella pieni ja todella passiivinen jos liikunnallisinakin päivinä kulutuksesesi on 1600 kaloria.

Itse painan 52kg ja jos kipeänä makaan sängyssä niin kulutun n. 1300 kcal päivässä.

Ap:lla yli 10kg pudotettavaa joten tämä teoria minikulutuksesta ei ainakaan häneen päde.

Jep, ei kuulosta realistiselta.

Ap

Vierailija
39/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on siinä, että rasvalla on peloteltu vuosikymmenet siihen malliin, että nyt sitä kartetaan kuin ruttoa. Kalorit yritetään saada sitten proteiinista. Eikä edes tajuta, että pieleen menee.

Vierailija
40/87 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on siinä, että rasvalla on peloteltu vuosikymmenet siihen malliin, että nyt sitä kartetaan kuin ruttoa. Kalorit yritetään saada sitten proteiinista. Eikä edes tajuta, että pieleen menee.

Syön kyllä rasvojakin, esim. avokadoa, cashew pähkinöitä, oliiviöljyä, lohta. Enkä syö liikaa proteiinia päivässä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi