Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma meni pilalle helteiden takia

Vierailija
29.07.2018 |

Yksi viikko enää jäljellä ja sekin tätä samaa. Heti kun viilenee, aion saikuttaa. Minusta se on oikeutettua, koska en nyt lomalla saanut tehtyä oikein mitään niistä asioista, joita olin aikonut. Onneksi meillä saa olla kolme päivää ilman todistusta. Saa nähdä, jos keksisi sitten jotain uskottavaa, että saisi pidempääkin syyslomaa.

Mitä muut, joiden loman helle pilasi, aiotte?

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä omaa saamattomuutta selitellä noinkin.

Vierailija
122/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vau :D

Katsotaan vaan niin ensi kesänä jos on taas sateinen kylmä kesä niin täällä valitetaan sitten kylmyydestä ja kosteudesta. Säälle nyt vaan ei voi mitään. Minusta on ollut ihanaa että on ollut kuuma ja pitkä kesä. Se että on ylipäänsä ollut kesä eikä keväästä ole skipattu suoraan syksyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet oikein unelmatyöntekijä!

Se ei ole työpaikan vika jos et ole lomallasi mitään saanut aikaiseksi.

Joten töihin vaan mars!

Vierailija
124/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se helle muka nämä pilaa?

Vierailija
125/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mitä valitusta, laihduttakaa 20 kg niin ette kärsi helteestä ja opetelkaa uimaan.

Mä tykkään, kun ei tartte villatakkia koko ajan raahata mukana. Fillarilla pääsee joka paikkaan ja pyöräillessä tuuli leuhuttaa kivasti hiuksia!!!!

Vierailija
126/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös jo kyllästynyt helteisiin. Haluaisin urheilla paljon ja retkeillä, mutta kuumalla ei jaksa. Tietysti yöllä, mutta ei silloin aina huvita lähteä. Itse en ainakaan jaksa liikkua helteillä paljoakaan. Minulla on myös koira ja se jaksaa näitä helteitä vielä itseäni huonommin. Autossa on kuuma ( itselläni auto, jossa huono ilmastointi) ja talossa myös. Yösin pystyy jotenkin nukkumaan. Onneksi asun omakotitalossa ( vuokralla, mutta kuitenkin). Sympatiat vaan niille, jotka siellä kerrostaloissa asuvat. Itsekin olen asunut monia vuosia ja en tiedä miten olisin selvinnyt tästä kesästä siellä.

Vierailija
127/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto mitä valitusta, laihduttakaa 20 kg niin ette kärsi helteestä ja opetelkaa uimaan.

Mä tykkään, kun ei tartte villatakkia koko ajan raahata mukana. Fillarilla pääsee joka paikkaan ja pyöräillessä tuuli leuhuttaa kivasti hiuksia!!!!

Hitto mitä tyhmyyttä. Olen 164cm ja painan 54kg. Kärsin kuumuudesta SISÄTILOISSA.

Vierailija
128/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aivan ihana loma, osittain ihanan sään takia. Ennakoitiin, että kesä tulee tänäkin vuonna, joten on ilmastoinnit ja muut sisällä. Mukavat 20-22 yötä päivää. Pihalla uima-allas ja lapsikin jo sen verran iso, ettei kärsi kuumuudesta jatkuvasti. Olen pitkästä aikaa nauttinut kesästä, enkä ole juurikaan ihmeitä tehnyt. Tyhjennän sen vaatekomeron vaikka sitten, kun sitä räntää sataa. Eli varmaan jo kuukauden päästä ja sitä jatkuu seuraavat 9 kuukautta vähintään 😅

Vierailija
129/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole näillä helteillä mukava olla ainakaan töissä. Ilmastoimaton talo, sisällä sen vähintään +30, fyysinen hoitotyö. Kuumuudessa pää ei pelaa ja saa jatkuvasti kulkea edestakaisin kun jotain unohtuu tai epähuomiossa kävelee liian pitkälle tmv. Yöllä ei saa nukuttua, jotta jaksaisi paremmin töissä.

Huomattavasti helpompi olisi olla lomalla, saisi tehtyä olonsa mukavaksi esim. viettäen aikaa veden äärellä.

Vierailija
130/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole näillä helteillä mukava olla ainakaan töissä. Ilmastoimaton talo, sisällä sen vähintään +30, fyysinen hoitotyö. Kuumuudessa pää ei pelaa ja saa jatkuvasti kulkea edestakaisin kun jotain unohtuu tai epähuomiossa kävelee liian pitkälle tmv. Yöllä ei saa nukuttua, jotta jaksaisi paremmin töissä.

Huomattavasti helpompi olisi olla lomalla, saisi tehtyä olonsa mukavaksi esim. viettäen aikaa veden äärellä.

Meilläkin on töissä seisahtunut kuuma ilma, varmaan lähemmäs +30. En edes tee fyysistä työtä, ja silti ahdistaa ja ihan voimaton olo, ajatus ei kulje. 

Vierailija
131/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rakentamisen ongelmahan on se, että rakennukset on tehty pitämään lämpö sisällä, kun suurin osa vuodesta on kylmää. Mikäli nämä helteiset jaksot Suomessakin alkaa olemaan kesäisin arkipäivää, niin ainakin työpaikoilla pitäisi ihan oikeasti miettiä myös sitä jäähdytyspuolta. Jokainen pystyy varmasti lomalla ollessaan viilentymään kuka missäkin, mutta raskasta työtä näissä lämpötiloissa tekevät ovat taatusti kovilla.  Itse olen mieluummin helteellä lomalla, kuin kärventyisin jossain +35 työpaikalla. Kun lomalla voi todellakin olla tekemättä mitään, työpaikalla ei.

Vierailija
132/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mikä vätys.

Vierailija
133/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän nämä suunnittelemasi asiat oikein oli, jos niitä ei pysty lämpimällä tekemään?

Retkeilyä, asunnon perusteellinen siivous, pari ompeluprojektia, kirjoja, joita olin säästellyt lomaa varten. Nämä noin ensin tuli mieleen.

Ap

Täh? Mä nimenomaan luen helteillä, jos muuta ei jaksa. Mikäli puhuit kirjoittamisesta, ni vasta hain uuden kirjanikin painosta. Ja este oli?

Vierailija
134/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle on kelle EI ,"hienot ilmat" !! Ja ÄLÄ valivali-V-A-L-I-T-A,kun ns.joutuukin oikein töihin niinku hienoilla ilmoilla,voi voi voi,ihan säälittää kaikkia "lomalaisia",HAHHAHHAH !!

Vierailija
135/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikutelkaas vaan kun teillä on mennyt lomat pilalle. Saikutellessanne voitte vaikka miettiä meitä, ketkä olemme olleet nämä helteet töissä.

No eipä sentään. Ihan trollihan toi ap on

Vierailija
136/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, on tässä tosiaan jäänyt normaalikesän juttuja tekemättä. Linnanmäkireissu siirrettiin suosiolla syksymmäksi ettei ole niin kuuma. Koko päivä ollaan kuitenkin ulkona silloin erilaisissa laitteissa.

Lapset eivät ole kiinnostuneet pätkääkään lähtemään picnic retkelle Suomenlinnaan kun on ollut niin hervottoman kuuma.

Korkeasaari? No ei todellakaan ole kiinnostanut näillä helteillä.

Otettiin kyllä ex tempore risteily sitten Tukholmaan ihan sen vuoksi että päästiin 1,5 vuorokaudeksi (2 yöksi) kylmään ilmastointiin tilaan. Ei lähdetty edes laivalta pois Tukholmassa vaan nautittiin viileydestä 😂

Yleensä olen lojunut kesällä päivätolkulla (etelä) parvekkeella ja lukenut kirjoja. Ai näillä helteillä? No ei todellakaan. On ihan liian kuumaa.

No, otetaan malliksi normi-kesä, jolloin sataa vettä koko ajan.

Menettekö Linnanmäelle kaatosateessa? Entäs Korkeasaareen tai Picnicille Suomenlinnaan? Lähdettekö risteilylle Tukholmaan ja käytte kaatosateessa tutustumassa nähtävyyksiin?  Entäs istutko parvekkeella sateessa lukemassa, jos parveketta ei ole lasitettu?

Aika kultaa muistot!

Vierailija
137/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väen vängällä pitää lomansa heinäkuussa, niin näin on just suurin mahdollisuus käydä. Ehkä jatkossa kannattaa valita lomansa ajankohta aivan toisin.

Vierailija
138/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko helteestä nautijoiden joukossa yleensä enemmän elämäntapalusmuilijoita, joiden mielestä kuumassa on ihana relata. P

Eikös ap juuri todistanut asian olevan toisinpäin...

Vierailija
139/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mitä tyhmyyttä. Olen 164cm ja painan 54kg. Kärsin kuumuudesta SISÄTILOISSA.

Osta ILMASTOINTILAITE.

Vierailija
140/158 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, on tässä tosiaan jäänyt normaalikesän juttuja tekemättä. Linnanmäkireissu siirrettiin suosiolla syksymmäksi ettei ole niin kuuma. Koko päivä ollaan kuitenkin ulkona silloin erilaisissa laitteissa.

Lapset eivät ole kiinnostuneet pätkääkään lähtemään picnic retkelle Suomenlinnaan kun on ollut niin hervottoman kuuma.

Korkeasaari? No ei todellakaan ole kiinnostanut näillä helteillä.

Otettiin kyllä ex tempore risteily sitten Tukholmaan ihan sen vuoksi että päästiin 1,5 vuorokaudeksi (2 yöksi) kylmään ilmastointiin tilaan. Ei lähdetty edes laivalta pois Tukholmassa vaan nautittiin viileydestä 😂

Yleensä olen lojunut kesällä päivätolkulla (etelä) parvekkeella ja lukenut kirjoja. Ai näillä helteillä? No ei todellakaan. On ihan liian kuumaa.

No, otetaan malliksi normi-kesä, jolloin sataa vettä koko ajan.

Menettekö Linnanmäelle kaatosateessa? Entäs Korkeasaareen tai Picnicille Suomenlinnaan? Lähdettekö risteilylle Tukholmaan ja käytte kaatosateessa tutustumassa nähtävyyksiin?  Entäs istutko parvekkeella sateessa lukemassa, jos parveketta ei ole lasitettu?

Aika kultaa muistot!

No ei todellakaan sada normi-kesänä koko ajan. Vähän voi olla viileää ja tuulista, mutta vaatetta vain päälle, niin ihan hyvin voi lähteä lintsille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän