Olen laihtunut 25kg ja ihmiset kommentoivat ilkeästi
Tein tuossa hiljattain elämäntapamutoksen. Olen tänä vuonna pudottanut painoa 83kg:sta 57:ään. Olen 166 cm nainen. Rupesin käymään salilla, aloitin uinnin, vaihdoin ruokavalioni terveelliseksi. Lopetin alkoholin kokonaan.
Oloni on aivan mahtava nykyisin. Mielestäni näytän hyvältä, ja ekaa kertaa elämässäni hoikalta.
Mutta, mutta..
"sä olet laihtunut ihan liikaa" "kapeat kasvot ei sovi sulle" "mä olen niin huolissani sinusta" jne jne. Tätä saa kuulla perheenjäseniltä, kollegoilta ja tutuilta. Se harmittaa. Kukaan ei sanonut minulle yhtään mitään negatiivista ulkonäostäni kun olin lihava, miksi nyt?? Miksi voi vapaasti arvostella ja jopa koskea (kyllä, koskea) vartaloani nyt kun olen laihtunut? Ja mitä tuohon enää sanoisin? Vaikka kuinka selitän että en ole alipainoinen enkä kipeä niin ei, olen "liian laiha".
N39
Kommentit (33)
Minkälainen on sun terveellinen syöminen?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yhdenkään ihmisen ei tulisi sanoa kropastasi yhtikäs mitään jos et itse ota asiaa puheeksi.
Olen itse samaa mieltä. Jännää sinänsä että inhosin vartaloani kun olin lihava. Nyt hoikkana muut tuntuvat näkevän vartaloni vastenmielisenä.
AP
Haha, aivan täysin perusreaktioita joita nainen saa yleensä ns. ystäviltä ja vaikka kollegoilta, koska ovat kateellisia. He eivät pidä uudesta paremmasta ulkomuodostasi ja energiasta, kokevat sen itselleen uhaksi ja saavuttamattomaksi (mutta himoituksi) asiaksi.
Toki jos olet niitä ihmisiä ketkä alkaa tyrkyttää uutta elämänfilosofiaansa muille ratkaisuna kaikkiin elämän ongelmiin niin sitten ymmärrän muiden ärsytyksen.
Voivat olla oikeasti huolissaan. Tai sitten ovat kateellisia.
Näytä niille painoindeksitaulukko. Ei syytä huoleen, olet normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
no totaaaa
1/4 avokadosta, kokonaista en voi syödä tai tulee ylimääräisenä takas
1 muna
shalaatti
leipä jossa 5 g benecol
päivällinen
Vierailija kirjoitti:
Vähähiilarinen ruokavalio, eli leipä, sipsit jne pois. Prosessoidut ruoat minimissä. Makeista ruoista en ole oikein nauttinut koskaan. Paljon vihanneksia, marjoja, kanaa ja kalaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Haha, aivan täysin perusreaktioita joita nainen saa yleensä ns. ystäviltä ja vaikka kollegoilta, koska ovat kateellisia. He eivät pidä uudesta paremmasta ulkomuodostasi ja energiasta, kokevat sen itselleen uhaksi ja saavuttamattomaksi (mutta himoituksi) asiaksi.
Toki jos olet niitä ihmisiä ketkä alkaa tyrkyttää uutta elämänfilosofiaansa muille ratkaisuna kaikkiin elämän ongelmiin niin sitten ymmärrän muiden ärsytyksen.
Kyllä minä vastaan ihan rehellisesti, JOS minulta kysytään kuinka/miksi olen pudottanut painoa. Muuten en tietenkään siitä mainitse, sellainen on ainakin mun milestä aika patronisoivaa käyttäytymistä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no totaaaa
1/4 avokadosta, kokonaista en voi syödä tai tulee ylimääräisenä takas
1 muna
shalaatti
leipä jossa 5 g benecol
päivällinen
Tuo shalaatti ei muuten ole ollenkaan terveellistä. Lueppa tarkkaan ruokaseloste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähähiilarinen ruokavalio, eli leipä, sipsit jne pois. Prosessoidut ruoat minimissä. Makeista ruoista en ole oikein nauttinut koskaan. Paljon vihanneksia, marjoja, kanaa ja kalaa.
AP
Joo, hyvä. (kohta joku kuittaa tosta prosessoidusta) :D:D:D
Todella hieno saavutus tuo normaalipainoon pääseminen elämäntapoja parantamalla! Jos olet terve, näytät varmasti hyvältä, vaikkakin erilaiselta kuin ennen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Voi olla, että esim. kasvot voi näyttääkin liian luisevilta, kun on isosti laihtunut, mutta on se ilkeätä ja typerää toisten sellaista sanoa. Koita olla välittämättä. Vartalosi ei ainakaan voi olla vastenmielinen. Hoikka vartalo on aina kauniimpi kuin lihava.
Kasvojen osalta uskaltaisin sanoa, että kun laihduttaa, niin kasvothan ne yleensä ensimmäisenä laihtuukin, ainakin useimmilla. Myöhemmin ne palautuu hiukan, kun varsinainen laihduttaminen loppuu.
Älä välitä muiden puheista. Jotkut voi olla ihan kateellisiakin, kun eivät itse ole saaneet aikaiseksi moista. Ole onnellinen hoikasta vartalostasi ja kevyestä olemuksestasi. Kun on ollut lihava, niin sitten kun laihtuu, on aivan ihanaa mennä vaateostoksille, kun vaatteet näyttävät päällä hyviltä eikä tarvitse valkata niitä niin, että tuo ei kuitenkaan minulle sovi enkä tuota voi minä käyttää, kun olen tällainen jne.
Yritän tässä talven aikana päästä samaan tilanteeseen. Olen jalkaleikkauksen jälkeen väkisinkin lihonut, kun lerikkaus vähän epäonnistui enkä ole päässyt liikkumaan ja ruoka maistunut sitten liikaakin. Mutta toiveissa on saada nämä omat mittasuhteet enemmän kohdilleen!
Onneksi olkoon sulle!
Tuollaiset loppuu kun kysyy että voisitko selittää mitä tarkoitat tms. Eivät voi vaan heitellä typeriä kommentteja. Voi vaikka sanoa että noh, keskustellaan lisää siitä mitä mieltä olet ulkonäöstäni. Tai mitä tarkoitat että olet huolissasi. Jollakin tuollaisella kun haastaa niin yleensä tukkivat turpansa noloina.
Olet muuttunut siitä mukavasta huomaamattomasta punkerosta kilpailijaksi ja osoitat lisäksi muille että he ovat punkeroita. Olet muodostunut uhkaksi vakiintuneelle mallille, joten siksi ollaan ilkeitä.
Hieno saavutus muuten.
Minusta tuntuu että mä olen lihonut tänä kesänä useita kiloja ihan vaan sen takia, että olen mässyttänyt niin hurjasti jäätelöä! Joka jumalan päivä olen jotain jätskiä naamaani vetänyt. Nyt se on loppu! Samoin karkit ja pullat ja keksit. Pakko edes vähän laihtua, kun noi jättää pois.
Ole onnellinen, ap, että onnistuit!
No jospa todellakin näytät muiden mielestä liian laihalta (=sairaalloisen laihalta) ja huolestuvat?
Kirjoitin itse taannoin tänne erään julkkiksen painonpudotusprojektista. On itse tyytyväinen hoikkuuteensa, mutta näyttää omiin silmiini ihan liian laihalta. Kasvotkin kuivettuneet ja näyttää vanhemmalta mitä on. Pelkään että on mennyt överiksi. Ja mitä se minulle kuuluu - no ei kuulukaan, mutta se on vain sellainen luontainen reaktio. En kyllä lähtisi kenenkään kroppaa koskettelemaan ja kauhistelemaan.
Kummallista laihuuden ihannointia taas tässä ketjussa. Laihuus ei ole oikotie onneen.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista laihuuden ihannointia taas tässä ketjussa. Laihuus ei ole oikotie onneen.
No mutta lihavuus ON epäterveellistä .
Mielestäni yhdenkään ihmisen ei tulisi sanoa kropastasi yhtikäs mitään jos et itse ota asiaa puheeksi.