Loma meni pilalle helteiden takia
Yksi viikko enää jäljellä ja sekin tätä samaa. Heti kun viilenee, aion saikuttaa. Minusta se on oikeutettua, koska en nyt lomalla saanut tehtyä oikein mitään niistä asioista, joita olin aikonut. Onneksi meillä saa olla kolme päivää ilman todistusta. Saa nähdä, jos keksisi sitten jotain uskottavaa, että saisi pidempääkin syyslomaa.
Mitä muut, joiden loman helle pilasi, aiotte?
Kommentit (158)
Ihan parhaista parhain sää olisi 20-25 astetta ja aurinkoa.
MUTTA! Mieluummin mä valitsen nää 30 asteet ku jatkuvan sateen ja kylmyyden. Että mieluummin kyllä tää helle
Tällä keskustelun aloittajalla ns työmoraali kunnossa ..saikkua..voi taivas !
Aloittajaa ei vaivaa helle vaan asennevamma. Ei voi edes lukea kun on liian kuuma, voi jösses. Kummasti olen muutamankin kirjan kahlannut läpi, vesipullo ja viltti mukaan ja ulos puun varjoon lukemaan. Viileämpi kuin sisällä. Tai rannalle, pääsee välillä uimaan.
Myös siivous, kävely, ompelu, leipominen, kaupassakäynti, seksi, television katsominen ja nenän kaivuu onnistuvat helteistä huolimatta.
Miten ap lukee tätäkään palstaa kun on niin kuuma, ihmettelen vaan...
Jos suomessa erilaiset säät pilaavat lomasi, niin voin kuvitella kuinka pienet asiat pilaavat elämäsi. Puolisolle voimia.
Toivottavasti ap provoilee. En ikinä olisi turhaan pois töistä. Menen mieluummin vähän kipeänä töihin kuin olen liian pienestä syystä poissa. Ihmisiä on niin paljon työttömänä, että jokaisen työtä tekevän on kunnioitettava työpaikkaansa tai annettava paikka eteenpäin.
Älkää nyt jaksako noista ilmastointilaitteista. Minulla on sellainen huutanut tuossa nyt kaksi viikkoa aamusta iltaan (yöllä ei, koska veden kanssa pitää lotrata vähän väliä) ja alin lämpötila tässä asunnossa tänä aikana on ollut 25,5 ja sekin yöllä. Päiväsaikaan asunnossa keskimäärin 27 astetta. Kyllä sekin minusta on ihan liikaa, vaikka toki paljon viileämpää kuin se 30 astetta, joka monella varmasti on.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt jaksako noista ilmastointilaitteista. Minulla on sellainen huutanut tuossa nyt kaksi viikkoa aamusta iltaan (yöllä ei, koska veden kanssa pitää lotrata vähän väliä) ja alin lämpötila tässä asunnossa tänä aikana on ollut 25,5 ja sekin yöllä. Päiväsaikaan asunnossa keskimäärin 27 astetta. Kyllä sekin minusta on ihan liikaa, vaikka toki paljon viileämpää kuin se 30 astetta, joka monella varmasti on.
Ei ainakaan meillä. Katosta leviää tasainen mukava viileä ilma Eikä ääntäkään juuri pidä. Oikein miellyttävää nukkua.
Ei elämä aina mene niin kuin suunnittelee. Mieluummin lomalla kuin hikoilua töissä, jossa ei ilmastointia. Uimassa on tullut kerrankin käytyä, kun on lämmintä. Minä nautin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap provoilee. En ikinä olisi turhaan pois töistä. Menen mieluummin vähän kipeänä töihin kuin olen liian pienestä syystä poissa. Ihmisiä on niin paljon työttömänä, että jokaisen työtä tekevän on kunnioitettava työpaikkaansa tai annettava paikka eteenpäin.
En ole ap, mutta teille, jotka väitätte, että ette saikuttele huviksenne: Olkaapa 10 vuotta samassa työpaikassa. Katsotaan, vieläkö on sama ääni kellossa. Vaihtaakaan ei voi, kun lomaoikeudet ovat sen verran hyvät ja muitakin etuja. Joillain alkaa jo ikääkin olla niin, että ei onnistu vaihtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta teille, jotka väitätte, että ette saikuttele huviksenne: Olkaapa 10 vuotta samassa työpaikassa. Katsotaan, vieläkö on sama ääni kellossa. Vaihtaakaan ei voi, kun lomaoikeudet ovat sen verran hyvät ja muitakin etuja. Joillain alkaa jo ikääkin olla niin, että ei onnistu vaihtaminen.
Ilmeisesti julkisen puolen mamma ilmoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo ollut 16 vuotta samalla työnantajalla. En ole ollut oikeudetta kertaakaan pois töistä. Sairaslomalla toki olen ollut muutamia kertoja, mutta ihan pelkästään oikeasta syystä. Eli eduista nautit ja silti varastat työnantajalta. Onneksi meillä on tehokas varhaisen puuttumisen ohjelma ja jo muutamasta saikusta otetaan kolmikantaa työntekijän, työterveyden ja työnantajan kesken. Päästään hyvin eroon noista saikuttajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta samalla työnantajalla enkä ole päivääkään ollut turhaan poissa. Aiheellisetkin sairaslomapäivät varmaan yhden käden sormilla laskettavissa. Joillakin meistä on sellainen kuin työmoraali. Juuri näiden sinunlaistesi lusmujen takia poliitikot joutuvat kehittämään aktiivimalleja ja muita vastaavia pakkoratkaisuja, joista sitten kunnollisetkin ihmiset joutuvat kärsimään.
No voi voi. Olisi varmaan kannattanut käyttää vuorokauden viileimmät tunnit hyväksi. Ja kirjan lukeminen on multa ainakin onnistunut varsin hyvin tuulettimen edessä. Riittävästi nestettä ja suolaista ruokaa, niin kyllä terve ihminen täällä lomailla pystyy!
Työssäkäyvien ja sairaiden valituksen nyt ymmärrän, mutta että lomalaiset itkee.... No porvoossa sattuu ja tapahtuu.
Lomaa ei ole ollut, töitä olen tehnyt koko ajan. Kesäni on helle pilannut silti, huono ja heikko olo melkein jatkuvasti, kun kotona ja töissä yhtä paljon asteita kun ulkona. Arki on tuskaa ja viikonloputkaan eivät pahemmin auta, ei jaksa tehdä oikein mitään. En ole kuitenkaan viitsinyt töistä saikuttaa, ei anna moraali periksi, vaikka välillä on ollut oikeasti tosi tukala olo ja monia fyysisiä oireita. Yhtenä päivänä jouduin tosin lähtemään kesken päivän kotiin lepäämään, koska migreeni meni niin pahaksi ja siitäkin kiitos helteelle, on saanut migreenini pahenemaan aikalailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 17 vuotta samalla työnantajalla. Julkisella puolella, jossa sinäkin lomaeduista päätellen. En ole koskaan saikuttanut huvikseni, ainoastaan hyvästä syystä. Sairauslomiltakin hoidan akuutteja hommia, vähintään vilkaisen sähköpstin ja käännän kollegalle jos joku vaatii välitöntä reagointia. Mutta minun ja sinun ero onkin, että en ole ollut samoissa hommissa 17 vuotta vaan edennyt urallani. Lieneekö työmoraalilla jotain tekemistä asian kanssa?
Voiko ihminen olla noin sekaisin???? Tämä on sekopäisintä jota olen koskaan kuullut. Olet lomalla ja valitat? Olen koko kesän töissä, kaikki viikonloput enkä valita. En valittaisi vaikka olisi lomaa koska lähden aina lomalla lämpöön. Kunnon lämpöön. Toivottavasti saat kenkää kun edes ajattelet noin älyttömiä tai sitten tämä oli joku provo ja joku älykääpiö hihittelee uimarannalla kun näitä lukee.
Voiko ihminen olla noin sekaisin???? Tämä on sekopäisintä jota olen koskaan kuullut. Olet lomalla ja valitat? Olen koko kesän töissä, kaikki viikonloput enkä valita. En valittaisi vaikka olisi lomaa koska lähden aina lomalla lämpöön. Kunnon lämpöön. Toivottavasti saat kenkää kun edes ajattelet noin älyttömiä tai sitten tämä oli joku provo ja joku älykääpiö hihittelee uimarannalla kun näitä lukee.
Itse olen äitiyslomalla ja tämä on kyllä ollut paras kesä. Miten kuumuus estää kirjojen lukemisen tai ompelun? Itse aloitin juoksukoulun (illalla aikaisintaan 21.30). Lasten kanssa ollaan käyty Muumilaaksossa, Lintsillä, Korkeasaaressa ja Suomenlinnassa. Rannalla ollaan käyty joka päivä ja miehen kanssa useamman kerran ulkona syömässä. Ihanaa aikaa, kun ei tarvitse miettiä, sattuuko hyvä sää sille päivälle, kun on aktiviteetteja suunnitellut. Asumme maalla, ei ilmastointia. Onneksi tuulee usein, vaikka lämmintä tuulta onkin.
Tehkää niin kuin teinit. Meillä lähdetään ulos 7-8 aikaan illalla. Kotio tullaan joskus 3 aikaan. Eipä ole omat teinini aikaisemmin ulkoilleet näin paljon. Normaalisti olisin tiukempi kotiintuloaikojen suhteen mutta helle. Itse lähden tunnin kävelylenkille klo 5 aamulla. Päivällä nukun päiväunet. Siivoomaan ja imuroimaankin olen pystynyt. Vaatehuoneen siivouksen tosin jätän syksyyn. Tulee niitä sadepäiviäkin. Ja uimakelit ovat olleet mitä parhaimmat. Ja lukeminen sopii hellekeleille. Sen ajan mitä olisin käyttänyt kaappien puunaamiseen on mennyt lukiessa.
Viime kesän jälkeen meidän työpaikalla valitti kaikki sitä miten kesä meni pilalle huonojen säiden takia ja että oli niin kauheat säät, että piti ihan äkkilähtö ulkomaille ottaa. "Olis edes muutama hellepäivä ollut". 😂 Kaikesta ihmiset valittaa näköjään.