Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma meni pilalle helteiden takia

Vierailija
29.07.2018 |

Yksi viikko enää jäljellä ja sekin tätä samaa. Heti kun viilenee, aion saikuttaa. Minusta se on oikeutettua, koska en nyt lomalla saanut tehtyä oikein mitään niistä asioista, joita olin aikonut. Onneksi meillä saa olla kolme päivää ilman todistusta. Saa nähdä, jos keksisi sitten jotain uskottavaa, että saisi pidempääkin syyslomaa.

Mitä muut, joiden loman helle pilasi, aiotte?

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkossa ajoittaa lomat keväämmälle/syksymmälle jos mahdollista! Hellekesistä tulee normi ilmastonmuutoksen edetessä. Se ei ole työnantajien syytä. Voit myös matkustaa jonnekin, missä ei ole yhtä kuuma. Eikä helle juuri mitään estä, maauimalalle vaan tsillailemaan, kivennäisvedestä hörppyä ja välillä pulahdus sinilevättömään altaaseen! Itse olen tehnyt vaikka mitä helteestä huolimatta. Pahoittelut jos sinulla on joku vaiva, jonka takia helle vaikuttaa sinuun erityisesti.

Vierailija
2/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös jatkuva helle pilannut loman. Heinäkuu on lomailtu ja huomenna alkais taas arki. En oo nyt tän kesän lomasta nauttinut yhtä paljon kuin yleensä juuri näiden helteiden takia.

Mihin tahansa menee ja mitä tahansa tekee, aina on kuuma ja nihkeä ja ahdistava olo. ☹️

Pitää yrittää ottaa töissä niin rennosti kuin pystyy jos nää helteet jatkuu pitkäänkin vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan saikuttaa jos kerta loma meni täysin reisille.

Vierailija
4/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasta purren vaan menen eteenpäin.

Vierailija
5/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä ei kaivannut kesämökkiä ja tänä kesänä ei ole kaivannut saunaa.

Vierailija
6/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et muistanut tilata mieleistä säätä!

Mulla alkaa loma 6.8 ja olen jo hyvissä ajoin tilannut semmoset 20 astetta.

Ja vettäkin on tilauksessa.

Vierailija
7/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän nämä suunnittelemasi asiat oikein oli, jos niitä ei pysty lämpimällä tekemään?

Vierailija
8/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi viikko vielä elokuun lopussa. Pari viikkoa heinäkuussa meni ihan vituilleen.

Vierailija
9/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin ulkomaille, ja sain nauttia lämpimästä, mutta en liian kuumasta säästä. Jokunen pikkusadekin tuli, vaikka kuivaa oli. Onneksi yöt oli viileät. Paluu tuntui vaikealta, onneksi huomenna ilmastoituun toimistoon töihin.

Vierailija
10/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä ei kaivannut kesämökkiä ja tänä kesänä ei ole kaivannut saunaa.

Minä taas saunonut vähintään 3 kertaa viikko koko heinäkuun

Vierailija
11/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana. Vihaan kaltaisiasi vetelehtijöitä. Toivottavasti esimiehesi ymmärtää jutun juonen ja saat kenkää.

Vierailija
12/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän nämä suunnittelemasi asiat oikein oli, jos niitä ei pysty lämpimällä tekemään?

Retkeilyä, asunnon perusteellinen siivous, pari ompeluprojektia, kirjoja, joita olin säästellyt lomaa varten. Nämä noin ensin tuli mieleen.

Ap

Vierailija
13/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kesä on pitkä mutta kuuma.

Vierailija
14/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, on tässä tosiaan jäänyt normaalikesän juttuja tekemättä. Linnanmäkireissu siirrettiin suosiolla syksymmäksi ettei ole niin kuuma. Koko päivä ollaan kuitenkin ulkona silloin erilaisissa laitteissa.

Lapset eivät ole kiinnostuneet pätkääkään lähtemään picnic retkelle Suomenlinnaan kun on ollut niin hervottoman kuuma.

Korkeasaari? No ei todellakaan ole kiinnostanut näillä helteillä.

Otettiin kyllä ex tempore risteily sitten Tukholmaan ihan sen vuoksi että päästiin 1,5 vuorokaudeksi (2 yöksi) kylmään ilmastointiin tilaan. Ei lähdetty edes laivalta pois Tukholmassa vaan nautittiin viileydestä 😂

Yleensä olen lojunut kesällä päivätolkulla (etelä) parvekkeella ja lukenut kirjoja. Ai näillä helteillä? No ei todellakaan. On ihan liian kuumaa.

Vierailija
15/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aioin laittaa puutarhan uusiksi, kukkapenkit yms, sekä poimia kantarellejä ja mustikoita. Tässä kuivuudessa mikään ei onnistunut. Ohis.

Vierailija
16/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vain mammoille osunut epämieluisat kelit!? Muistakaa katsoa etukäteen horoskoopista miten loma menee, niin ei tule pettymyksiä.

Vierailija
17/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei halua lomilleen helteitä, niin miksi ette toivo lomianne silloin syyskuulle? Luulisi olevan sen kuukauden osalta tilaa, kun valtaosa haluaa lomansa nimenomaan heinäkuulle ja sen jälkeen lomat halutaan muille kesäkuukausille.

Toukokuussakin saattaa olla jo helteitä, kuten tänä vuonna huomasimme. Sitä aikaisemmin keväällä taas ei ole vielä työpaikkojen kesälomakausi alkanut.

Vierailija
18/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko helteestä nautijoiden joukossa yleensä enemmän elämäntapalusmuilijoita, joiden mielestä kuumassa on ihana relata. P

Vierailija
19/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei voi suoraan lomalta jäädä sairaslomalle ilman lääkärintodistusta. Muutoin kyllä voi omalla ilmoituksella olla sairaana kolme päivää.

Onneksi loma alkaa vasta viikon päästä, jolloin nämä pahimmat helteet on toivottavasti jo lusittu.

Vierailija
20/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woiiiiii 😞!!!

Kyllä sulla on ollu nyt rankkaa. Totta kai kostat kaiken nyt työnantajalle, joka sinulle tuon loman maksoi!

Itse olen saikuttanut joka kesä kaikki ne viileät ja sadepäivät jotka meni lomalla pilalle. Viimekesän jälkeen piti saikuttaakin paljon, mut ihan oikein työnantajalle. Maksoi mulle pasmat päivät, niin maksatin sit vähän lisää saikkupäivinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi