Itkettää nuo sääennusteet
Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.
Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa löytää paremman ilmapiirin niin ei tarvi Ruotsia kauemmas lähteä. Ihan vaan tiedoksi niille joita Suomen ilmapiiri ahdistaa. Jos taas haluaa leudommat talvet, niin esim. Hollannissa ja Etelä-Saksassa on ihan mukavaa talvellakin. Semmonen yleinen hyvä fiilis, leutoa ja jotenkin iloinen tunnelma.
Saksassa ei saa käyttää edes nastarenkaita, olin siellä työmatkalla kun +10 asteen sää muuttui yhtenä yönä -2 asteeseen, ja liikenne oli niin tukossa onnettomuuksien takia että vuokra-autolla kesti ajaa 15 km matka kaksi ja puoli tuntia, seisoen ja jonotellen! :-o En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anyway, tää p-skatunkkainen sää viilenee päivä päivältä, ja ne jotka haluaa olla +40 asteessa voi lähteä sinne Gambiaan jatkamaan.
On tässä maailmassa muitakin maita kuin Suomi ja Gambia. Tutustu maapalloon ja lähde vaikka vähän matkustelemaan! Avartaa kummasti.
Ei sun Ruotsin ja Viron viinaristeilyjä lasketa kunnon ulkomaanmatkoiksi, tiedoksi vaan.
Sun maailmassa on Suomi , Gambia, Ruotsi ja Viro. Haha. Kunnon juntti! :D
Miksi haukut juntiksi sellaista jolla talot Floridassa ja Rivieralla?
Keskustelu on niin asiaton, että päätin ilmiantaa koko keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Olen raskaana viimeisilläni enkä silti ole kertaakaan valittanut näistä säistä. Aivan ihana kesä pitkästä aikaa! Tämä on oikea kunnon kesä. Yhtäkään ulkomaanreissua ei ole tarvinnut tänä kesänä tehdä, säästyy rahat ensi kesään jos sattuu tulemaan surkea kesä säiden puolesta.
No, sulla ei ollut syytä valittaa :D Ei ihmiset valita ilman syytä. Raskaus ei ole sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anyway, tää p-skatunkkainen sää viilenee päivä päivältä, ja ne jotka haluaa olla +40 asteessa voi lähteä sinne Gambiaan jatkamaan.
On tässä maailmassa muitakin maita kuin Suomi ja Gambia. Tutustu maapalloon ja lähde vaikka vähän matkustelemaan! Avartaa kummasti.
Ei sun Ruotsin ja Viron viinaristeilyjä lasketa kunnon ulkomaanmatkoiksi, tiedoksi vaan.
Miksi haukut juntiksi sellaista jolla talot Floridassa ja Rivieralla?
Mielikuvitusmaailmassasi ehkä joo. ;)
Miksiköhän suomalainen ihminen valittaa tällaisesta infernosta?
Vastaus: koska hän ei ole tottunut tällaiseen.
Siksipä hän KÄRSII, kärsii ja vielä kerran kärsii!
Hän ei ole osannut varautua kaiken maailman viilettimin ja tuulettimin, koska Suomen tavallisessa kesässä niitä tarvitaa ehkä yhteen laskien viikon ajan, jos sitäkään.
Vinkiksi sanon, ettei kannata näitä (helle)valitusketjuja avata saatika lukea kommennoinnista puhumattakaan, kun niin alkaa sylettää ja sapettaa ja tekee mieli muistutella talvesta ja pakkasista tai ainakin viileästä syksystä, jota moni odottaa joko terveys- tai muista syistä.
Muakin itkettää, kirjaimellisesti. En ole koskaan tykännyt liian kuumasta enkä kestänyt sitä kovin hyvin, mutta nykyään sairauksieni takia tilanne on vielä pahempi, sillä sairauteni heikentää lämmönsietokykyä ja aineenvaihdunta ei toimi kunnolla (en esim. hikoile enää ja se tekee olon vaan tukalammaksi). Myöskään migreenini ei pidä näistä keleistä ja kohtauksia on tullut viime viikkoina jo 3, vaikka yleensä tulee vuodessa yhteensä sen verran. Juon vettä riittävästi ja olen normaalipainon rajoissa, siitä ei siis ole kiinni. Silti vaan sydän tykyttää, heikottaa, väsyttää, päätä särkee ja on vaan yleisesti tukala, ahdistava, huono olo. Kotona on 32 c, ristivetoa ei saa ja mikään ilmanlämpöpumppu ei tule kysymykseenkään, koska a) ei ole varaa ja b) vuokranantaja ja taloyhtiö kieltävät. Töissä on 28,5 c, sillä toimistossamme ei ole kunnollista ilmastointia, vaan 1 pieni tuuletin mikä ei juurikaan enää helpota kun pyörittää vaan sitä samaa kuumaa ilmaa. En myöskään omista autoa, joten työmatkat (noin 20 min/matka) on kuljettava bussilla, joissa on todella kuuma, jopa yli 40 c pahimmillaan.
Tsemppiä kaikille helteistä kärsijöille! Toivottavasti tämä pian on jo ohi oikeasti...
N28
Vierailija kirjoitti:
Koko Euroopassa on tällä hetkellä 30+ ja minkä maan kansalaiset valittaa? Suomalaiset. Ylläri. Mä lähden nyt uimaan, Heido vaan!
Sitten tuut takaisin kello 20.00 mennessä! Onko selvä.
Muuten ei mennä Mäkkärille huomenna! Enkä maksa enää sinun ruiskurusketuksia talvella!
t: äitisi viereisestä huoneesta
Kerrankin ajattelin leveillä, miten loistavan onnekas olen. Lähes koko helleputken olen ollut maalla vanhassa talossa. Iso piha. Tuulen viri käy ja varjopaikka löytyy lähes aina. Sisällä ilmalämpöpumppu. Lähistöllä monta levätöntä uimarantaa. Paras kesä mitä voi olla.
Ehkä kerrankin saan haukattua niin paljon valoa ja lämpöä, etten masennu marraskuussa.
Sääli toki helteestä kärsijöitä. Mutta yleensä suuntaan huoleni asioihin, joihin voin vaikuttaa. Sään suhteen myötäsynkisyely ei auta ketään. Nautin vailla mitään häpyä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen raskaana viimeisilläni enkä silti ole kertaakaan valittanut näistä säistä. Aivan ihana kesä pitkästä aikaa! Tämä on oikea kunnon kesä. Yhtäkään ulkomaanreissua ei ole tarvinnut tänä kesänä tehdä, säästyy rahat ensi kesään jos sattuu tulemaan surkea kesä säiden puolesta.
No, sulla ei ollut syytä valittaa :D Ei ihmiset valita ilman syytä. Raskaus ei ole sairaus.
Mutta miksi nää ihmiset suuttuu siitä kun toiset kuitenkin tykkää näistä säistä? Vaikka sinä et tykkää, niin kyllä toiset saa tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu
Siksi koska jäit alakynteen ja kaivoit itsellesi kuopan mt-syyttelyilläsi??? Okei.
Vierailija kirjoitti:
Koko Euroopassa on tällä hetkellä 30+ ja minkä maan kansalaiset valittaa? Suomalaiset. Ylläri. Mä lähden nyt uimaan, Heido vaan!
Kuinka monta eurooppalaista tunnet jotka eivät asu suomessa? 0?
Mulle on tulossa ensi viikolla iso selkärankaan kohdistuva leikkaus. Pelottaa jo etukäteen kaikki kuumuuden takia mahdolliset tulehdukset, niistä on nyt puhuttu paljon mediassa :(
https://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/15vrk
Ainakin 3 viikkoa on reilusti yli 20 astetta.
Kamalinta on se että tähän säähän on alkanut jotenkin "tottua" kun on pakko. Vaikka kärsin migreenistä ja astmasta. Ilmastointilaitteet löytyy kotoa ja töistä, mutta silti ulkona ei ole mukava olla näin kuumalla.
Vierailija kirjoitti:
https://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/15vrk
Ainakin 3 viikkoa on reilusti yli 20 astetta.
Toisaalta Suomessa ei osata edes ennustaa 2 päivää eteenpäin.
Kunhan jää alle 25 asteen ja yöt viileämpiä, niin käy mulle.
Tiedän tunteen. Mulla opiskelijakämppä ja suht isokin vielä, kaikki 3 tuuletusikkunaa auki vuorokauden ympäri ja välillä toinen ulko-ovikin auki, mutta silti illalla klo 1 nukkumaan mennessä kun katsoo mittaria, näyttää se 28-29, ja aamulla herätessä sama.
Olen jotenkin sinnitellyt käymällä kylmässä pikasuihkussa 4-5x päivässä, ensin laiskistuin niin etten viitsinyt ottaa vaatteita pois suihkun ajaksi, vaan suihkuun shortsit ja toppi päällä ja märällä perseellä sohvalle, ja nykyään en edes käytä vaatteita vaikka mulla ei verhoja olekaan ja asun ykköskerroksessa. Edes tuuletinta en saa mistään. Laihduttamisvaraa ei ole kuin ehkä 5 kiloa ennen kuin mentäisiin lähelle alipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.
Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.
Olisit varautunut tähän ajoissa ja hankkinut ilmastointilaitteen.
Säästämällä ja muusta tinkien.
Niin muutkin tekevät jos jotain kovasti haluavat.
Ja ilmahan on nyt mitä mahtavin! Nauti äläkä ole tuollainen mutrusuu valittaja.
Ihmisen pitäisi nauttia, vaikka kärsii rytmihäiriöistä? Hulluko olet? t. eri