Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni idiootiksi

Vierailija
28.07.2018 |

Ja sitä kai olenkin, useita erilaisia oppimisvaikeuksia diagnosoitu. Sen lisäksi minulla on huono muisti, huono käsiala, olen sosiaalisesti kömpelö ja kärsin paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta. Koen, ettei elämäni ole enää elämisen arvoista. Olen täysin turha ja hyödytön, minusta tuskin koskaan tulee tuottavaa yksilöä yhteiskunnalle. En usko, että minulla on mitään mahdollisuuksia työllistyä, enkä tuskin tule pärjäämään yksin. Epäilen myös jonkinlaista kehitysviivästymää itselläni, koska muut ikäiseni tuntuvat huomattavasti fiksummilta ja kypsemmiltä kuin mitä itse olen. Olen myös hyvin yksinäinen, koska kukaan ei jaksa seurassani kovin kauaa. Huomaan jopa pienten lasten pitävän minua hieman yksinkertaisena, eli nuorempienkaan seuraan en oikein voi tunkeutua. Synnytyksessä oli hapenpuutetta ja olen keskonen, todennäköisesti sekin vaikuttaa tähän.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä oppimisvaikeudet eivät siis millään tavalla vaikuta kirjoitustaitooni, kun joku kuitenkin kohta sen mainitsee. Heikkolahjaisetkin voivat kirjoittaa suht. normaalisti.

Ap

Vierailija
2/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein uskalla hakeutua mihinkään terapiaan tai psykologille näin typerän ongelman takia, tuntuu jotenkin niin vähäpätöiseltä. Ala-asteella kävin pari kertaa ja se riitti. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmh, tietämättä sinusta tai asiasta yhtään mitään, reilun kahdenkymmenen rivin ja (tähän mennessä) kolmen viestin omista huonoista puolista herättää ajatuksia masennuksesta ja/tai huonosta itsetunnosta. Voithan toki olla noita kaikkia muitakin mutta masennukselle ja huonolle itsetunnolle saattaa itse voidakin jotain, ne eivät sentään ole ylhäältä annettuja asioita.

Vierailija
4/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole liian vähäpätöistä jos se haittaa elämääsi noin paljon.

Vierailija
5/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Pyri olemaan vertaamatta kykyjäsi ja taitojasi muihin, vaan vertaa niitä aikaisempaan itseesi. Ole iloinen niistä asioista, jotka olet oppinut ja jotka osaat. Harrasta niitä asioita, joiden parissa viihdyt. Vietä aikaa niiden ihmisten seurassa, joiden kanssa sinulla on hyvä olla. Jos heitä ei ole, etsi heitä.

Vierailija
6/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitä mitä tunnet.

Vierailija
7/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne oloani mitenkään alakuloiseksi tai surulliseksi, mutta voihan masennus toki näinkin ilmetä.

Huono itsetunto minulla kyllä on, mutta sille on myös hyvä selitys. Harvemmin ne vähä-älyisimmät ja syrjäytyneet mitään itsevarmoja ovat. Tiedän kyllä vahvuuteni ja heikkouteni, mutta heikkoudet vievät aina kaiken huomion pois vahvuuksistani ja saan enemmän huomiota niiden negatiivisten asioiden vuoksi. 

Enemmän saan kuulla epämiellyttäviä kommentteja itsestäni kuin positiivisia. Suurin kehu tähän mennessä on ollut omalta siskolta, että en sentään ihan kehitysvammainen ole. :D Sehän on jo tosi hyvä juttu, eikö?

Ap

Vierailija
8/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity vaikka parantamaan ulkonäköäsi, jos äly ei riitä. Kauneudella saa paljon anteeksi.

Vierailija
9/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen viestin kanssa eli ala panostaa enemmän ulkonäköön. Opettele meikkaamaan näyttävästi ja treenaa hyvä perse. Sillä ne muutkin vähemmän älykkäät tienaavat, rupea vaikka tähtitytöksi tai personal traineriksi

Vierailija
10/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo teksti yhtään viitannut mihinkään poikkeavaan idioottimaisuuteen. Jos nyt täällä lukee näitä juttuja niin vaikutti fiksummalta.

Vierailija
11/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni tekisinkin sen, mutta valitettavasti kävi huono tuuri myös geenilotossa. Muistutan jotain apinan ja tyypillisen kilpirauhaspotilaan välimuotoa, vaikken mitään sairastakaan. Näytän samalta kuin tuo henkilö ekassa kuvassa yhdistettynä alemman linkin naiseen

http://thyroidnosurgery.com/wp-content/uploads/2016/12/016-e14811467489…

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR_FGD39RlLmnG9kao…

Ap

Vierailija
12/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei huomaa niin hyvin netin välityksellä, mutta jos tapaisit minut joskus netin ulkopuolella, järkyttyisit. Todennäköisesti pitäisit minua jollain tavalla säälittävänä.

Ap

Vierailija
13/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajua ainakin tuntuu olevan. Se on hyvä asia.

Vierailija
14/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen ihan yleinen vitsi jo muutenkin vähän kaikkien keskuudessa. Ei tässä enää oikein muutakaan voi.

Ap

Vierailija
15/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiot opiskella?

Vierailija
16/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet tosi hyvä kirjoittamaan ja huumoriakin löytyy. Se on paljon se. Minusta sinun kannattaisi keskittyä niihin asioihin missä olet hyvä, kuten kirjoittamiseen. Ala kirjoittamaan blogia tai kirjaa, vaikkapa elämästäsi.

Vierailija
17/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion ekalle olen nyt menossa. Sosionomin koulutusta olen harkinnut, mutta en ole vielä varma siitä. Hain lukioon, koska haluan vielä aikaa miettiä, mitä todella haluan ja missä voisin realistisesti ajateltuna pärjätä. 

Pitää jutella heti syksyllä opon kanssa mahdollisuuksistani ja mitä rajoitteita minulla on. Haluaisin joskus kuitenkin saada työpaikan ja ihan kohtuullista palkkaa, mutta en tiedä, onko se minun kohdallani mahdollista. 

Ap

Vierailija
18/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös suunnitellut käyväni ehkä ammatinvalintapsykologilla syksymmällä juttelemassa. 

Ap

Vierailija
19/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt myös useita ammatinvalintatestejä, mutta niissä usein suositellaan jotain insinöörin hommaa tai vastaavaa, ne ovat ainakin täysin poissuljettuja vaihtoehtoja. Matemaattisissa aineissa minulla oli suuria vaikeuksia.

Ap

Vierailija
20/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia diagnooseja sinulla tarkalleen ottaen on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi