Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni idiootiksi

Vierailija
28.07.2018 |

Ja sitä kai olenkin, useita erilaisia oppimisvaikeuksia diagnosoitu. Sen lisäksi minulla on huono muisti, huono käsiala, olen sosiaalisesti kömpelö ja kärsin paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta. Koen, ettei elämäni ole enää elämisen arvoista. Olen täysin turha ja hyödytön, minusta tuskin koskaan tulee tuottavaa yksilöä yhteiskunnalle. En usko, että minulla on mitään mahdollisuuksia työllistyä, enkä tuskin tule pärjäämään yksin. Epäilen myös jonkinlaista kehitysviivästymää itselläni, koska muut ikäiseni tuntuvat huomattavasti fiksummilta ja kypsemmiltä kuin mitä itse olen. Olen myös hyvin yksinäinen, koska kukaan ei jaksa seurassani kovin kauaa. Huomaan jopa pienten lasten pitävän minua hieman yksinkertaisena, eli nuorempienkaan seuraan en oikein voi tunkeutua. Synnytyksessä oli hapenpuutetta ja olen keskonen, todennäköisesti sekin vaikuttaa tähän.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikeita diagnooseja on ainakin jonkinlainen (vaikea) visuaalinen hahmotushäiriö ja jotain muuta ongelmaa silmän ja käden yhteistyön kanssa, matematiikka on hankalaa ja kävin HOJKSilla sen nelosluokasta lähtien, jonkinlaisia mt-ongelmia. Joskus oli ongelmana myös motivaation puute, mutta ei enää.

Ap

Vierailija
22/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden viestien perusteella vaikutat huomattavasti fiksummalta ja ajattelevaisemmalta kuin suurin osa tämän palstan kirjoittajista. Ehkä todella huono itsetuntosi liittyy myös hyvin nuoreen ikääsi. Olet menossa vasta lukion ekalle. Harvat sinun iässäsi edes miettivät vielä, mihin ammattiin pitäisi ryhtyä, tai ymmärtävät vielä omia vahvuuksiaan. Lukio kestää kuitenkin ainakin kolme vuotta. Nyt sinun täytyy vain löytää joku oma juttu. Lukiossa pääset kokeilemaan kaikenlaista. Ei kaikkien tarvitse olla hyviä sosiaalisesti tai matematiikassa tai visuaalisia taitoja vaativissa tehtävissä. Olet esimerkiksi selvästi taitava kirjoittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon sellaisia aloja ja ammatteja, jossa ei tarvita hyvää visuaalista hahmottamista tai matikkaa.

Vierailija
24/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi aikaa ja löydä vahvuutesi, kukaan ei oikeastaan ole idiootti ellei itseään sellaiseen valjasta.

Vierailija
25/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt ikinä mensan testiä?

Vierailija
26/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ap tuntuu jotenkin tosi tutulta -  mutta oli siinätapauksessa yli 20-vuotias, joka tunsi itsensä tyhmäksi, mutta kirjoitti yhtä hyvin....

Jos siis olet provo, niin älä jaksa...

Vierailija
27/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole provo, vaan huonoitsetuntoinen ja hahmotushäiriöinen 16-vuotias. On eri asia tuntea itsensä tyhmäksi kuin olla oikeasti tyhmä. En tiedä, olenko oikeasti tyhmä vai en. Mensan testien mukaan kyllä, samoin psykologien ja lääkäreiden sekä erityisopettajien.

Ap

Vierailija
28/28 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmh, en tiedä onko tällä kommentilla aloittajalle arvoa mutta tunnen jonkinlaista samaistumista, vaikka ei samoista ongelmista kärsitäkään. Olen paininut mt-ongelmien kanssa koko ikäni ja tuntuu, että olen jotenkin heikko ja muita huonompi yksilö. Haluaisin vain kyetä tekemään jotain työtä ja olemaan osa yhteiskuntaa tai jotain, mutta tuntuu, että ei pysty mihinkään. Haluaisin olla edes jotenkin toimiva ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme