Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisella 47 vuotiaalla ei ole puhelimessaan NETTIÄ???

Vierailija
28.07.2018 |

Tapaamani mies ei omista nettiä puhelimessaan. wtf? Tekee viestittelyn hieman hankalaksi näin suhteen alkuaikana kun ei ole siis meseä, wahatsappia, snappia, skypeä eikä mitään. Kuulemma tekstarilla pitäisi viestitellä. Mitä tämä kertoo miehestä?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keski-ikäinen mies ja IT-alan ammattilainen. Puhelimeni on 8 vuotta vanha Nokian simpukka. Luurissa ei nettiä, sähköpostia, eikä mitään sovelluksia. Jos mulle on äkkiä asiaa, niin sitten vaan soittaa tai textaa. Sähköpostini luen vasta kotona tietokoneellani. Näin tulee myös olemaan. Minä en halua olla "aina tavoitettavissa". Arvostan omaa rauhaani ja vapauttani. Jos ei kelpaa, niin "adios". :)

Vierailija
22/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella, joka mieluummin tapaa kasvotusten ystäviään. Mitä pitäisi jatkuvasti viestillä? Rasittavia ihmiset, jotka tuntevat tarvetta kertoa jokaisen asiansa. Ehkä 47-vuotias ei vain jaksa sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37-vuotias KTM hyvissä hommissa eikä mullakaan omassa puhelimessa nettiä. Työpuhelimessa tietty on mutta sen jätän töiden päätyytyä töihin. Vapauttaa helvetisti elämää kun koko ajan ei tule jotain tyhjänpäiväistä viestiä. 

Vierailija
24/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon niitä viestejä pitää kirjoittaa jos ei tekstiviestillä pärjää? Yksi viesti päivässä on enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
25/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei muka saa enää liittymää ilman nettiä? Höpö höpö!

Vierailija
26/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätelmä: hän tapaa liian nuorta naista.

Hahaha. Olen itse 48. Enkä tunne ketään ikäistäni jolla ei olisi netiliittymää puhelimessa.

ap

Vierailija
27/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen keski-ikäinen mies ja IT-alan ammattilainen. Puhelimeni on 8 vuotta vanha Nokian simpukka. Luurissa ei nettiä, sähköpostia, eikä mitään sovelluksia. Jos mulle on äkkiä asiaa, niin sitten vaan soittaa tai textaa. Sähköpostini luen vasta kotona tietokoneellani. Näin tulee myös olemaan. Minä en halua olla "aina tavoitettavissa". Arvostan omaa rauhaani ja vapauttani. Jos ei kelpaa, niin "adios". :)

Tämä on kuin omalta näppäimistöltäni. Olen 30v mies. Mun nokialainen simpukkani taitaa olla 9-vuotias.

Oma rauha on tärkeä juttu. Mun kännykkä on usein äänettömällä, eikä se ole aina edes mukana.

Vierailija
28/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätelmä: hän tapaa liian nuorta naista.

Hahaha. Olen itse 48. Enkä tunne ketään ikäistäni jolla ei olisi netiliittymää puhelimessa.

ap

Parin vuoden kuluttua joudut kaivamaan lukulasit käsilaukustasi nähdäksesi mitä siellä puhelimen netissä lukee.Mieluummin tabletti.

Voisiko joku ohi aiheen kertoa mitä ihmiset sieltä puhelimestaan koko ajan tuijottelevat?Itse ehdin lukea internetin "läpi" n.2 h :ssa,millä sen saa riittämään kadulla kävelyynkin?

Vierailija
29/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei vaan voi ihan puhua siihen puhelimeen?

Jos on asiaa?

Varsinkin uudessa tuttavuuksia on ensin hyvä tutustua puhumalla kuin alkaa oudolle viestittää, siinä on aina väärinkäsityksiä vaara.

Kuinka paljasta näin äpppit jäävät paitsi kun eivät tiedä, kuinka ihanaa uuden ihastuksen kanssa on jutella. Silloin voi heti tarkentaa asian ja juttu rönsyilee mukavasti.

Syntyy ihan erilainen läheisyys kuin lyhyillä viestillä.

Ja et kai niitä tekstareita satoja päivässä laita? Kyllä sen vertaa pitää ihmisen jaksaa naputella, että viestin silloin tällöin.

Useissa puhepaketeissa on ilmaiset tekstiviestit. Ei maksa mitään. Ja ei kuitenkaan montaa senttiä ylipäätään.

Ja muuten, mitä tekee puhelimen nettiliittymällä jos ei ole älypuhelinta?

Minulla esimerkiksi ei ole. Hyvin pärjään.

Minä saattaisin jopa arvostaa ihmistä jolla ei kaiken aikaa ole kaikki uppit, äpppit, snäppit ja muut rimpulat mielessä ja puhelimessa.

Päinvastoin, jos ihminen ilmenisi kokoaikaiseksi someriippuvaiseksi alkaisi ärsyttää.

Ja paljonkin.

Vierailija
30/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on netti tietokoneella. Miksi mä maksaisin kahdesta netistä tai miksi ylivtunpäätään viestittelisin jollain puhelimella?

Sinkkumies

Vierailija
31/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, katselin eilen jotain ohjelmaa, jossa ihmiset kävelivät kaduilla.

Todella monella oli kännykkä kädessä ja sitä tuijotettii tiiviisti.

Mikä ihmisiä nykyään oikein vaivaa?

Mitä ihmeen *tärkeää* pitää joka ainut sekunti odottaa tai tsekata puhelimesta?

Tuntuu, että jotkut ovat tulleet täysin someaddikteiksi.

On terapiaa peliriippuvuuteen, huumeisiin, alkoholiin jne.

Asiallista ja kiireellistä olisi alkaa suunnitella myös terapiaa älypuhelin- ja someriippuvuuteen.

Vierailija
32/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mun vaimolla. Tiedenainen. Ei ole somessa. Pousailukuvien sijasta hänestä löytyy vain tieteellisiä julkaisuja ja konferenssipapereita. Itsellä netti koska työsuhdepuhelin.

Vierailija
33/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuin omalta näppäimistöltäni. Olen 30v mies. Mun nokialainen simpukkani taitaa olla 9-vuotias.

Oma rauha on tärkeä juttu. Mun kännykkä on usein äänettömällä, eikä se ole aina edes mukana.

Tämän lainatun kommentin AP: Ai katsos vaan... Hengenheimolaiseni paikalla..? :)

Mullakin on puhelin ollut jo 14 vuotta piippauksella 24/7, eikä myöskään luuria mukana aina. Lisäksi en voisi kuvitellakaan kulkea ympäriinsä tuijottaen jotain älypuhelimen näyttöä. Mieluummin katselen todellista maailmaa ja miksen myös muita ihmisiä. Naisetkin näyttää tosi kauniilta näin kesäisin... :)

Vierailija
34/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallista ja kiireellistä olisi alkaa suunnitella myös terapiaa älypuhelin- ja someriippuvuuteen.

Siellä älypuhelimessa on some, musiikki, elokuvat, kirjat, pelit ja kaverit... näin teineillä.

Vierailija
35/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32-vuotias nainen, eikä minulla ole älypuhelinta. Vanhanaikanen puhelin jolla saa soitettua ja lähettyä tekstiviestejä. En ymmärrä miksi sitä nettiä ja kameraa muka tarvitaan joka paikkaan. 

Vierailija
36/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä välillä hassun, välillä oudon ja toisinaan huolestuttavankin näköistä, kun osa porukkaa kulkee kuin suunnistaisi sen puhelimen avulla tai viimeistään silloin on nokka kiinni näytössä kun pysähdytään hetkeksikään. Itsellä ei teetä vaikeuksia syventyä vaikkapa maiseman ihailuun tai ihan omiin ajatuksiini ilman puhelinta.

Vierailija
37/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 35-vuotias nainen eikä mulla ole puhelimessani nettiä. En ole vielä tarvinnut.

Vierailija
38/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi tai kannattaisi olla puhelimessa? Hlvetin pieni ruutu. Itselläni on iPad minissä se SAMA netti.

Vierailija
39/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo idiootti, ei viitsinyt katsoa edes liittymiä ennen avauksen tehtaamista. Liittymät ilman nettiä ovat historiaa ja DNA:kin pakotti liittymät ilman nettiä Mini Data - liittymään.

Eipä ole liittymät ilman nettiä historiaa. Itse olen 45-vuotias tutkija ja käytän nettiä töissä ja kotona. Ulkona liikkuessa mukana on kymmenen vuotta vanha Nokia, jonka liittymässä ei ole nettiä.

Vierailija
40/61 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen se feissarimoka jossa joku ei todellakaan halua puhelimeen nettiä, vaan riittää että siinä on facebook ja Iltalehti.