Minkälaisella 47 vuotiaalla ei ole puhelimessaan NETTIÄ???
Tapaamani mies ei omista nettiä puhelimessaan. wtf? Tekee viestittelyn hieman hankalaksi näin suhteen alkuaikana kun ei ole siis meseä, wahatsappia, snappia, skypeä eikä mitään. Kuulemma tekstarilla pitäisi viestitellä. Mitä tämä kertoo miehestä?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen keski-ikäinen mies ja IT-alan ammattilainen. Puhelimeni on 8 vuotta vanha Nokian simpukka. Luurissa ei nettiä, sähköpostia, eikä mitään sovelluksia. Jos mulle on äkkiä asiaa, niin sitten vaan soittaa tai textaa. Sähköpostini luen vasta kotona tietokoneellani. Näin tulee myös olemaan. Minä en halua olla "aina tavoitettavissa". Arvostan omaa rauhaani ja vapauttani. Jos ei kelpaa, niin "adios". :)
Minulla on Samsungin 2G kännykkä, jossa on kaksi "mobiilisovellusta" eli sillä voi soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä. Olen notkunut netissä Windows 95:n, Netscape Navigatorin ja usenetin tekstipohjaisten uutisryhmien ajoista lähtien, ja istun mielummin kunnon tietokoneen ääressä, jossa iso näyttö, hiiri ja näppäimistö. Pöytäkoneen tai kannettavan tietokoneen kanssa vietyn ajan vastapainoksi, haluan olla välillä kokonaan irti netistä eikä minua kiinnostaisi räplätä älypuhelimen pientä näyttöä jossain julkisella paikalla.
Tavoitan omat ystäväni ja tuttavani hyvin tavallisella kännykällä ja kun liikun kaupungilla seuraan mielummin mitä ympärillä tapahtuu. Kotona olevien kahden tietokoneen ohella minulla on vanhan jatko-opiskeluoikeuden pohjalta käyttöoikeus paikallisen yliopiston tietokoneisiin ja jokaisessa tähänastisessa työpaikassani on myös ollut ns. firman koneet käytettävissä. En vietä myöskään niin liikkuvaa elämää että minulla olisi käyttöä tai tarvetta älypuhelimelle.
Mitä kertoo ihmisestä, että ei osaa laitta viivaa 47:n ja vuotiaan väliin: 47-vuotias?
Kuvaus pätee minun eksääni. Jos hän on vielä Varsinais-Suomesta, niin suosittelen kiertämään kaukaa (ihan muista syistä). Minulle tuo puhelinjuttu oli vain plussaa, sinä et asenteesi perusteella tule kauaakaan olemaan jatkossa.
Tarvitsee työssä oikean puhelimen eikä älypuhelinta josta puhelimen käyttöä tarvitsee jo kaivaa esiin ja itsekseen päälle menevät kamerat yms tyhjentää akun.
Olen 38 eikä minullakaan ole puhelimessa nettiä. Olen köyhä eikä ole varaa ostaa älypuhelinta eikä maksaa isoa kuukausimaksua. En myöskään ole niin riippuvainen netistä, että haluaisin pitää sitä aina mukana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 45 v nainen, eikä mulla ole puhelimessani nettiä. Tai on siinä, mutta teholtaan niin surkea, että käytännössä ei ole. En ole ikinä käyttänyt meseä, wahatsappia, snappia, facebookia, twitteriä jne.
Yhteydenpito läheisiin tapahtuu tekstareilla ja puhumalla.
Olen valtionhallinossa ihan hyväpalkkaisissa HR-hommissa, enkä mitenkään syrjäytynyt tms.
Sama täällä. Ystävyyssuhteet hoidetaan tapaamalla tai soittamalla---- ja AINA löytyy aikaa ystäville. Ilman peukutuksia ja selfiepäivityksiä jossain ihme nettisivuilla...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen keski-ikäinen mies ja IT-alan ammattilainen. Puhelimeni on 8 vuotta vanha Nokian simpukka. Luurissa ei nettiä, sähköpostia, eikä mitään sovelluksia. Jos mulle on äkkiä asiaa, niin sitten vaan soittaa tai textaa. Sähköpostini luen vasta kotona tietokoneellani. Näin tulee myös olemaan. Minä en halua olla "aina tavoitettavissa". Arvostan omaa rauhaani ja vapauttani. Jos ei kelpaa, niin "adios". :)
Erittäin, erittäin terve asenne! Sama täällä ja hyvin pyyhkii!
Vierailija kirjoitti:
Tapaamani mies ei omista nettiä puhelimessaan. wtf? Tekee viestittelyn hieman hankalaksi näin suhteen alkuaikana kun ei ole siis meseä, wahatsappia, snappia, skypeä eikä mitään. Kuulemma tekstarilla pitäisi viestitellä. Mitä tämä kertoo miehestä?
Ohan toi ny ihan hirveetä. Ihan varmaan haluu tavata jossain vaiheessa kasvotustenkin. Niinku uudestaa. Mitä järkee!! Tarvii aika urpo olla jos ei emojit riitä itseilmasuun. 🐓🐩🐩🌿🐏🌚🌜🌘🌤💥💥🌪🍅🍅🍑🥥🍣🍙
Vierailija kirjoitti:
Joo, katselin eilen jotain ohjelmaa, jossa ihmiset kävelivät kaduilla.
Todella monella oli kännykkä kädessä ja sitä tuijotettii tiiviisti.Mikä ihmisiä nykyään oikein vaivaa?
Mitä ihmeen *tärkeää* pitää joka ainut sekunti odottaa tai tsekata puhelimesta?Tuntuu, että jotkut ovat tulleet täysin someaddikteiksi.
On terapiaa peliriippuvuuteen, huumeisiin, alkoholiin jne.
Asiallista ja kiireellistä olisi alkaa suunnitella myös terapiaa älypuhelin- ja someriippuvuuteen.
Pyysin ystävääni kauniiseen metsään seurakseni lenkille. Hän suostui ilokseeni.
Hän näpytteli kuitenkin samalla kävellessä älykännykkäänsä ja tsekkaili sitä KOKO kävelylenkkimme ajan. Siis metsässä. Toisen seurassa. Kävelyllä. En pyydä häntä toista kertaa. Piip piip tekstari tai joku whatsuviesti ääni kaikui metsässä....välillä selfieitä posettamaan ja päivittämään se faceen , vettu METSÄKÄVELYLLÄ!!!
Ei kaikissa puhelimissa ole edes netti mahdollisuutta ja minäkin meinasin hankkia sellaisen ja liittymän joka vastaa tarpeita. Mulle riittää ihan hyvin 40-50 euron puhelin kun minut saa kiinni hälyllä /soittamalla soitan sitten takaisin. Apit ja sun muut paskat tuhoaa puhelinta älyttömästi . Ja kohta ihmiset eivät osaa enää käyttää mitään muuta. Ja itse olen 37-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, katselin eilen jotain ohjelmaa, jossa ihmiset kävelivät kaduilla.
Todella monella oli kännykkä kädessä ja sitä tuijotettii tiiviisti.Mikä ihmisiä nykyään oikein vaivaa?
Mitä ihmeen *tärkeää* pitää joka ainut sekunti odottaa tai tsekata puhelimesta?Tuntuu, että jotkut ovat tulleet täysin someaddikteiksi.
On terapiaa peliriippuvuuteen, huumeisiin, alkoholiin jne.
Asiallista ja kiireellistä olisi alkaa suunnitella myös terapiaa älypuhelin- ja someriippuvuuteen.Pyysin ystävääni kauniiseen metsään seurakseni lenkille. Hän suostui ilokseeni.
Hän näpytteli kuitenkin samalla kävellessä älykännykkäänsä ja tsekkaili sitä KOKO kävelylenkkimme ajan. Siis metsässä. Toisen seurassa. Kävelyllä. En pyydä häntä toista kertaa. Piip piip tekstari tai joku whatsuviesti ääni kaikui metsässä....välillä selfieitä posettamaan ja päivittämään se faceen , vettu METSÄKÄVELYLLÄ!!!
Minua ainakin ärsyttää jos istutaan muutaman kaverin kanssa jossain kahvilassa ja jollakin on jatkuva tarve vilkuilla ja näprätä kännykkää. Onhan se huvittavaa jos jonkun pitää jatkuvasti käyttää googlea tai wikipediaa normaalin kuppilakeskustelun tukena. Kyseessä ei ole siis mikään Trivial Pursuit peli vaan pitäisihän sitä juttua löytyä ihan suoraan aivojen omalta kovalevyltä kun aiheet vaihtelevat laidalta toiselle.
On myös huvittavaa seurata miten joku nuori poika tai tyttö pyöräilee, niin silloinkin se toinen käsi on pitänyt varata älypuhelinta varten. Tai jos joku nuorisoporukka on kokoontunut jonnekin ostoskeskukseen istuskelemaan, niin ne jännimmät jutut näkyisivät löytyvän kännykästä eivätkä vierestä istuvilta kavereilta.
Minä olen 20 eikä ole. Yliopistossa, kotona ja töissä wifi. En viitsi maksaa enempää kuin nyt. Puhepakettikin pienin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen noksun simpukkapuhelimen käyttäjä. Tietokone riittää meikäläiselle ja se on ihan kaverien oma häpeä jos eivät osaa soittaa tai tekstata. Mun asiat ei ole tarkoitettu googlen tai facebookin tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 20 eikä ole. Yliopistossa, kotona ja töissä wifi. En viitsi maksaa enempää kuin nyt. Puhepakettikin pienin.
Tarkennan vielä, että käyttäisin nettiä vain matkoilla töihin, kotiin ja kouluun - 30min jaksot. Shoppailemassa yms. hyödynnän kauppakeskuksen ilmaista wifiä.
Laitan paremmaksi! Oon vasta 32v eikä oo eikä tuu nettiä puhelimeen! Mikään ei oo ärsyttävämpää kun aikuiset nettiriippuvaiset! Töissäkin kahvitauolla kaikki vaan omissa nurkissaan räplää puhelintaan eikä kukaan puhu toisilleen. Netti vie ilon elämästä väärin käytettynä! Mitä ihmettä te kaikki edes siellä teette jatkuvasti? Mikä siellä on niin kiinnostavaa että se menee normaalin keskustelun ohi?
Samoin en ikinä omistanut älypuhelinta tai käyttänyt somea. Muuten koneet on olleet kotona ja tietohallinnon kanssa naimisissa töissä. Varmaan kontaktipinta on nykyään ohut kun ei käytä ja kiinnosta. Nokian puhelimiakin ostettu pari kpl jo tänä vuonna. Riittää ja akut kestää ja riittävästi ihmetelty. Nykyinen tai kohta entinen naisystävänini on addikti. Koko ajan piippaa ja ystävät ja sukulaiset somettaa ja aikuiset kakarat. Harvoin nähdään ja lähellä on ettei "lennähdä luuri" seinään. Ihmiset voisivat katsoa eteensä noin yleensäkin ja kävellessä ja liikkuessa. Ja rakkejansa taluttaessa varsinkin naama pois luurista.
Jotku on pois somesta ihan periaatteen vuoksi = ei osaa, eikä uskalla käyttää älylaitteita.