Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanutkaan kutsua kaverin häihin. Teenkö törkeästi, jos menen ilman kutsua?

Vierailija
27.07.2018 |

Voisin verrata tätä siihen, että saa tiskiratistä naamalleen. Ehdin jo iloita, kun kuulin kaverin menevän tänä kesänä naiumisiin, että pääsen edes kerran häihin aikuisiällä. En saanutkaan kutsua, ja nyt ahdistaa tajuta olevansa kaveriporukan ulkopuolella. Kuulin tästä eräältä, joka oli ollut polttareissa mukana ja kyllä tuntui kamalalta kuulla, että nekin pidettiin, eikä asiasta mitään puhuttu. Tiedän kyllä, missä häät pidetään, joten teenkö väärin, jos menen mukaan juhlimaan. Onko muilla kokemusta mennä häihin ilman virallista kutsua.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan sanottiin, että kuokkavieraat häissä tietävät avioliitolle onnea. Voi kyllä olla, että tämä pariskunta ei muista sitä sanontaa, joten he todennäköisesti paheksuvat (kuten myös muut kutsutut vieraat) toimintaasi. Kirkkoon voit ihan huoletta mennä - se ei ole kovinkaan yleisessä tiedossa, mutta vihkitilaisuus on itse asiassa jumalanpalvelus, ja sinne voi mennä kuka vaan.

Sopii yrittää johonkin julkkishäihin. Ovella on vartijat.

Vierailija
22/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa kakkua, mielellään ennen hääparia niin sinullekin riittää. 

Tanssia saa vapaasti, joten häävalssin aikana menet parketille pyörimään niin sinutkin huomataan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mulkku kaveri sinulla, kun ei kutsunut ja kaikki muut kutsuttiin

Vierailija
24/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelujonossa on suotavaa pussata morsianta suulle

Vierailija
25/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse menisi paikalle, mutta saattaisin muistaa, ehkä paino sanalla ehkä kortilla ja jollain pienellä lahjalla.

Voin toki myös lohduttaa, että itseäni kyllä kirpaisi vielä enemmän se, kun aikanaan jäin vaille hääkutsua. Sen sijaan rahani kyllä kelpasi silloin kun kerättiin rahaa polttareiden järjestämiseen. - Ja en tiedä sattuiko bestmanille virhe kun salli minun myös olla mukana polttareissa, eikä olettanut, että minulle riittää tai on hyvä toimia vain maksajan ja kustantajan roolissa. Hieman tuo kutsumatta jättäminen kirpaisi. Olisin ymmärtänyt ja ymmärtäisin siten tänäänkin paremmin kutsumattajättämiseni, jos olisin polttaressa loukannut tai satuttanut tulevaa sulhasta, tai jotain hänen läheistään tai tulevan sulhasen tai hänen läheisensä omaisuutta, mutta mitään sellaista ei tapahtunut. - Pahaa mieltäni kasvatti entisestään hieman se, kun jokunen joka oletti minun ilman muuta saaneen kutsun kyseli ensi, että mentäsiinkö kimppakyydilla, joka olisi sopinut, minulle vähätuliselle opiskelijalle erinomaisesti, vaikka en häihin ollutkaan menossa ns. ryyppäämään vaan olisin itsekin voinut ajaa.  - Häiden jälkeen vastailla pariin kertaan, että mikäs tapahtuma minulla oli, kun en ollut XX ja YY:n häissä? Ja varmasti oli jotain erinomaisen merkittävää kun menetin näin varmaan parhaimmat juhlat, joita lähipiirissämme olisi ollut tarjolla tai tulee olemaan tarjolla seuraavaan pariin vuosikymmeneen....       

No tämä on todella törkeää, että polttareihin kutsutaan mutta häihin ei!

Ap, onko läheinen ystävä? Ikävää mutta et todellakaan voi mennä ilman kutsua.

Vierailija
26/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan vielä yrittää näpäyttää ennen häitä ja yrittää estää ne....miehet on heikkoja ja sitten esität todisteet morsiamelle. Kjeh kjeh

Vierailija
27/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minuakin ne härskeimmät imistyypit pyytäneet polttareihinsa muttei häihinsä. Arvaappa vaan kahdesti meninkö? Heh heh...

Vierailija
28/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet, että kutsu on voinut hävitä postissa? Olihan toissa vuonna juttu siitä, kun yksi oli odottanut linnan juhliin kutsua, mutta ei saanut, kunnes se tuli juhlia seuraavalla viikolla. Kutsujakaan ei ajattele, että postiin voi luottaa. Veljeni oli lähettänyt pojalleni synttärikortin kesäkuun alussa. Ei ole vielä näkynyt. Osoite oli varmasti oikein.

Vierailija
29/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitään onnitteluja et sitten lähetä! Ite olin idiootti ja laitoin kortin ystävälle joka ei pyytänyt häihinsä. Vieläkin kaduttaa.

Vierailija
30/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin verrata tätä siihen, että saa tiskiratistä naamalleen. Ehdin jo iloita, kun kuulin kaverin menevän tänä kesänä naiumisiin, että pääsen edes kerran häihin aikuisiällä. En saanutkaan kutsua, ja nyt ahdistaa tajuta olevansa kaveriporukan ulkopuolella. Kuulin tästä eräältä, joka oli ollut polttareissa mukana ja kyllä tuntui kamalalta kuulla, että nekin pidettiin, eikä asiasta mitään puhuttu. Tiedän kyllä, missä häät pidetään, joten teenkö väärin, jos menen mukaan juhlimaan. Onko muilla kokemusta mennä häihin ilman virallista kutsua.

Kyllä olet törkeä. Sut on jostain syystä tiputettu tuttava-luokkaan ja siihen on sun tyytyminen.

IKINÄ ei pidä  olettaa mitään. Koita tajuta se. On noloa mennä kuokkimaan, se ei taatusti ainakaan paranna asemaasi tuossa joukossa. Järki hoi.

Vierailija
31/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeiseti et ole ollenkaan niin kiva kaveri, kuin itse kuvittelet olevasi. Ja aloituksesi tukee tätä käsitystä kyllä aika vahvasti.

Vierailija
32/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kirkkohäät, voit mennä kirkkoon ilman kutsua. Juhlapaikalle ei sovi mennä.

Ei kirkkoonkaan saa mennä milloin huvittaa. Kirkkon ovat on yleensä lukossa ja muut kuin seurakunnan tilaisuudet ovat yksityistilaisuuksia.

Vierailija
33/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kirkkohäät, voit mennä kirkkoon ilman kutsua. Juhlapaikalle ei sovi mennä.

Ei kirkkoonkaan saa mennä milloin huvittaa. Kirkkon ovat on yleensä lukossa ja muut kuin seurakunnan tilaisuudet ovat yksityistilaisuuksia.

Miten olet päässyt edes ala-asteelta läpi kun et osaa taivuttaa sanaa kirkko?

Vierailija
34/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene. Pistät vain välit poikki mitään sen kummemmin selittelemättä.

Vierailija
35/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse menisi paikalle, mutta saattaisin muistaa, ehkä paino sanalla ehkä kortilla ja jollain pienellä lahjalla.

Voin toki myös lohduttaa, että itseäni kyllä kirpaisi vielä enemmän se, kun aikanaan jäin vaille hääkutsua. Sen sijaan rahani kyllä kelpasi silloin kun kerättiin rahaa polttareiden järjestämiseen. - Ja en tiedä sattuiko bestmanille virhe kun salli minun myös olla mukana polttareissa, eikä olettanut, että minulle riittää tai on hyvä toimia vain maksajan ja kustantajan roolissa. Hieman tuo kutsumatta jättäminen kirpaisi. Olisin ymmärtänyt ja ymmärtäisin siten tänäänkin paremmin kutsumattajättämiseni, jos olisin polttaressa loukannut tai satuttanut tulevaa sulhasta, tai jotain hänen läheistään tai tulevan sulhasen tai hänen läheisensä omaisuutta, mutta mitään sellaista ei tapahtunut. - Pahaa mieltäni kasvatti entisestään hieman se, kun jokunen joka oletti minun ilman muuta saaneen kutsun kyseli ensi, että mentäsiinkö kimppakyydilla, joka olisi sopinut, minulle vähätuliselle opiskelijalle erinomaisesti, vaikka en häihin ollutkaan menossa ns. ryyppäämään vaan olisin itsekin voinut ajaa.  - Häiden jälkeen vastailla pariin kertaan, että mikäs tapahtuma minulla oli, kun en ollut XX ja YY:n häissä? Ja varmasti oli jotain erinomaisen merkittävää kun menetin näin varmaan parhaimmat juhlat, joita lähipiirissämme olisi ollut tarjolla tai tulee olemaan tarjolla seuraavaan pariin vuosikymmeneen....       

Täh? Yleensä bestman/kaaso selvittää ketkä on kutsuttu häihin ja siitä porukasta sitten kutsutaan ketkä kutsutaan polttareihin. Polttareihin osallistuvilta taas kerätään mahdolliset rahat polttareiden kuluihin. Polttariporukka kutsutaan häihin kokonaan tai sitten ketään ei kutsuta.

Ei tulisi kyllä mieleenkään pyytää rahaa ihmiseltä, jota ei ole kutsuttu, eikä toisaalta myöskään lähettää häälahjaa, korttia tai mitään muutakaan, jos ei ole tullut kutsutuksi.

Vierailija
36/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katsoo peiliin ja miettii olisiko röyhkeys ja huono käytös syynä kutsumattomuuteen.

Vierailija
37/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin aina varmistan ennen polttareihin osallistumista, että olen saanut hääkutsun. Voithan kysyä kaveriltasi, että pitääkö se todella paikkansa, ettei sinua ole kutsuttu? Ottaisin myös hieman etäisyyttä häneen, jos olisitte muuten läheisiä. Mitäpä sitä turhaan mennä hääpaikalle.

Vierailija
38/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo!

Vierailija
39/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä saada laulaa häävalssi ja laulakin Tertuntaa

Vierailija
40/86 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene stalkkeriksi sinne juhlapaikan pihaan.  Aina kun porukka tulee ulos niin ilmestyt paikalle mulkoilemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan