Auton huoltoon menee 2000e! onko kallista? miehet??
Olin varautunut n. 1000euroon.
Nyt meneenkin tasan 2000e.
sisältää:
jarrunesteen vaihto
normaali huolto (öljyt, suodatimet ym)
jakohihnan vaihto vesipumpun kanssa (kilometrit ja ikä täynnä)
tehostimen pumpun vaihto (sirisee)
ilmastointihuolto
lisäjarruvalo uusiksi (vuotaa tiivisteestä)
tupakansytyttimen sulakkeen vaihto.
kallista vai passeli hinta?
auto on v.2008, ja ollut tosi hyvä, ei ole korjattu kuin etujouset uusiksi ja sulat vaihdettu+ norm. huollot. Siihen peilaten ehkä edullista? vai...?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Olin varautunut n. 1000euroon.
Nyt meneenkin tasan 2000e.sisältää:
jarrunesteen vaihto
normaali huolto (öljyt, suodatimet ym)
jakohihnan vaihto vesipumpun kanssa (kilometrit ja ikä täynnä)
tehostimen pumpun vaihto (sirisee)
ilmastointihuolto
lisäjarruvalo uusiksi (vuotaa tiivisteestä)
tupakansytyttimen sulakkeen vaihto.kallista vai passeli hinta?
auto on v.2008, ja ollut tosi hyvä, ei ole korjattu kuin etujouset uusiksi ja sulat vaihdettu+ norm. huollot. Siihen peilaten ehkä edullista? vai...?
On kyllä todella kallista! Alle tonnin remontit.
Listalla kalliita töitä(osineen):
-jakopäähuolto
-tehostimen pumppu
Se defan vaihtokn on huollon lisätyö, nostaa varsinaisen huollon loppusummaa.
Tuohon tehostimen pumppuun suhtautuisin epäilevästi, ensin kannattaisi kokeilla öljyn vaihdolla.
Jarrunesteen vaihtoväli on 2-3 vuotta.
Minä huollan/korjaan itse automme, niin siinä säästää pitkän pennin.
Onko Ford Focus?
Suosittelen huoltopaikaksi Vaunulaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tehostimen pumppuun suhtautuisin epäilevästi, ensin kannattaisi kokeilla öljyn vaihdolla.
Ja löytyskö tuo pumppu tarvikeosana tai purkuosana noin puoleen hintaan. Korjaamo tietty tilaa alkuperäisosan alkuperäisen hinnalla.
Osta primera vm. 96-99 niin onnistuu helposti. Mulla mittaris 460.000 ja ostin kun autola oli ajettu n. 200 tkm. Koko aikana olen vaihtanut vain laturin ja akun sekä takajarruhihnat. Niin ja tuulilasi mennä talena kun inssi olis sitä mieltä että pitää vaihtaa. Minusta vikaa ei ollut kun sama halkein ollut siinä sillon jo kun ostin ja vuosia kelpasi noinkin.
Kaiken kaikkiaan erittäin luotettava auto - kuhan ei ole ruosteessa. Oma meinaa nyt olla ja varmaan se on sitten joskus syys siihen että tulee pakko vaihtaa... Mutta menee vielä 2-3 vuotta helposti.
Vierailija kirjoitti:
auton merkki on Ford.
No, olen nyt suostunut ko. huollon maksamaan, eli on työn alla.
Ajelen mitä kestää ja sitten vaihdan autoa.
Auton arvokin vaan n. 5500e, eli ei juuri mitään.
Vähän vitsittää nyt, mutta ei muuta kuin laskua odottamaan:D
ap
"ei juuri mitään"..
On se Sun kolmen (3) kuukauden palkkas.
Vähintään.
Ei niinkään - ei juuri mitään - siihen nähden..
Vierailija kirjoitti:
Listalla kalliita töitä(osineen):
-jakopäähuolto
-tehostimen pumppu
Se defan vaihtokn on huollon lisätyö, nostaa varsinaisen huollon loppusummaa.Tuohon tehostimen pumppuun suhtautuisin epäilevästi, ensin kannattaisi kokeilla öljyn vaihdolla.
Jarrunesteen vaihtoväli on 2-3 vuotta.
Minä huollan/korjaan itse automme, niin siinä säästää pitkän pennin.
Tein itse - säästin...... :) :) :)
Nää on nähty nää - "tein itse, säästin" - kyllä elämäni aikana moneen kertaan... :) :)
Auton huolto on "kallista". Lisätöineen ihan normaali hinta. Rane voisi kepuloida vähän halvemmalla, mutta siinä on riskinsä.
Vierailija kirjoitti:
Mun 1998 vuoden Corollaan ei ole 20 vuoden aikana mennyt huoltoihin noin paljon rahaa. Ja merkkihuollossa on käyty ja alkuperäisiä osia käytetty. Toimii kuin unelma.
Vanhat autot onkin niin helppoja, sun corollaan vaihtaa jakohihnan, vesipumpun, tehostajan pumpun 2:ssa tunnissa kerrostalon parkkiksella.
Omaan audiin vaihdoin jakohihnan nosturilla tallissa 2:ssa päivässä.
Audin hihnasarjakin maksoi yli 300€.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän piti miesten vastata? Missä ovat ne vahvat naiset tästä maasta, jotka ihan itse selvittävät hieman teknisemmätkin asiat, eivätkä ole heti miestä itkemässä hoitamaan asiaa? Missä on tasa-arvo ja telaketjufeministit, kun niitä kerrankin tarvittaisi? :-)
Kun sulla kerran on jo vikalista, niin soitat 2-3 muuta korjaamoa siitä lähistöltä läpi, ja pyydät tarjouksen noiden korjaamisesta. Tarjoukset saat varmasti parissa päivässä, ja hyvällä tuurilla auton työn alle viikossa.
Niin tai vie se koslas Anna Kontulalle.
Tai jollekin muulle femakolle.
Haisee pahalle kirjoitti:
Jarrunesteet olisi hyvä vaihtaa 2 vuoden välein. Jarrunesteeseen kondensoituu vettä ja sen myötä heikentää jarrujen toimivuutta.
Sulla kondensoituu vettä päähäs..
Autotalliasentaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 1998 vuoden Corollaan ei ole 20 vuoden aikana mennyt huoltoihin noin paljon rahaa. Ja merkkihuollossa on käyty ja alkuperäisiä osia käytetty. Toimii kuin unelma.
Vanhat autot onkin niin helppoja, sun corollaan vaihtaa jakohihnan, vesipumpun, tehostajan pumpun 2:ssa tunnissa kerrostalon parkkiksella.
Omaan audiin vaihdoin jakohihnan nosturilla tallissa 2:ssa päivässä.
Audin hihnasarjakin maksoi yli 300€.
Sydämen siirto kerrostalon parkkiksella! Jotain rajaa valehteluunkin.
Onhan tuo 2000€ kallista, mutta sen se varmaan merkkiliikkeessä maksaa, mulla ei olisi ikinä varaa maksaa autoremontissa noin paljon, sen takia joudun tekemään remontit itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäjarruvalo vuotaa? Sulakkeen vaihto. Jep jep.
siis lisäjarruvalon TIIVISTE vuotaa, aina kun sataa, on vedet sisällä.....saati kun pesee auto, pitää olla ämpri sisäpuolella:)))
ja sulakkeen vaihto oli tupakansytyttimeen, ei tullut virtaa. no se sen hinta on vain 16e, mutta noinnniinkuin muuten?
ap
Ot, mutta sulakkeen vaihto kestää noin minuutin ja ne ei paljoa maksa.
Missä sinä oikein huollatat autoasi?
Sinä varmaan sitten vaihdat minulle sulakkeen autoon eurolla jos tulen käymään?
Onhan se nyt selvä, ettei korjaamo ala talkootöinä tekemään pieniäkään hommia. Sehän olisi muuten täysin kannattamatonta. Saisi aamusta iltaan repiä uusia sulakkeita paikoilleen ja palkasi ei jäisi kuin känsät kämmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisas! Viimeisin autoni maksoi 2500 euroa.
Minun autoni 500, eikä tule kallista remonttia.
Selittäisikö ap otsikon "miehet??". Ajatteletko autonhuollon olevan erihintaista miehille ja naisille? Vai että sinullekin tulee saman verran palkkaa kuin miehille niin vertaisit siihen, minkä verran palkasta menee autonhuoltoon.
Mitta jos sallit vastata naisena, niin minusta olisi kallis noin uuteen autoon.
Kyllä tais mullakin mennä vuos sitten fordiin n. 1800 (ei merkkikorjaamo) kun oli huolto, jakohihna +vesipumppu, jarruremppa, jarrunesteen vaihto... En muista oliko vielä jotain muutakin. Vm 06 diesel.
Syksyllä olis taas huoltoaika :D
Vastaajana nainen.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi mennä kahta tonnia tuohon. Hihnanvaihto lienee kallein homma, normiliikkeessä noin 600€. Öljynvaihtoon 70€. Muihin korkeintaan à 50€.
Riippuu autosta. johonkin autooon pelkkä jakohihjan vaihto voi maksaa yli 2000€, koska samalla vaihdetaan ja kannttaa vaihtaa vesipummpua ja muuta osaa, joka tavallaan liittyy samaan pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisas! Viimeisin autoni maksoi 2500 euroa.
Minun autoni 500, eikä tule kallista remonttia.
Selittäisikö ap otsikon "miehet??". Ajatteletko autonhuollon olevan erihintaista miehille ja naisille? Vai että sinullekin tulee saman verran palkkaa kuin miehille niin vertaisit siihen, minkä verran palkasta menee autonhuoltoon.
Mitta jos sallit vastata naisena, niin minusta olisi kallis noin uuteen autoon.
Jos huolto on tarkoitettu naisille, niin se on silloin varustettu kertoimella 3.14. Sitä varteen pii on laskimessa, jotta sillä saa muutettua miesten hinnat naisten hinnoiksi.
t. Parturikampaaja
Vierailija kirjoitti:
Ja kai tästä nyt sen 2000e saan kun vaihdan auton..?
ap
No ei tuo remontti nosta uton arvoa vaan palautti sen taksin siihen 5500 euroon. Jos jättäisit tuon remontin tekemättä ja myisit autoasi, niin saisist siitä 3000€.
TODELLA harvassa autossa moottorin joutuu irrottamaan nokkahihnan vaihdossa. Yksikään Ford ei taida olla tällainen.