Auton huoltoon menee 2000e! onko kallista? miehet??
Olin varautunut n. 1000euroon.
Nyt meneenkin tasan 2000e.
sisältää:
jarrunesteen vaihto
normaali huolto (öljyt, suodatimet ym)
jakohihnan vaihto vesipumpun kanssa (kilometrit ja ikä täynnä)
tehostimen pumpun vaihto (sirisee)
ilmastointihuolto
lisäjarruvalo uusiksi (vuotaa tiivisteestä)
tupakansytyttimen sulakkeen vaihto.
kallista vai passeli hinta?
auto on v.2008, ja ollut tosi hyvä, ei ole korjattu kuin etujouset uusiksi ja sulat vaihdettu+ norm. huollot. Siihen peilaten ehkä edullista? vai...?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Pieni tarkennus. Tämähän ei ole huolto vaan auton korjaus, jonka yhteydessä tehdään huoltotoimenpiteitä.
Tämän on huolto jossa tehdään samalla korjaistoimenpiteitä tarkennus
Vierailija kirjoitti:
Tuotakin mietin, että eikö se sirinä siitä tehoostimen pumpusta tosiaan olisi hoitunut öljyn lisäyksellä, pitääkö se 600e osa tosiaan vaihtaa...no, meni jo.
Haluan kyllä, että kun haen autoni huollosta ja maksan pitkin hampain 2000e, että minulle näytetään sieltä konepellin alta ne osat, jotka on vaihdettu. Mitkä nyt siis pystyy näkemään....
ap
Ei aina auta öljyn lisäys. Joskus se menee vaan rikki. Ja siihen ei auta öljyn lisäys
Mekaanikko ja autoinsinööri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tarkennus. Tämähän ei ole huolto vaan auton korjaus, jonka yhteydessä tehdään huoltotoimenpiteitä.
Tämän on huolto jossa tehdään samalla korjaistoimenpiteitä tarkennus
tarkennus: tämän on RYÖSTÖ!
Auton huoltoon menee 2000e! onko kallista? miehet??
Mikä otsikko tämä on? Naisilta ei kysytä autoista? Ap on tasa-arvon vihollinen.
No kallein autoni on maksanut 2300 (silloin kun vielä kiinnosti millä ajaa) ja nykyinen 800, että on se siihen nähden kallista. M40
On kallista, mutta valitettavasti normaalia, itsellä meni myös kahteen korjaukseen n. 2000€, muttei tullut auto kuntoon.
Länsi-Auto Hyvinkää, huolto hidasta ja epämääräistä, hitaalla työllä taataan hyvä laskutus, Työnlaatu erittäin kyseenalaista, vikoja ei saa korjattua, uudet viat huoltokäynnin jälkeen yleisiä, autokorjaamon takuu työlle ei toteudu. Asiakastyytyväisyydestä ei tietoakaan, ainoa mihin panostetaan on laskutus, tähän koko huolto perustuu. Olen ollut Länsi-Auton huoltoon liittyvistä epäkohdista ja laskutuksesta yhteydessä kilpailu- ja kuluttajavirastoon.
Listaan lisää valohoidon niin ihan ok hinta.
Itselläkin nyt tänä keväänä huonoja kokemuksia auton hoitamisesta.
Tuli hiukan haastavampi vika ja vein auton merkkikorjaamoon.
Länsi-Auto Hyvinkää, huolto hidasta ja epämääräistä, hitaalla työllä taataan hyvä laskutus, työnlaatu kyseenalaista, vikoja ei saada korjattua ja uudet viat mahdollisia huoltokäynnin jälkeen.
Asiakastyytyväisyydestä ei tietoakaan, ainoa mihin panostetaan on se laskutus, siihen koko huoltopalvelu perustuu. Itsellä kaksi korjausta, kumpikaan ei tullut kuntoon, maksoin n. 1800€, huvittavinta oli kaksi peräkkäistä vikakoodin lukua, hinta yhteensä 600€, kallista on.
Sitten selvisi että asiakaspalvelussa ollut työntekijä oli tuomittu ehdolliseen vankeuteen, jo se pelkästään olisi estänyt minut käyttämästä tämän yrityksen palveluja. Ei enää ikinä Länsi-Auto Hyvinkää.
Jakohihnan vaihto on aina melko kallista koska siinä menee muutama tunti aikaa ja 80€/h jokaisessa korjaamossa veloitus.
Kannattaa suosia sellaisia autoja, mitä tulee vastaan suunnilleen jokaisissa liikennevaloissa. Niiden huolto on yleensä nopeaa (varaosat hyllyssä, huollon poikien ei tartte harjoitella asuakaan tuntilaskutukseen).
Jos tuossa listassa olisi ollut tyyliin
- männänpalautusjousen vaihto
- vilkkunesteen vaihto
- premium-ilmaa renkaisiin
niin sanoisin, että sua kustaan linssiin. Mutta tuollaisenaan se maksaa sen 2000€. Kallista on, mutta uudempiin autojen suhteen ei oikein mitään niille pysty tekemään itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listalla kalliita töitä(osineen):
-jakopäähuolto
-tehostimen pumppu
Se defan vaihtokn on huollon lisätyö, nostaa varsinaisen huollon loppusummaa.Tuohon tehostimen pumppuun suhtautuisin epäilevästi, ensin kannattaisi kokeilla öljyn vaihdolla.
Jarrunesteen vaihtoväli on 2-3 vuotta.
Minä huollan/korjaan itse automme, niin siinä säästää pitkän pennin.
Tein itse - säästin...... :) :) :)
Nää on nähty nää - "tein itse, säästin" - kyllä elämäni aikana moneen kertaan... :) :)
Jep. Kyllä sen sulakekkeen toki vaihtaa ja joku myös öljyt. Pissapojan nestettä osaa suurin osa lisätä itse. Mutta ei nuo listalla olevat ihan joka pojan korjauksella taida onnistua.
Kia Sportagen normaali vuosihuolto: 661 euroa! Tajuton hinta. Wetterillä.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi mennä kahta tonnia tuohon. Hihnanvaihto lienee kallein homma, normiliikkeessä noin 600€. Öljynvaihtoon 70€. Muihin korkeintaan à 50€.
Huoh...
Oikeasti riippuu autosta. Voisi olla yli 2000 euroakin. Osat maksavat ja jotkut osat ovat ikävissä paikoissa, jolloin purkamiseen ja kasaamiseen menee aikaa.
Rolexin huolto 1800 €. Eikä sinne paljon öljyä mennyt.
Viekää ne autot korjattavaksi Liettuaan, säästätte pitkän euron
Juuri oli jossain iltapaskassa tms jonkun tekemä kilpailutus autonsa huoltamiseen, ero halvimman ja kalleimman välillä jotain 700 e.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli jossain iltapaskassa tms jonkun tekemä kilpailutus autonsa huoltamiseen, ero halvimman ja kalleimman välillä jotain 700 e.
Varmaankin, mutta ei se koske välttämättä tätä. Kyllähän tuossa on aikamoinen lista tehtävää ja vaihdettavaa osaa.
t. ihminen joka on säästänyt remontista tuhansia euroja kun olen hieman nähnyt vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika kalliilta kuulostaa, tutki vaikka autojerry- palvelusta mitä jakohihnan vaihto kustantaa sielläpäin autoosi. Pumpun vaihto oli sen reilut 500, loput onnistuu millä pajalla tahansa, eikä niistä montaa sataa pitäisi tulla. Toki merkkiliikkeitä on asia erikseen, mutta mielestäni iäkkäisiin autojen huoltoon se ei tuo mitään lisäarvoa - hintaa vain
Autojerry korjaamot kusettaa AINA.
Kuulin yhdestä korjaamosta jossa rengas irtosi motarilla korjauksen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
No ei voi mennä kahta tonnia tuohon. Hihnanvaihto lienee kallein homma, normiliikkeessä noin 600€. Öljynvaihtoon 70€. Muihin korkeintaan à 50€.
Missä jakohihnan vaihdot 600?
Ei välttämättä saa.Olisit lukenut ohjeet kilpailuttamisesta niin oisit säästänyt pitkän pennin.