Miehelle koko ajan tärkeämpää remontit yms miesten työt kuin perhe- tai parisuhdeaika! Onko muilla tällaista?
Miehellä siis koko ajan kiire hoitamaan jotain talon tai auton kunostukseen liittyvää asiaa, eikä siksi ehdi olla perheen tai minun kanssa. Ei ehdi meidän kanssa rannalle tai lomatekemisiin, kun kiire motonettiin tms. Jos tulee mukaan on näreissään, kun tärkeämpiä asioita olisi hoidettavana jotain remonttihommista tms. Tilanne ollut päällä miehellä viimeiset 5 vuotta ja loppua ei näy. Aina keksii tärkeämpää kuin perhe tai parisuhdeaika... iltaisin kun lapsi nukkuu on tallissa autoa tms laittamassa eikä minun kanssa. Olen todella yksinäinen ja harmissani kun mies ei ”ehdi” olla perheensä kanssa. Onko muilla samanlaista? Olisin kiitollinen kommenteissanne!
Kommentit (153)
Olisin tyytyväinen. Mun mies ei tee mitään remppahommia. Kaikki lahoaa käsiin, jos en itse tee.
Kohta ap:n perheessä käy samalatavoin kuin kalastajanvainon perheensä, eli mies tekee mitä haluaa muista välittämättä ja vaimo löytää ihmisen, jota välittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma isänikin oli toimelias, mutta teki sellaisia hommia, joihin sai kumppaninsa mukaan. Se on oikea tyyli. Lopuista paskaisista töistä voi maksaa muille.
t.kristallikissaMeillä oli samoin ja sama juttu on myös nyt mieheni kanssa. Emme ota myöskään mitään ikuisuusprojekteja, vaan teetätämme ne mielummin ulkopuolisella ja keskitymme viisaampaan. Emme harrasta huonoja autojakaan, vaan jos autossa alkaa olemaan liikaa työtä, niin vaihdamme parempaan.
Kun rakensimme taloamme, oli meidän rooli lähinnä työnantajana, siivoojana ja laaduntarkkailijana, sekä tietenkin teimme palkkatyötä, jotta saimme laskut maksettua. Talo oli täysin valmis vuodessa. Vapaa-aikani on arvokasta ja yritän olla käyttämättä siitä paljon täysin turhuuksiin.
Olen samaa mieltä, ja haluaisin käyttää vähäisen vapaa-aikani kivoihin asioihin. Miehellä on vaan mielessä nämä projektinsa...
Vierailija kirjoitti:
Uusi mies katsottuna? Taitaa ap olla tekemässä lähtöä ja hakee täältä vahvistusta päätökselleen.
Ei ole uutta miestä katsottuna. Rakastan edelleen miestäni, ja en halua erota. Arvostan myös ydinperhettä. Olen vain onneton tässä tilanteessa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies siis tekee? Onko tekemiset oikeasti välttämättömiä ja hyödyllisiä? Jos hän vaikka rassaa autoa, niin onko se sellaista, mikä on pakko tehdä vai vain huvin vuoksi?
Minua myös kiinnostaa, mitä nämä autonrassaajat käytännössä tekevät. Kuka ostaa niin huonon auton, että sitä täytyy yhtenään remontoida? Luulisi, että sellainen, joka autojen päälle ymmärtää, osaa valita ostaessa auton, joka ei saman tien leviä. Jos taas kyse on ns. harrasteautosta, ei korjaustyötä tehdä koko perheen hyväksi, vaan kyse on nimenomaan yhden perheenjäsenen omasta harrastuksesta, ja harrastuksiin liittyvästä ajankäytöstä sovitaan yhdessä perheen kesken.
Siis kyse harrasteautosta ja moottoripyöristä lähinnä.
Ei olisi minun mies... Kuinka paljon aikaa ja rahaa tuollaiseen turhuuteen menee? Lähtisin ja en tulisi takaisin, vaikka miten mies vonkuisi. Ap:n paikalla lopettaisin myös kaiken passaamisen ja lähtisin lapsen kanssa viikoksi pariksi vaikka mökkeilemään tai ulkomaille. Ehkä mies tajuaisi silloin perheen arvon. Tai sitten ei tajua.
Siis 90% miehen vapaa-ajasta menee näihin projekteihin. Lapsen tai minun kanssa ei matkustele tai tee juurikaan mitään kivaa. Kavereidensa kanssa käy ulkomaanmatkat ja mökkeilyt ei perheensä. Huvipuistoonkin vein siis lapsen itsekseni, kun mies piti turhana. Pakolliset sukulaisvierailut hoitaa kerran kesässä, parin päivän jälkeen jo kiire kotiin projekteja jatkamaan... ap
Hienoa. Pakkaa tavarasi ja lähde lapsen kanssa elämään omaa elämääsi. Nyt elät miehen elämää ja unohdat oman ja lapsen hyvinvoinnin miehen kikkailua mukaillessasi. Mahdollistat toiminnallasi miehen pelleilyn ja opetat lapsellekin, että naiset nöyrtyvät, miehet päättävät. En tiennyt, että tällaisia naisia enää onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Remontointihan on mitä parasta parisuhdeaikaa! Siinä voi auttaa toinen toista, tehdä yhteistyötä ja hioutua yhteen. Mitä ihmettä sen parisuhdeajan pitäisi olla? Nysvätään kynttilänvalossa sohvalla vai, olisipa turhauttavaa! Jos asuu talossa, jota pitää rempata ja laitella, niin jostainhan se aika siihen on otettava, ja etköhän sinäkin nauti lopputuloksesta? Jos kaipaat enemmän miehen seuraa, sinne mukaan remppaamaan ja laittamaan autoa! Miksi parisuhdeajan harrastukset pitäisi mennä aina naisen mieltymysten mukaan.
Olen siis täysin peukalo keskellä kämmentä tyyppi. Olen myös todella hidas oppimaan käsillä tekemistä ja pikkutarkka. Huono yhdistelmä. Kiinnostukseni kohteet on enemmän liikuntaan ja abstraktiin maailmaan liittyviä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi mies katsottuna? Taitaa ap olla tekemässä lähtöä ja hakee täältä vahvistusta päätökselleen.
Ei ole uutta miestä katsottuna. Rakastan edelleen miestäni, ja en halua erota. Arvostan myös ydinperhettä. Olen vain onneton tässä tilanteessa :(
Tasan varmasti kuitenkin haaveilet toisesta miehestä.
Siitä on vain pieni hypähdys vieraan miehen syliin. Se voisi olla jopa toivottu juttu, teille jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies siis tekee? Onko tekemiset oikeasti välttämättömiä ja hyödyllisiä? Jos hän vaikka rassaa autoa, niin onko se sellaista, mikä on pakko tehdä vai vain huvin vuoksi?
Minua myös kiinnostaa, mitä nämä autonrassaajat käytännössä tekevät. Kuka ostaa niin huonon auton, että sitä täytyy yhtenään remontoida? Luulisi, että sellainen, joka autojen päälle ymmärtää, osaa valita ostaessa auton, joka ei saman tien leviä. Jos taas kyse on ns. harrasteautosta, ei korjaustyötä tehdä koko perheen hyväksi, vaan kyse on nimenomaan yhden perheenjäsenen omasta harrastuksesta, ja harrastuksiin liittyvästä ajankäytöstä sovitaan yhdessä perheen kesken.
Siis kyse harrasteautosta ja moottoripyöristä lähinnä.
Ei olisi minun mies... Kuinka paljon aikaa ja rahaa tuollaiseen turhuuteen menee? Lähtisin ja en tulisi takaisin, vaikka miten mies vonkuisi. Ap:n paikalla lopettaisin myös kaiken passaamisen ja lähtisin lapsen kanssa viikoksi pariksi vaikka mökkeilemään tai ulkomaille. Ehkä mies tajuaisi silloin perheen arvon. Tai sitten ei tajua.
Siis 90% miehen vapaa-ajasta menee näihin projekteihin. Lapsen tai minun kanssa ei matkustele tai tee juurikaan mitään kivaa. Kavereidensa kanssa käy ulkomaanmatkat ja mökkeilyt ei perheensä. Huvipuistoonkin vein siis lapsen itsekseni, kun mies piti turhana. Pakolliset sukulaisvierailut hoitaa kerran kesässä, parin päivän jälkeen jo kiire kotiin projekteja jatkamaan... ap
Hienoa. Pakkaa tavarasi ja lähde lapsen kanssa elämään omaa elämääsi. Nyt elät miehen elämää ja unohdat oman ja lapsen hyvinvoinnin miehen kikkailua mukaillessasi. Mahdollistat toiminnallasi miehen pelleilyn ja opetat lapsellekin, että naiset nöyrtyvät, miehet päättävät. En tiennyt, että tällaisia naisia enää onkaan.
Se on totta, että olen mukautuva (tiettyyn pisteeseen, en voi feikata onnellisuutta), ja mies on päättänyt kaiken tärkeän elämässämme, missä asutaan (omakotitalo), lapsiluku (mies ei halua lisää lapsia). En kuitenkaan haluaisi erota, rakastan miestäni ja en halua harjoittaa lapsen perhettä. Siksi yritänkin keksiä ratkaisua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan varmasti kuitenkin haaveilet toisesta miehestä.
Siitä on vain pieni hypähdys vieraan miehen syliin. Se voisi olla jopa toivottu juttu, teille jokaiselle.
En todellakaan haaveile! Koen hyvin vastenmielisenä ajatuksen toisesta miehestä. Koen myös erittäin vahvasti, etten haluaisi rikkoa lapseni perhettä. Minua suoraan sanottuna inhottaa muut kuin sukulaismiesten seura, ja en olekaan miesten kanssa tekemisissä kuin jos on aivan pakko esim töissä.
Mistään tällaisesta ei ole siis kyse! Olen vain onneton, ja yritän kääntää asiat hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisi ap:n mies. Nyt teen talon huolto- ja remppahommia yksin, hyvin voisin tehdä miehenkin kanssa, tai antaa miehen tehdä ja mennä "apupojaksi", tai toimia muonittajana. Kaikki kelpaisi. Voisin myös antaa miehelle rauhan puuhailla itsekseen, ja itse viettää aikaa lapsien tai lastenlasten tai koirien kanssa. Miksi miehet valitsee aina noi vaikeat akat, kun meitä mukaviakin on tarjolla? Ja usein olemme jopa nätimpiäkin. Pitää vaan ottaa se pirttihirmu tai itsekäs "minäminä ja minuntunteet".
Mistä tuollaisen mukavan maanläheisen ja nätin naisen löytää tai pystyy tunnistamaan?
Kelpaako sellaisellekaan hielle haiseva duunari mikä on sosiaalisesti kömpelö?
Vierailija kirjoitti:
Suomi lienee ainoa maa, jossa puolison epäsosiaalista käytöstä hyväksytään näinkin pitkälle.
Tuollainen "suhde" on mielestäni huonompi kuin yksinolo. Parisuhteen molemmilla saa ja pitää olla omia harrastuksia ja juttuja, mutta jos perheen kanssa ei halua viettää aikaa, niin mitä järkeä olla yhdessä? Ehkä olisi paras antaa miehen mennä, silloin sinä tai lapsi ette ole enää häiritsemässä miehen projekteja.
Tämä on minulle vihon viimeinen vaihtoehto, jos mies niin päättäisi
Naisten jutut on ihan oikeasti helvetin tylsiä ja juuri sikihän naiset ovat alkaneet harrastaa miesten juttuja.Meillä on bileissä aina muutama nainen joka tulee hyvin juttuun meidän miesten kanssa ja muut muijat katsoo kateellisina vierestä ja ihmettelee mikä tämä juttu on.Se on hyvät naiset se että näillä naisilla on miehiä kiinnostavia juttuja ja harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Mun mies ei tee mitään ns. miestentöitä. Viettää aikaa perheen kanssa 100%. En ottaisi tuollaista miestä.
Nii minunki. Ottaisin ap.n miehen mieluummin. Itse joudun tekee kaikki korjaukset ym.
Mies katsoo leffaa lasten kanssa.
Huom. Teen myös suurimmanosan kotitöistä muutenkin.Mikä siinä ap.n autossa on kun jatkuvasti pitää rassata? Olisi varmaa järkevää ostaa uusi.
Marttyyri ja laiska mies. Hyvä yhdistelmä.
Mielenkiintoinen näkemys. Mikä minusta tekee marttyyrin, jos kerron miten meillä menee hommat?
Voisin olla myös laiska ja antaa kaiken luhistua ympärillä kunnes sossustädit pelastais.
Voisin myös olla raivohullu huutaja ja käskyttäjä, että mieskin osallistuu.
Tai voin ottaa eron.
Olen kuitenkin valunnut, että teen sen minkä näen kiireisemmäksi milloinkin. Olenko marttyyri vain siksi?
Vierailija kirjoitti:
Lisäys vielä, että lapsen kanssa viettää aikaa lähinnä niin, että lapsi mukana askareissaan.
Vähän kuin Sinun Äitisi on vietänyt lapsuudesasi laatu-aikaa, samoin on miehesi Isä viettänyt laatu-aikaa hänen kanssanssa: hyvin tod.näk askareiden ympärillä.
Tämä on siis hyvin varmasti miehellesi tapa toteuttaa isyyttänsä lapsellenne, joka on hyvä asia!
Ihme paskaa koko ketju, huomaa että palstalla on vain mt, feministi lesboja.
Ap voi lähteä suhteesta milloin vain, mutta ei se ole selvää että lapsen kanssa, teidän äm-mien pitäisi tajuta että lapset voivat jäädä miehelle.
Aapee ei myöskään vastannut onko rupsahtanut, lihonnut, onko seksiä?
En myöskään ymmärrä miten lapsi poissulkee liikuntaharrastukset?
Tekosyitä aapeelta, velttoperse tykkää vaan löhötä sohvalla ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep,kyllä vaan oli vaan ei ole enää. Ex lisäksi vielä yksityisyrittäjä eikä koskaan aikaa olla perheen kanssa. 10-15v katselin enkä mitään ole katunut niin paljon kuin reilua viittä loppuvuotta. Siis miksen lähtenyt aikaisemmin. Pitäisi järjenkin sanoa,että jos olet aviopuolisosi tärkeysasteikolla AINA numerolla nolla niin eihän sitä parempaa aikaa kannata odottaa. Exällä itku ja parku alkoi vasta kun lähdettiin ;nuorin oli enää kotona. Nyt toistakymmentä vuotta on ollut elämäni parasta aikaa. Miehiä en osaa edes kaivata koska minulla ei ole mitään muistijälkiä hellyydestä,välittämisestä...... Aika surullista toisaalta mutta toisaalta sitä mitä ei ole saanut,ei osaa myöhemminkään kaivata. Pelkkänä masturbointialustana olemista en kaipaa. Sitähän avioliitto oli viime vuodet.
Ja millä tavalla sinun elämä tästä nyt on sitten parantunut? Eihän se mies sinua enää häiritse, mutta eihän se häirinnyt aiemminkaan?
Ihanko meinaat,että avioLIITTO on vain sitä kassien tyhjentämistä eikä siihen sitten muuta tarvitsekaan liittää? Kyllä vaan elämäni on parantunut joakisella sektorilla huikeasti. Mies kyllä häiritsee ja makuun tapaamista ym. vielä yli 10 v eron jälkeen.
Niin, eli seksi on se mikä sinua häiritsi silloin ja halusit erota. OK, no sitten lienee parempi että erositte. Ei aseksuaalin kannata olla yhdessä normaaleilla haluilla varustetun ihmisen kanssa.
tärkeät asiat kiinnostavat vain miehiä kirjoitti:
Naisten jutut on ihan oikeasti helvetin tylsiä ja juuri sikihän naiset ovat alkaneet harrastaa miesten juttuja.Meillä on bileissä aina muutama nainen joka tulee hyvin juttuun meidän miesten kanssa ja muut muijat katsoo kateellisina vierestä ja ihmettelee mikä tämä juttu on.Se on hyvät naiset se että näillä naisilla on miehiä kiinnostavia juttuja ja harrastuksia.
Tämä.
Meillä jaksetaan jauhaa kaikenmaailman turhuuksista siskontytöstä kaverista hänen kaverin kaveriin, ja ihmettellään vielä miten minulla ei riitä energia niitä jaaritteluja iltaisin kuunnella. Olen itse toiminnan mies, en lepertele turhia. Keskustelen kyllä, jos on asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma isänikin oli toimelias, mutta teki sellaisia hommia, joihin sai kumppaninsa mukaan. Se on oikea tyyli. Lopuista paskaisista töistä voi maksaa muille.
t.kristallikissaMeillä oli samoin ja sama juttu on myös nyt mieheni kanssa. Emme ota myöskään mitään ikuisuusprojekteja, vaan teetätämme ne mielummin ulkopuolisella ja keskitymme viisaampaan. Emme harrasta huonoja autojakaan, vaan jos autossa alkaa olemaan liikaa työtä, niin vaihdamme parempaan.
Kun rakensimme taloamme, oli meidän rooli lähinnä työnantajana, siivoojana ja laaduntarkkailijana, sekä tietenkin teimme palkkatyötä, jotta saimme laskut maksettua. Talo oli täysin valmis vuodessa. Vapaa-aikani on arvokasta ja yritän olla käyttämättä siitä paljon täysin turhuuksiin.
Olen samaa mieltä, ja haluaisin käyttää vähäisen vapaa-aikani kivoihin asioihin. Miehellä on vaan mielessä nämä projektinsa...
Niin ja kivat asiat on sitä television tuijotusta! Tuliko mieleen että miehen mielestä on huomattavammin "kivempaa" tehdä asioita itse. Hän selvästi teistä arvostaa itsetehtyä, sinä et. Kuten ei myöskään nämäjotka ei osallistuneet edes oman talon rakentamiseen. No, siellä on ilmeisesti miehelläkin peukalo keskellä kämmentä...
Vierailija kirjoitti:
tärkeät asiat kiinnostavat vain miehiä kirjoitti:
Tämä.
Meillä jaksetaan jauhaa kaikenmaailman turhuuksista siskontytöstä kaverista hänen kaverin kaveriin, ja ihmettellään vielä miten minulla ei riitä energia niitä jaaritteluja iltaisin kuunnella. Olen itse toiminnan mies, en lepertele turhia. Keskustelen kyllä, jos on asiaa.
Joo, meillä pitäisi kuunnella sohvalla "salkkareita katsoen" kun vaimo selittää mitä facebookissa on tänä päivänä kaikenmaailman kumminkaimansukulaiset päivittäneet. Huh huh, Joskus ennen kuin rouva liittyi facebookiin oli vielä jotain mielenkiintoista yhteistä tekemistä. Nyt se on kerta viikkoon siittiöt sisälle, muuten teen hommiani pihalla.