Miehelle koko ajan tärkeämpää remontit yms miesten työt kuin perhe- tai parisuhdeaika! Onko muilla tällaista?
Miehellä siis koko ajan kiire hoitamaan jotain talon tai auton kunostukseen liittyvää asiaa, eikä siksi ehdi olla perheen tai minun kanssa. Ei ehdi meidän kanssa rannalle tai lomatekemisiin, kun kiire motonettiin tms. Jos tulee mukaan on näreissään, kun tärkeämpiä asioita olisi hoidettavana jotain remonttihommista tms. Tilanne ollut päällä miehellä viimeiset 5 vuotta ja loppua ei näy. Aina keksii tärkeämpää kuin perhe tai parisuhdeaika... iltaisin kun lapsi nukkuu on tallissa autoa tms laittamassa eikä minun kanssa. Olen todella yksinäinen ja harmissani kun mies ei ”ehdi” olla perheensä kanssa. Onko muilla samanlaista? Olisin kiitollinen kommenteissanne!
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän jos menisit sinne talliin pitämään miehelle seuraa ja osallistumaan. Varmaan hän ihmettelee miksi pitäisi olla sohvalla tyhjänpanttina tuijottamassa sontaluukkua, kun yhtä hyvin voi tehdä jotain hyödyllistä perheen eteen.
En ole yhtään kiinnostunut autoista, saatika että osaisin tehdä jotain hyödyllistä. Olisin varmaan vaan tiellä.
Pyyhi pölyt autotallista. Hyödyllisempää kuin töllötys.
M kirjoitti:
Meillä akka tuijottaa töllöä vaan pakollisten tekemisten jälkeen, ei vie lasta pihalle, ei tee mitään sen kanssa.
Lapsi ei saa edes osallistua ruuanlaittoon, sen pitää istua pöydässä kiltisti odottamassa, ruokakin on pilkottu valmiiksi ettei tule sotkua.
Ei seksiä ei mitään, äm-mä vaan makaa sohvalla, puhelin kädessä tuijottaa töllöä.
Oya lapsi mukaan sinun touhuihisi ja opeta tekemään asioita. Mikään ei olisi lapsesta mukavampaa ja niistä yhteisistä töistänne hänelle syntyvät ne parhaat lapsuusmuistot.
Voit myös välillä "valloittaa keittiön" ja antaa lapsen oppia voileivän teot ja munakkaan paistot tms. Lähettäkää äiti vaikka lenkille siksi aikaa, ellei hän siedä "sotkua".
Minä olen antanut lasten 2-vuotiaista esim. voidella itse leipänsä. Kyllähän se on karmeata jonkin aikaa ja liikoja rasvoja pitää vaivihkaa vuolla pois, mutta 3-vuotias hallitsee jo homman kuin ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän jos menisit sinne talliin pitämään miehelle seuraa ja osallistumaan. Varmaan hän ihmettelee miksi pitäisi olla sohvalla tyhjänpanttina tuijottamassa sontaluukkua, kun yhtä hyvin voi tehdä jotain hyödyllistä perheen eteen.
Monilla miehillä se raataminen on tapa näyttää välittämistään. Ei ehkä osaa pukea tunteitaan sanoiksi, ja "turha" hipelöintikin nolottaa. Sitten kun nainen ottaa eron yksinäisyytensä takia, mies ihmettelee, kun kaikkensa teki perheen eteen ja näin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Mun mies ei tee mitään ns. miestentöitä. Viettää aikaa perheen kanssa 100%. En ottaisi tuollaista miestä.
Mikä siinä ap.n autossa on kun jatkuvasti pitää rassata? Olisi varmaa järkevää ostaa uusi.
Ainahan ne muiden harrastukset on niin turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla miehillä se raataminen on tapa näyttää välittämistään. Ei ehkä osaa pukea tunteitaan sanoiksi, ja "turha" hipelöintikin nolottaa. Sitten kun nainen ottaa eron yksinäisyytensä takia, mies ihmettelee, kun kaikkensa teki perheen eteen ja näin kävi.
Niinpä, aika puusilmiä on naisetkin, kun eivät tajua että perheen hyväksi se mies autoa korjaa ja talo remontteja tekee.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä siis koko ajan kiire hoitamaan jotain talon tai auton kunostukseen liittyvää asiaa, eikä siksi ehdi olla perheen tai minun kanssa. Ei ehdi meidän kanssa rannalle tai lomatekemisiin, kun kiire motonettiin tms. Jos tulee mukaan on näreissään, kun tärkeämpiä asioita olisi hoidettavana jotain remonttihommista tms. Tilanne ollut päällä miehellä viimeiset 5 vuotta ja loppua ei näy. Aina keksii tärkeämpää kuin perhe tai parisuhdeaika... iltaisin kun lapsi nukkuu on tallissa autoa tms laittamassa eikä minun kanssa. Olen todella yksinäinen ja harmissani kun mies ei ”ehdi” olla perheensä kanssa. Onko muilla samanlaista? Olisin kiitollinen kommenteissanne!
Olisin onnellinen tuollaisesta miehestä. Ex mieheni aloitti silloin tällöin uusia projekteja ja jätti ne kesken. Haali koiria ja vuosien aikana talo rapistui, koirat ja lapset jäi minun vastuulle, ukko juopotteli ja katoilikin välillä päiviksi.
Lopulta erosin. Koiria ei enää ole, minä huolehdin lapsista yksin, ex mies ottaa heitä luokseen satunnaisesti miten huvittaa, remontoin taloa ja käyn töissä 5 päivänä viikossa 8h, harjoittelen myös autoon pikku remppoja.
Meillä ei auto korjaannu ilman kaljaa. Sanoin että voi sitä ilman tissutteluakin korjata niin johan suuttui. Ja lomalla on nyt itse. Hokee kuinka olen äitiysLOMALLA ja äitiys ei ole työtä. Eilen teki vain yhtä hommaa kun minä tein kahta hommaa samaan aikaan, kokkasin ja hoidin muksua. Eihän tämä äitiys ole kuin kotona makaamista johon ei miesten mielestä liity mitkään hommat joihin ei ikinä laita tikkua ristiin; pyykkäys, ruuanlaitto, siivous, tiskaus, vauvan hoito, vauvan ruokailut, vaipanvaihdot, nukuttaminen, vauvan tarpeet, järjestely, kaupassa käynti, ja sitten vielä kuunnella miehen vaatimuksia ja ottaa tämän tarpeet vielä huomioon koko ajan.
Eikä kukaan kysy siltä äidiltä mitä hän haluaa oikeasti tehdä.
On kysynyt tarvitsenko apua ja olen sanonut että kyllä, mutta tulos on aina sama, teen hommat kumminkin yksin kuin odotan milloin sitä apua saisi oikeasti ja koska itse saisi hengähtää.
Ihan parasta on, kun miehelle kuulemma nauretaan kun "en päästä sitä menemään mihinkään". Saahan tuo mennä, kotiin ei vain ymmärrä lähteä ennen sammumistaan ja minulla on yksin vastuu lapsesta jatkuvasti. Ei kuulemma voi lähteä ajelemaan moottoripyörällä, sen kun menee.
Mun harrastukset ovat toissijaiset ja eikä niille järjesty aikaa koskaan, kun ei ole lapselle hoitajaa. Kyllä. Lapselle pitää järkätä hoitaja muualta, kun miehen egoon ei kakkavaipat sovi.
Näillä kavereilla ei ole perhettä itsellään eikä näin olleen perheellisen vastuita. Paitsi ne vastuut ovat yksin minulla. En minä voi itsekin huidella kuin teini ties missä, muutenhan olisi sossut ovella välittömästi.
Usein taitaa niin mennä, että se kaikki vastuu on äidillä ja mies huitelee kuin teini pitkin kyliä.
Mulle mies teki selväksi ettei tarvi mun sitten ajaakaan, jos ei kerta saa autoa rassata koko ajan. Kunhan sitten muistaa jatkossa, että herra hommaa sitten juoppokuskinsa muualta ja pitää jatkossa itsensä siinä kunnossa, että taxilla pääsee kotiin. Minä kun en aio ajaa enää metriäkään mihinkään suuntaan 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Näitä tapoja osoittaa välittämistään on erilaisia. Ja eri ihmisille eri asiat on vaikeita sanoa ääneen. Tiedän naisia, jotka eivät voi tehdä aloitetta seksiin (siis edes parisuhteessa), koska se nyt vaan on miesten homma. Sitten valittavat puutettaan vaikka eivät ole käytännössä tehneet mitään konkreettista seksin lisäämiseksi suhteessaan. Myös jotkut naiset osoittavat rakkauttaan tekojen kautta, siivotaan, kokataan ja sisustetaan ahkerasti tai hoidetaan kaikki lasten asiat. Sitten ihmetellään kun yksinäisyydestä ja huomion puutteesta kärsivä mies on kärttyisä tai päätyy pettämään. Kumpa vaan ihmiset osaisivat tunnistaa nämä omat tapansa ja kertoa niistä puolisolleen, niin paljolta säästyttäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tärkeät asiat kiinnostavat vain miehiä kirjoitti:
Naisten jutut on ihan oikeasti helvetin tylsiä ja juuri sikihän naiset ovat alkaneet harrastaa miesten juttuja.Meillä on bileissä aina muutama nainen joka tulee hyvin juttuun meidän miesten kanssa ja muut muijat katsoo kateellisina vierestä ja ihmettelee mikä tämä juttu on.Se on hyvät naiset se että näillä naisilla on miehiä kiinnostavia juttuja ja harrastuksia.
Tämä.
Meillä jaksetaan jauhaa kaikenmaailman turhuuksista siskontytöstä kaverista hänen kaverin kaveriin, ja ihmettellään vielä miten minulla ei riitä energia niitä jaaritteluja iltaisin kuunnella. Olen itse toiminnan mies, en lepertele turhia. Keskustelen kyllä, jos on asiaa.
Joo, meillä pitäisi kuunnella sohvalla "salkkareita katsoen" kun vaimo selittää mitä facebookissa on tänä päivänä kaikenmaailman kumminkaimansukulaiset päivittäneet. Huh huh, Joskus ennen kuin rouva liittyi facebookiin oli vielä jotain mielenkiintoista yhteistä tekemistä. Nyt se on kerta viikkoon siittiöt sisälle, muuten teen hommiani pihalla.
Hyi kamala, millainen mies. Olisi ihan kauhea olla naimisissa tuollaisen kanssa, vaimoasi käy sääliksi.
Näinhän se on, että mies on kamala jos ei jaksa tuijottaa salkkareita ja kuunnella muitten ihmisten facebook-päivityksiä. Tässä näkyy hyvin meidän miesten ja teidän naisten ajattelun ero...
No kyllä on kamala. Tuohan oli suoraan sanottu ettei kiinnosta paskaakaan mitä vaimolle kuuluu, ei hänen juttunsa vähääkään, ei arvosta lainkaan. Silti runkkualustaksi kyllä kelpaa. Todella viehättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen taas huomannut juuri päinvastaisen ilmiön lähipiirissä. Kun perheeseen tulee lapset, niin parisuhde unohtuu naisen prioriteettilistalta kokonaan. Ihan ymmärrettävää että pienet lapset menevät edelle, mutta voisi sitä välillä hetken puolisonkin kanssa viettää. Ja varsinkin kun lapset menee kouluun eivätkä enää tarvitse joka hetki hoitoa, niin moni mies kuvittelee lisääntyneen vapaa-ajan tulevan parisuhteelle. Aika monessa perheessä näin ei kuitenkaan käy, vaan nainen aloittaa hurjan harrastamisen. On mimmifutista, joogaa, tyttöjen iltaa ja työporukan saunomista. Ihan kivoja ja tarpeellisia nämäkin, mutta edelleen se parisuhde jää listan viimeiseksi. Ei ole yksi eikä kaksi miestä lähipiiristäni, jotka kiroilevat sitä, että vaimon työkaverin kissan hoitaminen menee yhteisen ajan edelle. Sitten kuitenkin valitetaan huonoa henkistä yhteyttä ja mietitään eroa.
Ei se parisuhde selviä jos kumppanin kanssa keskustellaan vain kauppalistasta, kotitöistä ja lasten harrastekuskauksista. Jos työkavereita näkee useammin hauskanpidon merkeissä kun omaa puolisoa, niin ei tarvitse miettiä miksi työpaikkaromanssit on niin yleisiä. En väitä, että me miehet oltaisiin mitenkään täydellisiä. Ihan varmasti oltaisiin me miehetkin voitu tehdä monta asiaa paremmin, mutta jotenkin tuntuu että se kahdenkeskinen aika on kokonaan naisilta unohtunut. Vasta pari viikkoa sitten kaveri avautui, kun yritti puhua kahden keskisestä ajasta, niin vaimonsa alkoi heti puhumaan mihin lapset voisi ottaa mukaan. Perhe ja parisuhde ei ole synonyymeja!
Olisi ihanaa, jos mieheni ehdottaisi parisuhdeaikaa ei ole kertaakaan järjestänyt mitään lapsen syntymän jälkeen. Minä olen järkännyt kaikki maksanut matkat, lastenvahdin jne. Mukaan on tullut, ei ole kuitenkaan osoittanut mitään suurta riemua tai kiitosta. Ap
Pari vuotta sitten hääpäivä sattui viikonlopulle. Otin perjantain vapaaksi ja kävin hierojalla, ruoka- ja kukkakaupassa, hakemassa lapset hoidosta ja siivosin talon. No se jäi vähän kesken kun vaimo tuli niin ajoissa töistä. Olin kuitenkin järjestänyt viikonlopuksi vanhempani lastenvahdiksi, heille listan lasten harrastuksista ja varannut meille hotellin toiselta paikkakunnalta.
Väärin sammutettu. Vaimo oli suunnitellut käyvänsä kaverin luona kahvilla ja oli kuulemma noloa pyytää vanhempiani lastenvahdiksi ilman todellista tarvetta. Voitte arvata kuinka paljon olen parisuhdeaikaan sen jälkeen panostanut.
Ap:lle sanon, että asiat voisivat olla huonomminkin. Hyvä että mies tekee hyödyllisiä asioita. Tunnen erään perheenisän, joka pelaa tietokoneella kaiken liikenevän ajan.
Käy sentään normaalissa päivätyössänykyään. Työttömänä ollessa pelasi koko valveillaoloajan. Vauva/taapero pääsi välillä syliin "osallistumaan" pelin kulkuun.
Itse olen ja pysyn sinkkuna, ellei ihme kävele vastaan. Ihme = aikuinen, tunneälykäs mies, joka tykkää minunlaisestani. :)
Meillä mies on tissutellut koko päivän ja nyt ei pääse sen vertaa autollekaan hakemaan lapsen tavaroita. Minä olen käytännössä jo yksinhuoltaja.