Miksi ihmiset haluavat asua Helsingin keskustassa?
Kommentit (65)
Hinnan perusteella Helsingin keskusta ja sitä ympäröivät vanhat kaupunginosat ovat halutuimpia paikkoja asua. Kaartinkaupungissa neliöhinta taitaa keskimäärin olla jo yli 8.000.
Lyhyt matka kaikkialle, hienoja asuntoja, kaikki palvelut lähellä ja useilla myös työpaikka.
Kaupungissa asuvat ihmiset arvostavat elämisen helppoutta ja mahdollisuuksia tehdä valintoja.
- itse asun Bulsalla ja omistan myös auton
Mielestäni keskustan ulkopuolella on paljon mukavampaa asua. Saa olla rauhassa. Vihreämpää. Väljää. Halvempaa. Paljon parempi ilmanlaatu. Rauhallisempaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka dissaavat keskusta-asumista, ovat itse yleensä niin köyhiä ettei heillä olisi varaa asua keskustassa. Siksi tätä aluetta pitää isoon ääneen ylenkatsoa, jotta se oma köyhyyden kirvoittama kateus ei tuntuisi niin ikävältä.
Sama asia toisinpäin, eihän kukaan aloita täällä ketjua siitä, että miksi kukaan haluaisi asua lähiössä/maalla. Koska kaikillahan on varaa asua siellä.
No joo ja ei. Itse en niissä vanhoissa läävissä asuisi mistään hinnasta oli niihin varaa tai ei, mutta esim. Cheekin kattohuoneisto ja vastaavat, joissa aivan kaikki uutta ja lattialämmitykset kiertovedellä, huoneistokohtainen ilmanvaihto, niin todellakin asuisin, mutta niihin ei todellakaan ole varaa, kun hinnat +500.000-1.000.000€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu ihan keskustassa mutta kantakaupungin alueella kuitenkin. Pidän siitä, että ympärillä tapahtuu. Että voi lähteä spontaanisti vaikka 10 minuutin varoajalla tapahtumiin, baariin, elokuviin. Ja siitä, että jos vaan lähtee ulos niin ei ole harvinaista että löytää sattumalta konsertin tai valokuvanäyttelyn tai jotain vastaavaa. Lapsille on paljon ystäviä ihan vieressä. Omat ja lasten harrastukset lähellä. Samoin kaikki palvelut. Työmatka 15 minuuttia.
Tämä minullekin tärkeä syy asua keskustassa. Asun Kampin kauppakeskuksen päällä ja nautin siitä että voi ex tempore päättää lähteä vaikka elokuviin, taidenäyttelyyn tai museoon, ja muutaman minuutin kuluttua on jo perillä. Asuin aiemmin Hiekkaharjussa ja kaikki menot piti suunnitella ja katsoa aikatauluja jne.
Jos ikinä voitan lotossa haluan ehdottomasti (yhden) asunnon Kampin keskuksen päältä - ensin pitäisi tietysti ruveta lottoamaan! Minusta keskusta-asumisen ihanimpia puolia on se, kun astuu ovesta ulos, on heti keskellä elämää.
Kyllä mä ostan sen Cayman saarten lipun alla olevan jahdin mieluummin ja ankkuroin sen kesäksi Katajanokalle ja talvella se löytyy Marbella, St. Tropez, Nizza, Monaco akselilta
Tarkoitatko juoppolähiötä?