Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitten ihmisten mielestä 3km:n estäisyys keskustasta on syrjässä?

Vierailija
26.07.2018 |

?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä piittaat "joidenkin" ihmisten mielipiteistä?

Itse asun 15 kilometrin päässä pikkukaupungin keskustasta ja minulle se on juuri optimi etäisyys. Ei vois vähempää kiinnostaa, mitä mieltä muut ovat asuntoni sijainnista.

Vierailija
2/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on vähäjärkisiä. Ja vähäjärkisten juttuja sinunkaan ei kannata kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaupungista. Nykyisessä asuinkaupungissani asutus on jakautunut keskustan länsi-, itä- ja pohjoispuolelle, mutta etelässä maaseutu alkaa jo alle kilometrin päästä, kolme kilometriä sinne suuntaan on tosi syrjässä.

Vierailija
4/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kilsaa olisi just paras,voisi vielä kävellä,mutta olisi silti pois hulinasta.

Vierailija
5/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ovat tottuneet asumaan ihan keskustassa? Liikkumaan jalkaisin kaikkialle? Heidän kaverinsa asuvat jossain muualla? He ovat mieltäneet ko paikan "syrjässä olevaksi"? 

Esimerkiksi näin helsinkiläisenä mun mielestä Arabianranta, Toukola ja Kalasatama ovat "syrjässä", koska ne ovat mulle väärällä puolella Helsinkiä. Taka-Töölö, Meilahti, Munkkivuori/niemi ja Ruskeasuo eivät ole "syrjässä". Tämä on mielikuva, ei vastaa mitään objektiivista totuutta. Asuin jonkin aikaa Punavuoressa, joka on todella lähellä ydinkeskustaa, mutta se tuntui minusta syrjäiseltä, samasta syystä en muuttanut Lauttasaareen. Olen fiksoitunut asumaan tutuilla nurkilla.

Vierailija
6/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 20 km.

Vierailija
7/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu omasta kunnosta, kaikki eivät pysty kävelemään 3km eikä kaikilla ole ajokorttia+autoa käytettävissä. Itse olen aina asunut kävelymatkan päässä kaupasta. Ajomahdollisuus on vielä, mutta jonain päivänä sinivuokko t. valkotakki nappaa kortin pois. Sitten ei ainakaan voi asua 3km päässä kaupasta. Eikä vanhuspuolelle oteta kovin helposti asumaan, kun jokin vielä pelaa..

Vierailija
8/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kaupungista. Nykyisessä asuinkaupungissani asutus on jakautunut keskustan länsi-, itä- ja pohjoispuolelle, mutta etelässä maaseutu alkaa jo alle kilometrin päästä, kolme kilometriä sinne suuntaan on tosi syrjässä.

No se etelän suuntahan on juuri kaikkein paras tuollaisessa tapauksessa, eli keskustaan yhtä lyhyt matka, kuin muissa ilmansuunnissa kolmen kilsan päässä, mutta ainut jossa saa asua kaikessa rauhassa, eikä ole naapuria heti aidan takana kyttäämässä. Tonttikin taatusti isompi, kuin ne kaava-alueen postimerkin kokoiset minitontit.

Vierailija
9/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki palvelut ovat keskustassa, en muuttaisi yli 3 km päähän. Jos taas kaikki päivittäispalvelut (kauppa, posti, terveyskeskus/lääkäriasema) löytyisivät omalta alueelta, voisin satunnaiset keskustakeikkani tehdä julkisilla ja asua kauempanakin.

3 km on aika kipurajoilla, sen vielä kulkee jalan joka paikkaan. Kuljen jalan töihin ja työmatkani on piirun yli kolme kilometriä. Saan sen kulkemalla päivittäin reipasta kävelyä ja raitista ilmaa, joten ratkaisu toimii erinomaisesti.

Lyhempi matka olisi tietty miellyttävämpi räntäsateessa ja vihmassa, mutta pidemmän kulkisin todennäköisesti jo julkisilla tai sitten pitäisi jo ajaa ajokortti ja hommata auto.

Vierailija
10/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta. Itse asumme keskustassa, 3 km olisi kipurajoilla, sillä haluan päästä kävellen keskustasta kotiin. Ehkä se olisi liian kaukana minulle.

Vierailija
11/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat tottuneet asumaan ihan keskustassa? Liikkumaan jalkaisin kaikkialle? Heidän kaverinsa asuvat jossain muualla? He ovat mieltäneet ko paikan "syrjässä olevaksi"? 

Esimerkiksi näin helsinkiläisenä mun mielestä Arabianranta, Toukola ja Kalasatama ovat "syrjässä", koska ne ovat mulle väärällä puolella Helsinkiä. Taka-Töölö, Meilahti, Munkkivuori/niemi ja Ruskeasuo eivät ole "syrjässä". Tämä on mielikuva, ei vastaa mitään objektiivista totuutta. Asuin jonkin aikaa Punavuoressa, joka on todella lähellä ydinkeskustaa, mutta se tuntui minusta syrjäiseltä, samasta syystä en muuttanut Lauttasaareen. Olen fiksoitunut asumaan tutuilla nurkilla.

Helsingin keskustahan on about Viikissä.

Vierailija
12/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3km keskustasta on minimietäisyys. Valitettavasti istuntosalissa joutuu menemään huomattavasti lähemmäksi.

Vierailija
13/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munäkin ihmettelen ap:n otsikossa olevaa asiaa. Asumme 3km keskustasta ja jokunen vuosi sitten bussilinjoissa tapahtui suuri huononnus josta ihmiset valittivat. Joku valtuutettu sitten lehdessä julisti, että jos on päätyänyt muuttaa korpeen, niin kärsiköön itse ja hommatkoon auton. Sai melkoisesti palautetta, että 3 km ydinkeskustasta ei ole mitään korpea, vaan tiivistiasutettua taajamaa. Nyt taas bussit kulkee.

Vierailija
14/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa esim. elää siten, että kaikkialle on kävelymatka, kolme kilometriä on jo paljon. (Eli ne "kaikki" mitä kaipaa sijaitsee keskustassa.)

Vierailija
15/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kävelisi, kun pyörät on keksitty?

Vierailija
16/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 3 km on sellainen matka, että juuri sen pidemmälle ei kohtuullisessa ajassa voi kätevästi kävellen kulkea. Sitten jos autolla pitää mennä joka tapauksessa ei ole merkitystä onko matka 4 vai 14 kilometriä.

Vierailija
17/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 3 km on sellainen matka, että juuri sen pidemmälle ei kohtuullisessa ajassa voi kätevästi kävellen kulkea. Sitten jos autolla pitää mennä joka tapauksessa ei ole merkitystä onko matka 4 vai 14 kilometriä.

Onko sinulle polkupyörä täysin tuntematon kulkuväline? Varsinkin täällä pikkukaupungissa polkupyörä on ylivoimasesti paras ja nopein tapa liikkua. 

Vierailija
18/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle polkupyörä täysin tuntematon kulkuväline? Varsinkin täällä pikkukaupungissa polkupyörä on ylivoimasesti paras ja nopein tapa liikkua. 

Onko talvi sinulle täysin tuntematon vuodenaika? Muistatko sellaisen kun maassa on paksu kerros lunta ja polkupyörällä ei pääse mihinkään?

Vierailija
19/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko talvi sinulle täysin tuntematon vuodenaika? Muistatko sellaisen kun maassa on paksu kerros lunta ja polkupyörällä ei pääse mihinkään?

En tiedä missä peräkorvessa asut, mutta täällä meillä sivistyksessä niiden pöperöiden siirtämiseen kulkuväyliltä käytetään aurauskalustoa. Sanooko peräkorven akselille moinen masiina mitään? Toisekseen, sitä lumista kautta on vain kolmisen kuukautta. Se on vain neljäsosa 12 kuukaudesta, joten melko mitättömän lyhyt pätkä. Sitäpaitsi itse kyllä pyöräilen läpi vuoden, eikä ole vielä sellaista keliä eteen tullut, etten olisi pyörällä eteenpäin päässyt.

Vierailija
20/24 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kävelisi, kun pyörät on keksitty?

Siksi, koska ainakin tässä kaupungissa liikennesääntöjä noudattava pyöräilijä saa pelätä henkensä edestä, koska kaikki muut tielläliikkujat yrittävät alle ja päälle joka puskasta. Jalankulkijana on pakan pohjalla ja parhaiten suojattu niin selviämisen kuin vastuunkin puolesta. Kaikki väistävät jalankulkijaa ja törppöily on sallittu aika pitkälle. Ei sillä, että itse törppöilisin, mutta pyörä alla saa väistellä niin paljon idiootteja jalankulkijoita ja kanssapyöräilijöitä, että stressitaso on sietämätön. Lisäksi pyörä alla joutuu kadulle, jossa oikeikin ajavana saa pelätä milloin joku vatanen yrittää teilata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän