En ole koskaan seurustellut, vaadinko mieheltä liikaa?
Kolmekymppinen vanha piika täällä hei. Olen jutellut ystävieni kanssa mitä he vaativat seurustelukumppanilta ja heidän listansa ovat olleet todella lyhyitä, erälle riittää kunhan mies ei ole väkivaltainen (ollut kahdessa aiemmassa suhteessa joissa turpiin tuli päivittäin). Nyt onneksi väkivaltavapaassa pitkässä suhteessa. Eräälle riittää kunhan haluaa lapsia ja pitää lapsista (suhteita riittänyt, nytkin suhteessa ja lapsi tulossa) ja eräälle riittää että mies on rikas (tällä hetkellä suhteessa todella rikkaan miehen kanssa). Entäs minun vaatimukset sitten? Noh, lista on pitkä...
Ensinnäkin ulkonäkö:
- Pitempi kuin minä (olen 165 cm joten ei luulisi olevan vaikeaa)
- Niin kuuma että saa pöksyni märäksi kun pelkästään ajattelen häntä
- Vähintään puolipitkät hiukset
- Ei tarvitse olla salilla käyvä muttei myöskään saa olla pullukka
- Ei partaa/viiksiä
Luonne:
- Rento
- Itsevarma
- Saa mut nauramaan
- Jos lupaa jotain, sen myös pitää
- Pitää seksistä (kuka mies ei pitäisi...)
Muuta:
- Ei halua lapsia eikä ole niitä jo ennestään
- Suunnilleen ikäiseni, nuorempi ja vanhempikin käy (vetäisin linjan johonkin 27-37 v)
- Rakastaa matkustella ja tekee sitä paljon
- Käy töissä (en halua maksaa miehen elättämistä enkä myöskään siedä sossupummeja)
Ikisinkku hautaan asti(ko)?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin tarkat kriteerit? Ei tosta tule yhtään mitään. Etkö ihastu miehiin koskaan? Mihin ne tyssää?
Miksikö? No, olen nirso, niin omasta kuin muidenkin mielestä. En ihastu helposti, mutta sillon kun ihastun, ihastun todella palavasti. Tyssää siihen että mies ei tunne samoin. ap
Mihin liittyy enää kolmekymppisen listassa puolipitkät hiukset, teinien juttuja? Muuten aika normia, mutta eihän tuota listaa voi selvittää kenestäkään ennen kuin on tunnettu jonkin aikaa.
Kuten tuolla aiemmin sanoin, olen lähes koko elämäni pitänyt vain ja ainoastaan pitkähiuksisista miehistä. Kaikki tavallinen on tylsää ja erilaisuus kiehtoo. Mielestäni jokainen mies olisi paljon paremman näköinen pitkillä hiuksilla! ap
Ihmettelijä? kirjoitti:
Itseäni jäi näin miehenä vaivaamaan tuo kohta matkustamisesta. Jos nainen ilmoittaa, että miehen pitää rakastaa matkustamista ja tehdä sitä usein, niin intuitiivisesti useille miehille tulee mielikuva parikymppisestä pissisnaisesta, joka hakee varakasta miestä tarjoamaan näitä matkaelämyksiä. Etenkin, jos tällainen vaatimus kirjoitetaan auki deittiprofiiliin. Lisäksi, kuinka määritellään paljon matkustaminen? Lähestulkoon jokainen pitää matkustamisesta, mutta silti ulkomailla käydään se 1-2krt/vuodessa.
Mulla oli deittiprofiilissa tämä matkustaminen, koska todellakin rakastan matkustaa. Teen paljon omatoimimatkoja eli suunnittelen ja järjestän kaikki matkat itse.
Olen erittäin hyvin toimeentuleva ja en todellakaan tarvitse miestä tarjoamaan näitä elämyksiä.
Mielestäni on vain hyvä, että kirjoitan nämä heti esittelyprofiiliin, niin ei sitten tarvitse ottaa yhteyttä, jos ei ole yhtään samalla aaltopituudella. Esim. sinun asenteesi on sellainen, että me ei tultaisi yhtään toimeen keskenämme. Eikö se ole sinullekin palvelus, että ei tarvitse ottaa turhaan yhteyttä?
Olen saanut yhteydenottoja samanhenkisiltä miehiltä ja sehän on deittiprofiilin tarkoituskin?
Tänä vuonna olen ollut jo neljä kertaa reissussa, ja loppuvuodelle on vielä pari reissua tiedossa.
Ja jos joku ihmettelee miten lomat riittävät, niin eihän ne riitä, mutta pystyn ottamaan palkallista lomaa. Pärjään pienemmälläkin palkalla.
Ensimmäinen seurustelukumppanini oli mies, jota seksi ei kiinnostanut ollenkaan. Tilanne selvisi vasta sen jälkeen, kun menimme sänkyyn eli hän teki minulle sikamaisen teon. Olimme yli 20-vuotiaita kumpikin.
Pidä kiinni ainakin tuosta periaatteestasi, jos haluat seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin tarkat kriteerit? Ei tosta tule yhtään mitään. Etkö ihastu miehiin koskaan? Mihin ne tyssää?
Miksikö? No, olen nirso, niin omasta kuin muidenkin mielestä. En ihastu helposti, mutta sillon kun ihastun, ihastun todella palavasti. Tyssää siihen että mies ei tunne samoin. ap
Mihin liittyy enää kolmekymppisen listassa puolipitkät hiukset, teinien juttuja? Muuten aika normia, mutta eihän tuota listaa voi selvittää kenestäkään ennen kuin on tunnettu jonkin aikaa.
Kuten tuolla aiemmin sanoin, olen lähes koko elämäni pitänyt vain ja ainoastaan pitkähiuksisista miehistä. Kaikki tavallinen on tylsää ja erilaisuus kiehtoo. Mielestäni jokainen mies olisi paljon paremman näköinen pitkillä hiuksilla! ap
Oikeasti, pitkät hiukset ja heti pääsee erilaisten kastiin. :D :D Kuulostaa tosiaan teiniltä, mutta eihän se tietysti haittaa. Onhan niitä liehulettejä vielä kolmekymppisissäkin miehissä. Niillä on usein myös kitara ainoana omaisuutena ja asuvat ehkä äidin luona.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelijä? kirjoitti:
Itseäni jäi näin miehenä vaivaamaan tuo kohta matkustamisesta. Jos nainen ilmoittaa, että miehen pitää rakastaa matkustamista ja tehdä sitä usein, niin intuitiivisesti useille miehille tulee mielikuva parikymppisestä pissisnaisesta, joka hakee varakasta miestä tarjoamaan näitä matkaelämyksiä. Etenkin, jos tällainen vaatimus kirjoitetaan auki deittiprofiiliin. Lisäksi, kuinka määritellään paljon matkustaminen? Lähestulkoon jokainen pitää matkustamisesta, mutta silti ulkomailla käydään se 1-2krt/vuodessa.
Mulla oli deittiprofiilissa tämä matkustaminen, koska todellakin rakastan matkustaa. Teen paljon omatoimimatkoja eli suunnittelen ja järjestän kaikki matkat itse.
Olen erittäin hyvin toimeentuleva ja en todellakaan tarvitse miestä tarjoamaan näitä elämyksiä.
Mielestäni on vain hyvä, että kirjoitan nämä heti esittelyprofiiliin, niin ei sitten tarvitse ottaa yhteyttä, jos ei ole yhtään samalla aaltopituudella. Esim. sinun asenteesi on sellainen, että me ei tultaisi yhtään toimeen keskenämme. Eikö se ole sinullekin palvelus, että ei tarvitse ottaa turhaan yhteyttä?
Olen saanut yhteydenottoja samanhenkisiltä miehiltä ja sehän on deittiprofiilin tarkoituskin?
Tänä vuonna olen ollut jo neljä kertaa reissussa, ja loppuvuodelle on vielä pari reissua tiedossa.
Ja jos joku ihmettelee miten lomat riittävät, niin eihän ne riitä, mutta pystyn ottamaan palkallista lomaa. Pärjään pienemmälläkin palkalla.
Ja jos joku ihmettelee, miksi en viihdy kotona, niin teen töitä kotona 50 %:sesti eli olen paljon enemmän kotona kuin kokopäivätyötä tekevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää vielä muutama kriteeri listaan, joista et ole valmis joustamaan, niin eiköhän se siitä.
Ei ihme jos ei luontaista kiinnostumista tapahdu, jos uusia ihmisiä miettii vain jonkun listan kautta. :/
Hyvänen aika, eihän ihmiset muutenkaan kiinnostu kenestä tahansa. Ap hakee selkeästi tietyn tyyppistä persoonallisuutta, koska ajattelee tietynlaisen ihmisen kanssa olevan eniten yhteistä ja parhaat mahdollisuudet onnelliseen suhteeseen. Menisitkö itse suhteeseen kenen tahansa"mukavan" ja "kunnollisen" kanssa, vaikkei yhtään miellyttäisi eikä kiinnostaisi?
kyllähän mukava ja kunnollinen miellyttää ja kiinnostaa. Ellei ole prinsessaharhoja.
Monia mukavia miehiä tavannut. Siinäpä se sitten olikin. Mies oli mukava, ei muuta. En tuntenut vetoa. Tiedän mitä haluan, mistä kiinnostun ja mikä pitää kiinnostustani yllä. Tiedän että saisin heti tänään miehen suhteeseen jos suhteen haluaisin. Mutta kun en halua olla suhteessa vain suhteen takia. Olen mielummin yksin kuin tyydyn johonkin mitä en halua. ap
Olen itse ollut hyvin pinnallinen ihminen, vielä kolmekymppisenäkin, jolloin en sitä vielä tajunnut. Treffit meni pieleen, kun oli kaverilla väärät kengät tai pipo.
Ja ihmettelin monia ystäviäni, miten he "tyytyivät" tuon näköiseen tyyppiin. No, voin kertoa, että en onnistunut miesvalinnoissani lainkaan.
Kunpa olisin ollut viisaampi ja fiksumpi, pitänyt kaiken tietävänä välillä suuni kiinni jne. Olen jälkikäteen pohtinut, että en vain koskaan kasvanut henkisesti aikuiseksi, roikuin vain jossain ihme haavekuvissa.
Olin hyvännäköinen itse ja minulla on akateeminen tutkinto. Ihmissuhteissa ne eivät auttaneet. Kotiakaan voi syyttää, kaikki oli hyvin lapsena.
Ainoa neuvo jonka voin antaa: Unohda listat, tutustu ihmisiin. Luusereita ei silti tarvitse sietää. Tsemppiä!
Itsekin kun mietin mielessäni unelmien miestä, on mielessä tietyt kriteerit. Kuitenkin lähes jokainen johon olen ihastunut, ei ole niitä täyttänyt. Joitakin kriteereitä pitää toki täyttää, kuten hoikka vartalo. Oikeastaan harva asia on este ihastumiselle paitsi epämiellyttävä luonne. Mun mielestä näitä ihastumisasioita ei voi oikein järjellä selittää. Joidenkin kanssa synkkaa ja joidenkin kanssa ei.
Et. Mutta vaikutat aggressiiviselta. En tiedä tuleeko se nyt ilmi vain tällä palstalla vai sen ulkopuolellakin. Itsevarmuus on hyvä juttu mutta se minkälaisen kuvan olen sinusta kirjoitustyylisi perusteella saanut karkoittaisi minut kyllä tiehensä. Minut. Joillekin sekin voi olla turn on. Joten en siis sano että sinun on alettava muuttaa itseäsi muiden takia sillä se jos mikä on väärin, mutta siinä voi olla syy miksi useimmiten tunteet eivät saa vastakaikua. Onneksi olet valmis elämään yksin etkä mene suhteeseen vain suhteen takia. Pitää vain hyväksyä että kohderyhmä on todella pieni. Toivottavasti kuitenkin löydät etsimäsi!
Mulla suunnilleen sama lista ja aloin seurustelemaan ensimmäistä kertaa 30-vuotiaana. Kyllä se mies vielä löytyy. Itsekin löysin ihan sattumalta töistä.
Minusta listasi oli todella lyhyt.
Ulkonäkö on minullekin tärkeä, haluan edes suhteen alkuvaiheessa tuntea perhosia vatsanpohjassa pelkästä katseesta... MUTTA hiukset/parta/viikset nehän voi kasvattaa tai ajaa pois mitä nyt milloinkin, siksi mielestäni typerä kriteeri. Itse käyn kuumana mieheeni kun hänellä on parin päivän parransänki, suhteen alussa ajoi parran päivittäin, nykyään etenkin lomalla antaa kasvaa kun pyydän.
Itselleni oli tärkeää että mies on mm hyvä tuloinen, johtavassa asemassa, korkeasti koulutettu, ei liian suomalaisen näköinen (valkea haamu), tummat hiukset mutta siniset/vihreät silmät, leveät hartiat, hyvä peppu, pitkä, luotettava, omaa samat arvot ja asenteet elämässä kuin minä. Että on matkustanut ja nähnyt maailmaa ja haluaa jatkossakin matkustaa paljon. Herrasmiesmäinen käytös mutta samalla tasa-arvoinen tietyllä tapaa. Huumorintaju samanlainen kuin minulla, omaa samoja kiinnostuksen kohteita. Matemaattisesti älykäs ja pitkä punainen (näitä kahta en itse ole). Harrastaa jonkinlaista urheilua ja jotain musiikkia vapaa-ajalla, on eläinrakas. Haluaa lapsia, mutta ei suurperhettä. Haluaa paljon lemmikkejä. Haluaa seksiä usein ja suostuu pieneen pervoiluun, mutta osaa olla myös romanttinen.
Varmasti oli muitakin kriteerejä. Halusin löytää elämänkumppanin en tyytyä kehen tahansa joka ihastuu minuun. Liikaa ”tyytyneitä” näkyy omassakin kaveripiirissä. Itse olen itsenäinen joten ei ollut tarvetta tyytyä yhtään huonompaan, en halunnut sitoutua mihinkään ”ihan kivaan”.
Ainoa mistä tingin puolisoni kohdalla on miehen pituus; nykyinen puoliso on 170cm kun taas edelliset tapailemani lähempänä 185cm. Itse olen kuitenkin 156cm joten nykyinen on minua pidempi eikä ole haitannut tosiaan. Itseni pituista miestä en kelpuuttaisi, mutta huomasin että riitti että on pidempi, ei välttämättä tarvi olla 185+ ollakseen minuun vetoava.
Listassa ei ole mitään vikaa, tuollaisia löytyy varmasti monilta muiltakin. Itse olen tehnyt nuorena pitkän listan mitä kaikkea toivon "unelmamieheltä". En ole ikinä löytänyt sellaista miestä. Tuskin kukaan täyttää kaikkia kriteerejä siltä listalta, vaikka ne olisivatkin yksinkertaiset "hyvännäköinen (juuri minusta), uskollinen, itsevarma, fiksu, vahva, huomaavainen". Lähinnä ulkonäöllisesti haaveeni on liian vaativa (mustat mysteeriset silmät, mustat puolipitkät hiukset, seksikkäät huulet, vahva rakenne, ei kuitenkaan liian), mutta tietenkin olen ihastunut erinäköisiin (esim. pitkätukkaisiin) miehiin. Tuo ulkonäkö lisättynä noihin luonteenpiirteisiin.. Voihan sitä aina haaveilla.
Toisaalta, miksi ihmeessä tuollainen unelmien mies haluaisi juuri minut? Tällaiset haaveet saavat alkunsa varmaan jostain teinisarjoista, elokuvista ja musiikkivideoista. Että on joku Herra Täydellinen juuri sinua varten. Kuitenkin olen ollut pitkässä kauko- ja parisuhteessa Herra Ei-niin-täydellisen kanssa, joka ei täytä enää kovinkaan montaa unelmamiehen kriteeriä. Siis edes huomaavaisuuden tai uskollisuuden kohdalta. Siinä mielessä en oikein jaksa uskoa, että edes peruskriteerit täyttäviä miehiä on montaa olemassa, puhumattakaan vapailla markkinoilla olevista sellaisista.
Pointti katosi jonnekin, mutta siis halusin kai sanoa, että varmasti on miehiä jotka vastaavat noita vaatimuksia, siis matkustelevat, haluavat asua erillään (ehkä kuitenkin yhdessä myöhemmin?), eivät halua lapsia (ja ovat silti selväjärkisiä, mitä joku huomasi epäillä) jne, ja ovat hauskoja 27-47v yli 165cm pitkiä, joilla on vielä (puolipitkät) hiukset päässä. Se että saavatko pikkarit kostumaan riippuu varmaan kemiasta. Ehkä jostain voi joustaa ja ehkä ihastutkin johonkin yllättäen, jos annat siihen mahdollisuuden, kuten täällä on ehdoteltu. Ei tosiaankaan jokaiseen mukavaan tyyppiin tarvitse tuntea vetoa. Jos tykkäät kiharatukkaisista miehistä niin mites ulkomaalaiset miehet?
Vierailija kirjoitti:
Pointti katosi jonnekin, mutta siis halusin kai sanoa, että varmasti on miehiä jotka vastaavat noita vaatimuksia, siis matkustelevat, haluavat asua erillään (ehkä kuitenkin yhdessä myöhemmin?), eivät halua lapsia (ja ovat silti selväjärkisiä, mitä joku huomasi epäillä) jne, ja ovat hauskoja 27-47v yli 165cm pitkiä, joilla on vielä (puolipitkät) hiukset päässä. Se että saavatko pikkarit kostumaan riippuu varmaan kemiasta. Ehkä jostain voi joustaa ja ehkä ihastutkin johonkin yllättäen, jos annat siihen mahdollisuuden, kuten täällä on ehdoteltu. Ei tosiaankaan jokaiseen mukavaan tyyppiin tarvitse tuntea vetoa. Jos tykkäät kiharatukkaisista miehistä niin mites ulkomaalaiset miehet?
En ole sulkenut sitäkään vaihtoehtoa pois että löytäisin miehen ulkomailta! ap
Vierailija kirjoitti:
No siis itelläni naiselle vaatimuksena on alle 25 vuoden ikä. Ei sitä vanhempaa kurppanaa jaksa katsella.
Ja tämähän on täysin ok, kunhan et tule tänne valittamaan ettet saa kumppania. Jokainen kantaa itse kriteeriensä seurukset.
Ihmettelijä? kirjoitti:
Toisaalta ap ilmoitti tekevänsä töitä ja edellytti samaa mieheltä, joten ei mulle tullut ollenkaan mielikuvaa mistään siivelläeläjästä. Eihän se matkustaminen ole pelkästään sitä, että mennään kesä ja talvilomalla viikoksi kahdeksi etelään. Pääseehän täältä ihan helposti ja edullisesti viikonlopuksi tai pariksi päiväksi pistäytymään ihan jossain Keski-tai Pohjois-Euroopassa. Viimeksi oltiin Budabestissä pari päivää eikä paljoa maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen vanha piika täällä hei. Olen jutellut ystävieni kanssa mitä he vaativat seurustelukumppanilta ja heidän listansa ovat olleet todella lyhyitä, erälle riittää kunhan mies ei ole väkivaltainen (ollut kahdessa aiemmassa suhteessa joissa turpiin tuli päivittäin). Nyt onneksi väkivaltavapaassa pitkässä suhteessa. Eräälle riittää kunhan haluaa lapsia ja pitää lapsista (suhteita riittänyt, nytkin suhteessa ja lapsi tulossa) ja eräälle riittää että mies on rikas (tällä hetkellä suhteessa todella rikkaan miehen kanssa). Entäs minun vaatimukset sitten? Noh, lista on pitkä...
Ensinnäkin ulkonäkö:
- Pitempi kuin minä (olen 165 cm joten ei luulisi olevan vaikeaa)
- Niin kuuma että saa pöksyni märäksi kun pelkästään ajattelen häntä
- Vähintään puolipitkät hiukset
- Ei tarvitse olla salilla käyvä muttei myöskään saa olla pullukka
- Ei partaa/viiksiäLuonne:
- Rento
- Itsevarma
- Saa mut nauramaan
- Jos lupaa jotain, sen myös pitää
- Pitää seksistä (kuka mies ei pitäisi...)Muuta:
- Ei halua lapsia eikä ole niitä jo ennestään
- Suunnilleen ikäiseni, nuorempi ja vanhempikin käy (vetäisin linjan johonkin 27-37 v)
- Rakastaa matkustella ja tekee sitä paljon
- Käy töissä (en halua maksaa miehen elättämistä enkä myöskään siedä sossupummeja)Ikisinkku hautaan asti(ko)?
Yllättäen "pitää seksistä" on kova valinta, samoin "saa minut kuumaksi" mutta noista en minäkään tinkisi.
"Käy töissä" on minullekin itsestään selvä, samoin "tykkää matkustaa", tosin ei sitä työssäkäyvä koko aikaa tee.
Ikähaarukkasi on ok.
Pituudenkin ymmärrän, 160 ei ole kohtuuton.
Hiuksia pidän täysin epäolennaisena, samoin parran hän voi vaikka ajaa pois jos se sinua hankaa.
Olet aika ronkeli myös vartalon suhteen.
Pahin on ettei saa olla lapsia ennestään. Jos haluat miehen, joka ei halua enempää lapsia, se varmaan onnistuu, mutta silloin heillä on helposti lapsia jo ennestään.
Jos haluat miehen joka ei halua lainkaan lapsia, sinulla on jo niin pieni kohderyhmä, että sinulla ei ole varaa olla ronkeli parran, hiusmallin ja vatsan suhteen
Joten tällä perusteella yksin olet jäämässä, myös vanhemmalla iällä jos lapsia ei saa yhtään olla..
Excel valmiina aina kun tapaat miehen ?
Ei ole kohtuutonta ajatella että tykkäisi matkustamisesta. Kun jättää baarikeikat väliin, saa helposti säästöön vuodessa pari lyhyttä kaupunkilomaa itä-eurooppaan. Kyse on uskaltaako, osaako, kiinnostaako.
Mun mielestä ei ollut kyllä todellakaan tarkat kriteerit. Hyvinkin lyhyt ja täysin realistinen toivomuslista. Jotkut peräkammarinpojat täällä kirjoittelee, kun eivät kestä ilmeisesti mitään naisten tarpeita, vaan mikä tahansa miehenpuoli pitäis kelvata? Noihan oli vain ihan normaaliin elämään liittyviä juttuja, ja jos itse tykkää vaikka matkustella, niin olisihan se vähän outoa jos ottaisi puolisoksi kotikissan. Ellei nimenomaan halua matkustella ilman puolisoa sitten :)