En ole koskaan seurustellut, vaadinko mieheltä liikaa?
Kolmekymppinen vanha piika täällä hei. Olen jutellut ystävieni kanssa mitä he vaativat seurustelukumppanilta ja heidän listansa ovat olleet todella lyhyitä, erälle riittää kunhan mies ei ole väkivaltainen (ollut kahdessa aiemmassa suhteessa joissa turpiin tuli päivittäin). Nyt onneksi väkivaltavapaassa pitkässä suhteessa. Eräälle riittää kunhan haluaa lapsia ja pitää lapsista (suhteita riittänyt, nytkin suhteessa ja lapsi tulossa) ja eräälle riittää että mies on rikas (tällä hetkellä suhteessa todella rikkaan miehen kanssa). Entäs minun vaatimukset sitten? Noh, lista on pitkä...
Ensinnäkin ulkonäkö:
- Pitempi kuin minä (olen 165 cm joten ei luulisi olevan vaikeaa)
- Niin kuuma että saa pöksyni märäksi kun pelkästään ajattelen häntä
- Vähintään puolipitkät hiukset
- Ei tarvitse olla salilla käyvä muttei myöskään saa olla pullukka
- Ei partaa/viiksiä
Luonne:
- Rento
- Itsevarma
- Saa mut nauramaan
- Jos lupaa jotain, sen myös pitää
- Pitää seksistä (kuka mies ei pitäisi...)
Muuta:
- Ei halua lapsia eikä ole niitä jo ennestään
- Suunnilleen ikäiseni, nuorempi ja vanhempikin käy (vetäisin linjan johonkin 27-37 v)
- Rakastaa matkustella ja tekee sitä paljon
- Käy töissä (en halua maksaa miehen elättämistä enkä myöskään siedä sossupummeja)
Ikisinkku hautaan asti(ko)?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Tuon listan perusteella uskallan sanoa, että et taida tietää rakastumisesta yhtään mitään. Jos johonkin rakastuu, yleensä hyväksyy monia asioita, joista ei enne pitänyt tai jopa alkaa pitää niistä. Rakkaus ei ole listoja, ei todellakaan. Voi myös olla, että sinussa on jotain autistista piirrettä, etkä oikein ymmärrä ihmissuhteisiin kuuluvia tunteita. Voisiko siitä löytyä syytä sille, että et ole koskaan seurustellut? Miehet näkevät sen sinussa, mutta itse et sitä ymmärrä. Etsit miestä kuin jotain hyödykettä, kenkäparia tai autoa. Rakkaus on jotain aivan muuta.
Kaikkea te palstalaiset osaattekin diagnosoida. Jo pelkästään tämän ketjun perusteella mut on diagnosoitu lesboksi, aseksuaaliksi ja nyt sitten vielä autistiseksi. Mitähän mä vielä olen? Huom YHDEN listan perusteella... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kokonaisuutena et musta vaadi liikaa, jos vertaan listoihin, joita näen deitti-palstoilla. Tuo hius- ja parta-asia. Voisit kysyä mieheltä, haluaisiko hän muuttaa tyyliään? Se, millaiset hiukset mulla on, on mulle itselleni aivan yhdentekevää, muutoinkin ulkoiseen tyyliin liittyvät vinkit otetaan mieluusti vastaan . Viikseistä ei taida pitää monikaan mies.
En ole se, jolle vastasit, mutta tulen sorkkimaan! Itselleni tietyn tyyppinen hius- ja partatyyli on viesti ja kertoo elämäntavasta, ja olisi hämmentävää ihastua surffitukkaiseen parrakkaaseen kundiin, joka pian leikkaisi jomman kumman pois "ihan vain vaihtelun vuoksi". Joillekin ulkoiset, muokattavissa olevat piirteet ovat siis tapa ilmaista itseään, ja jos niillä ilmaistaankin vain sitä, että muuttuu sen mukaan mitä ympäristö toivoo, ei viesti ole aivan se, mitä toivoisin. Tai kuten itselleni on tapahtunut: torjumani mies on alkanut vaatia vastauksia, kuinka hänen tulee muuttaa ulkonäköään, jotta voimme seurustella. Ei viehättävää.
Minä leikkasin hiukset ihan lyhyeksi, koska kyllästyin pitkiin hiuksiin. Onneksi mieheni kriteerilistaan ei kuulunut pitkät hiukset. Kuulemma minulle sopii tosi hyvin lyhyet hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ihminen suhteen haluaa, niin ei hirveesti kiinnosta se matkusteleva ikisinkku. Miksi sitoutua tuollaiseen ikikakaraan, kyllä pyllyä saa muutenkin.
Ehkäpä ajatuksena on löytää ihminen, jonka kanssa matkustella ja kokea maailmaa. Kaikki ihmiset eivät halua omakotitaloa, lapsia , farmarivolvoa ja kultaistanoutajaa. Eikä siinä ole mitään vikaa, että haluaa viettää elämänsä keskittyen itselleen tärkeisiin asioihin kumppanin kanssa.
Näin on. Minä rakastan matkustamista ja vaikea olisi seurustella sellaisen kanssa, joka vain viihtyy kotona kaikki lomat. Ex-mieheni kanssa kierreltiin paljon ympäri maailmaa. Se oli meidän yhteinen harrastus. Eron jälkeen en ole uutta suhdetta vielä etsinyt, mutta kyllä tuo matkustaminen olisi yksi kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, mitä annettavaa sinulla on miehille?
Rakkautta ja kumppanuutta esim. ap
Niin, miehillehän riittää, että nainen on olemassa ja se siitä. Eihän niillä mitään kriteereitä voi olla. Ja onhan se irtoseksikin luistanut tähän saakka ihan hyvin tällä samalla menettelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon listan perusteella uskallan sanoa, että et taida tietää rakastumisesta yhtään mitään. Jos johonkin rakastuu, yleensä hyväksyy monia asioita, joista ei enne pitänyt tai jopa alkaa pitää niistä. Rakkaus ei ole listoja, ei todellakaan. Voi myös olla, että sinussa on jotain autistista piirrettä, etkä oikein ymmärrä ihmissuhteisiin kuuluvia tunteita. Voisiko siitä löytyä syytä sille, että et ole koskaan seurustellut? Miehet näkevät sen sinussa, mutta itse et sitä ymmärrä. Etsit miestä kuin jotain hyödykettä, kenkäparia tai autoa. Rakkaus on jotain aivan muuta.
Kaikkea te palstalaiset osaattekin diagnosoida. Jo pelkästään tämän ketjun perusteella mut on diagnosoitu lesboksi, aseksuaaliksi ja nyt sitten vielä autistiseksi. Mitähän mä vielä olen? Huom YHDEN listan perusteella... ap
Ai sulla on niitä useampiakin? No eiköhän se kerro jo kaiken oleellisen. Mä ainakin miehenä karttasin tollasia tarkistuslistojen pitäjiä kuin ruttoa, jos saisin tietää.
Oletko itse noita asioita mitä listasit? Jos niin et vaadi liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sulla on niitä useampiakin? No eiköhän se kerro jo kaiken oleellisen. Mä ainakin miehenä karttasin tollasia tarkistuslistojen pitäjiä kuin ruttoa, jos saisin tietää.
Tarkoitin että palstalaiset tehneet minusta diagnooseja tämän yhden listan perusteella. Ei, listoja ei ole muita kuin tämä. ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse noita asioita mitä listasit? Jos niin et vaadi liikoja.
Olen. ap
Aloitusviestistähän paistaa selkeä syy ap:n sinkkuudelle. Ei kukaan normaali ihminen pidä mitään kymmenien kriteerien mittaisia listoja ja odota tosissaan jonkun täyttävän ne.
Ap laisia naisia on maailma täynnä. Kerta aloittajalla ei ole minkään laisia perhe haaveita niin miks sellaiseen kannattaa miehen sitoutua. Pysytään vain pelkkänä panona ja frendinä. Helppo vaihtaa uudempaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap laisia naisia on maailma täynnä. Kerta aloittajalla ei ole minkään laisia perhe haaveita niin miks sellaiseen kannattaa miehen sitoutua. Pysytään vain pelkkänä panona ja frendinä. Helppo vaihtaa uudempaan.
Tätähän se suhteilu nykyään on miehenä. Hetki mennään samaa latua jos suunta on sama.
Miehenä elämää ei kannata mitenkään muuttaa parin vuoden kevyt suhteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen suhdetta tarvitset? Jos tuohon ikään mennessä et ole seurustellut ja tollasia vaatimuslistoja mietit, niin tuskin pystyt kenenkään kanssa elämääsi ja kotia jakamaan. Mieti kun se vihdoin löytämäsi seksiprinssi sitten puolen vuoden kuluttua erehdyksessä lyhentää liikaa sitä puolipitkää tukkaansa! Ero tulee.
Kyllästynyt irtosuhteisiin. Olisi kiva nyt vanhempana jo saada jotain pysyvämpää. Miksi pitäisi asua yhdessä? Voi olla etten koskaan enää osaisi asua kenenkään kanssa kun olen asunut niin kauan yksin, mutta kuten sanottu, ei ole mielestäni pakko asua yhdessä vaikka seurusteleekin. ap
Tuollainen suhde on NS. Vakipano.
Ulkonäköseikat tietty yksi osio, mutta luonne myös tärkeä.
Itse dumppasin rikkaan, pitkänhuikean ja komean miehen sen takia, että oli pohjimmiltaan ylimielinen ja katsoi alaspäin esim. duunarityöläisiä.
Sen sijaan kiinnyin mieheen, jolla ulkonäkö puoleensavetävä, mutta oli tavatessamme työtön. Luonne ja asenne oli kohdallaan, sittemmin työllistyikin. Yhdessä oltu jo kahdeksan vuotta.
Mulla oli kaks kriteeriä: ei mua nuorempi (en tiä miks aina ajattelin näin) eikä saman alan ihminen. Mutta niin vain mun jalat vei alta 3v mua nuorempi samassa työssä oleva kaveri.
Eli joskus on vain parempi antaa kohtalon viedä.
Mites muuten te joilla on kriteeri hiusten pituudesta tai naamakarvoista: jos mies päättää vaihtaa tyyliään, niin onko se sitten ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kokonaisuutena et musta vaadi liikaa, jos vertaan listoihin, joita näen deitti-palstoilla. Tuo hius- ja parta-asia. Voisit kysyä mieheltä, haluaisiko hän muuttaa tyyliään? Se, millaiset hiukset mulla on, on mulle itselleni aivan yhdentekevää, muutoinkin ulkoiseen tyyliin liittyvät vinkit otetaan mieluusti vastaan . Viikseistä ei taida pitää monikaan mies.
En ole se, jolle vastasit, mutta tulen sorkkimaan! Itselleni tietyn tyyppinen hius- ja partatyyli on viesti ja kertoo elämäntavasta, ja olisi hämmentävää ihastua surffitukkaiseen parrakkaaseen kundiin, joka pian leikkaisi jomman kumman pois "ihan vain vaihtelun vuoksi". Joillekin ulkoiset, muokattavissa olevat piirteet ovat siis tapa ilmaista itseään, ja jos niillä ilmaistaankin vain sitä, että muuttuu sen mukaan mitä ympäristö toivoo, ei viesti ole aivan se, mitä toivoisin. Tai kuten itselleni on tapahtunut: torjumani mies on alkanut vaatia vastauksia, kuinka hänen tulee muuttaa ulkonäköään, jotta voimme seurustella. Ei viehättävää.
Entäpä jos mies ihastuu blondiin joka värjääkin hiuksensa "ihan vain vaihtelun vuoksi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään en diagnosoinut sinua. Toiseksi, miksi kysyt ensin neuvoja, mutta et sitten ole valmis ottamaan niitä vastaan?
Ap on selvästi miespuolinen provoilija.
En ole ikinä tajunnut vaatimuslistoja. Itse olen ainakin tähänastisen elämän aikana ihastunut johonkuhun, jos hän on myös ihastunut minuun, ollaan sitten tutustuttu lähemmin ja katsottu toimiiko luonteet/elämäntyylit keskenään. Muutama ei toiminut, nyt on saman tyypin kanssa toiminut viisi vuotta. On minulla kyllä "tyyppikin": pitkät, tummahiuksiset miehet, mieluiten vielä kiharat hiukset. Fyysisesti kolahtaa ja kovaa. Mutta en mitään noista lue kriteeriksi ja ihastun muunkinnäköisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään en diagnosoinut sinua. Toiseksi, miksi kysyt ensin neuvoja, mutta et sitten ole valmis ottamaan niitä vastaan?
En mielestäni pyytänyt minkäänlaisia neuvoja? ap