En ole koskaan seurustellut, vaadinko mieheltä liikaa?
Kolmekymppinen vanha piika täällä hei. Olen jutellut ystävieni kanssa mitä he vaativat seurustelukumppanilta ja heidän listansa ovat olleet todella lyhyitä, erälle riittää kunhan mies ei ole väkivaltainen (ollut kahdessa aiemmassa suhteessa joissa turpiin tuli päivittäin). Nyt onneksi väkivaltavapaassa pitkässä suhteessa. Eräälle riittää kunhan haluaa lapsia ja pitää lapsista (suhteita riittänyt, nytkin suhteessa ja lapsi tulossa) ja eräälle riittää että mies on rikas (tällä hetkellä suhteessa todella rikkaan miehen kanssa). Entäs minun vaatimukset sitten? Noh, lista on pitkä...
Ensinnäkin ulkonäkö:
- Pitempi kuin minä (olen 165 cm joten ei luulisi olevan vaikeaa)
- Niin kuuma että saa pöksyni märäksi kun pelkästään ajattelen häntä
- Vähintään puolipitkät hiukset
- Ei tarvitse olla salilla käyvä muttei myöskään saa olla pullukka
- Ei partaa/viiksiä
Luonne:
- Rento
- Itsevarma
- Saa mut nauramaan
- Jos lupaa jotain, sen myös pitää
- Pitää seksistä (kuka mies ei pitäisi...)
Muuta:
- Ei halua lapsia eikä ole niitä jo ennestään
- Suunnilleen ikäiseni, nuorempi ja vanhempikin käy (vetäisin linjan johonkin 27-37 v)
- Rakastaa matkustella ja tekee sitä paljon
- Käy töissä (en halua maksaa miehen elättämistä enkä myöskään siedä sossupummeja)
Ikisinkku hautaan asti(ko)?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että en ikinä sekaantus suhun. Liika ikää, haaveita.... elämästä tulis todella hankalaa.
Suurella todennäköisyydellä et pystys tekemään mitään kompromisseja, jakamaan kotia, vaan se olis aina minä minä minä... Mieluummin yrittäsin varattua.
Ja mitä lapsiin tulee niin ei nykyinenkään naiseni niitä halunnut ja nyt niitä on jo kolme siunaantunut.
Mistäs sinä apn kompromissikyvyttömyyden tiedät ja miksi haaveita ei saisi olla? Aika tylsää elämää varmaan elät jos ei saa olla kellekkään mitään vaateita eikä saa myöskään haaveilla. Olet vaan mies, joka ei tulisi valituksi vaikka olisi vapaakin. Eikö se vaan ole parempi ettei epäsopivat päädy yhteen?
Vierailija kirjoitti:
"Vähintään puolipitkät hiukset"??
Naurettava vaatimus. Tule vain rohkeasti kaapista.
Eli nyt olen sitten jo LESBO kun pidän pitkähiuksisista miehistä? Sorry, I only like dick. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä noin tarkat kriteerit. MInulla tärkein kriteeri on terveelliset elämäntavat. Minusta on mukava tutustua erinlaisiin ihmisiin ja kyllä se sitten kolahtaa jos on kolahtaakseen.
Esim. en ole erityisesti pitänyt parrasta ja viiksistä, mutta lähdin kuitenkin treffeille, koska mies tuntui muuten olevan niin mukava. No hän oli lopulta ihan älyttömän komea ja karismaattinen. Jalat meni alta heti.
Miksi noin tarkat kriteerit? En tiedä. Miksi jotkut tykkää isoista ja toiset pienistä tisseistä? Miksi jotkut tykkää bruneista ja jotkut blondeista? Olen myös käynyt treffeillä esim lyhyttukkaisten ja parrakkaiden miesten kanssa. Miesten, jotka eivät ole koskaan matkustaneet. Ei vaan napannut. Nyt kun mietin vuosia vuosia taaksepäin ihastuksiani, kaikki ovat olleet pitkähiuksisia/kiharahiuksisia. Varmaan ala-asteella olen viimeksi tuntenut vetoa mieheen jolla oli lyhyt tukka. ap
Oudon tarkkaa. Miehenä olen ihastunut kaiken näköisiin naisiin, tosin en yhteenkään todella ylipainoiseen. Siilitukkaiseen naiseen, blondi, brunette, punapää. Pienet ja isot tissit. Ehkä miehet eivät vain ole yhtä nirsoja. Tuntuu aika vieraalta noin tarkat kriteerit, ihan kuin olisit hevosta ostamassa tms :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaadi liikaa. Jokainen saa valita kumppaninsa ihan millaisilla kriteereillä haluaa, siitä on kenenkään turha vetää herneitä nenään. Onnea etsintään.
Ei tässä ole herneitä vedettykään nenään vaan ymmärretty ihan täysillä, miksi ap on sinkku.
Kyllä mielestäni täällä on täysin turhaan negattu aptä ja hänen kriteerilistaansa. Sinänsä omituista, koska eihän nuo hänen toiveensa ole mitenkään mahdottomia.
No kyllä nuo puolipitkät hiukset on jo naurettavuuden huippu. Todennäköisesti aika monta mukava miestä jää tapaamatta tuon kriteerin takia.
Ja jollakin voi olla kesäparta, jonka raakaa talveksi pois. Siinäkin jää potentiaalisia ehdokkaita tapaamatta. MInusta tuollainen ulkonäkökeskeisyys menee jo yli ymmärrysten.
Mutta kun se pelkkä mukavuus ei riitä. Tässähän haetaan tietyn tyyppistä ihmistä. Ajattelisin, että ehkä tavoiteltu persoonallisuus ja asenne osuu paremmin vähän taiteelliseen porukkaan tai sitten sinne hippimäisiin luontoihmisiin. Ainakaan haussa ei ole perusinsinööri.
Lisää vielä muutama kriteeri listaan, joista et ole valmis joustamaan, niin eiköhän se siitä.
Ei ihme jos ei luontaista kiinnostumista tapahdu, jos uusia ihmisiä miettii vain jonkun listan kautta. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaadi liikaa. Jokainen saa valita kumppaninsa ihan millaisilla kriteereillä haluaa, siitä on kenenkään turha vetää herneitä nenään. Onnea etsintään.
Ei tässä ole herneitä vedettykään nenään vaan ymmärretty ihan täysillä, miksi ap on sinkku.
Kyllä mielestäni täällä on täysin turhaan negattu aptä ja hänen kriteerilistaansa. Sinänsä omituista, koska eihän nuo hänen toiveensa ole mitenkään mahdottomia.
No kyllä nuo puolipitkät hiukset on jo naurettavuuden huippu. Todennäköisesti aika monta mukava miestä jää tapaamatta tuon kriteerin takia.
Ja jollakin voi olla kesäparta, jonka raakaa talveksi pois. Siinäkin jää potentiaalisia ehdokkaita tapaamatta. MInusta tuollainen ulkonäkökeskeisyys menee jo yli ymmärrysten.
Tossa hiusasiassa ei ole kyse pelkästään hiuksista vaan tietystä asenteesta ja hiusten avulla tietynlaiset tiukkapipot on helppo karsia. Se kriteeri oli sitäpaitsi vähintään puolipitkät hiukset eli saa olla pitemmätkin. Kyllä nykyisin monilla miehillä on pitkät hiukset esim esikoisellani 25 v on lähes vyötäisille ulottuva tuuhea tukka. Armeija aikana oli vuoden siili ja helposti kasvatti takaisin muutamassa vuodessa.
MIehelläni on ollut puolipitkät hiukset ja parta, mutta nyt on täysin kalju ja parraton. Hänen asenteensa ei kuitenkaan ole muuttunut hiusten pituuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lisää vielä muutama kriteeri listaan, joista et ole valmis joustamaan, niin eiköhän se siitä.
Ei ihme jos ei luontaista kiinnostumista tapahdu, jos uusia ihmisiä miettii vain jonkun listan kautta. :/
Hyvänen aika, eihän ihmiset muutenkaan kiinnostu kenestä tahansa. Ap hakee selkeästi tietyn tyyppistä persoonallisuutta, koska ajattelee tietynlaisen ihmisen kanssa olevan eniten yhteistä ja parhaat mahdollisuudet onnelliseen suhteeseen. Menisitkö itse suhteeseen kenen tahansa"mukavan" ja "kunnollisen" kanssa, vaikkei yhtään miellyttäisi eikä kiinnostaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, eihän ihmiset muutenkaan kiinnostu kenestä tahansa. Ap hakee selkeästi tietyn tyyppistä persoonallisuutta, koska ajattelee tietynlaisen ihmisen kanssa olevan eniten yhteistä ja parhaat mahdollisuudet onnelliseen suhteeseen. Menisitkö itse suhteeseen kenen tahansa"mukavan" ja "kunnollisen" kanssa, vaikkei yhtään miellyttäisi eikä kiinnostaisi?
kyllähän mukava ja kunnollinen miellyttää ja kiinnostaa. Ellei ole prinsessaharhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa hiusasiassa ei ole kyse pelkästään hiuksista vaan tietystä asenteesta ja hiusten avulla tietynlaiset tiukkapipot on helppo karsia. Se kriteeri oli sitäpaitsi vähintään puolipitkät hiukset eli saa olla pitemmätkin. Kyllä nykyisin monilla miehillä on pitkät hiukset esim esikoisellani 25 v on lähes vyötäisille ulottuva tuuhea tukka. Armeija aikana oli vuoden siili ja helposti kasvatti takaisin muutamassa vuodessa.
MIehelläni on ollut puolipitkät hiukset ja parta, mutta nyt on täysin kalju ja parraton. Hänen asenteensa ei kuitenkaan ole muuttunut hiusten pituuden mukaan.
Minkäs sille kaljuuntumiselle voi? Tiettyä asennetta senkin hyväksyminen vaatii. Joillekin tiukkapipoille miesten pitkätukkaisuus on vaan kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllähän mukava ja kunnollinen miellyttää ja kiinnostaa. Ellei ole prinsessaharhoja.
Kylläpä sinulla on sitten vaatimustaso alhaalla. Mutta jokainen saa toki asettaa kriteerinsä miten alas haluaa jos kuvittelee voivansa tyytyä olemattomaan pitkityksessä.
Ne ulkonäkö kriteerit hävisivät tuhkatuuleen kun ekan kerran ihastuin ja rakastuin, täysin odotuksiani vastakkaiseen mieheen. Se suhde päättyi, mutta olen nyt huomattavasti vähemmän ulkonäkökeskeinen uutta partneria etsiessäni, kun ymmärsin kuinka paljon se ihminen itsessään merkkaa enemmän kuin tukan pituus/väri tai kuinka pitkä henkilö on.
En olisi ikinä baarissa kyseistä henkilöä valinnut ”pikkarit kostuttavaksi”, mutta tutustuttua hän oli minusta maailman seksikkäin ja komein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis enkö mä olisi siis saanut vastata ap:n kysymykseen vaatiiko hän mieheltä liikaa?
Tokihan tämä on keskustelupalsta, mutta onko mielestäsi asiallista kehottaa aptä hakeutumaan terapiaan, narista karuselleista ja parastaennen päiväyksistä? Kyllä on aika ihmeellistä porukkaa täällä jos on kelvannut kumppaniksi ihan millainen tossunkuluttaja tahansa ilman mitään kriteerejä.
No en minä ole sanonut noista asioista yhtäkään. En ole vastuussa toisten tavasta esittää mielipiteitään.
Mielestäni kriteereitä tulevalle puolisolle voi ja pitääkin olla, sillä muuten me kaikki voisimme ottaa seuraavan vastaantulevan ihmisen elämänkumppaniksi. Mutta kun luonteenpiirteet, ulkonäkö yms. On noin vaadittu niin uskon, että ap on jatkossakin sinkku. Kauneus on katoavaista, mutta luonteenpiirteet pysyy ja turha kuvitella, että ne pikkuhousut on märkänä vielä vuosikymmenien jälkeen pelkästä hipaisusta 😂 Elämä myös muuttaa ja kasvattaa ihmisiä, emmehän mekään ole enää samoja ihmisiä, kuin 15 vuotta sitten. Jos minä joutuisin nyt sinkkumarkkinoille niin minun vaatimuslistani perusteluineen olisi tämä:
1. Omillaan toimeentuleva - en halua mitään perässä vedettävää, masentunutta, työtöntä kaljaa kittaamaan sohvannurkkaan. Toki työelämän tilanteet voivat muuttua, esim. yt:t yms. Mutta se, että on yhteiskunnassa mukana työn, opintojen tms. Kautta, kertoo ihmisestä minulle tarpeeksi. Korostan, että mulle aivan sama mitä työtä tai alaa tuleva puoliso tekisi/opiskelisi, olipa puhelinmyyjä, siivooja, kaupan kassa, lakimies, lääkäri, opiskeleepa sitten ammattikoulussa, tai yliopistossa, ei mitään väliä. Elämässä ei kuitenkaan voi uhriutua ja jäädä sohvalle makaamaan.
2.ulkonäöllisesti riittää, että miellyttää mun silmää. Ei minua kiinnosta onko mies 165 cm, 195 cm, vai 100 cm, kunhan hän miellyttää minun silmääni. Ja ei haittaa lievä ylipaino (sairaalloinen ylipaino kylläkin, sillä se ei ole hyväksi silmille, eikä terveydelle) ei haittaa finnit, kaljuuntuminen, silmienväri.... ihan sama mulle.
3. Luonteeltan kiltti ja rehellinen, ei kai tätä tarvitse sen enempää perustella?
4. Mielellään seksistä nauttiva, eikä totaakikieltäytyjä tämän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monia mukavia miehiä tavannut. Siinäpä se sitten olikin. Mies oli mukava, ei muuta. En tuntenut vetoa. Tiedän mitä haluan, mistä kiinnostun ja mikä pitää kiinnostustani yllä. Tiedän että saisin heti tänään miehen suhteeseen jos suhteen haluaisin. Mutta kun en halua olla suhteessa vain suhteen takia. Olen mielummin yksin kuin tyydyn johonkin mitä en halua. ap
Aloittajan toivelista oli monta ehtoa sisältävä. Mutta miehillä voi olla myös niitä toivelistoja. Salaisimmat voi olla sellaisia, jotta äidin korvike laittaa ruoan valmiiksi pöytään, hoitaa tiskit, laittaa pyykit koneeseen ja silittää paidat ja imuroi. Kustantaa puolet talousmenoista silloinkin, kun on äitiyslomalla. Ulkonäöltään on kuin "sellainen muovinen iso nukke". Sallii tietenkin kaverien kanssa menot, milloin niitä vaan sattuu tulemaan.
Joku voi luulla minua miesvihaajaksi, vaan en ole. Meitä on moneksi, niin miehiä kuin naisiakin.
Oen huomannut että yleensä ihminen, jolla on paljon kriteereitä muille, saa myös osakseen kriteeririkkaita ehdokkaita. Eli mitä vähemmän itsellä on kriteereitä, sitä vähemmän sinua kohtaan asetetaan kriteereitä. Jotenkin se paistaa läpi että etsitään listan kanssa sopivaa kumppania, ja sitten siellä toisessa päässä on toinen henkilö oman listansa kanssa. Hyvä ystäväni erosi 5v suhteesta kun kumppani ei täyttänyt hänen ulkonäkökriteerejä(pitkä juttu, mutta näin kävi). Kävikin sitten niin että tämä jätetty löysi vuodessa uuden, ja on nyt todella onnellinen hänen kanssaan, kun taas ystäväni nuolee edelleen näppejään listansa kanssa, vaikka aikaa erosta on kulunut jo se 5v. Olen yrittänyt ehdottaa että olisi avoimin mielin, mutta ei hän pysty, kun hänelle tietynlainen ulkonäkö ja koulutus ovat niin tärkeitä ettei voi ajatellakaan muita naisia kuin täydellisiä.
Itse taas olen huomannut miten kummallisessa paketissa se oma kulta voikaan lopulta saapua. Eniten naurattaa omassani ehkä se että hän on yllättäen yleistys, eli pitkä ja tumma (komea) mies :D
Lisäksi minut hurmattiin vastoin omia ennakkoajatuksiani sitten kuitenkin ujoudella, ja hiljaisella, haparoivalla tyylillä, ei itsevarmasti uhoten(ja muita samalla vilkuillen ;) )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä noin tarkat kriteerit. MInulla tärkein kriteeri on terveelliset elämäntavat. Minusta on mukava tutustua erinlaisiin ihmisiin ja kyllä se sitten kolahtaa jos on kolahtaakseen.
Esim. en ole erityisesti pitänyt parrasta ja viiksistä, mutta lähdin kuitenkin treffeille, koska mies tuntui muuten olevan niin mukava. No hän oli lopulta ihan älyttömän komea ja karismaattinen. Jalat meni alta heti.
Miksi noin tarkat kriteerit? En tiedä. Miksi jotkut tykkää isoista ja toiset pienistä tisseistä? Miksi jotkut tykkää bruneista ja jotkut blondeista? Olen myös käynyt treffeillä esim lyhyttukkaisten ja parrakkaiden miesten kanssa. Miesten, jotka eivät ole koskaan matkustaneet. Ei vaan napannut. Nyt kun mietin vuosia vuosia taaksepäin ihastuksiani, kaikki ovat olleet pitkähiuksisia/kiharahiuksisia. Varmaan ala-asteella olen viimeksi tuntenut vetoa mieheen jolla oli lyhyt tukka. ap
Monet miehet alkavat kaljuuntumaan viimeistään nelikymppisinä. Hormonaalinen juttu ja etenkin jos pidät tuosta "pitää seksistä" kriteeristä kiinni, niin on entistä suurempi todennäköisyys, että löytämäsi tuulitukkainen helmi osoittautuu muutaman vuoden jälkeen biljardipalloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs sille kaljuuntumiselle voi? Tiettyä asennetta senkin hyväksyminen vaatii. Joillekin tiukkapipoille miesten pitkätukkaisuus on vaan kauhistus.
Ei ole kaljuuntunut vaan veti muuten vaan ihan kaljuksi. Ja täytyy sanoa, että se sopii hänelle erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monia mukavia miehiä tavannut. Siinäpä se sitten olikin. Mies oli mukava, ei muuta. En tuntenut vetoa. Tiedän mitä haluan, mistä kiinnostun ja mikä pitää kiinnostustani yllä. Tiedän että saisin heti tänään miehen suhteeseen jos suhteen haluaisin. Mutta kun en halua olla suhteessa vain suhteen takia. Olen mielummin yksin kuin tyydyn johonkin mitä en halua. ap
Eikö tuo nyt ole ihan viisastakin? Ja niin useimmat ihmiset toimivat.
"Vähintään puolipitkät hiukset"??
Naurettava vaatimus. Tule vain rohkeasti kaapista.