Mopomiiteistä tulee valtava määrä puheluita 112:een – poliisia on kivitetty ja syljetty
Kommentit (25)
– Meidänkin alueella on ollut sitä ikävää ilmiötä, että siellä on poliisia kivitetty, poliisin päälle syljetty, yritetty vahingoittaa poliisin kalustoa.
Poliisin pääsyä alueelle on myös yritetty estää, ja suuria joukkoja on lähtenyt kävelemään uhkaavasti poliisia kohti, Kontola kertoo
Ei ihme, jos kiilailevat lapsia tieltä hengenvaarallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, jos kiilailevat lapsia tieltä hengenvaarallisesti.
Turpa kiinni iiiiiiiiiiigori. Sun mopomiitti odottaa itäukrainassa.
Vierailija kirjoitti:
– Meidänkin alueella on ollut sitä ikävää ilmiötä, että siellä on poliisia kivitetty, poliisin päälle syljetty, yritetty vahingoittaa poliisin kalustoa.
Poliisin pääsyä alueelle on myös yritetty estää, ja suuria joukkoja on lähtenyt kävelemään uhkaavasti poliisia kohti, Kontola kertoo
Nyt karhu paikalle, nulikat nippuun ja putkaan. Vanhemmat saavat tulla hakemaan lapsensa poliisiasemalta.
Me asutaan kilometrin päässä yleisestä parkkipaikasta, jossa syksyn tullen on miittejä lähes joka viikonloppu. Meteli kuuluu tänne saakka, saati lähitaloihin. Ja ajavat tosi lujaa "lähiöiden" kaduilla.
Varmasti tulee häkeen useampi soitto kun kokoontuvat ja polttavat kumia.
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Hyvä pojat! Teissä on toivoa! Jatkakaa!
Minulla on unelma. Kun näen kyttäauton ja minulla on puukko mukana, jotain saattaa tapahtua.
Tuntuu että joka ryhmällä usea miitti. On konsertit, rekat, moottoripyörät, karavaanarit, autot ja ties mitkä rallit.
Tuusulan oma Avenger teloo mopoilijat.
Varo Batman.
😱mopoilija, pyydän teloitus, ei kun telomislupaa.
Polliisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on unelma. Kun näen kyttäauton ja minulla on puukko mukana, jotain saattaa tapahtua.
Tiedän, paskot housuusi.
Montakohan kymmentä soittoa tuostakin Tuusulan miitistä tuli poliisille?
Itä-Suomen poliisi kertoo tulevansa hyvin juttuun mopoilijoiden kanssa, eikä miiteistä ole juuri vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että joka ryhmällä usea miitti. On konsertit, rekat, moottoripyörät, karavaanarit, autot ja ties mitkä rallit.
Niin, toisilla on elämä
Poliisin mukaan mopomiitit ovat ainakin läntisellä Uudellamaalla ”valtava” ilmiö. Miittejä järjestetään laajalla alueella Vihdistä Raaseporiin ja niihin osallistuu jopa satoja nuoria.
– Se työllistää meitä kyllä aika paljon. Mopomiiteistä tulee valtava määrä hätäkeskuspuheluita, ja ihmiset kokevat tämän todella häiritseväksi, sanoo komisario Hannu Kontola Länsi-Uudenmaan poliisilaitokselta.