En ole koskaan seurustellut, vaadinko mieheltä liikaa?
Kolmekymppinen vanha piika täällä hei. Olen jutellut ystävieni kanssa mitä he vaativat seurustelukumppanilta ja heidän listansa ovat olleet todella lyhyitä, erälle riittää kunhan mies ei ole väkivaltainen (ollut kahdessa aiemmassa suhteessa joissa turpiin tuli päivittäin). Nyt onneksi väkivaltavapaassa pitkässä suhteessa. Eräälle riittää kunhan haluaa lapsia ja pitää lapsista (suhteita riittänyt, nytkin suhteessa ja lapsi tulossa) ja eräälle riittää että mies on rikas (tällä hetkellä suhteessa todella rikkaan miehen kanssa). Entäs minun vaatimukset sitten? Noh, lista on pitkä...
Ensinnäkin ulkonäkö:
- Pitempi kuin minä (olen 165 cm joten ei luulisi olevan vaikeaa)
- Niin kuuma että saa pöksyni märäksi kun pelkästään ajattelen häntä
- Vähintään puolipitkät hiukset
- Ei tarvitse olla salilla käyvä muttei myöskään saa olla pullukka
- Ei partaa/viiksiä
Luonne:
- Rento
- Itsevarma
- Saa mut nauramaan
- Jos lupaa jotain, sen myös pitää
- Pitää seksistä (kuka mies ei pitäisi...)
Muuta:
- Ei halua lapsia eikä ole niitä jo ennestään
- Suunnilleen ikäiseni, nuorempi ja vanhempikin käy (vetäisin linjan johonkin 27-37 v)
- Rakastaa matkustella ja tekee sitä paljon
- Käy töissä (en halua maksaa miehen elättämistä enkä myöskään siedä sossupummeja)
Ikisinkku hautaan asti(ko)?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Ne ulkonäkö kriteerit hävisivät tuhkatuuleen kun ekan kerran ihastuin ja rakastuin, täysin odotuksiani vastakkaiseen mieheen. Se suhde päättyi, mutta olen nyt huomattavasti vähemmän ulkonäkökeskeinen uutta partneria etsiessäni, kun ymmärsin kuinka paljon se ihminen itsessään merkkaa enemmän kuin tukan pituus/väri tai kuinka pitkä henkilö on.
En olisi ikinä baarissa kyseistä henkilöä valinnut ”pikkarit kostuttavaksi”, mutta tutustuttua hän oli minusta maailman seksikkäin ja komein.
Epäilen kyllä, että suhde päättyikin juuri sen vuoksi, että ei ollut alunperin tarpeeksi "pikkariteita kostuttava". Aluksi tyydyttiin ja ei vaan ollut se oikea, joka kävi ilmi myöhemmin. Sinänsä hauskoja tietyntyyppuset ihmiset jotka kehuu löytäneensä kolme hyvää suhdetta sen sijaan, että oli se yksi todella hyvä. Eihän suhde ole hyvä jos se loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää vielä muutama kriteeri listaan, joista et ole valmis joustamaan, niin eiköhän se siitä.
Ei ihme jos ei luontaista kiinnostumista tapahdu, jos uusia ihmisiä miettii vain jonkun listan kautta. :/
Hyvänen aika, eihän ihmiset muutenkaan kiinnostu kenestä tahansa. Ap hakee selkeästi tietyn tyyppistä persoonallisuutta, koska ajattelee tietynlaisen ihmisen kanssa olevan eniten yhteistä ja parhaat mahdollisuudet onnelliseen suhteeseen. Menisitkö itse suhteeseen kenen tahansa"mukavan" ja "kunnollisen" kanssa, vaikkei yhtään miellyttäisi eikä kiinnostaisi?
Ei, en todellakaan menisi vain "mukavan" ja "kunnollisen" takia vain sen takia, että "pitäisi". Totta kai pitää kokea vetoa ja henkilön pitää olla mielenkiintoinen. Kuitenkin jos ihmistä vain miettii ominaisuuksien kautta, mitä pitää löytyä ja mitä ei saa löytyä, niin kyllä siinä sellainen spontaani kiinnostuminen jää varmasti kokematta, kun miettii vain, että "voi ei sillä on toi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että en ikinä sekaantus suhun. Liika ikää, haaveita.... elämästä tulis todella hankalaa.
Suurella todennäköisyydellä et pystys tekemään mitään kompromisseja, jakamaan kotia, vaan se olis aina minä minä minä... Mieluummin yrittäsin varattua.
Ja mitä lapsiin tulee niin ei nykyinenkään naiseni niitä halunnut ja nyt niitä on jo kolme siunaantunut.Mistäs sinä apn kompromissikyvyttömyyden tiedät ja miksi haaveita ei saisi olla? Aika tylsää elämää varmaan elät jos ei saa olla kellekkään mitään vaateita eikä saa myöskään haaveilla. Olet vaan mies, joka ei tulisi valituksi vaikka olisi vapaakin. Eikö se vaan ole parempi ettei epäsopivat päädy yhteen?
Kuten sanoin että kokemusta on näistä ikisinkuista, varsinkin joilla on vaatimuslistaa. Ei mulle enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää vielä muutama kriteeri listaan, joista et ole valmis joustamaan, niin eiköhän se siitä.
Ei ihme jos ei luontaista kiinnostumista tapahdu, jos uusia ihmisiä miettii vain jonkun listan kautta. :/
Hyvänen aika, eihän ihmiset muutenkaan kiinnostu kenestä tahansa. Ap hakee selkeästi tietyn tyyppistä persoonallisuutta, koska ajattelee tietynlaisen ihmisen kanssa olevan eniten yhteistä ja parhaat mahdollisuudet onnelliseen suhteeseen. Menisitkö itse suhteeseen kenen tahansa"mukavan" ja "kunnollisen" kanssa, vaikkei yhtään miellyttäisi eikä kiinnostaisi?
kyllähän mukava ja kunnollinen miellyttää ja kiinnostaa. Ellei ole prinsessaharhoja.
Monia mukavia miehiä tavannut. Siinäpä se sitten olikin. Mies oli mukava, ei muuta. En tuntenut vetoa. Tiedän mitä haluan, mistä kiinnostun ja mikä pitää kiinnostustani yllä. Tiedän että saisin heti tänään miehen suhteeseen jos suhteen haluaisin. Mutta kun en halua olla suhteessa vain suhteen takia. Olen mielummin yksin kuin tyydyn johonkin mitä en halua. ap
Eikö tuo nyt ole ihan viisastakin? Ja niin useimmat ihmiset toimivat.
Kaveripiirissäni ei. Lähes jokainen on suhteessa vaan koska ”niin kuuluu olla”/ei osata olla yksin. Tärkeintä on että on se joku. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaadi liikaa. Jokainen saa valita kumppaninsa ihan millaisilla kriteereillä haluaa, siitä on kenenkään turha vetää herneitä nenään. Onnea etsintään.
Ei tässä ole herneitä vedettykään nenään vaan ymmärretty ihan täysillä, miksi ap on sinkku.
Kyllä mielestäni täällä on täysin turhaan negattu aptä ja hänen kriteerilistaansa. Sinänsä omituista, koska eihän nuo hänen toiveensa ole mitenkään mahdottomia.
Siis enkö mä olisi siis saanut vastata ap:n kysymykseen vaatiiko hän mieheltä liikaa?
Tokihan tämä on keskustelupalsta, mutta onko mielestäsi asiallista kehottaa aptä hakeutumaan terapiaan, narista karuselleista ja parastaennen päiväyksistä? Kyllä on aika ihmeellistä porukkaa täällä jos on kelvannut kumppaniksi ihan millainen tossunkuluttaja tahansa ilman mitään kriteerejä.
No en minä ole sanonut noista asioista yhtäkään. En ole vastuussa toisten tavasta esittää mielipiteitään.
Niinpä. Miksi siis vastasit viestiini, koska en ollut vastannut juuri sinun viestiisi? Enhän minä voi tietää mitkä viestit ovat juuri sinun kirjoittamiasi ja mitkä jonkun muun. Itsehän puhuin ihan yleisellä tasolla aplle osoitetuista viesteistä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä, ap, sinä olet aseksuaali, vaikka muuta luulet.
No nyt kyllä vaadin perusteluja tähän? Eikös aseksuaali ole sellainen joka ei halua seksiä? Nope, not me. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en todellakaan menisi vain "mukavan" ja "kunnollisen" takia vain sen takia, että "pitäisi". Totta kai pitää kokea vetoa ja henkilön pitää olla mielenkiintoinen. Kuitenkin jos ihmistä vain miettii ominaisuuksien kautta, mitä pitää löytyä ja mitä ei saa löytyä, niin kyllä siinä sellainen spontaani kiinnostuminen jää varmasti kokematta, kun miettii vain, että "voi ei sillä on toi".
Senhän näkee sitten kun löytää sen oikeasti kiinnostavan. Tietyt asiat vaan voi olla dealbreakereita joillekin ja miksi pitäisikään tällaisen kanssa päätyä yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että en ikinä sekaantus suhun. Liika ikää, haaveita.... elämästä tulis todella hankalaa.
Suurella todennäköisyydellä et pystys tekemään mitään kompromisseja, jakamaan kotia, vaan se olis aina minä minä minä... Mieluummin yrittäsin varattua.
Ja mitä lapsiin tulee niin ei nykyinenkään naiseni niitä halunnut ja nyt niitä on jo kolme siunaantunut.Mistäs sinä apn kompromissikyvyttömyyden tiedät ja miksi haaveita ei saisi olla? Aika tylsää elämää varmaan elät jos ei saa olla kellekkään mitään vaateita eikä saa myöskään haaveilla. Olet vaan mies, joka ei tulisi valituksi vaikka olisi vapaakin. Eikö se vaan ole parempi ettei epäsopivat päädy yhteen?
Kuten sanoin että kokemusta on näistä ikisinkuista, varsinkin joilla on vaatimuslistaa. Ei mulle enää.
Ihan saat olla sellaisessa suhteessa kuin haluat, mutta miksi se aptä kiinnostaisi, mitä juuri sinä , jo varattu, ihminen haluat ja et halua?
Veikkaan suurta pettymystä jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen vanha piika täällä hei. Olen jutellut ystävieni kanssa mitä he vaativat seurustelukumppanilta ja heidän listansa ovat olleet todella lyhyitä, erälle riittää kunhan mies ei ole väkivaltainen (ollut kahdessa aiemmassa suhteessa joissa turpiin tuli päivittäin). Nyt onneksi väkivaltavapaassa pitkässä suhteessa. Eräälle riittää kunhan haluaa lapsia ja pitää lapsista (suhteita riittänyt, nytkin suhteessa ja lapsi tulossa) ja eräälle riittää että mies on rikas (tällä hetkellä suhteessa todella rikkaan miehen kanssa). Entäs minun vaatimukset sitten? Noh, lista on pitkä...
Ensinnäkin ulkonäkö:
- Pitempi kuin minä (olen 165 cm joten ei luulisi olevan vaikeaa)
- Niin kuuma että saa pöksyni märäksi kun pelkästään ajattelen häntä
- Vähintään puolipitkät hiukset
- Ei tarvitse olla salilla käyvä muttei myöskään saa olla pullukka
- Ei partaa/viiksiäLuonne:
- Rento
- Itsevarma
- Saa mut nauramaan
- Jos lupaa jotain, sen myös pitää
- Pitää seksistä (kuka mies ei pitäisi...)Muuta:
- Ei halua lapsia eikä ole niitä jo ennestään
- Suunnilleen ikäiseni, nuorempi ja vanhempikin käy (vetäisin linjan johonkin 27-37 v)
- Rakastaa matkustella ja tekee sitä paljon
- Käy töissä (en halua maksaa miehen elättämistä enkä myöskään siedä sossupummeja)Ikisinkku hautaan asti(ko)?
Heh, mun lista on vielä jonkin verran pidempi kuin sun, ja näillä kriteereillä olen nyt parisuhteessa:
- Pitempi kuin minä (olen 165 cm joten ei luulisi olevan vaikeaa) sama, olen tosin 170 cm (hän 180+ cm)
- Niin kuuma että saa pöksyni märäksi kun pelkästään ajattelen häntä sama
- Vähintään puolipitkät hiukset tällä ei niin väliä tavatessa, saahan niitä kasvatettua ;) mutta nykyisellä yltää päältä hiukset jo ponnarille
- Ei tarvitse olla salilla käyvä muttei myöskään saa olla pullukka on salilla käyvä, hoikka/atleettinen kroppa ja sixpack
- Ei partaa/viiksiä just nimenomaan pitää olla (siistitty lyhyt) parta ja viikset! ja onkin
Luonne:
- Rento on
- Itsevarma tarpeeksi mutta ei mikään kukkoileva alfauros (yäks)
- Saa mut nauramaan monta kertaa päivittäin
- Jos lupaa jotain, sen myös pitää ehdottomasti
- Pitää seksistä (kuka mies ei pitäisi...) päivittäin ;)
Lisäksi:
- on älykäs
- osaa keskustella
- on suvaitsevainen
- tykkää kirjoista
- on uskollinen
- ottaa minut huomioon
- osallistuu kotitöihin
- pitää eläimistä (koirista eritoten, yksi kuuluu pakettiin)
- suvaitsee mun tupakanpolttoa
- ei ole omistushaluinen eikä mustasukkainen
- on herrasmies (avaa ovet, kantaa kauppakassit jne)
Muuta:
- Ei halua lapsia eikä ole niitä jo ennestään check
- Suunnilleen ikäiseni, nuorempi ja vanhempikin käy (vetäisin linjan johonkin 27-37 v) vanhempi ei käy, nykyinen on nuorempi
- Rakastaa matkustella ja tekee sitä paljon check
- Käy töissä (en halua maksaa miehen elättämistä enkä myöskään siedä sossupummeja) opiskelee mutta tulevaisuudessa työelämässä, nytkin osa-aikatöissä
Älä turhaan alenna rimaa, ei kannata tyytyä vain kelvolliseen! <3
Kuten muut sanoivat, listat ovat aika turhia (toki joku yksittäinen dealbreaker voi olla). Kiinnostuminen, ihastuminen ja rakastuminen lähtee intuitiosta, toisen näkemisestä kokonaisuutena. Ja hottius on hyvin suhteellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaadi liikaa. Jokainen saa valita kumppaninsa ihan millaisilla kriteereillä haluaa, siitä on kenenkään turha vetää herneitä nenään. Onnea etsintään.
Ei tässä ole herneitä vedettykään nenään vaan ymmärretty ihan täysillä, miksi ap on sinkku.
Kyllä mielestäni täällä on täysin turhaan negattu aptä ja hänen kriteerilistaansa. Sinänsä omituista, koska eihän nuo hänen toiveensa ole mitenkään mahdottomia.
Siis enkö mä olisi siis saanut vastata ap:n kysymykseen vaatiiko hän mieheltä liikaa?
Tokihan tämä on keskustelupalsta, mutta onko mielestäsi asiallista kehottaa aptä hakeutumaan terapiaan, narista karuselleista ja parastaennen päiväyksistä? Kyllä on aika ihmeellistä porukkaa täällä jos on kelvannut kumppaniksi ihan millainen tossunkuluttaja tahansa ilman mitään kriteerejä.
No en minä ole sanonut noista asioista yhtäkään. En ole vastuussa toisten tavasta esittää mielipiteitään.
Niinpä. Miksi siis vastasit viestiini, koska en ollut vastannut juuri sinun viestiisi? Enhän minä voi tietää mitkä viestit ovat juuri sinun kirjoittamiasi ja mitkä jonkun muun. Itsehän puhuin ihan yleisellä tasolla aplle osoitetuista viesteistä.
No niistä ap:lle osoitetuista viesteistähän tämä keskustelu muodostuu, niin puoltavista kuin negatiivisista ja neutraaleista. Eivät kaikki ne, jotka eivät ylistä hänen listaansa, hauku häntä. Esittävät ihan hyviä pointteja. Ja jos yksi esittää asiansa rumasti, ei se ole muiden keskusteluun osallistuneiden vika ole, yleisellä tasolla. Jos ap olisi tahtonut vain kehuja, hän olisi voinut kertoa sen avauksessaan. "negat älköön vaivautuko". :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan saat olla sellaisessa suhteessa kuin haluat, mutta miksi se aptä kiinnostaisi, mitä juuri sinä , jo varattu, ihminen haluat ja et halua?
Miksi kenenkään pitäisi olla kiinnostunut kenenkään muun suhteista ja haluista? Jos ihan saivartelemaan halutaan alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi olla kiinnostunut kenenkään muun suhteista ja haluista? Jos ihan saivartelemaan halutaan alkaa.
Parempi olisikin jos ihmisiä ei muiden asiat kiinnostaisi. Ap kuitenkin halusi keskustelua kriteerilistastaan vs tyytymisestä siihen että ainoa vaatimus suhteelle on se, että mies ei lyö.
No jos ihminen suhteen haluaa, niin ei hirveesti kiinnosta se matkusteleva ikisinkku. Miksi sitoutua tuollaiseen ikikakaraan, kyllä pyllyä saa muutenkin.
Tuon listan perusteella uskallan sanoa, että et taida tietää rakastumisesta yhtään mitään. Jos johonkin rakastuu, yleensä hyväksyy monia asioita, joista ei enne pitänyt tai jopa alkaa pitää niistä. Rakkaus ei ole listoja, ei todellakaan. Voi myös olla, että sinussa on jotain autistista piirrettä, etkä oikein ymmärrä ihmissuhteisiin kuuluvia tunteita. Voisiko siitä löytyä syytä sille, että et ole koskaan seurustellut? Miehet näkevät sen sinussa, mutta itse et sitä ymmärrä. Etsit miestä kuin jotain hyödykettä, kenkäparia tai autoa. Rakkaus on jotain aivan muuta.
Jos harrastat pelkästään nettitreffejä eli olet oikeasti liikkeellä tuollaisen listan kanssa raksittamassa asioita, voi ollakin, että tulee pelkkää vesiperää. Minullakin on miehelle kriteereitä, jotka paperilla merkitsevät, mutta joista kovinkaan monen ei sitten tosielämässä ihastuttavan ihmisen kohdatessa ole tarvinnut täyttyä.
No kokonaisuutena et musta vaadi liikaa, jos vertaan listoihin, joita näen deitti-palstoilla. Tuo hius- ja parta-asia. Voisit kysyä mieheltä, haluaisiko hän muuttaa tyyliään? Se, millaiset hiukset mulla on, on mulle itselleni aivan yhdentekevää, muutoinkin ulkoiseen tyyliin liittyvät vinkit otetaan mieluusti vastaan . Viikseistä ei taida pitää monikaan mies.
Vierailija kirjoitti:
No jos ihminen suhteen haluaa, niin ei hirveesti kiinnosta se matkusteleva ikisinkku. Miksi sitoutua tuollaiseen ikikakaraan, kyllä pyllyä saa muutenkin.
Ehkäpä ajatuksena on löytää ihminen, jonka kanssa matkustella ja kokea maailmaa. Kaikki ihmiset eivät halua omakotitaloa, lapsia , farmarivolvoa ja kultaistanoutajaa. Eikä siinä ole mitään vikaa, että haluaa viettää elämänsä keskittyen itselleen tärkeisiin asioihin kumppanin kanssa.
Ehkäpä, ap, sinä olet aseksuaali, vaikka muuta luulet.