En ole koskaan seurustellut, vaadinko mieheltä liikaa?
Kolmekymppinen vanha piika täällä hei. Olen jutellut ystävieni kanssa mitä he vaativat seurustelukumppanilta ja heidän listansa ovat olleet todella lyhyitä, erälle riittää kunhan mies ei ole väkivaltainen (ollut kahdessa aiemmassa suhteessa joissa turpiin tuli päivittäin). Nyt onneksi väkivaltavapaassa pitkässä suhteessa. Eräälle riittää kunhan haluaa lapsia ja pitää lapsista (suhteita riittänyt, nytkin suhteessa ja lapsi tulossa) ja eräälle riittää että mies on rikas (tällä hetkellä suhteessa todella rikkaan miehen kanssa). Entäs minun vaatimukset sitten? Noh, lista on pitkä...
Ensinnäkin ulkonäkö:
- Pitempi kuin minä (olen 165 cm joten ei luulisi olevan vaikeaa)
- Niin kuuma että saa pöksyni märäksi kun pelkästään ajattelen häntä
- Vähintään puolipitkät hiukset
- Ei tarvitse olla salilla käyvä muttei myöskään saa olla pullukka
- Ei partaa/viiksiä
Luonne:
- Rento
- Itsevarma
- Saa mut nauramaan
- Jos lupaa jotain, sen myös pitää
- Pitää seksistä (kuka mies ei pitäisi...)
Muuta:
- Ei halua lapsia eikä ole niitä jo ennestään
- Suunnilleen ikäiseni, nuorempi ja vanhempikin käy (vetäisin linjan johonkin 27-37 v)
- Rakastaa matkustella ja tekee sitä paljon
- Käy töissä (en halua maksaa miehen elättämistä enkä myöskään siedä sossupummeja)
Ikisinkku hautaan asti(ko)?
Kommentit (182)
Et vaadi liikaa. Jokainen saa valita kumppaninsa ihan millaisilla kriteereillä haluaa, siitä on kenenkään turha vetää herneitä nenään. Onnea etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Et vaadi liikaa. Jokainen saa valita kumppaninsa ihan millaisilla kriteereillä haluaa, siitä on kenenkään turha vetää herneitä nenään. Onnea etsintään.
Ei tässä ole herneitä vedettykään nenään vaan ymmärretty ihan täysillä, miksi ap on sinkku.
Minulla oli pitkä ja tarkka lista kriteereistä...
Kunnes rakastuin mieheeni, joka täytti kriteereistä ehkä kolme. 8v. yhteistä taivalta takana, eikä kaduta kriteereistä joustaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen suhdetta tarvitset? Jos tuohon ikään mennessä et ole seurustellut ja tollasia vaatimuslistoja mietit, niin tuskin pystyt kenenkään kanssa elämääsi ja kotia jakamaan. Mieti kun se vihdoin löytämäsi seksiprinssi sitten puolen vuoden kuluttua erehdyksessä lyhentää liikaa sitä puolipitkää tukkaansa! Ero tulee.
Kyllästynyt irtosuhteisiin. Olisi kiva nyt vanhempana jo saada jotain pysyvämpää. Miksi pitäisi asua yhdessä? Voi olla etten koskaan enää osaisi asua kenenkään kanssa kun olen asunut niin kauan yksin, mutta kuten sanottu, ei ole mielestäni pakko asua yhdessä vaikka seurusteleekin. ap
Alat olla siinä iässä, että ikäisesi miehet haluavat parisuhteen, jossa asutaan yhdessä (jos siis ylipäätään alkavat millekään), haluavat lapsia ja haluavat puolison, joka ei hätkähdä siitäkään, jos se puolipitkä tukka putoaa kokonaan päästä. He ovat jo ohittaneet sen ajan, jolloin käydään viemässä kukkasia tyttöystävälle tämän sievään pieneen asuntoon ja rapsutellaan samalla kissaa hetkisen.
Höpöhöpö. Ihmiset elävät yhä enenevässä määrin erillissuhteissa eli ollaan muuten yhdessä, mutta kummallakin on oma asunto. Toki useissa tapauksissa näin tehdään ,koska on edellisistä suhteista lapsia ja ei haluta alkaa uusperheeksi syystä tai toisesta. Sinun mielestäsi miehet suostuvat suhteeseen ainoastaan saadakseen kodinhoitajan ja/tai lapsia? Ei pidä paikkaansa.-eri
Ainakin tuosta listasta huomaa sen, että et oo ikinä suhteessa ollut :D Jotenkin hirveän naivi kuva parisuhteesta, ehkä se ajaa pois ne miehet, joihin itse ihastut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen suhdetta tarvitset? Jos tuohon ikään mennessä et ole seurustellut ja tollasia vaatimuslistoja mietit, niin tuskin pystyt kenenkään kanssa elämääsi ja kotia jakamaan. Mieti kun se vihdoin löytämäsi seksiprinssi sitten puolen vuoden kuluttua erehdyksessä lyhentää liikaa sitä puolipitkää tukkaansa! Ero tulee.
Kyllästynyt irtosuhteisiin. Olisi kiva nyt vanhempana jo saada jotain pysyvämpää. Miksi pitäisi asua yhdessä? Voi olla etten koskaan enää osaisi asua kenenkään kanssa kun olen asunut niin kauan yksin, mutta kuten sanottu, ei ole mielestäni pakko asua yhdessä vaikka seurusteleekin. ap
Alat olla siinä iässä, että ikäisesi miehet haluavat parisuhteen, jossa asutaan yhdessä (jos siis ylipäätään alkavat millekään), haluavat lapsia ja haluavat puolison, joka ei hätkähdä siitäkään, jos se puolipitkä tukka putoaa kokonaan päästä. He ovat jo ohittaneet sen ajan, jolloin käydään viemässä kukkasia tyttöystävälle tämän sievään pieneen asuntoon ja rapsutellaan samalla kissaa hetkisen.
Höpöhöpö. Ihmiset elävät yhä enenevässä määrin erillissuhteissa eli ollaan muuten yhdessä, mutta kummallakin on oma asunto. Toki useissa tapauksissa näin tehdään ,koska on edellisistä suhteista lapsia ja ei haluta alkaa uusperheeksi syystä tai toisesta. Sinun mielestäsi miehet suostuvat suhteeseen ainoastaan saadakseen kodinhoitajan ja/tai lapsia? Ei pidä paikkaansa.-eri
Suostua suhteeseen? :O Ei vaan, moni mies haluaa suhteen, jossa arki jaetaan. Jos mies on jo kolmekymppinen, eikä ole vielä ollut parisuhteessa, jossa on lapsia (täyttäisi siis ap:n kriteerin siltä osin) hän todennäköisesti on joko sinkku omasta tahdostaan tai sitten hän haluaa suhteen (ja etsii sellaista), jossa asutaan yhdessä. Sellainen pitkäaikainen seurustelu nyt vaan ei ole niin miesten juttu vanhemmalla iällä. Ei sitä kannata höpöhöpötellä. Jos mies tahollaan miettii sitä, että naisella olisi ehdottomasti oltava hiukset olkapäille ja hyvä olisi jo pöksyt kastuisivat, niin varmaan hän miettii näitä tahoillaan vielä kymmenenkin vuoden päästä. Ehkä silloin ap:n ja hänen tiet kohtaavat otollisesti ja vielä on aikaa monta vuosikymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole herneitä vedettykään nenään vaan ymmärretty ihan täysillä, miksi ap on sinkku.
Kyllä mielestäni täällä on täysin turhaan negattu aptä ja hänen kriteerilistaansa. Sinänsä omituista, koska eihän nuo hänen toiveensa ole mitenkään mahdottomia.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen vanha piika täällä hei. Olen jutellut ystävieni kanssa mitä he vaativat seurustelukumppanilta ja heidän listansa ovat olleet todella lyhyitä, erälle riittää kunhan mies ei ole väkivaltainen (ollut kahdessa aiemmassa suhteessa joissa turpiin tuli päivittäin). Nyt onneksi väkivaltavapaassa pitkässä suhteessa. Eräälle riittää kunhan haluaa lapsia ja pitää lapsista (suhteita riittänyt, nytkin suhteessa ja lapsi tulossa) ja eräälle riittää että mies on rikas (tällä hetkellä suhteessa todella rikkaan miehen kanssa). Entäs minun vaatimukset sitten? Noh, lista on pitkä...
Ensinnäkin ulkonäkö:
- Pitempi kuin minä (olen 165 cm joten ei luulisi olevan vaikeaa)
- Niin kuuma että saa pöksyni märäksi kun pelkästään ajattelen häntä
- Vähintään puolipitkät hiukset
- Ei tarvitse olla salilla käyvä muttei myöskään saa olla pullukka
- Ei partaa/viiksiäLuonne:
- Rento
- Itsevarma
- Saa mut nauramaan
- Jos lupaa jotain, sen myös pitää
- Pitää seksistä (kuka mies ei pitäisi...)Muuta:
- Ei halua lapsia eikä ole niitä jo ennestään
- Suunnilleen ikäiseni, nuorempi ja vanhempikin käy (vetäisin linjan johonkin 27-37 v)
- Rakastaa matkustella ja tekee sitä paljon
- Käy töissä (en halua maksaa miehen elättämistä enkä myöskään siedä sossupummeja)Ikisinkku hautaan asti(ko)?
No, kyllä on aikamoinen lista. Kyllä tuollaisia on ehkä yksi prosentti, joka täyttää kriteerit, mutta mikä on todennäköisyytesi törmätä tähän prosenttiin? Ja todennäköisyys, että hän on juuri nyt vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mielestäni täällä on täysin turhaan negattu aptä ja hänen kriteerilistaansa. Sinänsä omituista, koska eihän nuo hänen toiveensa ole mitenkään mahdottomia.
Siis enkö mä olisi siis saanut vastata ap:n kysymykseen vaatiiko hän mieheltä liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nuo puolipitkät hiukset on jo naurettavuuden huippu. Todennäköisesti aika monta mukava miestä jää tapaamatta tuon kriteerin takia.
Ja jollakin voi olla kesäparta, jonka raakaa talveksi pois. Siinäkin jää potentiaalisia ehdokkaita tapaamatta. MInusta tuollainen ulkonäkökeskeisyys menee jo yli ymmärrysten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä noin tarkat kriteerit. MInulla tärkein kriteeri on terveelliset elämäntavat. Minusta on mukava tutustua erinlaisiin ihmisiin ja kyllä se sitten kolahtaa jos on kolahtaakseen.
Esim. en ole erityisesti pitänyt parrasta ja viiksistä, mutta lähdin kuitenkin treffeille, koska mies tuntui muuten olevan niin mukava. No hän oli lopulta ihan älyttömän komea ja karismaattinen. Jalat meni alta heti.
Minä taas ihastuin mieheen, jolla oli tuuhea tukka ja sileä naama ja mitä tämä pirulainen tekee kun pääsee naimisiin. No tietty ryhtyy suosimaan hiuksissa siiliä ja kasvattaa parran. Että sillälailla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä noin tarkat kriteerit. MInulla tärkein kriteeri on terveelliset elämäntavat. Minusta on mukava tutustua erinlaisiin ihmisiin ja kyllä se sitten kolahtaa jos on kolahtaakseen.
Esim. en ole erityisesti pitänyt parrasta ja viiksistä, mutta lähdin kuitenkin treffeille, koska mies tuntui muuten olevan niin mukava. No hän oli lopulta ihan älyttömän komea ja karismaattinen. Jalat meni alta heti.
Miksi noin tarkat kriteerit? En tiedä. Miksi jotkut tykkää isoista ja toiset pienistä tisseistä? Miksi jotkut tykkää bruneista ja jotkut blondeista? Olen myös käynyt treffeillä esim lyhyttukkaisten ja parrakkaiden miesten kanssa. Miesten, jotka eivät ole koskaan matkustaneet. Ei vaan napannut. Nyt kun mietin vuosia vuosia taaksepäin ihastuksiani, kaikki ovat olleet pitkähiuksisia/kiharahiuksisia. Varmaan ala-asteella olen viimeksi tuntenut vetoa mieheen jolla oli lyhyt tukka. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin tarkat kriteerit? En tiedä. Miksi jotkut tykkää isoista ja toiset pienistä tisseistä? Miksi jotkut tykkää bruneista ja jotkut blondeista? Olen myös käynyt treffeillä esim lyhyttukkaisten ja parrakkaiden miesten kanssa. Miesten, jotka eivät ole koskaan matkustaneet. Ei vaan napannut. Nyt kun mietin vuosia vuosia taaksepäin ihastuksiani, kaikki ovat olleet pitkähiuksisia/kiharahiuksisia. Varmaan ala-asteella olen viimeksi tuntenut vetoa mieheen jolla oli lyhyt tukka. ap
No mitä jos tapaat pitkätukkaisen miehen, mutta hän leikkaakin hiukset siiliksi seurustellessanne? Tuleeko sitten ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos tapaat pitkätukkaisen miehen, mutta hän leikkaakin hiukset siiliksi seurustellessanne? Tuleeko sitten ero?
No ei tule. Tietysti pyytäisin häntä taas kasvattamaan pitkät jos vain mahdollista. Pitkät hiukset on vaan miehillä se juttu mikä iskee muhun. Ihan kuin isot tissit on suurimmalle osalle miehille se juttu. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nuo puolipitkät hiukset on jo naurettavuuden huippu. Todennäköisesti aika monta mukava miestä jää tapaamatta tuon kriteerin takia.
Ja jollakin voi olla kesäparta, jonka raakaa talveksi pois. Siinäkin jää potentiaalisia ehdokkaita tapaamatta. MInusta tuollainen ulkonäkökeskeisyys menee jo yli ymmärrysten.
Tossa hiusasiassa ei ole kyse pelkästään hiuksista vaan tietystä asenteesta ja hiusten avulla tietynlaiset tiukkapipot on helppo karsia. Se kriteeri oli sitäpaitsi vähintään puolipitkät hiukset eli saa olla pitemmätkin. Kyllä nykyisin monilla miehillä on pitkät hiukset esim esikoisellani 25 v on lähes vyötäisille ulottuva tuuhea tukka. Armeija aikana oli vuoden siili ja helposti kasvatti takaisin muutamassa vuodessa.
Tulin vain sanomaan, että läheskään kaikki miehet ei ole kiinnostuneita seksistä. Jos luet noita seksipuolen keskusteluita niin huomaat. Osalle riittää hyvin vähän hyvin harvoin. Osa on täysin haluttomia. Yleistä noissa on, että aluksi on seksiä mutta se loppuu, ei ollutkaan miehelle tärkeää. Ja kokemusta on.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että en ikinä sekaantus suhun. Liika ikää, haaveita.... elämästä tulis todella hankalaa.
Suurella todennäköisyydellä et pystys tekemään mitään kompromisseja, jakamaan kotia, vaan se olis aina minä minä minä... Mieluummin yrittäsin varattua.
Ja mitä lapsiin tulee niin ei nykyinenkään naiseni niitä halunnut ja nyt niitä on jo kolme siunaantunut.
Lista ei vaikuttanut mitenkään pahalta. Alat olla siinä iässä, että hiuksiin liittyvää vaatimusta kannattaa harkita, koska kohderyhmä alkaa olla siinä iässä, jossa tukka alkaa harvenemaan, eikä se oikein mairittele pidempiä hiuksia. Lapsettomuusvaatimus rajaa varmasti aika paljon hyviä miehiä pois. En ole saanut oikein hyvää kuvaa näiden lapsettomuuteen vannovien miesten henkisestä tasosta, joten eivät välttämättä ole parasta materiaalia sitoutumaan pitkään parisuhteeseen.
Mitä vaimon ikisinkku kavereita on seurannut, niin pariutuneisiin kavereihinsa verrattaessa niissä kaikissa on havaittavissa piirteitä joista se johtuu. Mukavia ihmisiä, mutta kilpailu hyvistä miehistä on kovaa ja vain parhaat löytää helposti hyvän kumppanin.
Äh, en mä osaa sanoa mitään rakentavaa, mistä olisi apua. Vika on sinussa. Joko haet seuraa sellaisista ihmistyypeistä, joista ei ole kestävään suhteeseen tai sitten sinulla on joitain tapoja joiden takia sinua ei pidetä sopivana kestävään suhteeseen. Vaatimusten laskua en missään nimessä suosittele. Siitä ei seuraa mitään kestävää. Mutta ehkä kannattaisi ennemminkin painottaa henkistä yhteensopivuutta kuin ulkonäköseikkoja, koska ulkonäkö muuttuu (ja ymmärtäväinen mies huomioi puolison toiveet tyylissään), mutta henkinen yhteensopivuus on se mikä pitää yhdessä vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis enkö mä olisi siis saanut vastata ap:n kysymykseen vaatiiko hän mieheltä liikaa?
Tokihan tämä on keskustelupalsta, mutta onko mielestäsi asiallista kehottaa aptä hakeutumaan terapiaan, narista karuselleista ja parastaennen päiväyksistä? Kyllä on aika ihmeellistä porukkaa täällä jos on kelvannut kumppaniksi ihan millainen tossunkuluttaja tahansa ilman mitään kriteerejä.