Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annikan karmiva piina: Tuntematon mies viestittelee ja seuraa työpaikalle

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjeiden kirjoittaja on joko "Annikan" lähipiiristä tai naapurista. Vahvasti epäilen naapuria... Joku naapurin setä on tekeytynyt olevinaan nuoreksi mieheksi. Tai sitten naapurin rouvalla on nuppi mennyt sekaisin ja tekaisee kirjeet....Mistä näistä tietää... 

Voihan se myöskin olla naapurin syvästi masentunut teini. 

Nuo sanavalinnat ja tyyli eivät ole teinin. Minulle tulee vahvasti mieleen setämies, joka on hurahtanut nuoreen naiseen, yrittää olla nuorekas ja käyttää nuorekkaita sanoja, mutta menee metsään. Teini ei taitaisi käyttää sanaa charmikas kaveri (ja senkin kirjoitti väärin). Muutenkin tyyli on sellaisen keski-ikäisen sedän.

Vierailija
62/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjeiden kirjoittaja on joko "Annikan" lähipiiristä tai naapurista. Vahvasti epäilen naapuria... Joku naapurin setä on tekeytynyt olevinaan nuoreksi mieheksi. Tai sitten naapurin rouvalla on nuppi mennyt sekaisin ja tekaisee kirjeet....Mistä näistä tietää... 

Nuo sanavalinnat ja tyyli eivät ole teinin. Minulle tulee vahvasti mieleen setämies, joka on hurahtanut nuoreen naiseen, yrittää olla nuorekas ja käyttää nuorekkaita sanoja, mutta menee metsään. Teini ei taitaisi käyttää sanaa charmikas kaveri (ja senkin kirjoitti väärin). Muutenkin tyyli on sellaisen keski-ikäisen sedän.

* ilmaisua charmikas kaveri, ei sanaa. Sori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei masentunut, eikä etenkään vaikeasti masentunut, ketään stalkkaile. Kieroutunut tai sairaskin teini se kyllä voi olla, päädiagnoosina jotain muuta kuin masennus.

Vierailija
64/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renkaiden puhkominen on selvä rikosasia.

Poliisi ei voi tehdä mitään selvässä rikosasiassa?

Selvä, ei sitten pidä ihmetellä jos ihmiset ottavat oikeuden omiin käsiinsä.

Jos poliisilla ei ole minkäänlaista aavistustakaan tekijästä, niin paha on mitään tehdä. Eikö tuo nyt ole aika itsestäänselvä asia? Heti, kun tekijästä saadaan tietoa, asiaa aletaan selvittää siltä pohjalta ja sille tehdään kaikki, mitä tehtävissä on. Tässä tapauksessahan kukaan ei tiedä, kuka tuo vainooja on.

Poliisilla on lukuisia kirjeita jotka ovat todennäköisesti puhkojalta. Sormenjälkiä? DNAta? Analyysiä kirjeistä ja mahdollisia epäiltyjä?

Poliisi on vain päättänyt olla tekemättä mitään.

Ei Suomessa tehdä mitään ennenkuin joku kuolee.

Ehkäpä niistä on jo otettukin näytteet, mutta jos vertailunäytteitä ei ole rekisterissä, se on odottelua, että ne sinne jotain muuta kautta tulevat. Ei, Suomessa EI ole sallittua käyttää passirekisterin sormenjälkiä rikostutkinnassa. Ja kuten tuossa jo sanoin, ja jutussa sanottiin - tekijästä ei ole mitään tietoa. Silloin ei ole epäiltyäkään. Voi hyvänen aika....

Vierailija
65/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoajat ovat tosi vaarallisia. Päähänpinttymä on että saa uhrin itselleen ja pääsee hallitsemaan uhria. Järkipuhe ei tehoa. Jos sanoo ei kiinnosta niin se menee kuuroille korville. Kaikki huomio mitä vainoaja saa uhrilta vain vahvistaa sitä vainoamista. Ei kannata vastata viesteihin yhtään mitään. Vaikka niitä tulisi satoja ja uhkailuja niin älkää vastatko(jos joudutte sellaiseen tilanteeseen) vainoaminen voi johtaa vakavaan väkivaltaan. Vainoaminen voi kestää vuosia! Se on erittäin ahdistavaa. Olen vainoajan uhri. Nyt ollut pitkään hiljaisempi kausi. Pelkään kyllä itseni ja läheistenikin puolesta.

Vierailija
66/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Mulle tuli tuollaisia kirjeitä aikoinaan suoraan postiluukusta. Siinä on joutunut näkemään vaivaa, kun alaovi aina lukossa. Asuin siis kerrostalossa. Oli ihan hirveää ja kun yhdessä luki mm. että " Miksi et koskaan hymyile minulle kun kadulla kohdataan ".

Ja just, että sulla on sukulaisia kylässä jne.

Mulle tuo tapahtui 2012 loppuvuodesta. Onneksi pääsin muuttamaan pois helmikuussa 2013. Siihen ne loppui, kuin laitoin osoitetiedot salaiseksi ja kuljin öiset työmatkat taksilla. Mun kirjeissä oli allekirjoituksena Mister X.

Tuosta olis pitänyt tehdä rikosilmoitus heti toisen kirjeen jälkeen.

Joo, ehkä. Mutta ajattelin silloin, että poliisin on mahdotonta löytää sitä. Ei ollut mitään someyhteyksiä silloin.

Ja työmatka oli kilsan verran, työkaveri ( mies ) saattoi iltavuoron jälkeen minut kotiin. Baarissa olin töissä.

Tiesin jo tuolloin, että muutto on edessä, joten luotin, että pääsen eroon sen myötä, kuten pääsinkin.

Työpaikka oli suosittu ravintola (Hki ), eli ei yhtään pystynyt nimeämään edes ketään asiakkaista.

Saattoi tosiaan olla myös joku talon asukas.

Käsin kirjoitettuja kirjeitä ruskeassa kirjekuoressa.

Vierailija
67/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin fbstä huhuja että noilla main olis ollut eilen poliisioperaatio. Onko lisätietoja kellään?

Vierailija
68/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selvästi ylilautaa käyttävä vanha ukko.

Ylilautajonnet voisivat miettiä onko siellä pyörinyt vanha mies, jolla obsessio nuoriin tyttöihin, käyttää samankaltaista kieltä, ei osaa kirjoittaa. Ne saattaisi löytää sen aika helposti.

Hakenut selvästi vinkkejä ylilaudalta vainoamisen suhteen, muuten ehdottaisin redditin redpillia ja vastaavia, mutta tuo ei luultavasti osaa englantia ollenkaan.

Vierailija
69/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittaako kukaan nainen itseensä sanoilla "charmikas kaveri"?

Ei mutta palstan hopealaitatähänjokunisäkäs kuvailee itseään jotenkin noin aika usein.

Vierailija
70/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesti 32 on sen verran erikoislaatuinen, että poliisille voisi antaa sen kirjoittajan IP-osoitteen. Enpä olisi uskonut kirjoittavani tällaista viestiä koskaan.

32 on Kamppi-hullu, kirjoitellut noita viestejä  jo  vuosikausia. Ensin yhden paikallislehden palstoille ja nyt jatkaa täällä.

Vierailija
71/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne aamulla kommentin, mutta sitä ei ilmeisesti koskaan hyväksytty :D no eniveis, eikö niiden feikki fb-profiilien kautta voi jotain ip-osoitteita selvittää?

Katsoin joskus netflixistä jotain oikeisiin rikoksiin perustuvaa ohjelmaa. Siinä oli yhdessä jaksossa nuori nainen, jolla oli vainooja. Poliisia ei juurikaan kiinnostanut, vaikka asuntoon oli murtauduttukin, ennenkuin tämä hiippari murtautui asuntoon keskellä yötä, r*iskasi, kantoi autoon. Tämän katoamisen jälkeen poliisiakin kiinnosti ja tyyppi löytyi todella nopeasti. Oli asiakkaana tytön työpaikalla ja oli sieltä hänet bongannut. Valitettavasti oli ehtinyt tämän uhrinsa tappaa ennen kiinniottoa heittämällä hänet kalliolta alas.

Toivottavasti tämä päätyy paremmin :/

Vierailija
72/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille tälläsille urpoille täytyy heti, ensimmäisten kirjeiden jälkeen, tehdä selväksi, että vastaanottaja on,jos mahdollista,vielä hullumpi kuin hän itse. Teippaa vaikka vastauskirjeen oven ulkopuolelle, jossa muistaa mainita, että jos vielä jatkaa, saattaa olla seuraavaksi saksanpaimenkoira munissa kiinni.

Vierailija
73/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tänne aamulla kommentin, mutta sitä ei ilmeisesti koskaan hyväksytty :D no eniveis, eikö niiden feikki fb-profiilien kautta voi jotain ip-osoitteita selvittää?

Katsoin joskus netflixistä jotain oikeisiin rikoksiin perustuvaa ohjelmaa. Siinä oli yhdessä jaksossa nuori nainen, jolla oli vainooja. Poliisia ei juurikaan kiinnostanut, vaikka asuntoon oli murtauduttukin, ennenkuin tämä hiippari murtautui asuntoon keskellä yötä, r*iskasi, kantoi autoon. Tämän katoamisen jälkeen poliisiakin kiinnosti ja tyyppi löytyi todella nopeasti. Oli asiakkaana tytön työpaikalla ja oli sieltä hänet bongannut. Valitettavasti oli ehtinyt tämän uhrinsa tappaa ennen kiinniottoa heittämällä hänet kalliolta alas.

Toivottavasti tämä päätyy paremmin :/

Fb ja ip-osoitteen selvittäminen ei taida olla kovin helposti toteutettava yhtälö viranomaisten puolelta.

Vierailija
74/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi sääli. Tää on typerä kommentti, mutta itse varmaan tossa tilanteessa pyrkisin tekemään itsestäni mahdollisimman ruman (leikkaisin hiukset, lihottaisin itseäni reilusti jne.) ei välttämättä auttais, mutta kokeilisin silti.

Vierailija
75/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainoajat ovat tosi vaarallisia. Päähänpinttymä on että saa uhrin itselleen ja pääsee hallitsemaan uhria. Järkipuhe ei tehoa. Jos sanoo ei kiinnosta niin se menee kuuroille korville. Kaikki huomio mitä vainoaja saa uhrilta vain vahvistaa sitä vainoamista. Ei kannata vastata viesteihin yhtään mitään. Vaikka niitä tulisi satoja ja uhkailuja niin älkää vastatko(jos joudutte sellaiseen tilanteeseen) vainoaminen voi johtaa vakavaan väkivaltaan. Vainoaminen voi kestää vuosia! Se on erittäin ahdistavaa. Olen vainoajan uhri. Nyt ollut pitkään hiljaisempi kausi. Pelkään kyllä itseni ja läheistenikin puolesta.

Jep. Olen aiempi kommentoija, jota asiakas vainosi. Sanoin päin naamaa, etten ole hänen kaverinsa, ja hänen täytyy antaa minun tehdä työni rauhassa ja hänen käytöksensä ei ole millään tavalla ok. Jouduin monta kertaa toistamaan tuon "en ole kaverisi" -lauseen, koska hän jäi jankuttamaa asiasta. Sitten kun tuli fb-kaveripyyntö, meni lopulta hermot ja kerroin kaiken esimiehelle ja sen jälkeen ei asiakas ole tullut toimistolleni, vain ulkopuolelle tupakoimaan. Koen olevani onnekas asuessani sellaisella aluulla, johon ei ulkopuoliset pääse, vaikka joku onnistuisikin saamaan osoitteeni tietoonsa.

Vierailija
76/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* ilmaisua charmikas kaveri, ei sanaa. Sori

Taisi käyttää ilmaisua charmiikas kaveri 😀

Vierailija
77/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ihan ekana mieleen että tekijä on oma poikaystävä/mies.

Vierailija
78/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite suljen naapurin pois kuvioista. Sen takia, koska tuotu myös työpaikalle viesti ja ei ole jäänyt kameroihin jne. Naapurit kyllä tunnistaa, vaikka niitä ei moikkaiskaan. Niin paljon asukit tulee vastaan, että tunnistais. Toi syyllinen on lähipiiristä oleva, joka on naisen kaverin joku tuttu.

Olen kerran selvittänyt kaveria vainonneen henkilön joka oli facebookissa valeprofiililla. Mutta tää dorka oli kuitenkin päivitellyt tykkäämistä sivuista jne. Katoin sen tykkäykset ja sitten siellä oli sellanen sivusto josta oli tykätty vaan 8 kertaa ja 8 eri henkilöä. Katoin ne 8 läpi ja se yhden tykkääjän tykkäykset oli samalla sen omassa aidossa faceprofiilissa. Sama kaava toistu sillä. Se pässi tykkäs feikillä ja aidolla samoista asioista.

Sitten näytin frendille, että oletko ikinä nähny tätä ihmistä missään, niin OLEN. Toi sama jätkä oli firmojen välisissä kesäjuhlissa ja esitteli ittensä siellä. Siitä se lampsi poliisilaitokselle sitten.

Vierailija
79/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ylilautajonne varmaan asialla

Tai sitten joku päihdehullu aikamies, jonka aivot on 10-vuotiaan tasolla.

Mitä tällä saavutetaan? Onko asia vähemmän vakava, jos tekijä on päihderiippuvainen tai ylilautajonne? Vainotuksi tuleminen on tekijästä riippumatta aina yhtä pelottavaa, ja tekijää, kunhan tämä jää kiinni, tulee rangaista ankarasti.

Koska ei normaali ihminen ala uhkailemaan ja vainoamaan toista ihmistä, jos tulee torjutuksi tai hylätyksi. Hirveetä seurata vierestä kun sellaista tapahtuu. Ne on yleens äsellasia tyyppejä että kun siihen meneeväliin, niin alkavat vainota ihan kaikkia asiaan puuttuvia.

Vierailija
80/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite suljen naapurin pois kuvioista. Sen takia, koska tuotu myös työpaikalle viesti ja ei ole jäänyt kameroihin jne. Naapurit kyllä tunnistaa, vaikka niitä ei moikkaiskaan. Niin paljon asukit tulee vastaan, että tunnistais. Toi syyllinen on lähipiiristä oleva, joka on naisen kaverin joku tuttu.

Olen kerran selvittänyt kaveria vainonneen henkilön joka oli facebookissa valeprofiililla. Mutta tää dorka oli kuitenkin päivitellyt tykkäämistä sivuista jne. Katoin sen tykkäykset ja sitten siellä oli sellanen sivusto josta oli tykätty vaan 8 kertaa ja 8 eri henkilöä. Katoin ne 8 läpi ja se yhden tykkääjän tykkäykset oli samalla sen omassa aidossa faceprofiilissa. Sama kaava toistu sillä. Se pässi tykkäs feikillä ja aidolla samoista asioista.

Sitten näytin frendille, että oletko ikinä nähny tätä ihmistä missään, niin OLEN. Toi sama jätkä oli firmojen välisissä kesäjuhlissa ja esitteli ittensä siellä. Siitä se lampsi poliisilaitokselle sitten.

ot, mutta minä en ainakaan tunnista kuin muutaman naapurini.

Ketju on lukittu.