Annikan karmiva piina: Tuntematon mies viestittelee ja seuraa työpaikalle
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Ton tyypin saa kiinni oikeasti 3 päivässä jos haluaa. Selkeästi seurailee ja tietää asioita. Jos vähän katselee ympärille, niin joku tulee väkisinkin mieleen et ton mä jossain pari päivää sitten. Toi urpo tulee koko aika lähemmäs ja lähemmäs. Ajelisin autolla sellasessa paikassa missä ei ole aikasemmin käynyt ja missä on vähän liikennettä. Kattelee peileistä autoja jos joku seuraa.
Joo, tulee mieleen että jos palkkaisi yksityisetsivän ja sitten jonkun jäätävän kokoisen korston tai pari esittämään Viron mafian/moottoripyöräkerhon edustajaa. Tämä jälkimmäinen sitten latoisi faktoja pöytään siitä mitä tapahtuu ellei vainoaminen lopu. Tulisi varmaan kalliiksi, mutta ehkä kannattaisi.
Noiden kirjeiden perusteella veikkaisin, että kyseessä on joku sadistinen trollaaja, joka pitää omahauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käsittääkseni ainaki Amerikoissa suhtaudutaan heti vakavammin, jos viesteily siirtyy netistä liveen, ja renkaatkin puhkottu. Nyt profilointia peliin, ja naapurit vahtiin (jos ei liene yksi heistä).
Tässä voisi oikeasti olla hyötyä kivoista naapureista. Niistä tarkkailevista mummeleistakin! Voisi esim. laittaa kaikkien postiluukkuun kirjeen, jossa kertoo kärsivänsä häiriköivästä vainojasta (mummelit ei ymmärrä "stalkkeria" välttämättä) ja toivovansa, että kaikki kummalliset hiipparit talon tiloissa ohjattaisiin ulos tms. Enemmistö ihmisistä on uhrin puolella tottakai, ja jos häirikkö on joku naapuri niin säikähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesti 32 on sen verran erikoislaatuinen, että poliisille voisi antaa sen kirjoittajan IP-osoitteen. Enpä olisi uskonut kirjoittavani tällaista viestiä koskaan.
32 on Kamppi-hullu, kirjoitellut noita viestejä jo vuosikausia. Ensin yhden paikallislehden palstoille ja nyt jatkaa täällä.
ok, kiitos tiedosta. Tää höperö on mennyt mulla ihan ohi. Voiko olla, etten vietä tarpeeksi aikaa palstalla..
Vierailija kirjoitti:
Renkaiden puhkominen on selvä rikosasia.
Poliisi ei voi tehdä mitään selvässä rikosasiassa?
Selvä, ei sitten pidä ihmetellä jos ihmiset ottavat oikeuden omiin käsiinsä.
Ei poliisilla riitä paukut selvittämään tälläisia pieniä rikoksia joissa ei ole tekijästä tietoa. Sama juttu vaikka pyörävarkaus.
Mitä 32 on kirjoittanut kun se ei näy minulla. Minulla näkyy 31 ja 33. 32 ei ole ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Noiden kirjeiden perusteella veikkaisin, että kyseessä on joku sadistinen trollaaja, joka pitää omahauskaa.
Juuri näin ja tyydyttää itseään hampaat irvessä...
Jos poliisilla ei riitä resursseja kyttäämiseen, niin ehkä ystävät voisivat auttaa. Tarkkailisivat vuorotellen että näkyykö epäilyttävää hiipparia.
Kun mun eksä häiriköi mua soittelemalla, viestittelemällä s-postitse ja txt(tästä siis aikaa niin ettei ollut vielä älyjuttuja) käymällä oven takana, soittelemalla ja viestimällä kavereilleni ja sukulaisilleni, niin menin poliisilaitokselle. Siellä poliisi sanoi minulle, että tehdäänpäs niin että he soittaa miehelle, ja sanoo että homman on loputtava. Näin kävi, he soittivat miehelle, ja homma loppui. Yleensä ihminen säikähtää kun poliisista soitetaan ja sanotaan että häiriköiminen loppuu NYT.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä, että vainoaminen on saatu rikoslakiin. Minulla oli noin 15 vuotta sitten myös stalkkeri, ja tiesin kyllä, kuka hän on, mutta poliisi ei tehnyt asialle mitään, sillä mies ei suoranaisesti esittänyt uhkauksia.
Tuon ajan rikoslain mukaan myöskään matkapuhelimeen häirintäpuheluiden soitteleminen ei ollut kotirauhan häirintää, koska kyseessä on...matkapuhelin. Kotipuhelimeen soittaminen olisi ollut.
No huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Mitä 32 on kirjoittanut kun se ei näy minulla. Minulla näkyy 31 ja 33. 32 ei ole ollenkaan.
Teksti oli sekopäistä ja uhkailevaa. Joku on varmaan pyytänyt poistamaan kirjoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittaako kukaan nainen itseensä sanoilla "charmikas kaveri"?
Ei mutta palstan hopealaitatähänjokunisäkäs kuvailee itseään jotenkin noin aika usein.
Nauroin ääneen nisäkäsjutulle. Kiitos! :D
Muakin on vainottu, kaksi kertaa tuli oikeudesta laajannettu lähestymiskielto ja "rakastuneesta" asiakkaasta oli kyse. Jos joutuu vainotuksi, niin ei pidä vastata mihinkään ja yhteydenotot talteen ja pian yhteys poliisiin. Oikeudenkäyntiä joutuu odottamaan, mutta muuten homma onneksi toimii, siis tyypille häkki heilahtaa, jos ei usko.
On se nyt kumma, ettei tota kukaan oo tälläsessä ajassa nähnyt.
Onpas karmiva tyyppi. Ihan kuin kuvittelisi, että tuo nainen alkaa vielä seurustelemaan hänen kanssaan. Nuo kirjeet ovat ihan kauheita ja varmasti ahdistavia lukea. Joku saunomiseen viittaavakin kirje, hyi. Ihan oikein, että asensi kameran tuon luuserin takia. Toivottavasti kantaa mukanaan turvasumutinta hyypiön varalle.. Mullakin oli aikoinaan stalkkeri, mutta tiesin kuka hän on. Oli sellainen peräkammarinpoika ja nyhverö, jolla oli sosiaalisia pelkoja ja ei pystynyt töissä yms. käymään, joka oli aikoinaan mun kaveri ja itselläni ei koskaan romanttisia tunteita ollut. Samanlailla hermostui, kun mulla tuli elämääni mies. Alkoi lutkaviestit jne. Toivottavasti saavat tuon hyypiön pian kiinni. Eipä sitä ihan varmasti tiedä, että onko mies vai nainen. Mutta uskoisin olevan joku peräkammarinpoika, joka ihastunut naisen kauneuteen yms. Miten lie naisparan löytänyt ahdistelun kohteeksi. Hyi, karmeaa. Luulisi että jokin rikollisia tutkiva psykologi pystyy helposti tuon hyypiön profiloimaan.
Mun mielestä tän Annikan kaveri on laverrellut liikaa julkisessa facepäivityksessään. Ei esim. olis pitänyt mainita kameroista mitään.
Charmikas hopeakettu siellä vain koittaa naarata nuorta naista joka ei vielä tiedä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä näitten vainoajien ja uhkaulijoiden päässä liikkuu? Aivot paskana?
Yksinäisyys on ainakin sellainen tekijä, joka pitkittyessään tuo mukanaan monenlaisia mielenterveysongelmia, joista sitten voi seurata esim. alkoholin/päihteiden liikakäyttöä, ihastumista pakkomielteisesti vastakkaiseen sukupuoleen, harhaisuutta jne.
Syitähän on tietysti vaikka kuinka paljon, muuta tuo nyt tuli itsellä ensimmäisenä mieleen.
Minua vainosi ex-miesystävä 7 vuotta sitten. En halunnut jatkaa suhdetta enää ja siitäkös tämä suivaantui. Soitti vuorokauden ympäri taukoamatta, ennätys oli 33 puhelua kahden tunnin sisällä. Aluksi yritin tietty puhua järkeä, että lopeta nyt hyvä ihminen tämä... Puolen vuoden jälkeen lakkasin vastaamasta vaikka viestejä tuli kaikenlaisia, mm. "Kohta sua tullaan hakemaan". Sen jälkeen pommitti vielä puoli vuotta kunnes yhteydenotot yhtäkkiä loppuivat.