Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annikan karmiva piina: Tuntematon mies viestittelee ja seuraa työpaikalle

Kommentit (185)

Vierailija
21/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin myös että vanhempi mies . 40-45. Lehtijuttu voi pahentaa tilannetta. Näille ei saisi antaa yhtään huomiota. Kaikki tapaukset ja yhteydenotot vain poliisille ja pää kylmänä. Vastaaminen ja huomio yllyttää vainoajaa.

Vierailija
22/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annika on saattanut mokata ihan itse. Hän on aloittanut viestittelyn tuntemattoman ihmisen kanssa, hänellä on kenties ollut työpaikkatiedot julkisina facebookiissa, on ehkä jakanut paikkakuntatiedot, kuvia kotitalostaan, ystävistään ym. Minulla ei järki riitä siihen, miten jotkut jakavat kaikki julkaisunsakin koko Suomen kansan kanssa, niin että kaikki näkevät lasten valokuvat (vaikka kasvoja ei näkyisikään), mummit, vaarit ja serkun tytön lakkiaiset, lomamatkat, kesämökit ym. Mitä hyötyä tuollaisesta on? Haittoja kyllä sitten löytyy enemmänkin...

Ja tällä perusteella tuon päälin käytös on oikeutettua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa kannattaisi antaa tämä yksityisetsivälle selvitettäväksi, vaikka se maksaakin. Ovelle riistakamera, jotta jää kiinni jos vielä tuo oveen lappuja.

Vierailija
24/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaiden puhkominen on selvä rikosasia.

Poliisi ei voi tehdä mitään selvässä rikosasiassa?

Selvä, ei sitten pidä ihmetellä jos ihmiset ottavat oikeuden omiin käsiinsä.

Jos poliisilla ei ole minkäänlaista aavistustakaan tekijästä, niin paha on mitään tehdä. Eikö tuo nyt ole aika itsestäänselvä asia? Heti, kun tekijästä saadaan tietoa, asiaa aletaan selvittää siltä pohjalta ja sille tehdään kaikki, mitä tehtävissä on. Tässä tapauksessahan kukaan ei tiedä, kuka tuo vainooja on.

Vierailija
25/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"babe"

Mullekin tulee mieleen vähän vanhempi ja kouluja käymätön mies, joka yrittää käyttää tiettyjä ilmaisuja. Ikään viittaa tuo aloitustervehdys ja lopetus. Uhoilu ja uhkailu olisi astetta kovempaa jos kyse olisi nuoresta jonnesta.

Vierailija
26/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nyt kuvittelemme, että vainoaja seisoo jossain puskassa ja tarkkailee uhria kiikareilla ja sitten kertoo "olit juhlimassa". Todennäköisintä on, että vainoaja on uhrin tuttu ja on itse mukana jollain tapaa näissä juhlissa tai tietää menoista, seurusteluista ja juhlista koska kuuluu tuttavapiiriin.

Aika usein puhelinhäiriköt paljastuvat tutuiksi tai sukulaisiksi, veikkaan että tässäkin sama juttu.

Tai sitten tämä on naapuri.

Vierailija
27/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kyseinen stalkkeri ei ole jäänyt mihinkään kameroihin?

Vierailija
28/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näitten vainoajien ja uhkaulijoiden päässä liikkuu? Aivot paskana?

Vierailija
29/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee noista mieleen se Ykä-Sonni. ”Panemisiin.”

Vierailija
30/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annika on saattanut mokata ihan itse. Hän on aloittanut viestittelyn tuntemattoman ihmisen kanssa, hänellä on kenties ollut työpaikkatiedot julkisina facebookiissa, on ehkä jakanut paikkakuntatiedot, kuvia kotitalostaan, ystävistään ym. Minulla ei järki riitä siihen, miten jotkut jakavat kaikki julkaisunsakin koko Suomen kansan kanssa, niin että kaikki näkevät lasten valokuvat (vaikka kasvoja ei näkyisikään), mummit, vaarit ja serkun tytön lakkiaiset, lomamatkat, kesämökit ym. Mitä hyötyä tuollaisesta on? Haittoja kyllä sitten löytyy enemmänkin...

Työtehtävästä riippuen monien on nykyään lähes pakko esiintyä omana itsenään sosiaalisessa mediassa, ja melkein kaikista löytyy tietoa netistä. Ovathan yhteystiedotkin julkisia, jollei niitä ole erikseen salannut. Asiakaspalveluammateissa toimivilla on yleensä rinnassa nimilätkä, ja monien yritysten nettisivuilta löytyy henkilöstön nimet ja kuvat.

Uralla eteneminen edellyttää verkostojen luomista, ja usein näitä luodaan juuri sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi pelkästään ammatillisiin asioihin yksityiselämän sijaan keskittyvän somealusta LinkedInin kautta stalkkaaja löytää tarvitsemansa tiedot, ei tarvita julkista Facebook-profiilia. Ei voi hylätä kaikkia asialliselta vaikuttavia yhteydenottopyyntöjä sillä perusteella, että toinen voi olla hullu. Todella inhottavaa uhrin syyllistämistä.

Vierailija
31/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti joku syrjäytynyt päihteiden käyttäjä joka ei kestä hylätyksi tulemisen tunnetta.

Vierailija
32/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sitä että miten helvetissä poliisi ei ota tällaisia asioita vakavasti.

Vierailija
33/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Mulle tuli tuollaisia kirjeitä aikoinaan suoraan postiluukusta. Siinä on joutunut näkemään vaivaa, kun alaovi aina lukossa. Asuin siis kerrostalossa. Oli ihan hirveää ja kun yhdessä luki mm. että " Miksi et koskaan hymyile minulle kun kadulla kohdataan ".

Ja just, että sulla on sukulaisia kylässä jne.

Mulle tuo tapahtui 2012 loppuvuodesta. Onneksi pääsin muuttamaan pois helmikuussa 2013. Siihen ne loppui, kuin laitoin osoitetiedot salaiseksi ja kuljin öiset työmatkat taksilla. Mun kirjeissä oli allekirjoituksena Mister X.

Vierailija
34/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ylilautajonne varmaan asialla

Vierailija
35/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Mulle tuli tuollaisia kirjeitä aikoinaan suoraan postiluukusta. Siinä on joutunut näkemään vaivaa, kun alaovi aina lukossa. Asuin siis kerrostalossa. Oli ihan hirveää ja kun yhdessä luki mm. että " Miksi et koskaan hymyile minulle kun kadulla kohdataan ".

Mulle tuo tapahtui 2012 loppuvuodesta. Onneksi pääsin muuttamaan pois helmikuussa 2013. Siihen ne loppui, kuin laitoin osoitetiedot salaiseksi ja kuljin öiset työmatkat taksilla. Mun kirjeissä oli allekirjoituksena Mister X.

Tuosta olis pitänyt tehdä rikosilmoitus heti toisen kirjeen jälkeen.

Vierailija
36/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten joku päihdehullu aikamies, jonka aivot on 10-vuotiaan tasolla.

Vierailija
37/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 32 on sen verran erikoislaatuinen, että poliisille voisi antaa sen kirjoittajan IP-osoitteen. Enpä olisi uskonut kirjoittavani tällaista viestiä koskaan.

Vierailija
38/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta olis pitänyt tehdä rikosilmoitus heti toisen kirjeen jälkeen.

Talon asukas.

Vierailija
39/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten joku päihdehullu aikamies, jonka aivot on 10-vuotiaan tasolla.

Mitä tällä saavutetaan? Onko asia vähemmän vakava, jos tekijä on päihderiippuvainen tai ylilautajonne? Vainotuksi tuleminen on tekijästä riippumatta aina yhtä pelottavaa, ja tekijää, kunhan tämä jää kiinni, tulee rangaista ankarasti.

Vierailija
40/185 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vainosi asiakas. Poliisia ei kiinnostanut, koska kyseessä ei ollut vainoaminen objektiivisesti tarkasteltuna, eli ei ollut mitään väliä, vaikka pelkäsin työpaikallani enkä saanut nukuttua, kun pelkäsin töihin menoa. Onneksi esimieheni ymmärsi minua ja ainakin toistaiseksi vainoaminen loppui, kun esimies vakavasti harkitsi asiakkuuden katkaisemista. Ennen lomaa kyllä näin ko. asiakkaan toimistoni ulkopuolella, mihin hänellä ei ole oikeasti mitään asiaa. Toivottavasti en näe häntä loman jälkeenkään.

Ketju on lukittu.