Annikan karmiva piina: Tuntematon mies viestittelee ja seuraa työpaikalle
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä mielestäni ole vielä vainoamista lähelläkään. Ainoostaan ihailija joka vaan on ujo ja lähettää rakkauskirjeitä. Oikea vainooja olisi jo tehnyt jotain. Auton renkaat on joku teini voinut puhkoa ei välttämättä tuo tyyppi ollenkaan. Ite ottaisin ihan huumorilla koko jutun. Voi olla työkaveri tai naapuri. Ihan tekastu huomionhaluinen juttu.
Onneksi poliisi on eri mieltä.
Oon aika varma että ovat naureskelleet tälle naiselle. Toki kasvotusten esittäneet huolestunutta kun hysteerinen isin tyttö ei selviä ihailijan kanssa. Sanoneet vaann että mene kotiisi ja pijä ikkuna kiinni kun pelkää. Oikea vainooja kävisi kiinni yai yrittäisi siepata jne ei tyytyisi pariin lyhyeen viestiin.
En usko että ovat naureskelleet. Keskustelin rakkaan siippani (poliisi) kanssa tästä ja sanoi että kyllä näihin suhtaudutaan vakavasti, mutta kun ei ole mitään osviittaa tekijästä, niin mahdollisuudet puuttumiseen ovat aika vähäiset. Resursseja ei riitä talon luona päivystämiseen jne. Vuorossa oleville partioille kyllä tiedotetaan ongelmasta ja partio saattaa muutaman kerran ajaa paikan kautta, mutta kun mitään konkreettista ei ole, niin keinot ovat vähissä.
just niin, sitähän minäkin sanoin että kun ei mitään OIKEAA konkreettista ole tapahtunut, niin mitään ei poliisi todellakaan tee. Piste. Olemmeko nyt samaa mieltä? Koska ei mitään oikeaa rikosta ole tapahtunut (paitsi renkaiden puhkominen jonka voi olla tehnyt kuka tahansa muukin) niin ei poliisi näihin hevosenpeleihin lähde puuttumaan.
Poliisi puuttuu heti kun tietää vainoajan henkilöllisyyden ja juttu on jo kirjattu järjestelmään vainoamisena. Sitähän se on ja tuomio tulee aikanaan, kun vainoaja jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ylilaudan ressukka? Kuka muu muka kirjoittaisi tyty?[/quote
Ihmisestä saa yllättävän paljon selville hänen käyttämästään tekstin tyylistä. Esim. murresanat, ikään ja kulttuuriin liittyvät ilmaisut, virheet kirjoituksessa. Samoin usein saattaa tahtomattaan paljastaa asioita, joista voi päätellä hänen käyneen jossain tiettynä aikana.
Itselle tyylistä tuli mieleen hiukan vanhempi ihminen. Samoin siitä että lähestyy kirjeitse.No höh, vaikka se olisikin nuori, nii tottakai lähestyy kirjeitse. Miten muuten? Sähköpostilla? No sillo ainaki jää nopeasti kii, kyl sähköpostiosoitteesta ja ip-osoitteesta saa syyllisen selville. Mutta konekirjoitettu kirje? Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Olin opiskeluaikoina työharjoittelussa mielenterveyskuntoutujien päivätoimintakeskuksessa. Paikassa kävi lounastamassa myös työtoimintayksiköiden väkeä, joita en tietenkään sen koommin tuntenut edes ulkonäöltä. Aika lailla harkkani loppusuoralla eräs mies tuli ojentamaan minulle kirjeen tullessaan ruokailemaan ja päätin mennä vessaan lukemaan sen. Mies kirjoitti, että oli koko syksyn ajan katsellut minua käydessään keskuksella ja oli kovasti ihastunut minuun ja halusi tutustua. Siis koko syksyn ajan kytännyt minua ilman, että olin tietoinen asiasta - mies ei ollut tuttu ulkonäöltä, ei ollut koskaan edes tervehtinyt minua - ja nyt meinasi, että tältä (olemattomalta) pohjalta lähtisin tutustumaan häneen.
En koskaan vastannut hänelle mitään ja hävitin kirjeen. En myöskään koskaan enää törmännyt häneen. Sen muistan, että hänen päivätoimintapuolella olleet kaverinsa, jotka siihen mennessä olivat aina morjenstaneet kaupungilla, lakkasivat tervehtimästä minua tämän jälkeen. Pienempi paha se tämä tosin oli kuin se, että olisin saanut stalkkerin perääni vastattuani kieltävästi tälle ihailijalle. En nimittäin olisi ollut ensimmäinen tai viimeinen mt-puolen opiskelijatyttö, josta olisi tullut pakkomielle jollekin asiakkaalle.
No kruunuko sulle pitäisi antaa nyt jos joku on antanu sulle kirjeen? Huhhuh voi voi raasuaaa oikein vainon uhri meillä tässä!! Hahah
Ei kai edellinen mitään kruunua halunnut, kunhan halusi jakaa kokemuksensa ketjussa, jossa vastaavista keskustellaan.
Onneksi tuossa ei tapahtunut mitään muuta kuin se kirje, mutta kokemus on relevantti koska siinäkin oli kyse täysin yksipuolisesta kiinnostuksesta joka oli jatkunut pitkään.
tuolla yhdellä ihalukirjeellä ei ole yhtään mitään tekemistä oikean rikollisen VAINOAMISEN kanssa! Vai että oikein kehitysvammainen tai mielisairas potilas (jonka kanssa pitäisi tehdä työtä koko työura) on antanut hänelle rakkauskirjeen. Ja nyt sitä pitää tulla oikein tällaiseen ketjun ylvästelemään.- Nimenomaan YLVÄSTELEMÄÄN ja hakemaan sääliä että voi miten pahasti sinua on kohdeltu, sinä ansaitset nyt meidän säälimme ja kruunun kun olet niin kaltoinkohdeltu. Tajuan kyllä mitä hän hakee. Samoin se toinen joka on mt-alalla töissä että oikein potilaat jahtaa. Kuule, vaihda alaa jos et kestä työtäsi. teillä on Vaitiolovelvollisuus potilaittenne asioista. Puhu esimiehellesi hän voi auttaa sinua jos et kestä. Hän sanoo sinulle että ryhdistäydy hyvä mies ja ota ote hermoistasi tai olet kohta itse potilaana, pelle!
OIKEA vainoaminen on vakava rikos.
No eipä se hoitohenkilökuntakaan ole vapaa-ajallaan velvoitettu kestämään potilaiden taholta yhtään sen enempää kuin muutkaan, vaikka yksi rakkauskirje ei vielä vainoamista olekaan.
Jaahas, trolli on vallannut ketjun. Älkää vastatko viesteihinsä, ilmoittakaa ne vaan asiattomiksi.
Siis mikä helvetin tyyppi tämä kruunusta ja ylvästelemisestä meuhkaava on?!? Tsiisus alkaa helteet pehmentää ihmisten päitä, kaikkia vouhkaajia on tälläkin palstalla nähty mutta tuo menee jo ihan yli hilseen...