Naiset, varsinkin nuoret naiset, ovat aivan mielettömän pitkiä ja kookkaita nykyään!
Tällaisen olen huomannut. Mistä ihmeestä tämä johtuu? Tässä vähän aikaa sitten näin nuoren naisen, joka oli hoikka ja muuten ihan naisellinen, mutta oli todellakin aivan valtavan pitkä ja kookas muuten. En uskalla lähteä arvailemaan kuinka pitkä, mutta voin sanoa, että oli todella kookas. Voi sanoa, että iso hoikka varsinaisessa merkityksessä. Siinä pitää miehenkin olla jo todella pitkä ja iso mies, että on noin kookasta naista isompi.
Mutta kyseessä ei ole suinkaan ainoa noin kookas nainen, joita olen nähnyt. Suurin osa naisista on naisen kokoisia vielä nykyäänkin, mutta jostain kumman syystä nykyään kohtaa silti jo paljon niitäkin naisia, jotka ovat todella pitkiä ja kookkaita. Niiden naisten määrä on kasvanut aivan käsittämättömän paljon menneisiin vuosiin verrattuna. Sen sijaan pitkien ja raamikkaiden miesten määrä ei ole kasvanut kuin vain hieman. Kertoohan tästä varusmiesten keskipituuskin, joka on viimeisen 20-30 vuoden aikana kasvanut vain 1-3 cm.
Mitä ihmeen hormoneja naiset nykyään syö, kun naisista tulee niin kookkaita? Vai onko ruokaa jotenkin käsitelty ja ruokaan lisätty hormoneja? On suorastaan järkyttävää nähdä, kun niin monet naiset ovat isompia ja kookkaampia kuin jopa monet miehet ja monet ovat kookkaampia kuin miehensä. Minä alan kohta olla jo huolissani miesten vuoksi tästä asiasta. Sillä jos tämä kehitys jatkuu, on joskus tulevaisuudessa suurin osa naisista kaikkea muuta kuin naisen kokoisia.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
On tuo totta. Tytöt ei oo enää siroja, vaan sellasia matameja. Miehen kokoisia...
Pituushan on kauneustekijä - mielestäni nykytytöt ovat vartaloltaan kauniimpia, kun omaavat pidemmät jalat. Persjalkaisuuus on ollut se, mistä suomalaisnaisia on iät ja ajat molattu - ja nyt se piirre on väistymään tai ainakin lieventymään päin.
Koskee myös miehiä. Olen 186cm, 39v. Lukiossa olin meidän ikäluokan pisin (n90kpl).
Nykyään tampereella olen 20v nuorisoon verrattuna keskimittainen.
Saatava ravinto ja geenit vaikuttaa. Minun isovanhempani ovat 155-163cm (paitsi yksi ukki 180cm). He ovat kaikki 20-30-luvulla syntyneitä. Uskon, että pappani olisi kasvanut pidemmäksi kuin 163cm, mutta hän sai niukasti ruokaa ja joutui raskaisiin peltotöihin lapsena. Ravinnonsaanti parani huomattavasti sotien jälkeen. Äitini on 168cm (eli ei näköjään vanhempien lyhyet geenit tulleet) ja isäni jotain 180cm. Minä olen myös 168cm, mutta siskoni on 173cm ja veli yli 180cm.
Vierailija kirjoitti:
Olen keskivertoa nuorta naista isompi (170/60), ja ei kyllä ole kukaan koskaan valittanut. Vähän outoa tehdä tällaisesta asiasta ongelma.
Ohoh, sinulla on varmaan myös jättiläisalapää!
Alueellisiakin eroja on. Maaseutulukiossani olin poikiin verrattuna lyhyt näin 178cm naisena. Yliopistossa ihmettelin kuinka lyhyitä sitten miehet olivat.
Samat geenit vanhemman veljeni kanssa, mutta hänestä tuli vain 2cm pidempi.
Shy Pakistani kirjoitti:
Uskoisin kyllä, että ravinnolla on sen kanssa jotain tekemistä, esim. oma isoäitini (täysin erilaisissa oloissa kasvanut kuin minä) on alle 150 cm. Olen varmaan pisin naispuolinen siltä puolelta sukua.
Oon yrittänyt miettiä miksi jäin isääni yli 10cm lyhyemmäksi (olen mies). Isäni eli köyhän lapsuuden eikä ravinto ollut varmasti viimeisen päällä. Itse sain elää lapsuuden keskiluokkaisessa perheessä ja sain ravitsevaa kotiruokaa. Olin humalassa ensimmäisen kerran 18-vuotiaana enkä ole tupakoinut koskaan
Veljeni on mua 15cm pidempi ja hänen ruokaympyränsä koostuu lähinnä energiajuomasta, juissista ja suklaasta. Toki syö välillä myös kunnon ruokaa. Olisi kiva tietää syy
Tilastojen mukaan suomalaisten keskipituus kasvoi roimasti 1900-luvun alkupuolella, mutta pituuskasvun kehitys on sittemmin Suomessa lähes pysähtynyt. Eli ap:lla on nyt aika valikoivaa havainnointia.
Olipa aloituksessa todella monta kertaa sana KOOKAS.
Hyvä ravinto ja pitkät geenit. Nuorten naisten äidit ovat suosineet pitkiä miehiä ja ohhoh kappas ihhhmeellistä, isän geenejä on siirtynyt myös tyttärelle!!! Jestas miten ihmeellistä biologia onkaan stana.
190+ cm soijapojat viikinkitukalla onko pellempää näkyä, viiuuu viiuu bang bang bang kopoti kopoti Haloo is this Hotline Miami?
Enpä ole törmännyt tollaseen. Oon nähnyt minikokoisia nuoria, jotka valitettavan lihavia. Muutama tyttö on missiltä näyttänyt eli yli 170 cm.
Vierailija kirjoitti:
Olen 173N. Jostain syystä mulla on aina ollut lyhyitä kavereita, 160+ ja jopa reippaasti alle 160.
Muuten pituudesta on pelkkää hyötyä. Näkee, ylettää ja keho on vahva.
On surkeaa, miten usein 175+N: t kulkee lysyssä ja pitävät huonoa ryhtiä.
Pituus ei sillä katoa, eikä sitä tarvitse hävetä.
Pitkä nainen on upea.
Ei voi mitään, jos miehet on lyhyitä.
Keskimäärin jopa 80v mies on vahvempi kuin nainen parhaassa iässä, joten miten niin voimakas?
180+ naisia on nuorissa todella paljon.
Luin joskus jostain, että naiset olisivat luontaisesti miesten pituisia, josseivat teininä rajoittaisi syömistään.
Suuntaus on siis terve. Riittävä ja kunnollinen ravinto ei pelkästään vaikuta pituuteen, vaan myös älyyn.
Tulee pari pinnaa fiksumpia daameja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa tiedä kyllä naisia jotka ovat päälle 70 v ja yli 175 pitkiä. Ovatko he mielestäsi nuoria?
Niin, eiköhän tämä ole enempi geneettistä kuin ympäristön sanelemaa, pituus siis.
Minä olen 175 kuten myös siskoni, äitini 175 ja isoäitini myös 175.Se on tosin totta, että naisista on tullut KOOKKAAMPIA.
Ei siis pidempiä, vaan leveämpiä, romuluisempia.
Vyötäröttömiä, tasapaksuja pötköjä - ja tätä kompensoidaan sitten p*rseen treenaamisella, jotta olisi jokin muoto vartalossa.
Lyhyet ja paksut kaulat, paksut nilkat, ranteet jne. ja vatsan ja lantion erotus häviävän pieni.
SIROUS siis kadoksissa, ja se on varmasti ihan ”vaan” elintapojen ja hormonien seurausta.
Nykyiset nuoret naiset ovat sellaisten äitien lapsia, että ovat saaneet e-pillereiden hormonijäämät kehoonsa jo äitinsä kohdussa, syöneet epäpuhtaasti jne.
Sehän on ihan fakta, että nuorten naisten vyötärönympärys on kasvanut ja vaatteiden kokoja on rukattu isommiksi, eli nykyään S/XS on entinen M, nykyinen M vastaa 2000-luvun alun L-kokoa jne.
Tämä on tehty, koska naiset ovat tulleet isokokoisemmiksi.Kyllä nuorten naisten pitkistä jaloista on tehty huomioita ihan yleisesti ja jos näkee persjalkaisen ihmisen, niin tämä on yleensä varmimmin lähemmäs 4-kymppinen vähintäänkin. Varsin sirorakenteisia pitkiä nuoria naisiakin on nykyisin paljon - ja kyllä pikemminkin ylipaino vaikuttaa tuohon, että jotkut näyttävät isommalta tai romuluiselta. Voi tietysti olla, että älyttömän nuorena aloitetut e-pilleritkin lihottavat nuoria.
Laihalla ei juuri lantio erotu muutenkaan, esim. katso mallejakin - eikä suomaisnaisilla ole monestikaan vsarsinaisesti leveää luista lantiota, kuten latinoilla tai arabeilla, vaan se on usein rasvan aikaansaamaa.
Monella persjalaisella naisella selän pituus riittäisi helposti 170-senttiselle - mutta jalat saattavat olla 150-senttisen - ja jalkojen pitkät luut ovat se, mistä elimistö säästää, jos ei saa riittäväsati välttämättömiä rakennusaineita, kuten d-vitamiinia.
Tyttäreni sai monipuolista ravintoa ja d-vitamiinilisää lapsena. Silti on tyypillinen persjalkainen suomalainen. Minä ja mieheni olemme pitkiä (minullakin tosin suhteessa lyhyet jalat kuten sukumme naisilla kaikilla) ja tytär taas on meitä lyhyempi ja hänkin lyhytjalkainen.
Nykyisin tytöt treenaa aiempaa enemmän. Treenaaminen lisää kasvuhormonin tuotantoa.
Ravintoon kiinnitetään huomiota, ei tupakoida ja alkoakin käytetään aiempaa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää taas enempi sirot pätkä miehet jotka näyttävät siltä, että fyysinen punerteetti on aikoinaan jäänyt kesken :D.
Vielä kuvottavampaa on se läskimaha jos muuten on siro ja lyhyt.T. N21 174cm/72kg
Etsä noilla spekseillä itsekkään missään missin mitoissa ole.
Tää on hauska olettamus :D oon itse 175/70 ja aina kun paino tulee esiin niin ihmiset ei usko. Jotenkin jengi kuvittelee että pelkästään paino kertoo miltä näytät. Pitkillä on enemmän tilaa mihin kätkeä paino. Lisäksi kun on vielä paljon lihasta ja vähän rasvaa niin paino on korkeampi.
No ei ole tuo 174/72 missin mitoissa, koska ollakseen hoikka tuon painon pitää todella muodostua etupäässä lihaksesta. Ja lihaskimppu ei ole missi.
Lihaksikas nainen on aina missiä kauniimpi.
Lihaksikas nainen on elinvoimainen, energinen, vahva ja pystyvä. Ryhdikäs.
Netistä löytyy jotain viitteitä vanhoihin teksteihin, joiden mukaan Suomessa asui aiemmin todella pitkiä ihmisiä.
Ravinto säätelee pituuskasvua jo yhden sukupolven aikana. Lihansyöjät kasvattavat kokoa (pituutta ja massaa) kaikista eniten.