Brita kakku. Osaatko tehdä itse vai tilaatko jostain valmiina?
Maistoin ekaa kertaa yli 20-vuotiaana ja ihastuin. Itse en osaa leipoa joten menee tilaamisen puolelle ystävälle tai pitopalveluun.
Kommentit (23)
Cafe Cademummasta (Hki) tilaan. On maailman paras britakakku.
Aika heikkoa jos ei osaa marenkia tehdä :D Muutenhan tuossa ei mitään erikoista ole.
Osaan toki jo koulutuksenikin puolesta. Olen leipuri-kondiittori.
Kannattaa kokeilla tehdä itse, on helpommasta päästä täytekakkuja. Ohje netistä googlella ja sen mukaan vaihe vaiheelta. Sähkövatkain tai vastaava laite tarvitaan. Paöjon tuoreita marjoja väliin ja päälle!
Yksi helpoimmista ja nopeimmista leivonnaisista tehdä 🤤 Olen tehnyt kahdesti 🍓 britaa tänä kesänä.
Kaveri tarjosi luumubritaa viime joulun aikoihin. Oli hyvää!
En ole koskaan tehnyt, pitäisi kokeilla. En tilaa mitään valmiina vaan teen aina itse, saa parempaa.
Olen leiponut sitä itse 90-luvulta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Yksi helpoimmista ja nopeimmista leivonnaisista tehdä 🤤 Olen tehnyt kahdesti 🍓 britaa tänä kesänä.
Kaveri tarjosi luumubritaa viime joulun aikoihin. Oli hyvää!
Ei se kovin nopea ole, ja jonkun mielestä keltuaisten ja valkuaisten erottelukin on vaikeaa.
Ostan valmiina. En tykkää leipoa.
Brita-kakun tekeminen on todella helppoa. Paljon helpompaa kuin tavallisen täytekakun tekeminen.
Ei tarvitse tehdä kuin yksi pellillinen joka leikataan keskeltä kahtia. Toisesta puolesta tulee pohja, jonka päälle laitetaan oman maun mukaiset täytteet ja niiden päälle nostetaan sitten se toinen puolisko ja koristellaan.
Netistä löytyy paljon hyviä ohjeita.
Seuraat vaan ohjeita ja pystyt kyllä siihen itsekin.
Pirkka sivulta löytyy hyvä ja helppo ohje
En tykkää britakakausta. En siis leivo sitä enkä myöskään tilaa.
Riitta Kaakku, enpä ole semmoisesta ennen kuullutkaan, varmaan joku julkkis?
Vierailija kirjoitti:
Brita-kakun tekeminen on todella helppoa. Paljon helpompaa kuin tavallisen täytekakun tekeminen.
Ei tarvitse tehdä kuin yksi pellillinen joka leikataan keskeltä kahtia. Toisesta puolesta tulee pohja, jonka päälle laitetaan oman maun mukaiset täytteet ja niiden päälle nostetaan sitten se toinen puolisko ja koristellaan.Netistä löytyy paljon hyviä ohjeita.
Seuraat vaan ohjeita ja pystyt kyllä siihen itsekin.
Näin mutta ei se ole helppoa palstalaisille joilta ei taida onnistua edes oman perseen pyyhkiminen. Kuten tuossa ylempänä joku sanoi, keltuaisten ja valkuaisten erottaminen on yli palstalaisen kykyjen.
Vierailija kirjoitti:
Olen leiponut sitä itse 90-luvulta lähtien.
Mahdatko saada sitä valmiiksi joskus tässä lähivuosikymmeninä?
En ole koskaan leiponut mitään, Brita- kakkua voi ostaa Helsingissä monista ruokakaupoista. Hyvää on, en ole yleensä makean ystävä mutta tuohon kehitin menneenä talvena himon. Kiloja kertyi, nyt vain katson Britaa kaihoten.
Britakakku on ehkä paras kakku ikinä. Olen tehnyt itsekin, mutta useimmiten nautin sukulaisen tekemää britakakkua. Hän tekee taivaallisen hyvää britakakkua. Oma britakakkuni on ehkä keskinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Aika heikkoa jos ei osaa marenkia tehdä :D Muutenhan tuossa ei mitään erikoista ole.
Voi sen marengin ostaa kaupastakin.
Kannattaa tehdä mieluummin voileipä kakku tai kalakukko.