Oudoimpia/rumimpia pukeutumisratkaisuja tai vaatteita, mitä olet nähnyt tänä kesänä?
En yleensä sheimaa muita pukeutumisen takia koska muiden vaatteet eivät kuulu minulle. Mutta äsken vastaan tuli sellainen vaate, että jäin vakavissani ihmettelemään vaatteen kantajan tarkoitusperiä:
Eli nuden värinen, molemmin puolin syvään uurrettu body farkkushortsien kanssa. Oli ihan hyväkroppaisella nuorella naisella päällä ja kaikki kriittiset paikat olivat piilossa, mutta miksi kukaan pukisi päälleen vaatteen, joka saa näyttämään siltä että olisi ilman paitaa? Koska siltä se tosiaan näytti, että kyseinen henkilö kulkisi ympäriinsä pelkissä shortseissa. Hämmensi. Kai tämä on joku trendi tämäkin.
Kommentit (328)
Itse käytän uskollisesti nilkkasukkia sandaaleissa, koska en helteelläkään voi olla ilman täyspitkiä tukisukkia. Nilkkasukka suojaa kallista tukisukkaa.
Umpinainen kenkä taas hautoo varpaat ja aiheuttaa kynsi/tulehdusongelmia.
Hieman vajaamittainen, väljähkö housunlahje lisäksi päästää ilman/tuulenvireen viilentämään tukisukkaista jalkaa paremmin. Käytän kyllä myös täyspitkiä väljiä kesähousuja.
Ilman tukisukkia oloni olisi kuitenkin huomattavasti tukalampi kun niiden kanssa.
Olen erittäin tyytyväinen, ettei elämässäni ole nilkkasukkia sandaaleissa suurempia katastrofeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari numeroa naftit farkut ja lyhyt toppi. Ei tässä mitään, mutta henkilön istuessa selvisi, että pikkarit oli mallia string.
Ensin siis pursui housun vyötäröstä, seuraavan makkaran muodosti stringit. Sitten vielä stringien ja topin välinen makkara. Tämä lounasravintolassa.
Mulla itsellänikin on ylimääräistä, mutta pidän huolen ettei ne pursuile kuin korkeintaan omassa mökkirannassa. Mulle on myös yleensä ihan sama miten muut pukeutuu, mutta tuohon kyllä katse pysähtyi.Olisiko asu siis ok, jos kantajalla ei olisi yhtään ylimääräistä? En ymmärrä tälläistä asennetta,että jos ihmisellä on vähänkään ylipainoa,selluliittia,arpia,epätasainen iho tms.joka osoittaa ettei hän ole täydellinen,hänen kansalaisvelvollisuutensa on peittää se. Miksi? Esim.ylipainon kohdalla on yleensä niin,että ylipainon kyllä näkee pukeutui ihminen sitten löysiin tai tiukkoihin vaatteisiin.
Tuo on toinen vaihtoehto. Se toinen on sitten, että ne vaatteet ovat oikean kokoisia, joista ei pursuile mitään, eivätkä liian pieniä.
Miksi ne säärten suonikohjut, aurinkoihottumat ym pitää peittää tai suojata auringolta juuri legginseillä? Jotkut tuntemani ihmiset pitävät väljiä, ohuita pitkiä housuja, esim pellavaisia, jotka kuumottavat vähemmän ja näyttävät paremmalta.
Minä pidän mieluummin tyylittömiä sukkia kuin saan kipeitä rakkoja jalkoihini, kun kengät hankaavat hikisiä jalkoja. Jos kengät eivät hankaa, niin sitten olen ilman sukkia.
Onko ainoa vaihtoehto legginseille siis lepattavat puuvillahousut? Mä en voi sietää pellavahousuja, mieluummin laitan jopa legginsit kuin ne, jos noista kahdesta pitäisi valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari numeroa naftit farkut ja lyhyt toppi. Ei tässä mitään, mutta henkilön istuessa selvisi, että pikkarit oli mallia string.
Ensin siis pursui housun vyötäröstä, seuraavan makkaran muodosti stringit. Sitten vielä stringien ja topin välinen makkara. Tämä lounasravintolassa.
Mulla itsellänikin on ylimääräistä, mutta pidän huolen ettei ne pursuile kuin korkeintaan omassa mökkirannassa. Mulle on myös yleensä ihan sama miten muut pukeutuu, mutta tuohon kyllä katse pysähtyi.Olisiko asu siis ok, jos kantajalla ei olisi yhtään ylimääräistä? En ymmärrä tälläistä asennetta,että jos ihmisellä on vähänkään ylipainoa,selluliittia,arpia,epätasainen iho tms.joka osoittaa ettei hän ole täydellinen,hänen kansalaisvelvollisuutensa on peittää se. Miksi? Esim.ylipainon kohdalla on yleensä niin,että ylipainon kyllä näkee pukeutui ihminen sitten löysiin tai tiukkoihin vaatteisiin.
Tuo on toinen vaihtoehto. Se toinen on sitten, että ne vaatteet ovat oikean kokoisia, joista ei pursuile mitään, eivätkä liian pieniä.
Miksi ne säärten suonikohjut, aurinkoihottumat ym pitää peittää tai suojata auringolta juuri legginseillä? Jotkut tuntemani ihmiset pitävät väljiä, ohuita pitkiä housuja, esim pellavaisia, jotka kuumottavat vähemmän ja näyttävät paremmalta.
Minä pidän mieluummin tyylittömiä sukkia kuin saan kipeitä rakkoja jalkoihini, kun kengät hankaavat hikisiä jalkoja. Jos kengät eivät hankaa, niin sitten olen ilman sukkia.
Onko ainoa vaihtoehto legginseille siis lepattavat puuvillahousut? Mä en voi sietää pellavahousuja, mieluummin laitan jopa legginsit kuin ne, jos noista kahdesta pitäisi valita.
Ajatuskatko, tarkoitin siis lepattavia pellavahousuja, enkä puuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Lihavalla naisella oli pinkki My Little Pony- napapaita, turkoosit suomukukuvioiset legginsit ja pinkit hiukset sellaisella rusetinmalllisella nutturalla pään päällä.
Ne on ostettu Turun Cybershopista:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmarrä että valitetaan siitä, että maksimekot ei sovi (koska vyötärö , hihattomuus, väärä pituus) mutta silti ollaan valmiita pukeutumaan niihin ikuisiin leggareihin ja tiukkoihin t-paitoihin. Ei ne jälkimmäiset piilota yhtää niitä "ongelmakohtia" (jos ne nyt on sen takia valittu). Päinvastoin. Ja jos oikeasti ette välitä muiden mielipiteistä (kannatettavaa) niin sitten vaan rohkeasti se mekko päälle vaikka hui käsivarret näkyisikin. Ei ne niin rumat ole kuin kuvittelette.
Reisiin voi laittaa talkkia niin ei hankaa.Eivät ole välttämättä samaa joukkoa: ihmisten ilmoilla käytämme kyllä riittävän kokoisia ylä-ja alaosia ja väriyhdistelmätkinkin ovat asiallisia, mutta esim. minä en ole löytänyt päälle sopivaa, hihallista, kesämekkoa, en siistiä arkikäyttöön, en juhlaan. Olen korkeintaan keskipituinen, kokoni on n. 52-54 ja koska povikin on suurehko ja tietenkin aivan liian alas valahtanut (hyvissäkin liiveissäkin), ei mekkoa löydy vaikka kuinka haluaisin. Ja niin, hihat on oltava, ainakin yli kyynärpäiden, eivät ole kaikki edes kohtalaisen kauniskäsivartisia, usko pois.
Katsopa Dorothy Perkins Curve-malliston mekkoja, tai oikeastaan kaikki Zalandon pluskoot-osion mekot. Navabi-nimisessä verkkokaupassa on myös hyvä mekkovalikoima, samoin Lovedrobessa. Isolle povelle löytyy nykyään älyttömän hyviä liivejä, esim. suomalaisessa Lumingeriessa, Timarcossa, Figleaves.com:ssa, Brastopissa, AmpleBosomissa jnejne. Hyvä pukeutuminen ei oikeasti ole nykyään koosta kiinni. En ehkä Cittarista ja Prismasta vaatteita löydä, mutta verkkokaupoissa vain taivas on rajana suunnilleen. Oon samaa 52-54-kokoa ja vielä päälle povi 95L.
Milloin nää ihanuudet tulee UFFin euron päiville?
Rumat ne vaatteilla koreilee.
Vanha suomalainen kansan viisaus
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksaa ihmetyttää rintaliivien esittely, kun esim. avoselkäisen topin/mekon kanssa laitetaan tavalliset rintaliivit, joiden takaosa sitten on "tyylikkäästi" esillä.
Usein vielä likaiset rintsikat:DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ruma/outo pukeutuminen on kyllä elämän suola. Itsehän en mitään kamalia rytkyjä pukisi, mutta muiden pukeutumisomituisuuksilla on huima viihdearvo.
Kyllä! Asun erässä Suomen suurimmista kaupungeista, ja täällä näkee kauppareissulla sellaisia karvahattu-verkkatakki-uimahousu-kumisaapas -yhdistelmiä ihan kesät talvet, että Kummelin ja Pulttiboisin puvustajat jäävät niille kevyesti kakkoseksi. Ihan asiansa itsenäisesti hoitavia ihmisiä nämä sketsipukeutujat ilmeisesti kuitenkin ovat, kun kauppa-asiatkin hoituvat.
Tällaisella pääsisi Hel lookseihin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastikään samalla lennolla kanssani oli kolmekymppinen nainen, jonka tyylittömyys herätti huomioni. Hänellä oli kukallinen turkoosi polvipituinen mekko, joka yksinään olisi näyttänyt hyvältä, mutta hän oli yhdistänyt sen vaaleanpunaiseen kiiltävään bikermalliseen nahkatakkiin ja samantapaiseen laukkuun. Jalassaan hänellä oli pari sävyä liian vaaleat sukkahousut ja kirkkaan keltaiset tennarit. Hiuksia oli vaalennettu liikaa ja ne oli leikattu kerroksittain ja tupeerattu takaa palloksi ysärityyliin. Kasvot olivat piirteiltään aika mitäänsanomattomat ja meikattu niin kuin olettaa saattaa, viivamaiset kulmat, liikaa ja liian vaaleaa luomiväriä, suttuiset rajaukset ja pinkit huulet. Nainen matkusti bisnesluokassa ja näytti hyvin tyytyväiseltä itseensä. Kun hän käveli koneesta, hänestä välittyi itsevarmuus.
Tällaiset tapaukset aina kiinnostavat minua ja myönnän jääväni seuraamaan heidän liikkumistaan ja käytöstään. Miten ihmisen mielikuva itsestä voi olla niin voimakkaassa ristiriidassa sen kanssa, mitä muut näkevät? Miten hän oli päätynyt valitsemaansa asukokonaisuuteen? Hänessä ei ollut yhtään sellaista joidenkin slaavi- ja lattarinaisten tyylittömyyttä, joka on vedetty niin överiksi, että se on omalla tavallaan viehättävää, vaan näkemäni nainen jätti ponnisteluistaan huolimatta täysin mitättömän ja halvan vaikutelman.
voi vittu on sullakin ongelmat, yrittäisit olla kuin hän ja hanki sitä itsevarmuutta niin ehkä ei enää muut ihmiset häiritse
Ei hän minua häirinnyt tai ollut minulle mikään "ongelma". Hyvä itsetunto on itsellänikin. Avauksessa kysyttiin, mitä outoja pukeutumisratkaisuja kukin on nähnyt tänä kesänä, ja vastasin aloituksen kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Lihavalla naisella oli pinkki My Little Pony- napapaita, turkoosit suomukukuvioiset legginsit ja pinkit hiukset sellaisella rusetinmalllisella nutturalla pään päällä.
Kuulostaa ihanalta! Vaikken ikinä itse noin pukeutuisi, ihailen omaperäisesti ja rohkeasti pukeutuvia ihmisiä. Vaatii myös munaa nykyään olla ihan avoimesti mitä on, vaikka sitten ylipainoinen.
Ehkä sinua salaa ärsyttikin tuon ihmisen itsevarmuus? "Miksi tuo on noin itsevarma vaikka on läski/epätäydellinen? Kyllä pitäisi yhtä huono itsetunto olla kuin minullakin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta! Vaikken ikinä itse noin pukeutuisi, ihailen omaperäisesti ja rohkeasti pukeutuvia ihmisiä. Vaatii myös munaa nykyään olla ihan avoimesti mitä on, vaikka sitten ylipainoinen.
Ehkä sinua salaa ärsyttikin tuon ihmisen itsevarmuus? "Miksi tuo on noin itsevarma vaikka on läski/epätäydellinen? Kyllä pitäisi yhtä huono itsetunto olla kuin minullakin."
Jos on ruma..niin kannattaa korostaa sitä ja hieroa se oikein vastaantulijoiden verkkokalvolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kauhistuttaa ku ihmiset lähtee ulos suurinpiirtei puoliks alastomana, semmosissa tiukoissa topeissa ja shortseissa. Eiks se oo tosi epämukavaa ku iho kärtsää ja vaatteet puristaa? Toki jos kaapissa on vaihtoehtona villapaita ja farkut eikä varaa ostaa uusia, sitt ymmärrän, mutta kyllähän se olis paras pukeutua pitkiin väljiin vaatteisiin niin kuin ulkomailla ymmärtävät tehdä. Varsinki yläosattomia miehiä tulee nyt paljon vastaan, ja todella monella iho ihan helakan punainen :(
Kun yrittää etsiä kohtuuhintaisia hellevaatteita Suomesta, niin ymmärtää pian, miksi moni valitsee sortsit ja lyhyen topin. Kun kaikki liikkeet ovat täynnä näitä keinokuiturättejä, niin silloin jää vaihtoehdoksi valita ne viileimmät = joissa iho pääsee hengittämään parhaiten. Ne muovirätit nimittäin eivät hengitä! :(
Tämän takia olen niin iloinen, että viime kesänä onnistuin nappaamaan Lidlin(!) laarista neljä täyspuuvillaista 3/4 hihaista ohutta "maalaispaitaa". Maksoivat muistaakseni 8-10 euroa, eli eivät paljon mitään, ja olivat plussakokoisia. Kaksi kumpaakin väriä (no, olisi siellä ollut jotain korallinpunaistakin, mutta mä en tykkää siitä).
Viime kesänä ei tullut käytettyä kun oli niin kylmä, mutta tänä kesänä ne ovat olleet oikeita hengenpelastajia.
Tällaisia tarjouksia kannattaa pitää silmällä, ja raidata myös kirpputorien rekkejä keväisin - löysin itselleni yhden pellavapaidan neljällä eurolla toukokuussa, ja sitä on tullut pidettyä myös paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli jo ties kuinka mones pellavan ylistyspuhe. Ehkä en ole onnistunut näkemään tarpeeksi korkealaatuisia pellavavaatteita mutta mielestäni ne ovat aina epäsiistin näköisiä ja ryppyisiä.
Jos siis ulkonäöstä puhutaan, viileitä ne varmaan saattaa olla.
Pellavakankaan (ja hampun) ominaisuuksiin kuuluu joskus rypistyminen. Riippuu siitä, miten lanka, josta kangas on kudottu, on kehrätty ja monesti myös kankaan sidoksesta. Sileitäkin pellavavaatteita on - ja aina voi silittää itse. :p Ryppyjä kyllä tulee kyynärpäihin ja istuessa polvitaipeisiin + nivusiin, mutta ne eivät haittaa. Puuvillakin rypistyy - tarkoitan siis kudottua puuvillakangasta, en neulosta josta esim. t-paidat tehdään.
Palttinasidoksinen kangas rypistyy helpommin kuin vaikkapa joustavampi toimikassidos jota "twilliksikin" kutsutaan (farkkukangas on toimikassidoksista/twilliä, sen tunnistaa kankaassa kulkevista vinoviivoista).
Jos haluaa että vaatteet eivät rypisty ollenkaan, niin paksu farkkukangas ja tekokuidut kuten polyesteri, nailon ja polyamidi ovat silittämättä siistejä. Pellava, puuvilla, hamppu, viskoosi ja raion rypistyvät.
Itse kuljen mieluummin hengittävissä, viileissä ja vähän ryppyisissä vaatteissa kuin muovisessa nakinkuoressa, mutta jokainen toki saa valita omasta mielestään parhaat materiaalit.
Äsken näin kaupungilla pitkän ja hoikan naisen päällään kaunis, hyvinistuva hellemekko. Sääli vain, että helma oli sen verran lyhyt, että paljaat pakarat näkyivät alta :)
V-aukkoiset kietaisumekot (eikä ole värillä tai kuosilla väliä) ovat hirveitä minkälaisessa kropassa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää sitten YleX Pop -konsertissa Evelinalla oli ne nuden väriset pyöräilyhousut. Mut onhan ne tietysti tosi hienot, kun Kim Kardashiankin niitä käyttää!
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/w_1024,dpr_1.0,fl_lossy,f_auto,q…
Ihan järkyttävät.
Hieno "varvas".
Kauppaan tuli keski-ikäinen nainen, jolla oli lyhyet hipsterimalliset housut ja rintsikannäköinen toppi, väriltään sellainen vaaleaa koralli. Näytti kuin olisi alusvaatteisillaan tullut ostoksille. Lisäksi jalkoväli näkyi vaaleasta kankaasta selvästi kostuneena, liekö hikeä vai virtsaa. Kaikenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää sitten YleX Pop -konsertissa Evelinalla oli ne nuden väriset pyöräilyhousut. Mut onhan ne tietysti tosi hienot, kun Kim Kardashiankin niitä käyttää!
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/w_1024,dpr_1.0,fl_lossy,f_auto,q…
Ihan järkyttävät.
Voi taivas! Mummon raappahousut!
Te olette vain liian vanhoja omaksumaan enää uutta muotia 😂 En näe noissa mitään vikaa, ei ole edes ihon väriset.
Mä oon 20 ja tuo näyttää ihan v*tun kamalalta. Turha vetää mitään ikäkortteja.
Ei helv. Mulla oli tollaset 15 vuotiaana 😂 ei toi ole mitään uutta muotia vaan yli 20 vuotta vanhaa. Harmi kun oon heittänyt meneen kaikki pyöräiluhousut, niitä oli aika monet ysärillä.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vastoin huvittaa nuorison nappiverkkareiden nappien aukipitäminen ihan reiteen asti. Just kuin me 20 vuotta sitten!
Mä en kestä. Ne hirveät myllyverkkarit... älkää sanoko, että ne ovat tulleet takaisin?
Aikoinaan 90-luvulla näitä näki sellaisilla tosi rankkaa elämää viettävillä lähiönuorilla. Puistattaa vieläkin...
Gopnikeilla edelleen näkee tuota "muotia".
Ooh, onneksi minun pukeutumistani ei ( ainakaan vielä ) ole haukuttu. Muutenkin vaikea lähteä ovesta ulos....