Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vahvistaa uskoa siihen, että asiat järjestyvät parhain päin?

Vierailija
18.07.2018 |

Miten pitää yllä tällaista jaksamista tukevaa illuusiota? Illuusiohan se nimittäin on. Kun lukee uutisia, niin käy hyvin selväksi että monella ihmisellä eivät asiat järjesty kovin hyvin. Eikä tietämättömyys ole mielestäni siunaus, vaan merkki sivistymättömyydestä.

Miten siltikin päinvastaisista esimerkeistä huolimatta voisi uskoa siihen, että itse sattuisi olemaan niin onnekas, että omalla kohdalla asiat järjestyvät?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hengellinen ihminen. Ei siis kannata kehottaa minua luottamaan siihen, että minua varten on olemassa jokin suunnitelma.

Ap

Vierailija
2/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia keinoja te käytätte pitämään optimistista mielialaa yllä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt joku vinkkejä! Haluaisin estää kyynisyyden lisääntymistä, mutta pysyä silti kartalla maailman menosta.

Vierailija
4/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hieman vaikea kysymys; no asioilla on tapana järjestyä aina...jotenkin.  Odotatko sitten että kaikki asiat järjestyy hyvin ja juuri miten haluat on sitten jo monisäikeisempi kysymys. Itse omalla elämänkokemuksella voisin sanoa että kyllä asiat järjestyy, mutta joskus se vaatii ihan pirusti omaa aktiivista otetta asioiden suhteen ja kärsivällisyyttä. On tietysti joitakin asioita jotka voivat järjestyä helpommin ja joskus tulee positiivisia yllätyksiä mutta pitää myös olla valmis tinkimään vaatimuksistaan ja joskus tyytyä vähän sinnepäin olevaan ratkaisuun. Mutta sanoisin että aina asiat järjestyy tavalla tai toisella. 

Vierailija
5/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ten sen niin, että mietin, millä kaikilla tavoilla asiat voivat järjestyä (koska JOTENKINhan ne aina järjestyy) ja sitten mietin, mitä hyvää ai ainakin siedettävää näissä järjestymistavoissa on.

En siis vaadikaan, että kaikki menisi putkeen, vaan mietin, että missä on se kunkin vaihtoehdon hopeareunus.

Vierailija
6/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. Ja jos viittaat esim. johonkin että 'saatko lottovoiton jos todella odotat sillä asioiden järjestyvän' niin fakta on ettet saa, mutta on ihan pieni miljoonasosa mahdollisuus että saisitkin. Mutta se on minimalistisen pieni.  Mutta et voi tyytyä odottamaan sitä lottovoittoa koko ikääsi koska se jää luultavimmin tulematta ja elämäsi menee tavallaan hukkaan siinä odotellessa että joku ulkoinen asia järjestää asiasi kuntoon kuin että ottaisit aktiivisen otteen omasta elämästäsi ja järjestelisit sitä siihen suuntaan joka edesauttaa asioiden järjestymistä.

Aktiivinen ote omaan elämään, mutta ei se estä ettetkö voisi haaveilla ja unelmoida. Se on sallittua kaikille! Mutta emme voi odottaa että joku toinen ihminen tai ulkopuolinen asia aina tulee ja ratkaisee ongelmamme joista moni on ihan päämme sisäisiä ongelmia eli esteitä sille että ottaisimme enemmän vastuuta omasta elämästämme.

Vierailija
7/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään sitä, että tapahtuu jotain yllättävää, johon en ole osannut varautua. Esimerkiksi sairastuminen vakavasti tai kuolema liikenneonnettomuudessa. En miellä niitä asioiden järjestymiseksi.

Vierailija
8/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä hetki haaveillen on ollut minun pako todellisuudesta läpi elämän.

Olen aika rationaalinen ihminen, asioilla on tapana järjestyä, parhain päin tai niinkuin itse toivoo, ei aina, joskus se on jopa mahdotonta.

Sen lisäksi, että olen lapsesta asti iltaisin nukahtaakseni haaveillut, mikä olisi maailman ihanin asia, tapahtuma juuri nyt, lapsesta asti olen järjestänyt päässäni asiat, jos pahin tapahtuu, 10v pohdin mitä tapahtuu, jos vanhemmat ovatkin joutuneet työmatkalla kolariin ja minun pitää hoitaa pikkusisko.

Joskus kun elämässä on ollut oikeasti vaikeaa pakotan itseni hetkeksi haaveilemaan mikä olisi kaikkein ihaninta, on se sitten vaikka yksisarvisella lentäminen tai häät maailman rikkaimnan kanssa.

Vierailija
9/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään sitä, että tapahtuu jotain yllättävää, johon en ole osannut varautua. Esimerkiksi sairastuminen vakavasti tai kuolema liikenneonnettomuudessa. En miellä niitä asioiden järjestymiseksi.

Kyllähän ne asiat voi mielessään pohtia, mitä teen jos niin käy. Omalle kohdalle äkkikuolema, sille ei voi mitään, mutta voihan sitä miettiä mitä lapsille tulee tapahtumaan.

Vierailija
10/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

omamielipiteeni kirjoitti:

Tämä on hieman vaikea kysymys; no asioilla on tapana järjestyä aina...jotenkin.  Odotatko sitten että kaikki asiat järjestyy hyvin ja juuri miten haluat on sitten jo monisäikeisempi kysymys. Itse omalla elämänkokemuksella voisin sanoa että kyllä asiat järjestyy, mutta joskus se vaatii ihan pirusti omaa aktiivista otetta asioiden suhteen ja kärsivällisyyttä. On tietysti joitakin asioita jotka voivat järjestyä helpommin ja joskus tulee positiivisia yllätyksiä mutta pitää myös olla valmis tinkimään vaatimuksistaan ja joskus tyytyä vähän sinnepäin olevaan ratkaisuun. Mutta sanoisin että aina asiat järjestyy tavalla tai toisella. 

Tietysti asiat järjestyvät aina jollain tavalla, mutta yleensä tuolla tarkoitetaan asioiden järjestymistä omasta näkökulmasta edulliseen suuntaan. Asioiden järjestämistä huonoon suuntaan harva pitää niiden järjestymisenä, koska silloin ne tuntuvat omasta näkökulmasta olevan kaaoksessa.

Vierailija
11/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo parasta, mutta varaudu pahimpaan.

Kyllä aikuisen ihmisen pitää oppia hyväksymään myös takaiskut, sillä niitä tulee väistämättä. Kaikki kuolevat 100% varmuudella, jokainen joutuu kokemaan ikäviä menetyksiä. Niihin täytyy vain sopeutua, jos asialle ei ole tehtävissä enää mitään.

Ja asioiden etukäteen murehtiminen ja märehtiminen on suurinta typeryyttä ikinä. Varautuminen on järkevää, sen jälkeen voi keskittyä elämään.

Vierailija
12/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

omamielipiteeni kirjoitti:

Tietysti asiat järjestyvät aina jollain tavalla, mutta yleensä tuolla tarkoitetaan asioiden järjestymistä omasta näkökulmasta edulliseen suuntaan. Asioiden järjestämistä huonoon suuntaan harva pitää niiden järjestymisenä, koska silloin ne tuntuvat omasta näkökulmasta olevan kaaoksessa.

Jos et voi muuttaa olosuhteita,muuta ajatteluasi.

Vierailija
13/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laadin listoja asioista, jotka aiheuttavat päänvaivaa ja joiden koen olevan huonosti. Mietin, mikä niissä eniten vaivaa ja mikä on ongelman syy. Sitten mietin, mitä asialle voi tehdä tai miten asian saa ainakin vähemmän harmilliselle tolalle. Joskus sitä listoja ja ajatuskarttoja piirrellessään ymmärtää, että ongelma onkin ihan toinen kuin miltä ensin vaikuttaa, ja että jotakin on tehtävissä.

Vierailija
14/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen välillä aikaisempia, vaikeita tilanteita elämässä, joista olen selvinnyt. Se antaa voimaa ja tunteen siitä, että vaikeistakin asioista voi selvitä myös jatkossa. En ole uskonnollinen ja ajattelen, että kerran täällä vaan eletään.

Vierailija
15/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa nyt joku vinkkejä! Haluaisin estää kyynisyyden lisääntymistä, mutta pysyä silti kartalla maailman menosta.

Molempia ei voi saada. Se on joko tai.

Vierailija
16/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molempia ei voi saada. Se on joko tai.

Sinun tapasi ajatella ei kuulosta kovin joustavalta.

Vierailija
17/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietä hetki haaveillen on ollut minun pako todellisuudesta läpi elämän.

Olen aika rationaalinen ihminen, asioilla on tapana järjestyä, parhain päin tai niinkuin itse toivoo, ei aina, joskus se on jopa mahdotonta.

Sen lisäksi, että olen lapsesta asti iltaisin nukahtaakseni haaveillut, mikä olisi maailman ihanin asia, tapahtuma juuri nyt, lapsesta asti olen järjestänyt päässäni asiat, jos pahin tapahtuu, 10v pohdin mitä tapahtuu, jos vanhemmat ovatkin joutuneet työmatkalla kolariin ja minun pitää hoitaa pikkusisko.

Joskus kun elämässä on ollut oikeasti vaikeaa pakotan itseni hetkeksi haaveilemaan mikä olisi kaikkein ihaninta, on se sitten vaikka yksisarvisella lentäminen tai häät maailman rikkaimnan kanssa.

Kiitos! Tämä on hyvä ajatus. Kokeilen tätä.

Vierailija
18/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uutiset ole jotain sellaista, mitä tapahtuu kaikille tai edes suurimmalle osalle ihmisiä. Uutisissa on onnettomuuksia ja katastrofeja. Mutta sellaiset ovat harvinaisia yksilön kohdalla. Valtaosalla meistä päivät kuluvat niin, että aamulla herätään, välissä touhutaan töitä ja muuta ja sitten käydään nukkumaan. Ei mitään dramaattista ja uutisoinnin arvoista. Eivät uutiset kuvaa valtaosan elämää.

Vierailija
19/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivo parasta, mutta varaudu pahimpaan.

Kyllä aikuisen ihmisen pitää oppia hyväksymään myös takaiskut, sillä niitä tulee väistämättä. Kaikki kuolevat 100% varmuudella, jokainen joutuu kokemaan ikäviä menetyksiä. Niihin täytyy vain sopeutua, jos asialle ei ole tehtävissä enää mitään.

Ja asioiden etukäteen murehtiminen ja märehtiminen on suurinta typeryyttä ikinä. Varautuminen on järkevää, sen jälkeen voi keskittyä elämään.

Ero turhanpäiväisen murehtimisen ja viisaan etukäteen varautumisen välillä on veteen piirretty viiva. Kukaan ei tiedä mitä tulee tapahtumaan ja millä todennäköisyydellä, joten kaikkeen mahdolliseen ei pysty varautumaan. Silti monet huolenaiheet ovat todennäköisyydeltään tapahtua melko realistisia ja niihin varautumista ei ole järkevää täysin unohtaa.

Vierailija
20/110 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uutiset ole jotain sellaista, mitä tapahtuu kaikille tai edes suurimmalle osalle ihmisiä. Uutisissa on onnettomuuksia ja katastrofeja. Mutta sellaiset ovat harvinaisia yksilön kohdalla. Valtaosalla meistä päivät kuluvat niin, että aamulla herätään, välissä touhutaan töitä ja muuta ja sitten käydään nukkumaan. Ei mitään dramaattista ja uutisoinnin arvoista. Eivät uutiset kuvaa valtaosan elämää.

Mutta entä jos elämä tuntuu olleen katastrofia toisensa perään? Monille ihmisille tällainen elämä on todellisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän