Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että kaikki tapaamani ihmiset pitävät minua outona sosiaalisen kömpelyyteni vuoksi

Vierailija
17.07.2018 |

En ole puhelianta sorttia, mutten myöskään mykkä puhumaton mutisti. Silti tuntuu, että jokainen tapaamani ihminen pitää minua jokseenkin outona. Minulle on ominaista änkyttää, hakea sanoja ja olla awkward (tuntemattomissa ihmisryhmissä) Kavereiden kesken pystyn olemaan oma rento itseni ja puhumaan takeltelematta. En keksi small talkia ihmisten kanssa, niinkuin muut. Olen se hiljainen ahdistava tyyppi, jonka seuraa kaikki kammoksuu. Vaikken edes ole sellainen... Tämä masentaa ja haluaisin päästä sen yli.. Vertaistukea?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun. Siksi en hakeudu enään suuriin ihmisryhmiin. Terapia auttaa.

Vierailija
2/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON hienoa tiedostaa oma ongelmansa. Nyt aloitat työstämään elämäsi polkua:)

terapeutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin sama täällä! Ollut aina.

Viime vuosina olen yrittänyt opetella hyväksymään piirteeni, vaikka joskus vähän hävettääkin. Vaikeaa se kyllä on. Joskus tekisi niin mieli sulautua massaan, ja olla samanlainen kuin muut.

Änkyttämiseen ja sanojen hakemiseen tosin löysin vastikään pienen avun. Tiedostin, että ongelmat johtuivat pitkälti siitä, että yritin puhuessani miettiä sanomisiani jo parin lauseen päähän eteenpäin, jolloin menin helposti sanoissa sekaisin ja takeltelin. Sitten päätin vain antaa tulla vapaammin, miettimättä etukäteen, ja huomasinkin että tekstiä alkoi tulla paljon enemmän ja sujuvamminkin.

Välillä vanhat tavat yrittävät vielä lyödä pintaan tottumuksesta, mutta pikkuhiljaa tapahtuu myös edistystä :) Introverttiydestäni ja muusta outoudestani en tällä hetkellä edes yritä päästä; askel kerrallaan ja kaikkihan me ollaan loppujen lopuksi yksilöitä joka tapauksessa.

Vierailija
4/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash: kyvyttömyys kohdata sosiaalista kömpelyyttä on myös sosiaalista kömpelyyttä.

Vierailija
5/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
6/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä kyselee:

Mitä teette työksenne muut sosiaalisesti kömpelöt?

Vierailija
7/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä, mutta minulla ei ole kavereita. Diagnooseina on Aspergerin syndrooma ja vaikea masennus. Minun on tunnettava toinen hyvin osatakseni lukea ja kyetäkseni spontaaniin vuorovaikutukseen. Tosin tämäkin on muisto 15 vuoden takaa yläasteelta.

Vierailija
8/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muut nää mitään.

Vierailija
9/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä burgeroi. Ei sua kukaan outona pidä. Aika harva ihminen on oikeasti outo. 

Vierailija
10/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä vielä kyselee:

Asiantuntijatehtävissä yksityisellä. Aika itsenäistä ja välillä jopa vähän yksinäistä puuhaa, mutta sopii mulle joka tapauksessa paljon paremmin kuin jatkuva tiimityöskentely. Aiemmin tykkäsin myös asiakaspalvelutehtävistä; pidän ihmisten auttamisesta ja kohtaamiset menivät pidemmän päälle melko rutiinilla, joten ihmisten kanssa oleminen ei kuormittanut liikaa varsinkin kun siviilissä olin tuolloin melko erakko.

3

Vierailija
11/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä vielä kyselee:

Lääkäri. Olen analyyttinen ja looginen, mikä toimii hyvin sairauksien hoidossa. Smalltalkia en osaa ja menen täysin lukkoon, jos yritän olla kohtelias ja keksiä jotain työhön liittymätöntä sanottavaa. Osa potilaista on valittanut, että minuun ei saa mitään kontaktia. Uran alussa se ahdisti erittäin paljon, mutta nykyään ajattelen, että tehtäväni on hoitaa ja parantaa sairauksia eikä hoitaa sosiaalipuolen asioita. Sitä varten on psykologeja, psykiatrisia sairaanhoitajia, puolisoita, ystäviä...

Vierailija
12/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
13/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta olen kavereiden kautta saanut kuulla että monet pitävät minua outona, kylmänä tai epämukavana seurana. Ei hirveästi tee mieli kohdata ihmisiä enää.

Vierailija
14/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
15/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta olen kavereiden kautta saanut kuulla että monet pitävät minua outona, kylmänä tai epämukavana seurana. Ei hirveästi tee mieli kohdata ihmisiä enää.

Haluan kohdata sinut. -11

Vierailija
16/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger

Vierailija
17/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
18/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset seurustelee juttelemalla niitä näitä vähän tyhmiäkin itsestäänselvyyksiä. Ehkä olet liian fiksusti, eikä sinua koeta leppoisaksi.

Vierailija
20/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut myös..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan