Onko ei-leikatut kissat vaarallisia?
Kommentit (17)
Kun äidiltä kuulin joskus juttua, että työkaverinsa kiimassa oleva poikakissa suunnilleen melkeen raateli sen omistajansa silmät irti..
Niitä luonnehäiriöisiä on kyllä leikatuissakin. Ylipäätänsä kissat voi olla todella arvaamattomia.
T. Elämänsä aikana 2 kissaa omistanut.
Ei kannata kissoja hankkia, ei ole turvallisia eläimiä
Kiima-aikana ne voivat kyllä mennä ”sekasin”, mutta en vaarallisiksi sanois 😁
Mun kokemusten mukaa arempia ku leikatut
Voisko joku kissa-asiantuntija nyt kertoa, että mitä riskejä siihen liittyy jos ei leikkauta kissaansa?
Ap
Mikä tahansa eläin voi aina olla arvaamaton ja vaarallinen, ei väliä eläimen lajilla tai sillä, onko leikattu vai ei. Eläin on aina eläin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin usein kuullu, että luonnehäiriöisiä.
Mitvit?!
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku kissa-asiantuntija nyt kertoa, että mitä riskejä siihen liittyy jos ei leikkauta kissaansa?
Ap
Ei mitään. Vapaana ollessaan lisääntyvät hallitsemattomasti. Kollikissojen pissa haisee tosi pahalle ja saattavat ruikkia mihin sattuu ku merkkaavat reviiriä. Narttukissat taas mouruavat juoksuaikana niin että koko naapurusto varmasti kuulee. Leikatuille kissoille tulee helpommin virtsakiviä. Silloin on tärkeää viedä kissa heti hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä nyt ainakaan kissaa hanki, kyselet sen verran hölmöjä. Jos sellainen jo löytyy, niin totta hitossa viet leikattavaksi. Ei oman "turvallisuutesi" vaan kissan terveyden ja hyvinvoinnin takia.
Olet idiootti. Älä ota kissaa tai mitään muutakaan lemmikkiä. Äläkä lisäänny!
Eivät. Kissan kiima-aikaan tosin alat olla itse hulluuden partaalla, jos ovat sisäkissoja. Huutavat nimittäin niin maan perkuleesti!
Huuto on hirveä ja haju myös.
Kissat raapii ja puree.
Ei kotioloihin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät. Kissan kiima-aikaan tosin alat olla itse hulluuden partaalla, jos ovat sisäkissoja. Huutavat nimittäin niin maan perkuleesti!
Lähentelee eläinrääkkäystä pitää leikkaamatonta kissaa, jonka ei ole tarkoituskaan päästä ikinä naimapuuhiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähentelee eläinrääkkäystä pitää leikkaamatonta kissaa, jonka ei ole tarkoituskaan päästä ikinä naimapuuhiin.
Ja se, että sen näihin puuhiin ulos päästää on vastuutonta. Eli muille kuin rotukissojen kasvattajille lemmikin leikkauttamisen pitäisi olla itsestäänselvyys.
Ei ole.