Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?

Vierailija
17.07.2018 |

Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.

Kommentit (903)

Vierailija
161/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syötiin päivällä kanaa ja riisiä eiliseltä ja illalla nakkisämpylöitä ja fetajuustosalattia. Usein teen pastasalattia, wrappeja, hampurilaisia, perunoita ja silliä/savukalaa, grillataan... Helteellä ei ole nälkä, eikä huvita kokkailla.

Vierailija
162/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileitä salaatteja (ruokaisuutta lisää mm. couscous, bulgur, pasta, feta, tonnikala, pähkinät, halloum, mozzarella, jne)

Tortilloja tai tacoja

Kylmä gazpacho-keitto

Aasialaiset keitot, esim. bangladeshilainen fuchka-keitto

Voileivät

Smoothiet

Jäätelö, kylmät hedelmät ja marjat

Vihanneksia ja sipsejä (koska suolanhimo) dipillä

Lämminsavulohta kylmänä, kylkeen raikas salaatti

Kananmunakastike ja varhaisperunat

Suolainen piirakka nautittuna jääkaappikylmänä

Kylmä kaakao

Karjalanpiirakka kylmällä munavoilla

Japanilaiseen/korealaiseen tapaan kylmiä nuudeleita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.

kasviksia:

grillaa, paista sieniä, sipulia, kesäkurpitsaa, kukkakaalia, paprikaa ja uusia perunoita. Ym mitä sattuu.

Mausta mangokastikkeella. Syö

Vierailija
164/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normia ruokaa. Lihapataa, janssonin kiusausta, perunaa ja jauhelihakastiketta, salaatteja, kanapataa... 32 asteen helle ei vaikuta nälkään meillä mitenkään. Nyt syön juuri sieni-sipuli-paprikapaistosta ja tulisia kanan siipiä salaatilla.

Vierailija
165/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä

Vierailija
166/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sivuhuomautuksena joillekin kommentoijille: miksi ruuan pitää olla lämmin, että se on oikeaa ruokaa?

En tiedä siitä oikeasta, mutta mun pitäis saada kerran päivässä lämmin ateria tai muuten menee naposteluksi. Esim. tänään en ehtinyt tekemään lämmintä ateriaa, niin olen jo käynyt varmaan kymmenen kertaa ottamassa kaapeista 'jotain', koska tuntuu ettei mikään täytä kunnolla, kun se ei ole lämmintä. Normaalisti syön 2-3 krt/pv.

Tämä on nähtävästi vain mun ongelma, ketjun vastauksista päätellen. 

Vierailija
167/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee nälkä kyllä aina säännöllisesti, oli miten kuuma tai kylmä tahansa. Olen aina ihmetellyt kun jengi puhuu että ei oo nälkä ku oon niin kuuma :) Olenko ainut omituinen?

Et ole ainoa, meitä on kaksi. Samaa olen itsekin ihmetellyt. Mikään ei ole parempaa kuin syödä kunnon ateria ((paitsi seksi :))

Vierailija
168/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sivuhuomautuksena joillekin kommentoijille: miksi ruuan pitää olla lämmin, että se on oikeaa ruokaa?

En tiedä siitä oikeasta, mutta mun pitäis saada kerran päivässä lämmin ateria tai muuten menee naposteluksi. Esim. tänään en ehtinyt tekemään lämmintä ateriaa, niin olen jo käynyt varmaan kymmenen kertaa ottamassa kaapeista 'jotain', koska tuntuu ettei mikään täytä kunnolla, kun se ei ole lämmintä. Normaalisti syön 2-3 krt/pv.

Mulla on sama. Jotkut voileivät tai smoothiet tekee vain hönton olon

Vierailija
169/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. Jotkut voileivät tai smoothiet tekee vain hönton olon

Muita vaihtoehtoja kylmään ruokaan ei tietenkään ole?

Vierailija
170/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein maanantaina budhabowlin, eilen ruokaisaa salaattia ja tänäänkin teen ruokaisaa salaattia. Ihanan raikasta ja paljon kasviksia, sellainen on parasta helteellä.

Vierailija
171/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä

Vierailija
172/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä ruoka on parasta helteellä.

Vierailija
173/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen: grilliin valkosipuli-yrtti-broileria, munakoisoa, terttutomaatteja, sipuleita. Lisäksi coleslaw. Ja kapris-kermaviilikastike.

Helppoa ja oli todella hyvää.

Vierailija
174/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pahemmin lämmintä ruokaa syödä.

Paljon menee kasviksia tuoreena. Ne on tarjolla kuin buffetissa ja kukin kerää lautaselle mitä tykkää.

Graavilohta, leikkeleitä, juustoi ja kaura tai ruisleipää.

Lapset tykkää tosi paljon ananksesta ja raejuustosta.

Ja lääkäri oli huolissaan meidän ruokavaliosta. Lähetti ravintoterapeutille joka totes 2vkon seurannan jälkeen et meidän lapsilla ei ole puutosta mistään ravintoaineesta eikä hän osaa sanoa miten ruokavaliota parantaisi.

Vierailija
175/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia

Kaurapuuroa

Smoothieita

Vierailija
176/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän mansikka-banaanismoothieilla 😂👌

Vierailija
177/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo valmiiksi alipainoinen ja nämä säät vienyt ruokahalun kokonaan. En ole syönyt melkein mitään moneen päivään, juonut vaan. Nälkä on aina välillä, mutta ruokahalua ei. Yleensä ruokahalu tulee vasta illalla.

En silti valita. Rakastan näitä ilmoja, koska tällaisia ei ole usein. Suomessa. Haluan nauttia näistä vaikka tuskaisaa välillä onkin.

Vierailija
178/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ruoka ei uppoa päiväsajan kuumuudessa. Me ollaan lomalla, lapset teinejä, eletään päivisin voileivillä ja salaatilla. Ruoka (uunia ei käytetä) tehdään yhdeksän jälkeen valmiiksi, sitten mennään uimaan, sen jälkeen maistuu. Vaihtoehtoisesti grillataan.

Vierailija
179/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmissalaattia haen taas ruoka-avusta siinä on jo kastikkeet ja juuustot ja muut valmiina, + rahkaa muutama purkki siitä jälkiruoaksi ja saa liikuntaa

Vierailija
180/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja syön muutenkin paljon ns. tähteitä, usein kylmänä. Hellekokkailu ei eroa muusta kesäruokailuista. Keitot miellän talviruoaksi, koska ne ovat niin lämmittäviä.

Keitän uusia perunoita kerralla paljon ja syön ensimmäisellä aterialla ne voin ja sillin tai jonkun muun kalan kanssa. Kylmiä perunoita voi siivuttaa leivälle (esim. silli-muna-peruna) ja käyttää peruna- tai nizzansalaattiin. Samoin riisi voi olla lämmin lisuke ensin, lopuista voi tehdä ruokaisia bowleja, ohjeita on vaikka kuinka. Pasta- ja kvinoasalaatteja teen myös. Yhdellä uuninlämmityksellä voi tehdä ison erän kasvispihvejä ja niistä saa hampurilaisia. Tai lihapullia, ne ovat yhtä hyviä kylmänä leivälläkin.

Kasviksiahan on nyt tosi hyvin saatavilla ja proteiiniksi käy juustot, kananmunat, grillitiskin broileri (jos olisi oma grilli, grillaisin paljon kerralla ja osan söisin kylmänä salaatissa ja voileivällä). Hiilarilähteenä lämmin tai kylmä peruna, riisi, pasta, kvinoa tai täysjyväleipä. Leivät ovat siis tanskalaistyyppisen runsaita.

Jälkiruoaksi syön tietysti marjoja, jos tarvitsen välipalaa, syön kourallisen pähkinöitä (suolattuja näin helteellä), aamupalaksi smoothie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi