Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?

Vierailija
17.07.2018 |

Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.

Kommentit (903)

Vierailija
181/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni leivällä, marjoilla ja hedelmillä, tänäänkin olen syönyt vain leipää ja marjoja. Kohta menen torille kaverin kanssa ja ajattelin juoda jonkun jäähilejuoman.

Vierailija
182/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikroranskalaisia, valmisruokia, suolaisia salaatteja (fetaa oliiveja pastaa), leipää juustolla ja lohella, hernekeittoa mikrossa lämmitettynä.

mikro on hellekauden pelastaja; lämmittää nopeasti, ei kuumenna asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä, marjoja, jogurttia... Ruoanlaitto ei uuvuta, mutta minulla helle vie aina nälän, ei tee mieli raskasta ruokaa.

Vierailija
184/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällasilla helteillä meillä ei ikinä tehdä lämmintä ruokaa.

Raikasta salaattia, leipää leikkeleillä tai kananmunilla, marjoja ja maustamatonta jugurttia, pähkinöitä, hedelmiä, kasviksia, marjoja, mehukeittoja, rahkaa yms.

Ihanat, raikkaat ja terveelliset smoothiet on aika kovassa käytössä, lapsetkin voi vetää päivässä 2-4 kertaa niitä.

Ei edes lapsille ruokaa

Outoa

Onhan tuossa ruokaa vaikka miten paljon

Vierailija
185/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gazpacho! Eli jurikin tämä espanjalainen kylmänä syötävä tomaattikeitto. Kevyttä, hyvää ja terveellistä. 

Vierailija
186/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinille on pakko vääntää ainakin yksi lämmin ateria päivässä.

Ei riitä ruokaisat salaatit ja voileivät ym.

Miten vaikka keitetyt perunat ja paistettu lohi eroaa kylmästä kevyestä perunasalaatista ja savulohesta?

Miksi sinua kiusaa että ihmiset tekee lapsilleen oikeaa lämmintä ruokaa? Tai itselleen

Äidin ei pidä olla tekemässä enää ruokaa teini-ikäiselle ihmiselle.

Vierailija
187/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällasilla helteillä meillä ei ikinä tehdä lämmintä ruokaa.

Raikasta salaattia, leipää leikkeleillä tai kananmunilla, marjoja ja maustamatonta jugurttia, pähkinöitä, hedelmiä, kasviksia, marjoja, mehukeittoja, rahkaa yms.

Ihanat, raikkaat ja terveelliset smoothiet on aika kovassa käytössä, lapsetkin voi vetää päivässä 2-4 kertaa niitä.

Ei edes lapsille ruokaa

Outoa

Mitä noi ylläolevat on muuta kuin ruokaa?

Välipaloja

Mene trolli pois

Vierailija
188/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikka keitetyt perunat ja paistettu lohi eroaa kylmästä kevyestä perunasalaatista ja savulohesta?

Miksi sinua kiusaa että ihmiset tekee lapsilleen oikeaa lämmintä ruokaa? Tai itselleen

En ole tuo jolta kysyt, mutta: Minua asia kiusaa ihan vain tiedollisesti. Miksi joidenkin mielestä sama ateria lämpimänä on ruokaa mutta kylmänä ei? Ravintosisältö on kuitenkin tasan sama.

Jos joku nimenomaisesti haluaa syödä jotain lämmintä, niin se sinänsä ei ole ongelma. Ainoastaan ihmettelen tuota käsitystä, että lämmin olisi jotenkin terveellisempää, ravitsevampaa tms.

Ravintosisältö on itseasiassa parempi kylmänä kun lämmitettynä.

Vierailija
189/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala-makaronisalaatti on pirun jees.

Vierailija
190/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö.juon.olutta.aamustailtaan.olen nainen.

Vierailija
191/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruislastuja

Vierailija
192/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön jäätelöä. Ei kykene syömään nyt mitään kuumaa liharuokajuttua, ja paahtoleipä tulee jo korvista pihalle. Elän jäätelöllä, kunnes pikkasen viilenee.

Vierailija
193/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalaksi makkaraa, keskipäiväksi makkaraa ja iltapäiväksi makkaraa

Vierailija
194/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tuo "oikea". Ruuan lämmitys ei lisää ruuan täyttävyyttä. Ei tarvitse ihmetellä, miksi nuoret ja lapsetkin ovat niin lihavia, kun aina syötetään perunaa ja kastiketta, eikä esimerkiksi salaattia pidetä "oikeana" ruokana.

Itse asiassa kyllä lisää. Lämmin ruoka lisää kylläisyyttä.

Vierailija
195/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkää ihan ymmärrä miksi helteellä ei muka voisi syödä "lihalootaa ja läskisoosia" niin kuin joku kauniisti ilmaisi. Minä vihaan kylmää ruokaa, ei kiitos. Joku salaatti on tietenkin eri asia, mutta vaikka keitot tms ei kylmänä mene. Mansikat viilentää :)

Vierailija
196/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmiä ruokia on syöty jo 4 päivää:

-fetapastasalaattia

-pestoperunaslaattia

-pastatonnikalasalaattia

Ja taas pastafetasalattia tänään.

Ainoa itse aiheutettu kuumuus on ollut hetkellisesti se pastan keittäminen.

Vierailija
197/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetapastatonnikalasalaattien tarjoaja jatkaa:

Jos olisi ulkona grillausmahdollisuus, olisin grillannut jotakin kivaa (halloumia, kasvisnyyttejä ym.), mutta sisällä en viitsi grillailla, vaikka se mahdollisuus tietenkin uunissa on.

Vierailija
198/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tuo "oikea". Ruuan lämmitys ei lisää ruuan täyttävyyttä. Ei tarvitse ihmetellä, miksi nuoret ja lapsetkin ovat niin lihavia, kun aina syötetään perunaa ja kastiketta, eikä esimerkiksi salaattia pidetä "oikeana" ruokana.

Itse asiassa kyllä lisää. Lämmin ruoka lisää kylläisyyttä.

Ja paskat, kylläisyys riippuu ruuan sisällöstä, ei lämpötilasta.

Vierailija
199/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestoperunasalaattia?

Saisko ohjetta, mitä muuta kuin pestoa (pun vai vihreää?) ja pottuja?

Vierailija
200/903 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikroranskalaisia, valmisruokia, suolaisia salaatteja (fetaa oliiveja pastaa), leipää juustolla ja lohella, hernekeittoa mikrossa lämmitettynä.

mikro on hellekauden pelastaja; lämmittää nopeasti, ei kuumenna asuntoa.

Tänään olen syönyt myös gourmet riisikakkuja, valmiina ostettua loimulohta, vadelmia ja kirsikoita, kahvia, leipäjuustoa ja jäätelöä.

Illalla heitän vettä vedenkeittimeen, keitän, kaadan nuudelipussin murskatun ja puserrellun sisällön lautaselle ja kuuma vesi päälle. Sekoitan, odotan muutaman minuutin ja syön lusikalla. Eihän se mitään terveellistä ole, mutta saa mahan täyteen ja jotain suoloja ja sokeria kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi