Olen raskaana rv 30 ja sain facebookissa viestiä joltain tuntemattomalta naiselta, että hänellä on lapsi mieheni kanssa
Jota ei ole virallisesti tunnustettu; naiselta tuli pitkä litania hirveyksistä joita on kuulemma kohdannut heidän suhteen aikana nykyisen avomieheni taholta. Kävi ilmi, että nainen on stalkannut minua/meitä somessa pitkäänkin. Miehen mukaan hänellä on kyllä ollut lyhyt suhde ko. naiseen, mutta hän sanoo ettei mitenkään voi olla naisen lapsen isä, ja että nainen on tasapainoton.
Jäin itsekin miettimään naisen motiivia lähestyä minua nyt ja mainita lapsesta, jonka isyyttä ei ilmeisesti hän ole itsekään aikoinaan ollut halukas selvittämään. Ko. lapsi on parivuotias, eli saanut alkunsa hiukan ennen kuin itse tutustuin mieheen.
Miehen mukaan mun pitäis vaan unohtaa koko asia, mutta en tiedä onko se hormonit vai ihan normaali reaktio kun tämä asia nyt vaan vaivaa ja kovasti.
Kommentit (138)
Tuota, onko teillä tosiaan julkiset fb-profiilit, kun kerta nainen on voinut teidän elämää sieltä stalkata?
Itse olen jo vuosia sitten laittanut profiilini niin yksityiseksi kuin se vain on mahdollista ja vain kaverini näkevät mitä julkaisen ja kommentoin, mutta eivät esim. näe kaverilistaani. Ihan hullua on pitää julkista profiilia ja miksi ihmeessä edes hyväksyit jonkun random-naisen viestipyynnön?
Itse en olisi hyväksynyt, mutta olisin mieheltä kysynyt mikä on homman nimi ja tyytynyt siihen (viestinhän näkee, vaikka jättää pyynnön hyväksymättä). Mikä yleensäkin on tämän naisen motiivi, jos ei edes halua isyystestiä? Nyt vasta kahden vuoden jälkeen tulee sinulle selittämään kaikkea, mutta ei oletetulle isälle. Hullua! Eihän tuo nainen todellakaan käy ihan täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, onko teillä tosiaan julkiset fb-profiilit, kun kerta nainen on voinut teidän elämää sieltä stalkata?
Itse olen jo vuosia sitten laittanut profiilini niin yksityiseksi kuin se vain on mahdollista ja vain kaverini näkevät mitä julkaisen ja kommentoin, mutta eivät esim. näe kaverilistaani. Ihan hullua on pitää julkista profiilia ja miksi ihmeessä edes hyväksyit jonkun random-naisen viestipyynnön?
Itse en olisi hyväksynyt, mutta olisin mieheltä kysynyt mikä on homman nimi ja tyytynyt siihen (viestinhän näkee, vaikka jättää pyynnön hyväksymättä). Mikä yleensäkin on tämän naisen motiivi, jos ei edes halua isyystestiä? Nyt vasta kahden vuoden jälkeen tulee sinulle selittämään kaikkea, mutta ei oletetulle isälle. Hullua! Eihän tuo nainen todellakaan käy ihan täysillä.
Naisen mahdollinen hulluus, tyhmyys tai erikoinen logiikka ei tee hänen väitteistään mitenkään automaattisesti valhetta.
Naisen kertomus epäilyttää, mutta lapsensa vuoksi haluaisin isyystestin. Jos miehesi on isä voisi hakea lapsiparan huoltajuutta ja pelastaa tämän kauhealta äidiltä.
Minun mieheni ex ilmoitti olevansa raskaana vähän sen jälkeen kun mies jätti hänet. No nainen oli silloin hoidossa sairaalassa ja mies käski hoitajia tarkistamaan asian verikokeista. Ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni on tapahtunut aikoinaan, että pariskunta kihlautui ja vasta silloin nainen sai tietää, että miehellä oli ennestään lapsi toisen kanssa. Ei ollut pettänyt vaan edellinen hyvin lyhyt seurustelusuhde. Mies maksoi elatusmaksua niin kauan kuin lapsi täytti 18 v, mutta ei koskaan pitänyt mitään yhteyttä lapseen. Tämä kihlapari avioitui, mutta erosi vain puolen vuoden jälkeen, kun naisen vanhemmat saivat tietää lapsesta.
Mitä ihmettä? Tuskin syy oli se, että naisen vanhemmat sai tietää tyttärensä miehellä olevan jo lapsen. Jos oli, niin mistähän muusta mahtoivat ko. vanhemmat määrätä suhteessa?
Estä se nainen facebookissa, ja pyydä miestäsi tekemään samoin. Ei ainakaan pääse faceteitse häiriköimään.
Minun kaverillani oli mies, jolla oli "hulluja ja itsetuhoisia eksiä". Mies vaikutti täydelliseltä. Olen itse psykologi, enkä huomannut mitään outoa. Kolmen vuoden seurustelun (ja yhden lapsen syntymän) jälkeen mies aloitti pahoinpitelyt. Ensiksi vain tönimistä, ranteen puristamista kovaa ym. Me läheiset emme tienneet. Lopulta pahoinpiteli kaverini melkein hengiltä. Kuten tiedätte, Suomessa mistään ei saa kunnon tuomiota, joten mies ei joutunut vankilaan tms. Tästä vuoden kuluttua serkkuni kaveri alkoi seurustella miehen kanssa. Ja kas, kaverini oli sitten miehen jutuissa hullu itsetuhoinen eksä, vaikka oikeasti mies itse oli ainoa ongelma. Ei se väkivaltaisuus välttämättä näy vuosiin, vasta esimerkiksi vauva-arjen väsymys, työttömyys tms. voi laukaista ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten lukea tämä juttu, auttaa hahmottamaan miten erilaisia kertomuksia eri ihmisillä voi olla samoista suhteista: https://interactive.sanoma.fi/arkku/files/25046426haatjatunnustukset.pdf
Samihan kirjoittaa kuin Enkeli-Elisa -Minttu!
En tiedä muusta mutta kyllähän toi nyt aika epätasapainoisesta henkilöstä kielii, jos ottaa tuntemattoon henkilöön facen kautta yhteyttä tollasessa asiassa, kun olet pitkälle raskaudessasi.
Mitä asia varsiaisesti edes kuuluisi sulle, vaikka mies tämän lapsen isä olisikin. Havitteleeko susta jotain äitipuolta vai. Eikö tällaiset DNA- testit ole pakollisia. Siis tarkoitan, että jos "isä" haluaa testin tehdä niin hänellä on siihen oikeus eikä sitä voida evätä.
Suosittelen kuitenkin, että keskityt omaan raskauteesi ja parisuhteesi ja unohdat tämän. Jos hän ei kerran miestäsi lapsen elämään edes haluaisi niin miksi ihmeessä kertoa sulle asiasta. :-D Ehkä sitten myöhemmin miehesi voi tämän DNA- testin tehdä niin loppuu varmasti tämänkin naisen huutelut. Mutta tässä kohtaa jättäisin ihan omaan arvoonsa. Kukaan tasapainoinen henkilö ei lähesty Facebookissa tollasella asialla.
En mä jättäisi tuota asiaa tuohon vaan selvittäisin sen.
Ihan omasta kokemuksesta voin kertoa että noita "hulluja exiä" tuntuu siunaantuvan aina tietylle miestyypille.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa jos totta,mutta jos ei suostu isyystestiin niin toki tuo naisen kertomuskin epäilyttää.
No tämä juuri kertoo totuuden. Jos miehesi olisi lapsen isä, nainen ottaisi varmasti mielellään elatusavut. Pelkkää kiusantekoa ja huomion kerjäämistä. Sai aikaan mitä tavoittelikin, hämmennystä ja eripuraa teidän välille.
Ex ei halua altistaa lastaan miehen kamaluuksille, mutta koki tarpeelliseksi kertoa aplle että mies on tämän isä.
Jos todella mies olisi ollut kamala ja haluaisin pitää hänet lapsestani erossa, en todellakaan olisi kertomassa miehen nykyiselle että lapsi on miehen, vaan olisi ihan hipi hiljaa asiasta.
Sen perusteella, mitä kerrot, niin itse olen sitä mieltä, että tuo väkivaltaisuus voi olla ihan keksittyä, mutta aika harvoin nainen keksii, että joku mies on hänen lapsensa isä. Siihen ei vain oikein ole mitään motiivia.
Itsellä on sellanen kuvio, että lapseni isällä on jo kolmen naisen kanssa lapsia. Oma lapseni on siis ensimmäinen. Itsekään en aluksi halunnut lainkaan isyyden tunnustamista, koska en halunnut olla sen kanssa tekemisissä, enkä että se ripustautuisi minuun. Myöhemmin sitten muutin mieleni ja testit tehtiin. Lapsi oli tuolloin joku 2-vuotias muistaakseni. Eli aika kauan itse salasin mieheltä tämän.
On ihan siis mahdollista, että nainen ei halua hankaluuksia, eikä sen vuoksi halua isyyden tunnustusta. Mitään syytä valehdella isyydestä en kyllä näe.
Katso myös lapsen piirteitä. Näetkö jotain samaa kuin miehessäsi tai miehen sukulaisissa. Tietysti jos lapsi on tullut äitinsä sukuun (kuten poikalapset usein tulee), niin voi olla, että isän piirteitä on vaikea nähdä. Mun tyttökään ei hirveästi isältään näytä, mutta hänellä on isän terävä ylähuuli ja isän äidin vihreät silmät. Tällaiset pienet jutut voi paljastaa, kuka on isä ilman testinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa jos totta,mutta jos ei suostu isyystestiin niin toki tuo naisen kertomuskin epäilyttää.
No tämä juuri kertoo totuuden. Jos miehesi olisi lapsen isä, nainen ottaisi varmasti mielellään elatusavut.
Kun se olisikin noin yksinkertaista. Riitaisissa väleissä isyyden tunnustaminen voi tuoda äidille ongelmia. T: tapaamisoikeudenkäyntien kulujen velkaa edelleen maksava
Ja se suhteen lyhyys ei kerro yhtään mitään. Itse tulin raskaaksi yhden illan jutusta. Se, että suhde on miehen mukaan ollut lyhyt, ei siis tosiaan tarkoita sitä, ettei lapsi voi olla hänen.
Sillai mun mielestä vähän huonoja neuvoja annetaan täällä, että käsketään vain ummistaa silmänsä. Kun onhan tuossa tilanteessa miehellä enemmän motiivia valehdella (elarit ja nykyinen suhde) kuin naisella. Ei miehen mahdollinen lapsi ole mikään sellainen asia, joka tulisi vain kokonaan sulkea pois mielestä, vaan kyllähän se pitäisi pyrkiä selvittämään.
Mitä sitten, jos onkin miehen lapsi ja tämä nainen vain on jossain fantasiassa, ettei ole, kunnes asia paljastuu? Eiköhän se ole kaikille osapuolille parempi tietää totuus, myös sille naisen lapselle.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tässä tapauksessa niin mutta aika naiivi saa olla, jos kuvittelee ettei kukaan voisi keksiä valheita.
Paljon naiivimpaa on kuvitella, ettei miehet valehtelisi tällaisista asioista seurustelukumpppanilleen ja elarien välttämiseksi.
Ja entä sitten se miehen mahdollinen ensimmäinen lapsi? Pitäisikö sen kasvaa ilman identiteettiä ja tuntematta ja tietämättä toista sukuaan lainkaan? Tässä asiassa ei nyt ole kyse vain aloittajasta ja hänen tunteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tässä tapauksessa niin mutta aika naiivi saa olla, jos kuvittelee ettei kukaan voisi keksiä valheita.
Paljon naiivimpaa on kuvitella, ettei miehet valehtelisi tällaisista asioista seurustelukumpppanilleen ja elarien välttämiseksi.
Se kertoo ehkä omasta ajatusmaailmastasi, jos yleistät "miehet" ja uskoisit ennemmin tuntematonta naista kuin omaa miestäsi. Sitä paitsi tämä ap:n mieshän oli valmis isyystestiin mutta tämä tuntematon nainen ei.
Onhan heitä varmasti enemmän kuin naisia, joilla on poika tai tytär, jota ei ole koskaan tavannut ja, joka mahd elää yhdessä ex-kumppanin kanssa. Yhtä kaikki. Kertoo minusta kuitenkin paljon tällainen käytös. Lapsi ei kuitenkaan ole voinut valita vanhempiaan. Eli vaikkei olisi lainkaan lapsen 2. vanhemman kanssa tekemisissä, niin yrittäisi olla, ainakin hieman tai jollain lailla tekemisissä todistettavasti oman lapsensa kanssa. Ja maksaisi esimerkiksi vähintään minimi elarit. - - Tiedän kyllä, että minun tiettävästi lapsettoman poikamiehenä on helppoa huudella nyt sivusta tällaista. - Ja varmasti olisi itsellä vähintään sekavat tunteet, jos nyt saisin kuulla olevani jonkun isä, vaikken tähän asti ole ketään exääni osaa / osannut tai halua/ halunnut pitää (ns.) hulluna (tms).