Olen raskaana rv 30 ja sain facebookissa viestiä joltain tuntemattomalta naiselta, että hänellä on lapsi mieheni kanssa
Jota ei ole virallisesti tunnustettu; naiselta tuli pitkä litania hirveyksistä joita on kuulemma kohdannut heidän suhteen aikana nykyisen avomieheni taholta. Kävi ilmi, että nainen on stalkannut minua/meitä somessa pitkäänkin. Miehen mukaan hänellä on kyllä ollut lyhyt suhde ko. naiseen, mutta hän sanoo ettei mitenkään voi olla naisen lapsen isä, ja että nainen on tasapainoton.
Jäin itsekin miettimään naisen motiivia lähestyä minua nyt ja mainita lapsesta, jonka isyyttä ei ilmeisesti hän ole itsekään aikoinaan ollut halukas selvittämään. Ko. lapsi on parivuotias, eli saanut alkunsa hiukan ennen kuin itse tutustuin mieheen.
Miehen mukaan mun pitäis vaan unohtaa koko asia, mutta en tiedä onko se hormonit vai ihan normaali reaktio kun tämä asia nyt vaan vaivaa ja kovasti.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Musta tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Varmaan jäisi itseäkin vaivaamaan, mutta toisaalta isyystestin vaatiminen on sama, kuin että sanoisit miestäsi valehtelijaksi.
Ei ole pakko syyttää valehtelusta. Voi esittää asian jotenkin niin, että se toisi turvaa ja laillista suojaa häiriköintiä vastaan, jos nainen jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut tutustua tulevan lapsen isään hieman kauemmin ennen raskautumista?
Lähdetkö siis siitä, että stalkkaava nainen puhuu totta ja ap:n mies valehtelee. Voitko ollenkaan perustella?
Ap, miehen olisi hyvä vaatia sinnikkäästi isyystestiä, niin saatte asian pois päiväjärjestyksestä. Naiselle voi huomauttaa, ettei isyystesti "altista" lasta isälle mitenkään erityisesti. Sillä vain selvitetään faktat ja kun ne ovat selvillä, päästään miettimään seuraavaa vaihetta. Jos miehesi on lapsen isä, silloinkaan äidin ei ole pakko "altistaa" lasta hänelle.
Ehdottomasti vaadit isyystestiä, sillä saat mielenrauhaa. Se kumpi valehtelee siitä valehtelee todennäköisesti muustakin. Niin räikeä ero noissa kertomuksissa, jos miehen mukaan seksin ja hdelmöittymisen välillä oli yli vuosi aikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Musta tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Varmaan jäisi itseäkin vaivaamaan, mutta toisaalta isyystestin vaatiminen on sama, kuin että sanoisit miestäsi valehtelijaksi.
Ihan yhtälailla siinä väittää sitä näistä valehtelijaksi.
Lähipiirissäni on tapahtunut aikoinaan, että pariskunta kihlautui ja vasta silloin nainen sai tietää, että miehellä oli ennestään lapsi toisen kanssa. Ei ollut pettänyt vaan edellinen hyvin lyhyt seurustelusuhde. Mies maksoi elatusmaksua niin kauan kuin lapsi täytti 18 v, mutta ei koskaan pitänyt mitään yhteyttä lapseen. Tämä kihlapari avioitui, mutta erosi vain puolen vuoden jälkeen, kun naisen vanhemmat saivat tietää lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti.
"Järkevällä" tasolla uskoisin miestäsi, mutta toisaalta kummasti joillain miehillä tuntuu olevan noita "hulluja" eksiä.. monet miehet, jotka ovat oikeastikin olleet väkivaltaisia, luottavat tuohon että kun leimaavat toisen hulluksi ja hankalaksi, oma väkivaltaisuus ei paljastu. Kokemusta on.
En tiedä kuinka kauan Ap ja miehensä ovat olleet yhdessä. Mutta, pitääkö sanoasi ja viestisi ymmärtää niin, että kerran väkivaltainen (mies), niin aina väkivaltainen? - Eli Ap.n tulisi ymmärtää elävänsä aikapommin kanssa, joka räjähtää ja/ tai muuttuu väkivaltaiseksi minä hetkenä hyvänsä.
En sano että AP:n mies olisi tällainen, mutta tilanne kannattaa selvittää.
Todennäköisyys sille, että aivan tavallinen ja lempeä mies olisi vaan jotenkin joutunut hullun naisen uhriksi on olemassa, mutta toisaalta joillekin hmisille noita tapauksia tuntuu kasautuvan. Ja ne joille niitä kasautuu, käyttävät sitä hyväkseen, että voi leimata sen tyypin hulluksi joka saattaisi yhtä hyvin olla myös uhri.
Itse olin yhden tällaisen tyypin kanssa. Tiesin onneksi kaksi muutakin eksäänsä, joiden kanssa sain purettua vyyhtiä.
Hmm. Millä tuon piilevän, nyt mahd. vuosia piilossa olevan väkivaltaisuuden ja mahd. joskus vielä esiin "räjähtävän" / yllättäen esiin tulevan väkivaltaisuuden voisi selvittää etukäteen... Pitäisikö sitä jokaiselta ihastusta pidemmälle edenneeltä ja mahd. kumppanilta kysyä varmuuden vuoksi rikosrekisteriote. - Vaikka mitä sekään todistaisi kun surullisen paljon jää väkivaltaa neljän seinän sisälle kun nainen saati mies ei halua tai ei aina yksinkertaisesti uskalla tehdä kumppanistaan ilmoitusta poliisilla ja toivoa, että juttu etenisi syyttäjälle ja (ex-) kumppani saisi edes kerran tuomion teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mieheni väkivaltaisuudesta "todisteena" on ainoastaan tämän ko naisen sana.
Nainen sanoo, ettei suostu isyystestiin, koska ei halua, että "hullua" miestäni merkitään hänen lapsensa isäksi. Mies sanoo, ettei voi mitenkään olla naisen lapsen isä, eikä haluaisi kuullakaan koko "hullusta" naisesta, mutta että on valmis isyystestiin jos muu ei auta lopettamaan tätä sekoilua.
Naisen mukaan hän haluaa vaan varoittaa minua; olemme olleet miehen kanssa yhdessä sen verran aikaa jo että olettaisin jotain merkkejä näkyneen jos olisi väkivaltainen; en esim ole nyt raskaana ollut itse mikään puoliso helpoimmasta päästä.
Miten siis edetä?
Voiko ne isyystestit vaatia ilman lapsen äidin suostumusta?
ap
Sinulla on ilmeisesti tallella todisteet että nainen väittää mieheen olevan isä eli mitään syytä ei ole miksi ette testiä saisi.
Niitähän saa vaikka netistä tilattua jos nainen ei halua lastenedunvalvojalle mennä. Tilaat sen ja jos nainen kieltäytyy on hyvin selvää kuka valehtelee.
Mun miehellä kans jo teini-ikäinen poika, jota ei ole koskaan tavannut.
Kannattaa muuten lukea tämä juttu, auttaa hahmottamaan miten erilaisia kertomuksia eri ihmisillä voi olla samoista suhteista: https://interactive.sanoma.fi/arkku/files/25046426haatjatunnustukset.pdf
Siis tämä nainen ei halua tehdä isyystestiä? Eiköhän tuo jo kerro siitä että nainen tietää ettei miehesi ole lapsen isä, eikä hän halua sitä paljastaa sen varjolla että saa vainota teitä kahta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mieheni väkivaltaisuudesta "todisteena" on ainoastaan tämän ko naisen sana.
Nainen sanoo, ettei suostu isyystestiin, koska ei halua, että "hullua" miestäni merkitään hänen lapsensa isäksi. Mies sanoo, ettei voi mitenkään olla naisen lapsen isä, eikä haluaisi kuullakaan koko "hullusta" naisesta, mutta että on valmis isyystestiin jos muu ei auta lopettamaan tätä sekoilua.
Naisen mukaan hän haluaa vaan varoittaa minua; olemme olleet miehen kanssa yhdessä sen verran aikaa jo että olettaisin jotain merkkejä näkyneen jos olisi väkivaltainen; en esim ole nyt raskaana ollut itse mikään puoliso helpoimmasta päästä.
Miten siis edetä?
ap
Sinulla on ilmeisesti tallella todisteet että nainen väittää mieheen olevan isä eli mitään syytä ei ole miksi ette testiä saisi.
Niitähän saa vaikka netistä tilattua jos nainen ei halua lastenedunvalvojalle mennä. Tilaat sen ja jos nainen kieltäytyy on hyvin selvää kuka valehtelee.
Mä kun ehdin luulemaan sen olevan mies, joka saattaisi tässä tilanteessa hangoitella isyystestiä vastaan, eikä nainen, tai niaisita kumpikaan.
Itse jos olisin tuossa tilanteessa miehenä, niin enemmän puhuu se miten minä reagoin asiaan.
Olenko halukas tekemään isyystestiä jos siihen on mahdollisuus (jos kerta tiedän että EN ole lapsen isä, niin miksi kieltäytyisin?) ja paljonko olen valmis kertomaan ja keskustelemaan aikaisemmasta suhteesta vai yritänkö paeta tilanteesta. Väkivaltainen puoliso yleensä antaa merkkejä jo seurusteluvaiheessa ja ne joko näkee suoraan tai älyää myöhemmin kun tarkastelee historiaa. Tässä taas oleellista minusta on se kauanko te olette olleet yhdessä ja kuinka luotettavana pidät puolisoasi, sillä jos mies on ollut väkivaltainen "lyhyessä suhteessa" ja itse olet ollut hänen kanssaan esim. viisi vuotta ilman ongelmia, niin eiköhän se mene silloin kilarin exän piikkiin. Korkeintaan mies on kestänyt naisen haukkumista (ehkä jopa fyysistä väkivaltaa) ja sitten puolustanut itseään josta exä saanut hyvän keinon hallita lisää kertomalla tarinaa väkivaltaisesta puolisosta tuleville kumppaneille. Mutta jos mies taas ei tee mitään asian puolesta vaan vähättelee, kiertelee ja kieltää asiaa sen minkä kerkeää, niin jostain sekin kertoo.
Tarkkaile tilannetta, mutta yritä olla stressamatta koska siitä taas voi tulla keskenmeno huonolla tuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä. Kun on objektiivisestikin riittävän perusteltu syy epäilykseen, niin puolisoaan kunnioittava ihminen haluaa itsekin todistaa väitteet vääriksi. Aikuinen ihminen ymmärtää, että sokean luottamuksen vaatiminen on joskus tapauksissa kohtuutonta ja rikkoo suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siis edetä?
ap
Tässä ratkaisu. Nainen taitaa olla hullu stalkkeri. Kamalaa!
Jaahas, tämmöistä provoa tänään. Itse olisin laittanut, että mies ei halua isyydenselvitystä, mutta hyvin tuntuu uppoavan ja aiheuttavan keskustelua näinkin. Kuitenkin vain 3/5, koska ei kiinnosta jäädä seuraamaan ketjun etenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siis edetä?
ap
Niitähän saa vaikka netistä tilattua jos nainen ei halua lastenedunvalvojalle mennä. Tilaat sen ja jos nainen kieltäytyy on hyvin selvää kuka valehtelee.Mä kun ehdin luulemaan sen olevan mies, joka saattaisi tässä tilanteessa hangoitella isyystestiä vastaan, eikä nainen, tai niaisita kumpikaan.
... Ja jos "hullu nainen" ei suostu siihen, että isyysselvitetään geneettisesti, niin sittenhän voisi todeta, että pelkääkö tottuutta ja antaa asian olla. On niin, kovin helppoa väittää mitä sylki ja katkeroituminen mieleen ja suuhun tuo, kuin seistä sanojensa takana silloin, kun väite voidaan kiistattomasta näytteen toteen.
Hienoa, lapsellasi on ehkä sisarus :) kannattaa tutustua tarkemmin ja selvittää onko oikeasti näin, sillä tulevaisuudessa he voivat olla toisilleen tukena. Aina ei voi joka asiassa olla se ensimmäinen.
Kirjoita googleen isyystesti netistä. Löytyy useita vaihtoehtoja ja keskustelua mikä on luotettava. Parisataa on pieni hinta varmuudesta tässä missä on pelissä aika isoja syytteitä eikä vain isyys.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, tämmöistä provoa tänään. Itse olisin laittanut, että mies ei halua isyydenselvitystä, mutta hyvin tuntuu uppoavan ja aiheuttavan keskustelua näinkin. Kuitenkin vain 3/5, koska ei kiinnosta jäädä seuraamaan ketjun etenemistä.
Ainakin tekee mieli toivoa että on provo. Kuten kirjoitin edellisellä sivulla menee lähelle tosielämän tapausta.
Tässä kaverini oli alkanut muutamia kuukausia sitten seurustelemaan miehen kanssa kun yhteyttä otti nainen joka väitti olevansa raskaana. Ei ensin suostunut edes todistamaan olevansa.
Parin kuukauden piina tietämättömänä kunnes yllättäen syntyikin lapsi. Tarinat olivat vaihdelleet siitä kuinka pitkällä raskaus oli ja välillä oli mukana tarinaa keskenmenosta kun oli kuulemma ollut ennenkin miehelle raskaana.
Syntymän jälkeen tietysti väitetty isä vaati testin jossa selvisi ettei samoja geenejä ollut.
Kaverin mies itse kertoi hyvin vähän tästä naisesta, olivat kyllä tapaukset mutta hyvin satunnaisesti eikä mies edes silloin oikein uskonut niitä juttuja kun välillä tämä nainen oli naimisissa ja välillä ei ja ammattiin vaihtui tiuhaan.
Kyllä näitä oikeasti on.
Haluan huutaa provoa mutta tämä menee liian lähelle mitä juuri tapahtui kaverilleni. Yksityiskohtiin en viitsi mennä mutta loppui siihen ettei tällä stalkkerilla lopulta ollut lasta sen kaverin miehen kanssa. Oli vainonnut miestä epäsäännöllisesti useamman vuoden.
Ehkä jos tuo stalkkaa myös apta niin raskaus on laukaissut uuden yrityksen päästä taas jotenkin mieheen kiinni. Kannattaa ihan virallisten reittien kautta selvittää asiat ettei persoonallisuushäiriöinen koita aina uudelleen luikerrella elämään. Viimeisenä lähestymiskielto jos ei meinaa mennä päähän.