Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Jyväskylän avoimen yliopiston kautta voi suorittaa perus- ja aineopinnot täysin etänä ja vapaassa tahdissa. Toki sitten se on vain esseen kirjoittamista ja kirjatenttiä, itse tykkään lähiopetuksesta, mutta jos aikataulut tai paikka ei anna myötä kannattaa pitää tuo vaihtoehto mielessä.
Itsekin tykkäisin kyllä lähiopetuksesta enemmän, mutta en varmaan jaksa matkustella (mitä on jo kokeiltu) tai muuttaa toiseen kaupunkiin avoimen opintojen takia. Joten ehkä verkko-opinnot kuitenkin siinä mielessä parempia ja säästävät rahaa omalla kohdalla.
Pänttää-sovelluksessa on kaikki nuo sielutiede-artikkelin ihmisten nimet kirjotettu väärin. :(
Jep, ja pahempia mokia on vielä ne jossa väärä väittämä on laitettu oikeeks
Okei ilmeisesti mun ei kannata sitä pänttää-sovellusta hankkia ku kaikki on haukkunu sitä :D
Miksi saan koko ajan väärän vastauksen viime vuoden kokeen kohdasta 1.1.2 e? En osaa laskea testisuureen arvoa =( Onko siinä joku kompa?
Paljonko olette pitäneet vapaapäiviä tai kevyempiä lukupäiviä? Mitä olette silloin tehneet? Mä en ole oikeestaan pitänyt. En toisaalta lue kovallakaan tahdilla, mutta nyt tuntuu että kannattais yrittää levätä jotenkin, kun ajatukset meinaa luisua tosi kielteisiksi ja toivottomiksi.
Ite oon pitäny yhen päivän viikossa että teen ihan muita juttuja, oon perheen ja ystävien kanssa. Yleensä on auttanu ja uudella energialla sen jälkeen taas viikkoon :)
Kuulostaa kivalta, mut mulla ei oikein ole ketään läheistä, jonka kanssa voisin olla silloin kun itse haluan. Kaikki on niin kiireisiä, niin pitäis vaan löytää keinot palautua ja nauttia jostakin ihan itsekseen.
Oon painanu ihan hullulla tahdilla tän alun, lukenu käytännössä aamusta iltaan ruokataukoja yms muita pieniä taukoja lukuunottamatta. johtuu tosin siitä, että etenen ihan törkeen hitaasti :D Tällä tahdilla jos jaksais vielä pari päivää, niin kaikki aineistot on sit käsitelty ja sit kertailun ajan aion vähentää tuntimääriä ja lepäillä ja ottaa muutenkin vähän rennommin :)
Mullakin sama että etenen tosi hitaasti, niin periaatteessa pitäis kyllä miettii, miten saisin energiaa lukea aamusta iltaan, eikä mitään miten palaudun. Tai ehkä just se palautuminen ja sekä fyysisen että psyykkisen olon kohentaminen ois ainoa keino pystyy lukemaan enemmän. Tän päivän osalta kyllä ehkä parasta vaan mennä aikasin nukkumaan ja toivoa et uni parantaa ja huomenna on toinen fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Miksi saan koko ajan väärän vastauksen viime vuoden kokeen kohdasta 1.1.2 e? En osaa laskea testisuureen arvoa =( Onko siinä joku kompa?
Mä yritin kans just ratkasta ja sain testisuureen arvoksi 0.187. Outoo tosiaan. Mikäs sun laskema väärä luku on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin kans just ratkasta ja sain testisuureen arvoksi 0.187. Outoo tosiaan. Mikäs sun laskema väärä luku on?
Sain sen viimein oikein kun tajusin laskea toisenkin keskihajonnan. Huoh. Koita säkin sitä.
Nyt en tajua kohtaa 1.1.3 a, saan eri desimaalit.. eikö se ole r x r?
Paskat tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin sama että etenen tosi hitaasti, niin periaatteessa pitäis kyllä miettii, miten saisin energiaa lukea aamusta iltaan, eikä mitään miten palaudun. Tai ehkä just se palautuminen ja sekä fyysisen että psyykkisen olon kohentaminen ois ainoa keino pystyy lukemaan enemmän. Tän päivän osalta kyllä ehkä parasta vaan mennä aikasin nukkumaan ja toivoa et uni parantaa ja huomenna on toinen fiilis.
Tässä kävi nyt niin, että menin suihkuun ja itkin ja keksin että haluan kirjoittaa runoja. Vois palautua sit sillä. Ihmismieli on tosiaan jännä. :’D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain sen viimein oikein kun tajusin laskea toisenkin keskihajonnan. Huoh. Koita säkin sitä.
Nyt en tajua kohtaa 1.1.3 a, saan eri desimaalit.. eikö se ole r x r?
Paskat tätä.
On se r^2, vastauksessa on (pyöristys)virhe. Laskin sen alusta saakka Excelillä ja silti tuli eri tulos.
Vierailija kirjoitti:
Oon painanu ihan hullulla tahdilla tän alun, lukenu käytännössä aamusta iltaan ruokataukoja yms muita pieniä taukoja lukuunottamatta. johtuu tosin siitä, että etenen ihan törkeen hitaasti :D Tällä tahdilla jos jaksais vielä pari päivää, niin kaikki aineistot on sit käsitelty ja sit kertailun ajan aion vähentää tuntimääriä ja lepäillä ja ottaa muutenkin vähän rennommin :)
Oho! Mitä opiskelumenetelmiä käytät?
Luulisi että ne jotka on hyviä matematiikassa niin pääsevät psykaa lukemaan.
Niinhän sitä luulis, mutta niin ei asia ole. Itse kirjoitin aikanaan pitkästä matikasta Laudaturin ja nyt olisi kolmas yrityskerta psykalle menossa. Matikkatehtävät joka vuosi menneet hyvin, mutta ns. artikkelikysymyksistä jää aina kiinni. Pelkkä matikkapää ei takaa menestystä, aivan kuten ei takaa pelkkä artikkelienkaan osaaminen. Täytyy hallita molemmat (valitettavasti).
Mun mies on matemaatikko ja tajuaa nuo aina heti. Oon itsekin tekniikan tohtori mutta ihan pallo hukassa...
Ja tosiaan myös tuo avoin on mulla varasuunnitelmana! Jos en tänä vuonna pääse psykaan enkä matikkaan, niin aion opiskella avoimessa verkko-opintoina ainakin psykan perusopintoja ja ehkä tilastotiedettä. Tähän mennessä olen käynyt avoimessa yhden tilastokurssin ja yhden psykaan liittyvän kurssin. Noin vähäiseksi ne taas on jääneet lähinnä jotenkin hölmöjen valintojen ja väärien neuvojen noudattamisen vuoksi. Mutta noh ainahan voin yrittää tehdä elämässä järkevämpiä päätöksiä tästä hetkestä lähtien, niin eiköhän se vielä johonkin johda.